رواية جنون العشق كاملة بقلم ايمان شوقي عبر مدونة دليل الروايات
رواية جنون العشق الفصل الثالث عشر 13
فهد:خلاص خدني معاك هاخد انا فرح وريناد وخد انت مراتك
زين:يلا
*بعد مده ف عربيه زين*
زين :حمدلله على سلامتك ي حبيبتي (بقلم ايمان صبحي)
همس :الله يسلمك ياحبييي
زين:ايه مالك حليتي كويس
همس:اه الحمدلله اومال انت مخليتهومش يجو معانا لي
زين بابتسامه: اصل اسد متقدم لريناد وهو عاوز ياخد رئيها
همس بفرح:لا هي مووافقه انا عارفه
زين:اقعدي يامج.نو.نه يلا هاخدك مشوار
همس: اشطا يلا
*نروح بقا نشوف فهد وريناد وفرح*
فهد:عملتو ايي اشجوني
فرح:كلو تحت السيطرة الواحد هلكاان
ريناد:كلو تمام يابرو
فهد بابتسامه :حمدلله على سلامتكم
فرح:اومال مسيبتناش نركب مع ابيه زين لي
فهد:اصل عاوز ريناد ف حاجه مهمه
ريناد بتوتر:اتفضل ياابيه
فهد بخبث:اصل اسد اتقدم ليكي وانا طبعا موافقتش
ريناد بدموع:اللي تشوفو ياابيه
فرح بنرفزه:انت ازااي تقرر من غيرها مايمكن هي بتحبو وعاوزاه
فهد:لا فرق السن كبير بينهم واستحاله هي تحبو
*كل ده وريناد بتعيط ف صمت اليوم اللي كانت بتتمناه يقلب كداا*
فرح بسخريه:لا يااافهد انت غلطان عمر مالسن كان عقبه ابيه زين بيحب همس وانا بحبك
*استوعبت فرح اللي قالتو*
فهد وقف العربيه:انت قولتيييي اي يافرح
فرح بدموع:مقولتش حاجه كمل نمشي
فهد بغمزه: انا موافق ع اسد بس كان لازم اعرف هي بتحبو ولا لا
فهد :مقدرش اقف ف طريق ساعدتك ياريناد انتي بنتي قبل ما تكوني اختي
ريناد بابتسامه:ربنا يخليك ليا وبرضو اللي عاوزو هعملو
فهد بص ل فرح: عارفه حسابك معايا بعدين
فرح بدموع:مقصدش اي حاجه يابيه بس اتنرفزت بس
*فهد قلبو وجعو ع عياطها ف حب يلطف*
فهد بتحبينييي يافرح
فرح:لا اخويا يعني
فهد:يعني مش موافقه تتجوزيني خلاص هرن ع زين اقولو لا
فرح:لا اي موافقه ياعم
ريناد:ماااايلا بقا علشان همو،ت وانام
فهد:يلا
_________________________________
(في السجن )
اسد:يعني ياايحي مش عاوز تقولي مين مشاركك
يحي:لاا لو قت،،لتوني مش هقول
اسد:ما احنا مش هنق،لتك انت بس هتبقي معاك نسرين وفتحي ف اتكلم بدل ماانتعانل بطريقتنا وانا راعي انك راجل كبير
يحي بخوف : بيساعدنا فايز السعيد
اسد بهددوء: بس ده مسافر ازاي هيساعدكم
يحي: كان بيبعتلنا فلوس واحنا نبعتلو الب.نات وفيه عمليه طالعه يوم الخميس
اسد:بكرا يعني
يحي:ايوا
اسد:هديك تليفون ترن عليهم نقولهم انك هربت وبكرا هتروحلهم وععادي
يحي:طب قدر حصل حاجه
اسد:لا ياروح امك مش هيحصل متخافششش
يحي:تمام ياباشا
اسد:خد التليفون اهو وقول زي مانا قولتلك
يحي بخوف: حاضر
يحي رن عليه
فايز:مين
يحي:انا يحي يافايز بيه
فايز:مشش كنت ف السجن
يحي:لا هو انا يغلب عليا الأمر هربت وبكرا ف ميعادنا والبنات هيتسلمو
فايز:عااال العاال يايحي وانا هسفرك برا تكمل الشغل برا بعد العمليه دي وهنزل انا ومالك بكرا كان هينزل لوحدو يطلعك بس طالما فيها بنات خالصه انااا هحجز واجي
يحي:تمام يافايز بيه عاوز حاجه
فايز:لا يايحي سلام
يحيي:وهتعمل اي يأسد بيه
اسد:ميخصككش حاجه هااجي بكرا الاقيك موجود
يحي:انا عاوز اشوف بنتي
اسد:مين فيهم
يحي:همس
اسد:زين استحاله يوافق بس هحاول
يحي:حاول علشان عاوزها تسامحني وعاوزها ف موضوع مهم
اسد:تمام هدخلك الزنزانه وارن ع زين ان رضي هجيبها
