رواية عارفة حظي الفصل التاسع 9 - بقلم ميرفت السيد

الصفحة الرئيسية

 رواية عارفة حظي كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية عارفة حظي الفصل التاسع 9

  
تاليا: اتفضل حضرتك قول الاول
ابتسم زين: لأ انا عاوز اسمعك
تاليا بحدة_ لأ اتفضل حضرتك
: انتي زعلانه ليه
_مفيش حاجه
: متأكدة 🤔
_آه
: طيب شوفي ياتاليا انا بعتذر عن توريطي ليكي بالموقف بتاع امبارح انا آسف
_😐
تظر اليها وجدها صامتة ولكنها تسرق الالباب فشعر بتوتر بالغ وقال: بتبصيلي ليه كدة
_مستنياك تخلص
: تمام انا قررت اني اطلب ايدك
_😳😳😳😳
: تاليا
_ 😳
بقلم مرفت السيد
: ايه رأيك ردي عليا بدل الصدمة دي
_ااا
قاطعهم دخول الحج عاطف
زين احتضنه بحب: حمد الله على السلامة إيه المفاجأت دي
عاطف: الله يسلمك حبيت اشوف بنفسي على غفلة الشغل ماشي ازاي عاملة ايه ياتاليا
: الحمدلله ياحاج طمني على ادهم
عاطف_واطمنك ليه هو يطمنك بنفسه
دخل ادهم احتضنته تاليا: حبيبي حمد الله على السلامة
ادهم: وحشتيني
زين: انتوا لحقتوا ياجماعة
عاطف: واحنا لسة بنبدأ ادهم اتعاقد. مع
أكبر شركة مصرية المانية وطالبين اننا نشتغل على مدينة سكنية هنا الاول وبعدها نصمملهم زيها هناك اكبر صفقة بتاريخ شركتنا واهو كل واحد فين ا يسافر شوية لحد. ماادهم يتابع هنا التصميمات والشغل مغ المهندسين وبعدها يرجع تاني
زين بسعادة: مبروك الله ينور ياادهم
عاطف: انا قاطعتكم ياولاد كان شكلكم مركز كدة في حاجة ولاايه
ادهم: في حاجه ولاايه
زين: بصراحة في ياادهم وانا لسة بكلم اختك وباكلب ايدها ابويا قاطعنا
تاليا احمر وجهها خجلا
ادهم: وهو دة موضوع يتفتح. هنا وبالشكل دة
زين: انا كنت عاوز اعرف رأيها بس الاول قبل مااكلمك
خد تليفوني اهو عالواتس شوف رسالتي للحاج الفجر ولسة ماشفهاش
ادهم قرا الرسالة: بابا كلم ادهم انا عاوز اتجوز اخته بس خايف اكلمها هو يقدر يعرف رأيها فيا
بابا ماتفتح النت بقى رقمك. مش بيرد
الحج عاطف بسعادة: دة يوم المنى
ادهم: تاليا روحي على مكتبك دلوقتي
زين: مالك يابني انا داخل البيت من بابه
عاطف: ادهم معاه حق الشغل مش للكلام دة ولا ليك رأي تانى
ادهم: ياحج انا رأيي مش مهم انا هسألها وبعدين مايصحش تاخدها فرح وتمثل انها خطيبتك وتمسك ايدها وترقص معاهاوتاني يوم. اقولها تتجوزيني
عاطف: ازاي الكلام دة
ضحك زين بشدة وسط ذهول ابوه وادهم: طب والله قسما بالله كنت عارف انها هاتقولك ودة خلاني متمسك بيها اكتر
افتح الواتس بتاعك واقرا رسالتي ليك من امبارح الفجر
فتح ادهم الواتس ولقى ان زين. حكاله كل حاجة وبيعتذر انه حط تاليا بالموقف دة
ابتسم ادهم: زين انت شخص غريب بتخس بغلطك بعد. متعمل العملة
زين: طيب يابيه انا اسف ممكن بقى تتكلم مع اختك وتبلغني
عاطف: انا عارف الي بدماغك ياادهم انا هابدل سكرتيرتي بتاليا تمام كدة!
ادهم: انت مربيني ياحاج وفاهمني
زين: هاتيجي على دماغي انا تمام اوي
بقلم مرفت السيد
خرج ادهم واخبر تاليا بقرار نقلها لمكتب عاطف واصطحبها لمكاب عاطف وسط غضب سكرتيرة. الحج من. نقلها لمكتب ابو الغضب علﻲ حد قولها وبنهايةاليوم اصطحب ادهم تاليا الى احدى المطاعم: بصي بقى هنتغدا ونتكلم في كل حاجة انا واخد مكافئة كبيرة وهاروقكم
تاليا بسعادة: جبتلي إيه معاك ياريس
ادهم: كل طلباتك يامعلم
_الله عليك ياابو الاداهيم
:طموحك تبقي معلمة من المدبح
بعد تناول الطعام طلب ادهم طعام تيك اواي لامه ولخالته عند رحيله وقال لتاليا وهي بتشرب العصير: بصي انا عشان صراحتك معايا عفيتك من العقاب وهنقفل الموضوع ده ودلوقتي انتي إيه رأيك في زين
تاليا: مش عارفة
: لو رفضاه متتكسفيش
_ لا انا مش عارفة اقرر
: يعتي محتاجه وقت تفكري
_ اه
: تمام انا هعرفهم الكلام دة وبدون ضغط كدة افضل انا سايبلك القرار بس كنت اتمنى تاخدي وقتك ليفتكر نفسه لقطة
_ متخافش عليا تربيتك
: ياللا بينا عالبيت
وبالمنزل استقبلت الام والخالة ادهم بالاحضان والدموع واخبرهم ادهم عن طلب زين
تهلل وجه الأم:ياريت ياحبيبتي تفسي افرح بيكي وباخوكي
تاليا:هافكر ياست الكل
ولاء: ربنا يسعدكم ياحبايبى ونفرح بنجاحك وجوازك انتي وادهم
قبلتها تاليا ولكي بالمثل ياموزتي
دخلت تاليا غرفتها وهي تفكر
اما بمنزل عاطف وهو بيتناول العشاء مع زين وزوجته اول ماخلصوا ومراته دخلت اوضتها قال لابنه: انا مبسوط منك انت بتحبها يازين؟
زين: بلاش احراج ياحاج ادعي بس هي توافق
عن اذنك
ودلف الي غرفته واستلقي على فراشه وهو يفكر وكل مايفتكرها ببتسم
وباليوم التالي وتاليا تعمل بمكتب عاطف ومرمزة بالشغل على الكمبيوتر لقت زين بيقولها: صباح الخير انا بقالي هنا ساعة
تاليا بابتسامة: صباح النور طيب ماندهتش عليا ليه
بقلم مرفت السيد
: بصراحة بحب اشوفك وانتي بتشتغلي مفتقدك جدا بمكتبي
تاليابخجل_ ليه مش مرتاح مع…
قاطعها: اسكتي مش عاوز اسمع اسمها دي ابتلاء بابا جوة
_ اه اتفضل
وقبل دخوله اخرج وردة وتركها على المكتب
انا وزين هنقابلهم بمكتب الحاج خدي الكشف اهو نص ساعة وهايبدأو يهلوا نظمي دخولهم
انا داخل للحاج
تاليا: ماشي تمام
اندمجت تاليا بالعمل الۍ ان قاطعها صوت زين: وبعدين بقۍ بالجمال دة
قاطعهم صوت انثوي: إيه دة زين
نظرا كلاهما تجاه الصوت ليجدا……
🫣😳😳😳🤔🧐

google-playkhamsatmostaqltradent