رواية عشق الادم الفصل العشرون 20 - بقلم دنيا محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق الادم كاملة بقلم دنيا محمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية عشق الادم الفصل العشرون 20


اسراء بزعيق وطلعت: فين مدير المكان
عشق اتصدمت وراحت لها: في اي ي اسراء بتزعقي كده لي
اسراء بزعيق: فيه ان واحدة بتلبس عادي تلاقي كاميرا ف البروفة
عشق بصدمة: ايهه؟؟!
عند يوسف كان قاعد بيجهز نفسو وكان جايب بدلتو وفجأة فونه رن
يوسف باستغراب: في اي ي اسراء وقبل ما يكمل سمع صوتها وهي بتعيط
اسراء بعياط: الحقني ي يوسف انا في مشكلة
يوسف بخوف: في اي مالك
اسراء حكتلو كل حاجة وعرفتو المكان وهو لبس ونزل بسرعه
وادم اتصل بعشق
عشق: الحقني ي ادم اسراء في مشكلة ونا معاها
ادم بخوف شديد: طب اهدي واحكيلي حصل اي
وعشق حكيتلو كل حاجة
ادم بسرعه: اهدي ونا خمس دقايق وهجيلك
وصل يوسف وشاف اسراء وهي بتعيط
يوسف بقلق: مالك ي اسراء
اسراء: كنت بلبس ف البروفة ولقيت كاميرا ي يوسف
يوسف بصدمة: كاميرا؟
واحدة اتدخلت: اه ي استاذ ولما المدير جه هي زعقت فيه بس هو ضر’بها وشدها طلعها برة المحل
يوسف بغضب وعصبية كبيرا: مدير المكان ده فينن
المدير طلع وزعق: اي الهمجية دي والزعيق وشاور علي اسراء وانتي ي بت انتي مش قولتلك تغوري فداهية وتاخدي صاحبتك دي ف ايدك
ادم وصل ولقي الاشتباك ده
ادم راح لعشق: مالك في اي
عشق بخوف: اسراء لقت كاميرا ف البروفة والمدير زعق فيها وضر’بها وشدها من المحل ونا كمان معاها
ادم العصبية والغضب اتملكه: قرب من المدير.. هو سؤال اللي سمعته ده صح؟؟
المدير ببجاحة: اه صح ونت مين اصلا
ادم: 1/2/3
هوبا المدير كان وقع في الارض بسبب الضر٭بة بتاعت ادم
ادم ويوسف مسكوه وفضلو يضر’بو فيه لحد ما كان خلاص مش قادر يتكلم
ادم بصوت جهوري: انا ادم الحديدي اكبر رجل اعمال ياعني اللي يجي جنبو او جنب مراتو او حاجة تخصوا يبقي روحو هتطلع في ايدي.. المول ده ملكي ياعني كلكم بتاكلو من خيري كل واحد يعرف تمامو
وبص للمدير بصة نارية: اما انت بقا يابن ال******.. ف انت هتقضي حياتك ف السجن عشان ايدك دي تبقي تتمد علي حاجة تخصني تاني
يوسف كان متعصب جدا جدا وضر’ب المدير مرة اخيرا وقالو
_ده عشان مديت ايدك علي مراتي ثانيا انت قبل ما تروح السجن هندلعك شوية عندنا
المدير كان مغمي عليه.
ادم اتصل ب البودي جارد. وراحلو
ادم بعصبية: تاخد الزبالة ده وتودية المخزن واوعي يهرب من ايدك فااهم
الحرس ب احترام: حاضر ي ادم بيه
الحرس شالو ومشي وادم اخد عشق وقعدو ف كافيه ويوسف نفس الكلام
ادم بحب: خلاص ي حبيبتي اهدي العياط وحش عليكي. انتي حامل
عشق: انا(شهقة).. انا خوفت منو لامه كان عايز يضربني
ادم يغضب كل ما يفتكر: ده انا هسويلك بوشو الاسفلت بس اصبري عليا
ادم عشان يعير الموضوع: ها بقا جبتي اي عايز اشوف فستانك الي هيبقي حكاية عليكي
عشق بضحك: جبتلك حتت بدلة ي دومي تحفهه هتلايق عليك
ادم بحب: ايوة بقا عشان الفرح بكره
عشق: ممكن. اروح. الكوافير مع سارة
ادم بغيرة: لا ياروحي الكوافيرة هتيجي لحد الفيلا وتعملك عادي
عشق برجاء: يووه خلاص ي دومي ياعني مش موافق
ادم بحب؛ معلش ي قلبي اعملي ف البيت احسن او اقولك هخليكي تروحي الفندق وتبقي مع اسراء ونا مع يوسف
عشق فرحت وصرخت من الفرحة
ادم بعصبية: اهدي شوية فيه ناس حوالينا
عشق خافت ف سكتت
عند يوسف
يوسف بحب: ي حبيبتي خلاص بقا فيه واحدة تعيط وفرحها بكره
اسراء بضحك: لاء
يوسف باهتمام: طب يلا نقوم نروح بقا عشان بكره ليلتنا وغمز لها
اسراء بكسوف: يووه خلاص بقا ي يوسف ماشي
مشوا
بليل عند ندي
نور وصل بيتها وكان معاه مأذون
ندي كانت لابسة فستان ابيض رقيق ولمسات ميكب وعاملة شعرها تسريحة جميلة
المأذون: موافق يابني تتزوج من ندي
نور بحب ل ندي: ايوة طبعا
المأذون: موافقة يابنتي زواجك من نور
ندي: اه موافقة
المأذون بابتسامة: كده اقدر اقولكم (بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير)
نور قام وحضن ندي
والمأذون مشي
نور بص ل ندي بحب: ندي انا.. انا عاوز اقولك حاجة
ندي بصت له بمعني قول
نور بحب واشتياق: ندي انا بحبك من اول ما شوفتك حبيتك حتي لما سمعت حكايتك حبيتك ده غير لما كنت بقابلك وتهزري معايا كنتي بترجعي ضحكتي تاني انا شوفت ف حياتي كتير بس انتي نستيني كل حاجة وحشة
ندي كانت بتدمع من الفرح: ونا كمان بحبك ي نور
نور بفرحة: تقبلي تبقي زوجة ليا
ندي هزت راسها
نور ابتسم وشالها

google-playkhamsatmostaqltradent