Ads by Google X

رواية جنون العشق الفصل الخامس عشر و الاخير 15 - بقلم ايمان شوقي

الصفحة الرئيسية

 رواية جنون العشق كاملة بقلم ايمان شوقي عبر مدونة دليل الروايات 

 رواية جنون العشق الفصل الخامس عشر و الاخير 15

 

الدكتور :للأسف هي جسمها كان ضعيف وحزرناها قبل كدا بس عملنا اللي علينا وادعو ال 24 ساعه يعدو علي خير

زين بدموع:لا هي هتبقي كويسه

الجد:اعملو اي حاجه احنا ممكن نسفرها

الدكتو: مشش لازم والله احنا هنا عملنا اللي علينا واكتر وهي حالتها شبه مستقره

نواره :طب ابنها فين

الدكتور بابتسامه:لا دول تؤم بنت وولد يتربو ف عزكم

زين:انا عاوز اشوف همس يادكتور

الدكتور:مش هينفع علشان متتعبش اكتر

محمود:خلاص يازين ان شاء الله تقوم بالسلامه

*سابهم الدكتور ومشي*

زين:عمليه ريتال ي بابا بعد بكرا روح يادهم انت ومازن معاها وانا هخليني مع ههمس

مازن:ماشي بس ابقي طمني

زين :كلو يروح محدش ليه لازمه يقعد انا معاها (بقلم ايمان صبحي)

الجد:ايوا زين عندو حق وغير ان فيه عرسان هنا وان شاء الله تقوم بالسلامه

فرح بدموع:مش عاوزه اسيبها لوحدها

فهد حضنها:متخافيش ياحبيبتي هي هتبقي كويسه وهتربي رعد وعشق

مالك بعياط :انا عاوز ماما همث

زين راح شالو ومسح دموهو : ماما همس كويسه وجابتلك اتنين تلعب معاهم

مالك :حاوز اثوفهم والعب معاهم

زين:تعالي اوريهوملك بس هتلعب معاهم لما نروح القصر وانت دلوقتي هتروح مع خالو ماشي علشان اجيبلك لعب معاهم

مالك:ماثي بث ماما هتبقي تويسه متعيطش

زين: ماشي ي حبيبي يلا روح مع جدو وتيته يلا

مالك:ماثي هنام دمب تيته ثحر

سحر:تعالي ياقلب تيته سحر

محمود:لا ياخويا دي مراتي هتنام جمبي انا

مالك:احثن هيوح مع يتاي(ريتال يعني)

ريتال :اه انا اوضتي فيها لعب وحاجات حلوه يلا تعالي معايا

*الكل مشي وقعد زين*

زين:يا رب متحرمنيش منها انا بحبها يارب (قعد يدعي كتير)

__________________________________________

(بالنسبه ل يحي )

فلاش بااك

راح اسد و فهد ل يحي علشان ياخدوه ويروحو للمكان اللي هيتسلم البنات فيه

اسد:خد يايحي البس ده

يحي :حاضر

بعد فترهنزل يحي ف عربيه عاديه علشان محدش يشك فيه وراح لمخزن قديم خالص وكان وراه فهد وأسد والقوات

اسد:احنا نخلي العربيات ف المخزن ده (المخزن كان قبل المخزن التاني ب شويه)

فهد:تمام يلا

بعد فتره كانت الشرطه محاصرة المكان

راجل من اللي واقفين صوب ااسلا،ح ل يحي

فايز:هموو…تكك يايحي تبلغ عننا

اسد:نزل سلا..حك وتعالي معانا بالهوء بدل ماانستخدم العن.ف وده مش هيعجبكم٣

فجأه رصا.ص.ه اصابت يحي

يحي بصوت متقطع:اشششهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله

*وما..ت شهيد اه شهيد برغم كل حاجه عملها ف حياتو وظل.م بس ربنا رزقو حسن الخاتمة مفيش مانع انكك تعمل الغلط وتعترف بيه وتتوب وربنا هيسامحك بس توب اه محدش معصوم من الغلط بس فيه بيتوب ويعرف غلطو وواحد لا*

اسد: في دقيقه عااووزهم كلهم ف البوكسس

راح للبنات اللي كانو موجودين ف المخزن كانو كلهم بنات 12 و 13 سنه ومنهم 9 سنين

فهد:حسبي الله ونعم الوكيل فيهم خد يااسد ال بنات دول ووديهم دار الايتام وشوف منهم مخط.وف شوف اهاليهم فين

اسد:تمام واكمل بتنهيده مش عارف ايه هيكون ردت فعل همسس

فهد:رن علي زين وهو اكيد هيهديها

اسد:تمام

( ونسرين تتحكم عليها بالمؤبد يكل حاجه عملتها وبنتها بسجن 4 سنين وكمان ندي اتحكم عليها ب 7 سنين )