يحي:شكرا يابيه
_____________________
بعد فتره وصل زين وهمس لمكان اقل ماايقال عنه انه راائع
همس بانبهار : جتيبنا هنا ليه
زين:انزلي يلا وهتعرفي
همس:جايبني بيت غريب وتقولي هتعرفي
زين:يلا بقا هتقعدي ترغي كتير
همس : يلا
دخل زين ودخل همس وكان البيت من جوا جميل اوي
همس:الله حلو اويي بيت مين ده
زين وهي يحتضنها:عجبكك
همس:اوووووي
زين:ده بيتنا انا اللي مختار كل حاجه فيه كنت قايل ان اللي هتدخلو مراتي وحبيبتي ناقص بس اوضه البيبي ودي انا وانتي هنعملها
همس بابتسامه : يعني محدش دخل البيت ده غيري
زين:لا ولا حد هبدخلو غيركك
همس:ممكن تعرفني لي اتطلقت من ندي (ندي اللي هي العقربه ياجماعه)
زين:تعالي اقعدي وهحكيلك
*فلاش باك*
زين:انا تعبت حتي العيل اللي كنت مستنيه انتي موتيييي.ه
ندي:مموت.ش حد هو مااا.ت اصلا احسن قعدت اقولك مش عاوزه اخلف علشان جسمي ميبووظش اهو خلفت والواد ماا.ت من اول يومين
زين:يا شيخه انا زهقت منك كنت مستحمل علشان بحبك لاكن دلوقتي بقيت اكرههكك ومشش عاوزاني انام ف الاوضه كل اللي بينا عل.اقه وبسسسس
ندي :ده اللي انا عاوزاه وبعدين يابيبي مش بتنبسط
زين:انااااااا بكرههكك ياروحي ما عرفتك ضيعتيلي اكتر صاحب بحبهه وقولتي كلام غلط عنو وانا صدقت وكللو بيحظرني منك واناا اللي اعمي بسسس فةقت لما جيتي تقولي الكلام ع ابن عمي وعمري ماهضيعو
ندي بحقد: انت كلكم كدا عااوزه اعرف بتحبهم ليي خد كل حاجه ونمشيي
زين قام ضرب?هاا: انتي طااالق ب التلاته يابنت ال &&&وشدها من شعرها وجرها من شعرها ومهتمش ب صراخ،ها ولا اهتم بيها ولا ب اللي بيمنعوه
الجد:خلاص يابني سيبها وتبعد عننا وهي وشرها
زين بصرااخ:ابعدووو عنييي ابني اللي لسه مشوفتهووش غير مرتين ماا.ت ومتدفن،ش هنا
نواره خدتو ف حضنو وقعدت تهديه
نواره:خلاص يا حبيبي خير والله كانا قلبنا واجعنا عليه
زين :ليه كل ده بيحصل فيا
الجد:اللي حصل ياحبيبي نحمد ربنا وخير وادعيلو بالرحمه
*نرجع من الفلاش باك*
همس كانت واخده زين ف حضنها
زين بدموع :ما.ت ومشوفتهوش كنت راجع مبسوط وجايبلو لعب وملقيتهوش ولما سألت عليه الممرضه قالت ما.ت ودفنوه حتي مشش ف مقابر.نا ولا حتي اعرف فين
همس بحزن :ربنا يرحمه ياحبيبي هو ف حته احسن
زين:يارب
همس بتفكير:هو انت متأكد انو ما.ت
زين: ايوا الممرضه قالت ما.ت
همس:طب ماتشوف ندي ممكن ميكونش ما.ت وهي بتضحك عليك مثلا
زين:مش عاوز اعيش ف كذبه تاني انو ممكن يكون عايش
همس:مش هنخسر حاجه ياعيني ممكن يكون عندو سنتين وهو بعيد عنكم
زين:نبقي نروحلها وعلشان اسد كمان عاوز نا
همس:تمام يلا
ززين مسك ايديها وطلعو
___________________________&
*في قصر الصياد*
الجد:عملتو اي يا حبايبي
فرح:كلو تمام ياااحماده
محمود :اومال فين زين ومراتو
فهد؛زين خدها يرويها الفله بتاعتهم
الجد:طب كويس ربنا يسعدهم ي ربفهد:يارب ياا جدو المهم عاوزاكم في موضوع
سيف؛ خير يابني
فهد:اسد اتقدم ل ريناد وسألها قالتلي الرئي رئيكم
الجد: اسد كويس وابن حلال وهكون متطمن علي حفيدتي عليه
سيف:وانا موافق متربي معاكم وعلي ايدينا وعارفين طباعو وف الاخر لازم رئي اخواتها الشباب
فهد :زين موافق هو وادهم
الجد بابتسامه:خلاص علي بركه الله يبقي يجي بعد الامتحانات
فهد قام :انا هقوم بقا علشان اسد رن عليا قالي زين وهمس راحو هناك يحي طالب يشوفهم.
