رواية مخادعه في قبضة النمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم اسيل باسم
رواية مخادعه في قبضة النمر الفصل الثاني عشر 12
سحبهاا مرااد من حضن ايهااب بقوة " مش تنتبهي
حست انهاا داايخة اامسكتهاا ياراا " انتي كويسة ي ميراااا
هزت رااسهاا بنعم واستاذنت لتذهب االي غرفتهاا لحق بهاا ياراا وبقى مرااد مع ايهااب الذي ينظر له بنظرات نارية
ايهاااب " مااالك
مراد بغيظ " هتفضل منورنا كده كتير مش وراااك شغل
ايهااب وهو يضع رجل على رجل. " اصل انا اليوم عند نساايب ااخوياا فااعطيت لنفسي اجاازة طالمااا اناا المدير
هو صحيح ي اابو نسب هتغديناااا اااي
نظر له مرااد بضيق " سم الهااري
ايهااب باستفزااز " طالما من اايدك هيكون طعم احلى من العسل
تركه مراااد وايهاااب يضحك عليه وهو يتذكر حوريته الجميلة التى كاانت بااحضااانه منذ قليل
اتصل بااخيه " الحقني اخو مرااتك ده شكله هيسممني بجد
لااله ااالا اانت سبحانك ااني كنت من الظالمين.......
ادم " هجبهاالك في يوم تتعرفي عليهاا ي سوسو
مامات سماا " شكلك بتحبها
ادم بحب " بعشقهااا
هي احلى حاجة حصلت في حيااااتي
ابو سماا بضحك " شكلهاا خدت عقلك ي بني والله وقعت ومحدش سماا عليك ي بن الجارحي
ادم بحب " هي خدت كل حااجة ااصلااا
سما بغضب وغيرة. " خلص بقى عرفناا انه الست عشق عظيمة وبتدخل على القلب سبوني بقى اكل على راحتي صدعتوني
اام سماا بعتااب " سمااا
سماا بتوتر. " اناااا اااسف ي باباا و ي اادم
مكنش قصدي بس انا الاياام دي مضغوطة ااوي ارجوك متفهمنيش غلط ي اادم
هز ادم رااسه بعدم اقتناااع وهو يكمل مع والدهاا الحديث عن العمل فاماا امهاا عااتبتهاا بعينهاا
سماا بحزن " شكلي كده لازم اتحرك قبل م يروح من اايدي
سبحاان الله وبحمده
ااتى منذ خمس دقااائق يجلس مع اابنه وأخيه في الصالة يلعب مع اابنه ويتكلم مع ااخيه بخصوص العمل بعملية
كاانواا الأخوة الثلاث ينظروااا لهم من بعيد فكانت ميراا تنظر لاايهاااب الذي يبدو وسيما على غير العاادة وملامحه الجادة تااسر قلبهااا بشدة
امااا يااراا تااهت في وساامته وشخصيته العملية والمرحة واماا مراد ينظر لهم بضيق فهم قد احتلوا بيته تقريبااااا
ااتى موعد الغداااء ومرااد يرااقب بعين الصقر كل كبيرة وصغيرة
مراااد لشهااب " اامتى هطلق ااختى
وقف الطعام في حلق كل من شهااب و يارااا
مرااد " الوااضح محدش فيكوا طاايق التاااني ده انااا مراقبك من سااعة م دخلت سلمت عليهاا ذيهاا ذي ااي غريب يعدى عليك وحملت ابنك وحضنته وبوسته ولعبت معااه
طاالماا مقدرتش تخليها تساامحك ليه لدلوقتي هي في عصمتك طلقهااا وانااا القيلهااا ال يشيلها في عنيه
يارااا " ااابيه
اشاار لهااا باالصمت فاكمل " اناا مش لااقيك اانتي وااختك قداام باب جامع انتواا امااانة بابااا ليااا ومن واجبي ككبير ليكي وليهاا اسلمكوا للشخص المناسب
شهااب بهدوء مصطنع " طب اسمع ي كبير لااني مش مستعد أكرر وأعيد في الكلام كتير ااختك دي ال هي مرااتي مش هطلقهااا
لو السمااا انطبقت على الارض مش هطلق وبعد امااا اامووت ابقى اخترلهااا الشخص المناسب ليهاا
يلاااا لبسي الولد خلينااا نروح بيتناا الظاهر تقلنا عند مرااد بيه
قااامت ياراا لتنفيذ كلاام زوجهااا فهي لااا تريد ااان تقلل من شااانه امااام ااحد
ذهب لعندهاا مراااد فبقى ايهااب وميرااا
كادت ميراا ان تذهب ورااء اختهاا لكن اوقفها ايهااب نظرت له بتسأل
امسك يدهااا بحب قبل يدهااا بعمق اماا هي كاانت حالتها حالة ارتعشت منذ أن اامسك يدهاا والان يقبل يدهاا لااا سوف تتماسك اماامه ولا يجب أن تفقد وعيها ماذاا سيفكر بهااا
ايهاااب بحب " تسلم ااايدك على الاكل الجميل ده
كاادت ميرااا تتحدث لكن قاااطعهم صرااخ شهاااب بااسم ايهااب
الذي ركض لعند ااخيه امااهي ماذا حدث معهااا لماذاا الفراشات تحوم وتطير من حولهااا. ومنذ متي وااصبح الجو باللون الوردي هل هذه قلوب 😍 جننت بالطبع
خرج مرااد من المنزل وهو يشعر بالضيق ماذاا يفعل كل شي يااتى عكسه سقطت الأمطار رفع يده يدعى
وماان فتح عينه حتى وقعت فتاااة بين يديه وهو جامد من الصدمة نظر لهااا وجدهاا مغمى عليهااا
نظر حوله ليجد المكااان خاالية من ااي ااحد سوااءه وهذه الفاااتنة الناائمة
مراااد وهو ينظر لملامحهااا الجذاابة " اانتي طلعتي منين.....يتبع
باااارت صغير ااهدااا لكل المتااابعين.....
مخااادعة_في_قبضة_النمر
•تابع الفصل التالي "رواية مخادعه في قبضة النمر" اضغط على اسم الرواية