اسد رن علي زين

زين:خير يااسد فيه حاجه

اسد :يحي ما.ت

زين:لا حول ولا قوة إلا بالله

اسد:لازم تيجو تستلمو جست،و (بقلم ايمان صبحي )

زين:تمام هروح علي طول اقولهم ف البيت

بعد فتره وصل زين للقصر

*لقي الكل قاعد*

الجد:ايه يازين جاي بدري لي فيه حاجه

زين :ايوا

همس :فيه اي يازين

زين:البقاء لله يحي ما.ت

همس بدموع:ياارب

زين خدها ف حضنو: البقاء لله ادعيلو ده مي،ت شهيد

كان مازن واقف مش بيتكلم

الجد: ادعيلو يامازن يابني دي سنه الحياه ربنا يرحمه يارب

كانت همس بتعيط ف حضن زين

زين:اطلعو البسو يلا علشان لازم يند،فن

همس راحت ل مازن:سامح بابا يامازن علشان خاطري

مازن خدها ف حضنو:مساممحو ياهمس بابا كان حاسس لما روحتلو امبارح قالي سامحني وقالي انو حاسس ان خلاص هيموو،ت انا مسامحو ده ابويا ف الاول والاخر يلا ياهمس لازم تبقي قويه اكتر من كدا وانا جمبك وكلنا جمبك

*خلصو اجرائات الوفاه والدفن وروحو كانت فتره صعبه بس اتجاوزوها كلهم*

*نرجع من الفلاش باك*

تاني يوم جم الكل ل زين

اسد:لسه مفاقتش يا زين

زين:لا من امبارح قاعد مفاقتش انا خايف اوي قاطع كلامهم الدكتور

الدكتور:المدام اللي جوا هنا بتخرف باسم زين لو كدا ممكن يدخل ده هيساعدها ف التحسن

زين:انا زين يادكتور

الدكتور:تعالي هنعقمك وندخلك ليها بس اهم حاجه متعملش حاجه تضايقها

زين:هشوفها بس يادكتور

الدكتور:تمام تعالي يلا

دخل زين وقعد ع الكرسي وقعد يدعيلها ويكلم فيها


*همس حركت ايديها*

زين:همس انتي صاحيه

همس فتحت عينيها راح زين نده ع الدكتور

زين:ياادكتور همس صحيت راح الدكتور معاه وكشف عليها

الدكتور:عال العال كده كويس هتتنقل اوضه عاديه وبعد يومين هتقدر تمشي

زين بابتسامه:الحمدلله يارب

دخل الكل اتطمن عليها

مالك:دبتيلي اتنين نونو ياماما

همس باستغراب:انا جيبت اتنين

ادهم بضحك:ايوا جيبتي رعد وعشق

همس بابتسامه:عاوزه اشوفهم يازين

زين راح جابهم ليها

همس: الله حلوين اوي يازين

زين:شبهك ياروحي

*بعد يومين طلعت همس وكان معاها زين والكل*

همس؛ شكرا انك كنت جمبي وواقف معايا

زين:ياحبيبتي انتي اللي شكرا انك ف حياتي وجمبي

همس:اومال مازن فين

زين:سافر هو وادهم وريتال يعملو العملي،ه

همس بعتاب:ليه مروحتش معاها

زين:ياحبيبتي مليش لازمه وبعدين اخواتها معاها وهي شهر وجتيه هتكمل علاج طبيعي هنا

همس:ماشي يازين اللي انت شايفو بقا

زين:وحشتيني اوي مش عاوزه تجيبي اخ تاني للعيال دي

هنس:يالهوي ده بعينك اناا كفايه التلات عيال عليا

زين: لا ياروحي مقفلهم 10 وخلاص 😂

همس:بس ياعم وشوف ابنك بيعيط انا تبعت منهم

مالك:حاوز انام معاتم تاني اثمعنا يعد وعثت

همس:تعالي ياروحي نام جمبي معاهم وبابا ينام ع الكنبه

زين:انام ع الكنبه طب يرضيكي

مالك:ايوا يوح ييياا نام علي التنبه

زين :ماشي ياعم مالك ماشيييي ياهمس اما وريتك

*بعد اربع سنين*

وقفت همس ترتدي سيابها وهي تستعد لمرافقه ريتال الي مركز ااتجميل استعدادا لإقامة زفافها علي مازن

لتلاحظ دخول زين الغاضب وهو يقول بفراغ صبر

ياريت تخلصي بسرعه علشان ريتال تلحق (بقلم ايمان صبحي )

