رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل الثامن 8
وأدي بارتين مدلعاكوا أهو أخر دلع❤️✨
وعايزه رأيكم فيهم وتوقوعاتكوا مع أنا محدش يتوقعني 🌚😂
البارت التاسع مش هينزل غير لما البارتين دول يجيبوا 100 لايك
استمتعوا ✨
________________________________________________
روايه ( حبي الاول والاخير):
بارت السابع :
كانت هناك أعين تراقبها ولكنها لم تدري كادت أن تدخل لولا رأيتها لورود بأشكال وألوان ووسطهم ورده باللون الاحمر الغامق ذهبت اليها ونزلت لمستواها تشم رائحتها وكانت مبسوطه وبدأت بالمشي ورا الزهور وبعدين بصت حواليها لقت أنها بعدت عن البيت ومش عارفه هي فين وفجأه لقت شباب جايين من بعيد واحد من الشباب: بص يالا المزه اللي هناك ديه
الشاب الاخر : ايوا شايف تعالي نروح فذهبوا اليها ولفوا حولها
الشاب ١: انتي اسمك ايه يا مزه
حبيبه : ملكش دعوه
الشاب ٢ : تعالي معانا بس وهنبسطك
حبيبه: اجي معاكوا فين انتوا اتجننتوا
الشاب ١ ومسك يداها يشدها فقامت حبيبه بصفعه علي وجهه
الشاب ٢ : انتي ليلتك طين وهتيجي غصب
حبيبه: ابعدوا عني سيبوني
وفجاه ظهر من كان يراقبها ووضعها خلفه ومسك الشباب ضربهم وبعدها أخذ حبيبه وقال لها : انتي اسمك ايه
حبيبه : انا اسمي حبيبه وانت من عيله الالفي صح
هو : صح انا عبدالرحمن الألفي ومد أيده ليها
حبيبه : ومدت أيدها له تشرفت بمعرفتك
عبدالرحمن : وانا كمان عندك كام سنه
حبيبه : ١٨ سنه
عبدالرحمن: ياه انتي صغيره اووي بس ميبنش عليكي
حبيبه وبترفع سبابتها في وجهه: انا مش صغيره علفكرا
عبدالرحمن: خلاص عرفت نزلي صباعك
حبيبه وبتضحك : ماشي وانت يا سيدي عندك كام سنه
عبدالرحمن: انا عندي 25 سنه شغال مهندس معماري
حبيبه: ماشاءالله انا أولي كليه طب
عبدالرحمن: ماشاءالله
وبعدين وصلوا البيت ودخلوا يفطروا سعتها كانت بسمله ويحيي نزلوا وقعدوا يفطرو والكل كان بيفطر وبعدين بسمله سألت حبيبه : حبيبه هي اختك فين
حبيبه : لسه نايمه
بسمله : ده كله طب وفارس فين
عبدالرحمن: نايم فوق
بسمله : بردوا طيب انا هطلع اصحيهم
وجات تقوم يحيي مسك أيدها وقال : هتطلعي وتدخلي تصحي فارس في اوضته
بسمله بتوتر : اه
يحيي وبدأ يتعصب : انا طالع انا اصحي فارس وانتي صحي رحمه
بسمله بتوتر : طيب ماشي وطلعت تجري علي سلالم
عند يحيي :
يحيي : فارس اصحي يلا ..ولا اصحي
الحق يا فارس البيت بيولع
فارس بخوف : ايه يالهوي ومسك ريموت تكيف وهو مغمض عينه : الو مطافي الحقونا البيت بيولع
يحيي وهو بيضحك علي رده فعل فارس وبعدين فارس استوعب ان ده مقلب
فارس بغضب : انت بتهزر يا يحيي مصحيني بتقولي البيت بيولع وفي الاخر مقلب وقام فارس يجري ورا يحيي ، ويحيي يجري منه وبعدين يحيي وقف واتكلم بجديه : فارس البس يلا عشان تنزل تفطر
