رواية اسلام (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم جاسمين محمد
رواية اسلام الفصل الحادي عشر 11
11
اسر قاعد في اوضته ومتعصب ومسك الاب توب بتاعه وفتحوا وشغل الكاميرات بتاعت المكتب يشوف الشغل ماشي ولا في حاجه وجت عينه علي مكتب اسلام وبص لاقي سيف قاعد علي كرسي جنبها ومقربين من بعض وعملين يهزرو ويضحكه واسر غار جامد واتعصب جامد ومسك كبايه الميه اللي جنبه ورمها علي الارض وبغضب... بقا كدا طيب استقبلي اللي هيحصلك يا اسلام عشان تهزري مع حد ولا تقعدي جنب حد كدا
بعد اسبوع
اسلام قاعدها علي الكرسي في مكتبها سرحانه وعماله تفكر في اسر ومستغربه من اختفاء
سيف بخضه... بخ بتفكري في اي
اسلام.. خضتني بطل التصرفات دي شوي حرام عليك هتقطع خلفي قبل متجوز
سيف... هههه متخافيش
اسلام... ماشي ياخوي
سيف... قوليلي بقا كنتي سرحانه في اي
اسلام... ها لا عادي المهم صح امال استاذ اسر فين يعني محدش شايفه اديلوا يجي اسبوع
سيف... ليه انتي متعرفيش
اسلام بستغراب... معرفش اي
سيف... اسر فرحه بكرا والحنه النهارده ليه محدش قالك
اسلام بصدمه... لا محدش قالي بس كيف ده وكيف يتجوز كدا من غير معرف
سيف بستغراب... ليه يعني عادي
اسلام... ها انا همشي دلوقتي عشان اسراء رنت عليا وعايزاني
سيف بستغراب من تصرفها.... اممم تمام روحي
اسلام طلعت من الشركه علي البيت علطول ودخلت اوضتها وقفلت الباب وقعدت تعيط
اسراء خبطت عليها ودخلت لقتها بتعيط قربت منها وحضنتها وبقلق مالك ياقلبي في اي اسر كلمك تاني
اسلام بعياط... لا بس هو هيتجوز
اسراء بصدمه... يتجوز كيف وهو متجوزك
اسلام بعياط... معرفش معرفش
اسراء... اهدي طيب واحسن انه هيتجوز اهو نخلص منه شوي
اسلام بعياط... بس انا حبيته
اسراء بصدمه... حبتيه كيف وايمتا ده
اسلام بعياط.. حبيته من اول يوم شوفته فيه وخبط عربيته علي قد اللي عملوا فيا بس حبيته برضوا ومقدرتش اكرهوا
اسراء... اهدي طيب ياحبيبتي
اسلام بنهيار.. ممكن تسيبيني لوحدي شوي طيب ارجوكي
اسراء... مينفعش اسيبك كدا
اسلام... ارجوكي معلش
اسراء... حاضر وطلعت وقفلت الباب واسلام اترمت علي السرير وقعدت تعيط وقطع عياطها صوت تلفونها وهو بيرن بتبص لقت اسر اللي بيرن مردتش قعد يرن كتير واخر مزهقت راحت ردت
اسر بعصبيه... مش بتردي ليه ياستاذ مشغوله في اي ولا مبقاتيش فضيالي
اسلام... اسر اتكلم معايا عدل
اسر... انا اتكلم براحتي انتي سامعه المهم عايزك تجيبي النهارده الفله
اسلام بتتريقه... ليه هوا حضرتك فاضي مس المفروض حنتك النهارده
اسر... وانتي يخصك اي مالكيش فيه وتيجي وتسمعي الكلام
اسلام... لا مش هاجي
اسر بعصبيه... اسلام لو مجتيش هتشوفي وشي التاني انتي سامعه وقفل السكه في وشها وهي خافت من كلامها وقامت لبست وطلعت راحتلوا الفله وكان الليل جه
اسلام دخلت الفله وعماله تدور علي اسر مش لاقيه
اسر طلع من ورها من غير متاخد بالها.... بدوري علي اي
اسلام اتخضت وبخضه... زغفتني
اسر... ليه المفروض تكوني اتعودتي
اسلام... قصدك اي مش فاهمه
اسر... قصدي انتي فاهمه مقضيها في المكتب ياهانم ولا كانك متجوزه اصلا صح
اسلام... اسر اتكلم عدل واياك تقل ادبك انت سامع
اسر قرب منها ونفسه كان قريب لنفسها واسلام اتوترت وبقت بتبلع ريقها بصعوبه
اسر.... مالك اي حصل القطه اكلت لسانك
اسلام بتوتر... اب بعد شوي
اسر قرب زياده... ليه مالك
اسلام بعدت عنه وجرت بعيد
اسلام... اير اياك تقري مني ويلا روح شوف فرحك اللي في البيت ده
اسر... هي القطه مالها حاسس اني شامم ريحت غيره
اسلام بتوتر .. اغير من اي وعلي مين جتني نيله المهم في حاجه عشان عايزه اروح
اسر ببتسامه كلها مكر... هههه هروح ياقطه وغمزلها وشالها وطلع بيها علي فوق
اسلام عماله تزعق وتضربه بايدها ينزلها بس هو مافيش اي تاثير ودخل بيها اوضه النوم ورمها علي السرير وبدا يخلع البدله
اسلام بخوف وشك... اسر انت هتعمل اي
اسر... هعمل اللي انتي بتفكري فيه دلوقتي
اسلام... لا مستحيل وجت تقوم مسكها ورجعاها علي السرير وقرب منها وهي بدات تبعد عندو ومقدرش عارفه تبعد عشان كانت بالنسبه ليه هي صغيره وضعيه اووي وهو اتمكن منها واغتص***بها 🙂
•تابع الفصل التالي "رواية اسلام" اضغط على اسم الرواية