همس ببرود:انا خلصت خلاص


زين وهو يتأمل فستانها الرقيق المحتشم( فهي ارتدت الحجاب )

زين:انا حجزتلك جناح في الفندق اللي هتعمل فيه الفرح ووديت لبس الولاد هناك علشان تقدري تلبسي وتجهزي براحتك مع ان المربيه ممكن تلبسهم

همس بصوت مرتفع غاضب :قلتلك ميه مره انا اللي هجهز ولادي مش محتاجه حد

زين بجده يحاول السيطره على نفسه:اتكلمي كويسس ووطي صوتك وانتي بتكلميني انا اساس متحرك بالعافيه وصابر عليكي لحد ماافرح يخلص وبعدها هيكون ليا تصرف تاني معاكي

كتفت همس يهديها فوق صد…رها بغضب :وجاي علي نفسك ليههه ومتحمل لحد ماالفرح يخلص ماتخلص دلوقتي وتترتاح

زين وهو يضيق عينيه بتحزير:تقصدي اي

همس غضب:قصدي واضح المأذون الي يجوز مازن يطلقنا

نظر لها زين وهو يقول ببرود :اه انتي اتجننتي بقت وعاوزه عقلك يرجعلك تاني وانت عارف هرجعهولك ازاي

ليتوجه الي باب الغرفه يغلق من الداخل جيدا

وهنس تنظر اليه بخوف وهي تتراجع للخلف وهو يتقدم منها بهدوء وهي تتراجع بخوف وتقول بتحزير انت قفلت الباب ليه عارف لو عملت فيها حاجه هص

وت والم عليك القصر كلو

لتجري سريعا تحاول الهروب منه بالقفز من فوق الفراش إلا أن الثوب اعاقها وزين سحبها من حصرها لتقع علي الفراش

زين ببرود:كنتي بتقولي اي

همس بخوف: زين عيب اللي انت بتعملو ده انا بقيت ام وكب…

لتنزل صفعه قويه ع ج.سدها اخرستها وهي تتئوه

زين بغضب :وهو يصفعها ومره أخري

همس بدموع:كفايه يازين مبقتش قادره

زين:عاوزه تتطلقي ياهمس عاوزه تسيبيني

هزت همس رأسها بنفي وهي تحتضنه بشده ودموعها تسيل بالرغم عنها وهي تدف،ن رأسها في عنقه :لا انت عارف اني بحبك قد اي ومقدرش اعيش من غيرك

زين وهو يمرر يده بحنان علي جسدها ويقبل اعلي رأسها بحب :طيب قوليلي فيه اي انا عملت او قولت حاجه ضايقتك او زعلتك

هزت همس رأسها ب نفي وهي ماتزال تدفن رأسها بداخل عنقه

ليرفع زين وجهها اليه يتأمل ملامحها ااباكبه بعشق وهو نادم بشده ليقول بحنان ممكن تبطلي ع.ياط وتتكلمي معايا بصراحه انتي حالك مقلوب من ساعه الحفله الخيريه اللي كنا فيها مع بعض صح ولا انا غلطان

همس: صح (بقلم ايمان صبحي)

زين وهو يمسكها إليه بعشق وحنان :طيب ممكن تنسي ان انا زين حبيبك وجوزك وتعتبريني بابا زين وتحكيلي ايه اللي عملو فيكي الح..مار الي اسمو زين

همس وهيي تقول بخجل:مش عارفه اقولك ازاي ولا هتفهمني ولا لا

زين بحنان :احكي وهسمع وهفهم

همس:في آخر حفله روحناها مع بعض انت عارف اني بتضايق من اللي اسمها كاميليا دي

قبل زين وجنتها بحنان مشجعا لها دون أن يقاطعها بنتي ان همس ودموعها تتساقط الست دي بج.حه وعينها منك وياريت متتكررش انا شوفت طريقه كلامها معاك ودلعها البيان عليك

زين:بس انا مفيش حاجه تقدر تملي عيني ولا قلبي غيرك انتي مراتي وام عيالي وبسسس وان كان ع كاميليا انا عارف انها اوفر بس مفيش حد غيرك ف قلبي ليها بت وهو يزيل دموعها بيده أحم هتخليني اتهور هنا واحنا لسه قدامنا ساعه ع ميعاد الفرح

همس:يلا ياحبيبي علشان متتأخرش بقا

زين :انا وانت والليل طويل يا جميل

*ظلت همس تتراقب فرح شقيقها بسعادة علي وجوده في حياتهه وان حياتهم استقرت*

كدا ال روايه خلصت

google-playkhamsatmostaqltradent