الجد:تمام ربنا معاكم ،
__________________________&
في قسم الشرطة
زين:نعم يااسد فيه حاجه
اسد:ايوا يحي عاوز يشوف همس
همس بدموع:وانا مشش عاوزه اشوفو
فهد:افهمي ياهمس ابوكي خلاص كدا كدا هيييم.ووت لازم تشوفيه وتتكلمي معاه
زين :ممكن علشان خاطري وهبقي معاكيي
همس: تمام
*بعد فتره جه يحي*
يحي بحزن:وحشتيني اوي يابنتي
ههمسس:عاوز اي مني حرمتني من امي وحرمتنيي منك ومن طفولتي عاوز اي
يحي:انا خلاص حاسس اني هموو.ت لازم تعرفي ان مازن لسه عايش
زين:مازن مييين
همس ببكاء:اخوياااا يازين حرمني منو طول السنين ديييي من حنيتو يمكن كان يبقي حنين عليا عنككك انت ايي (يابنتي اترحمتي من ا..لضر،ب علي قفاكيي😂🚶🏼♀️)
زين :اخوكي ازاي اللي اعرفو ان عمتو خلفتك انتي وبس
يحي بدموع: مش ابن آمال ابني انا من واحده تانيه أكبر من همس ب سنتين.
زين:وجالك قلب تسيب ابنكك
يحي:مكانش بايدي حاجه هما هددوني ب همسس وانا قولت لا ،ي بنت وطفله وده راجل يستحمل كان ساعتها عندو 9 سنين بسسس انا عارف هو فين
زين:تمام ادينا عنوانو وهنروحلو
يحي:سامحيني يابنتي انا عارف اني ظلمتك بس كنت تحت ايد نسرين كنت بشوف خي،،انتها قدام عيني ومقدرش اعمل اي حاجة غير اني اطلع عليكيي
*همس قامت راحت ف حضن ابوها* (شويه م…حن كداا😂 🙈)
همس:مسمحاااك يابابا ومنقولش كدا ان شاء الله هتعيش وتشوف حفيدك
يحي بابتسامه: ان شاء الله وانا هخلصك من نسرين خالص
زين:لا شويه العقارب دول خليهم عليا( نسرين ولا ندي ولا سمرر)
يحي:ربنا يسعدكم واخوكي روحيلو ف **** واسم الراجل ،د )
اسد: يلا يازين خد همس وروح عندي قبل ماالزياره تخلص
زين:ماشي يااخويا يلا ياحبيبيتيي
_____________//________________//_________
ندي :جاي تطلعني يا زين الجو هنا وحش خالص والناس بيئة
زين:احلمي يااقطه انا جاي اقولك كلمتينن
ندي :اووف كده كلو علشان خدت السنيوره وبصت لهمس
زين وهو بياخد همس ف حضنو:اللي يحي علي همس هشيلو من علي وش الدنيا
همس بخبث:احنا عرفنا من الدكتوره اللي كانت مولداكيي ان ابنك ممات،ش
ندي بتوتر:لااا ما..ت
زين:ماهو انتي هتقولي هوو فين واطلعك ولا تخليكي هنا
ندي:يعني هتطلعني
همس بخبث:ايوا انا هتنازل علي القضيه وهديكي عليهم 2 مليون
ندي : تمام ابنك يا زين عايش اااه وكنت عاوزه اعيشوو ف عذااا.ب ده كلو علشان رضيت اخلف الحمل وشويه قرف جيبتهولكك وياعالم هو عامل ازاي
زين بعصبيه ودموع:انتيييي متخل.فه هوووو الواد عملك اي تحرميه منكك ومني لو مش عاوزاه كنتي سيبوهولي كنت هطلقكك وهديكي فلوس ابو فلوس اللي تعمل فيكي كداا
همس بدموع:خلاص ياحبيبي هيي هتقولنا مكانو
ندي: خلصتوو الدراما بتاعتكم ديي انا هقولكم ماناهتلاقيه ف **** عند شخص اسمو فؤاد كان هو ومراتو بيشحتو واديتهولهم وهما ف المنطقه دي مشهورين روح أسأل هتلاقيه
زين وهو بيمسكها: يتبعت ال *&&& بتبيعي ابني وانا عاايش
همس بدموع:خلاص يازين تعالي متعملش مشاكل لنفسك
دخل اسد وفهد ع الصوت وهودوه وطلعوه برا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جنون العشق ) اسم الرواية