فارس بهدوء : طيب
عند بسمله :
دخلت عند رحمه
بسمله : رحمه اصحي... انتي يا زفته اصحي
انتي يا هبابه اصحي عشان نص ساعه وهتمشو يلا
رحمه بنعاس : طيب طيب ربع ساعه وصحيني
بسمله : هو ايه اللي ربع ساعه فوقي يا بت ... طيب انا عارفه هفوقك ازاي دخلت مليت شويه مايه في أيدها وطلعت بسرعه وكبتها علي رحمه
بسمله بغيظ: فوقي يا حماره
رحمه بخوف: يالهوي انا بغرق ولا ايه الحقوني بغرررررق
وبعدين فتحت عينها وقالت بعصبيه وصوت عالي : بسمللللله
وقامت تجري وراها وبسمله خرجت برا الاوضه ومسكت الباب كويس من برا وبتقولها : البسي واجهزي عشان شويه وهتمشوا
رحمه بغيظ: ماشي اصبري عليا
بعدها نزلت بسمله تحت لقيت الكل قاعد وخلصوا اكل وفي اللي لسه بياكل قعدت تكمل أكل
عند فارس :
خد شاور وعمل روتينه وطلع لبس بدله كحلي ورش برفيوم ولبس ساعته روليكس ولبس جزمه سودا وسرح شعره وكان قمر
عند رحمه :
دخلت عملت روتينها و أدت فرضها ولبست دريس باللون الابيض وفيه ورد احمر ولبست طرحه حمراء علي كوتشي ابيض وشويه ميكب خفيف خالص وطلعت في نفس التوقيت اللي فتح فارس باب اوضته وكان اوضه فارس جمب اوضه رحمه فا بعدين فارس بص لرحمه وقالها : صباح الخير
رحمه : صباح النور
فارس : ازيك ياقمر
رحمه اتكسفت وقالتله : الحمدالله يا استاذ فارس
فارس : يخربيت استاذ فارس اللي طالعه زي العسل منك
رحمه وبدأت تحمر اكتر : هو حضرتك بتشتغل ايه
فارس : انا مهندس معماري وعندي 25 سنه
رحمه : ماشاءالله انا رحمه عندي 18 سنه أولي كليه طب
فارس : ماشاءالله مش باين عليكي انك عندك 18
رحمه بتغير الموضوع : مش هننزل
فارس وقد نسي نفسه : اه اه يلا بينا
ونزل فارس ورحمه وكانوا جمب بعض وكانوا قمرات كدا ولايقين علي بعض قعدت رحمه قدام فارس وبدأت تاكل براحه خالص وبرقه غير معتاديين عليها
فارس وهو بيبلع ريقه وبيتكلم في سره : يخربيت رقه وحلاوه امك
بسمله هي ويحيي قاعدين ملاحظين اللي بيحصل
بسمله بهمس : يحيي الظاهر أن في قصه حب جديده
يحيي بضحك: شكلها كدا 😂😂
فوفا : بتضحك علي ايه ياواد انت وهي
يحيي : ابدا يا تيته
فوفا : بحسب
وبعد ما أكلوا والأكل اللي لما يخلو من نظرات سليم الحزينه لرنيم ونظرات الغضب من احمد لأسماء ويتوعد لها علي ما فعلته صباحا لنظرات فارس ورحمه اللي شكلهم وقعوا في الحب ونظرات عبدالرحمن الهاديه لحبيبه وان شكله وقع في حبها وحبيبه قاعده هاديه بتبصله كل فين وفين وبعد ما انتهوا من الطعام حضروا البنات شنطهم ونزلوا يودعوا العيله اللي حبوهم في يومين بس وودعوا صديقتهم بالبكاء ولكنهم سيتقابلون ثانيه في الجامعه وودعوا فوفا بالدموع لأنها احبتهم كما لو أنهم احفادها وانطلقوا للقاهره بعد ما ودعهم الجميع
يتبع..
يا تري ايه اللي هيحصل ده اللي هنعرفوا في البارت الجاي إنشاءالله
للكاتبه / روزالين
****************
روايه ( حبي الاول والاخير):
البارت الثامن :
ركبوا السياره وانطلقوا الي القاهره :
في بيت عائله الالفي :
كانت تجلس بسمله واضعه رأسها بين يديها تبكي لذهاب صديقاتها وبجانبها يحيي يهدئ من روعها : اهدي يا حبيبتي انتي هتقابليهم في الجامعه كفايه عياط
بسمله بعياط : انا مضايقه عشان مشيوا مليش دعوه انا عايزاهم دلوقتي
فارس : كفايه عياط بقا هعيط جنبك واللهي وكمان لازم اروح شركه وقاعد مع سيادتك
بسمله ضحكت في وسط عياطها : متروح هو انا مسكاك
فارس : لأ انا قاعد عشان انتي صعبانه عليا بس
عبدالرحمن: ميصعبش عليك كافر ياخويا
سليم : اسكتوا انتو الاتنين بقا وجلس بجانب بسمله واحتضنها قائلا : اهدي يا حبيبتي انا هخليكي تقابليهم تاني متخافيش
بسمله بتمسح دموعها بكف إيدها وبتقول : ماشي يلا نروح
سليم باستغراب: نروح فين
بسمله : ليهم يلا
يحيي : بلاش جنان وتعالي هنا وشدها من حضن سليم وقالها : مكانك هنا في حضني انا وبس
فارس : اوبا يحيي بيغير بقولك ايه يا سليم ملكش دعوه بعد كدا بيها لاحسن يحيي ياكلك
سليم : هو ايه اللي ملكش دعوه بيها ديه اختي يا جدعان
يحيي : طيب وانا جوزها وبقول ديه مراتي وانا حر
عبدالرحمن: يا جماعه بطلوا خناق
يحيي : اهو ده الوحيد اللي محترم فيكوا وبيسمع الكلام
بسمله برقه : بودي
عبدالرحمن بحب اخوي: قلب بودي في حاجه مضايقاكي
يحيي : اهو ده اسوأ واحد فيكوا
ثم ضحك الجميع بصوت عالي
في مكان آخر في القاهره
فتاه تتحدث في الهاتف :
فتاه : ايوه بس هجيب الورق ده ازاي
الرجل : اتصرفي مليش دعوه المهم اكسب الصفقه ديه بأي طريقه
الفتاه : حاضر هشوف
الفتاه انتهت من المكالمه وجلست تفكر كيف ستحضر الورق.
******************************************
ونذهب الي فتياتنا اللاتي كانوا في الطريق للقاهره وفجأه سمعوا صوت ضرب نار
الرجل : انزلوا يا بنات تحت بسرعه
البنات بخوف : يالهوي ايه اللي بيحصل يا عم محمد
عم محمد : معرفش يا بنات انزلوا بس وانا هحاول اهرب منهم
اسماء : الو ايوه يا بسمله
بسمله بخضه : ايه الصوت ده
اسماء بخوف : الحقينا احنا بيتضرب علينا نار ومش عارفين من مين
بسمله : بمجرد ما سمعت الخبر قامت وقفت أغمي عليها
يحيي شالها بسرعه : في ايه اللي بيحصل ومالها
يحيي شال بسمله طلع فوق وشاف النبض وكشف لقي ان جتلها صدمه شديده فقدتها الوعي
تحت عند احمد لما اخد التلفون من يحيي : الو في ايه
اسماء بخوف شديد: معرفش احنا لقينا فجأه عربيه طالعه ورانا وبتضرب علينا نار حد يلحقناا
وفجأه سمع احمد صوت عربيه بتتشقلب وصوت صريخ والخط قطع ..
أحمد بصدمه :.....
يتبع...
للكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية