رواية جميله الفصل الخامس عشر 15 - بقلم الكاتبه الصغيره

الصفحة الرئيسية

  رواية جميله (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبه الصغيره

رواية جميله الفصل الخامس عشر 15

"15"
جميلة 

اسفة علي التاخير بس انتوا عارفين ان الدراسة بدات وعليا ضغوط كتيرة فاستحملوني الايام دي بس وشكرا 

خرجت جميلة من البيت من غير ما تقول لسحر اما عند سالم فكان هو وصحابه بيجهزوا نفسهم عشان المهمة بتاعتهم لحد ما جاله مكالمة من رقم غريب رد سالم عليها ولكن ملامحه اتغيرت استغرب الكل من كدة بعد ما المكالمة انتهت قعد سالم وهو متعصب جدا 

سليم : في ايه ي سالم 

سالم : كل حاجة باظت 

عمر : متفهمنا في ايه 

سالم : الخطة هتتغير لانهم اكتشفونا 

مالك : طب ازاي حصل دا 

سالم : مش وقت اسئلة لازم نلاقي خطة بديلة 

لكن جاله اتصال من نفس الرقم كانت مكالمة فيديو رد بسرعة وانصدم لما شاف مين اللي بيكلموا لانها كانت حسنات 

حسنات : سيربرايز مفاجاة حلوة صح 

سالم : انتي عاوزة ايه 

حسنات : تؤ تؤ تؤ انت اللي عاوزني مش انا اللي عاوزاك 

سالم : قصدك ايه 

حسنات : يعني انت مفكرنا اغبية للدرجة دي احنا عارفين كل التخطيط بتاعكم 

سالم : وعاوزة ايه دلوقتي 

حسنات : قولتلك انت اللي عاوزني مش انا بس انا عندي ليك مفاجاة هتفرحك اكتر 

سالم بسخرية : ياتري ايه هي 

حسنات وهي بتوجه الكاميرا علي الشخص اللي جمبها : ايه رايك بقي متقلقش هي امان معايا 

سالم بعصبية : قسما بربي العزة لو اذيتيها لاكون مموتك بايدي 

حسنات : لا اهدي كدة دا لسة في مفاجآت كتير بانتظارك فاجمد كدة وبعدين دا انا حتي ابقي امها واللا ايه رايك انت 

سالم : انتي اتصلتي ليه دلوقتي 

حسنات : انا اتصلت احذرك من اللي بتعمله لان نهاية الحكاية دي موتك انت 

سالم : خلي تحذيرك لنفسك لانك ممكن تحتجيه 

حسنات : انت لحد دلوقتي مسالتش السؤال الصح لسة 

سالم : قصدك ايه 

حسنات : هتعرف بعدين سلام 

قفلت حسنات الخط وسابت سالم وهو هيتجنن من اللي بيحصل ازاي وصلت جميلة لهم وسبب لتصالها ايه وايه السؤال اللي بتتكلم عنه قاطع تفكيره صوت صحابوا 

مالك : يعني هنعمل ايه دلوقتي ي سالم 

سالم : معرفش بس اللي اعرفه اننا لازم نتحرك بسرعة قبل ما يحصل حاجة تانية 

سليم : قولنا اللي انت عاوزه واحنا معاك 

سالم : هي وحدة اللي هتوصلنا لدا كله 

عمر : مين هي

سالم : سالي سالي الوحيدة اللي تعرف المكان وكمان لسة متعرفش حاجة عن الخطة 

سليم : اشرح لنا اللي في دماغك ي سالم 

سالم : انا عاوزكم تراقبوا سالي في كل الاوقات متسبهاش ابدا لانها هي اللي هتوصلنا ليهم وانت ي عمر عاوزك تعرفلي الوقت اللي هتوصل فيه الشحنه اما انت ي مالك فهتبقي معايا هنا لاننا هنهاجم سوا دلوقتي كل واحد عرف هيعمل ايه اتفضلوا دلوقتي 

الكل : تمام 

خرجوا كلهم وسابوا سالم وهو قلقان اوي لان جميلة معاهم وبيفكر في السؤال اللي قالت عليه حسنات لحد ما عرف قصدها وفهم هي عاوزة اقوله ايه خرج بسرعة وروح علي البيت لقي سحر مغمي عليها خاف اوي واخدها علي المستشفي وفضل قاعد لحد ما الدكتور خرج 

سالم : طمني ي دكتور هي فيها ايه 

الدكتور : اهدي هي كويسة بس هي اتعرضت لضربة علي الدماغ هي اللي خلتها تفقد الوعي بس احنا عملنا اللازم 

سالم : شكرا ليك ي دكتور 

الدكتور : علي ايه دا واجبي 

مشي الدكتور وجات مكالمة لسالم من سليم رد عليه 

سليم : انا راقبت سالي زي ما انت قولت بس هي كانت خارجة من بيتكم بتجري وخايفة مش عارف ليه 

سالم : انا عارف ليه 

سليم : طب قولي ليه 

سالم : متهتمش انت خليك وراها ومتسيبهاش ابدا 

سليم : تمام 

قفل المكالمة وهو بيتوعد لسالي لانه فهم انها هي اللي عملت كدة في والدته 

سالم : استني بس ي سالي هوريكي هعمل فيكي ايه لما التمثيلية دي تخلص هندمك علي اليوم اللي اتولدتي فيه استني بس 

في مكان تاني مهجور كانت موجودة جميلة وهي لسة بتفوق من الاغماء وحوليها كله ضلمة فاقت جميلة وكان دماغها مصدع اوي بصت حوليها وخافت لانه مكان مهجور حاولت تتحرك لكن كانت مربوطة في الكرسي اللي قاعدة عليه 

جميلة بصراخ : في حد هنا يخرجني ياللي هنا حد ييجي يخرجني 

فضلت جميلة تصرخ لحد ما سمعت صوت الباب بيتفتح وحد بيدخل منه بصت وانصدمت 

جميلة بصدمة : انت 

ياتري كان قصد حسنات ايه 
وسالم هيعمل ايه مع سالي وحسنات 
وجميلة شافت مين

   •تابع الفصل التالي "رواية جميله" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent