رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس 5 - بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس 5

 

محمد: نزل ودخل بيت ايهاب القط وخبط

نوسه الشغاله فتحت:ايوا مين

نوسه: اتفوضل يحج ودخلتو(هي عرفاه لانهم قرايب)

محمد: دخل قعد

ايهاب: نوسه قالتلو أن محمد ابن عمو جه نزلو

محمد: قام هي فين يواد عمي

ايهاب:اهدا يواد عمي هي كويسه

محمد: طيب وروح

ايهاب: البنيه الي امعاها فوج اهدا

ومفيش حاجه حتوحصل عاد متخافش

محمد: ماشي يواد عمي هنوطمن عليها برضه

ايهاب: ايوا ايوا اتفوضل

وطلعو

رعد +نجوي +يزن+روح كانو واقفين قدام الاوضه

الدكتوره:طلعت

روح:جريت عليها بقلق ومحمد وايهاب والكل وراها

روح: فيها اي

الدكتوره: اطمنو هي كويسه بس في شبه كسر في كاحل رجليها وفي جرح في أيديها هي الضغط عندها واطي هي بتشرب قهوه بكميه فظيعه جدا يحج لازم تقلل النسبه دي

رعد:ماشي يداكتوره متشكرين

الدكتوره: الشكر لله وحده يا رعد بيه نا كتبتلها علي حبت ادويه تاخدهم ومتتحركش لمده اسبوعين اقل حاجه عشان رجليها

نجوي: ماشي يدكتوره يزن وصل الدكتوره

يزن: حاضر وراح يوصلها

بعدين كلهم دخلو لريتال

روح:راحت حضنتها ريتاا حبيبتي الف سلامه عليكي أن شالله انا يارب وانتي لا يقلبي

ريتال: بتعب متقوليش كدا

محمد:الف سلامه عليكي يحبيبتي

ايهاب: الف سلامه عليكي يبنيتي

ريتال: الله يسلمكم جميعا يارب

رعد: ببرود الف سلامه عليكي

ريتال: بتعب وهدوء الله يسلمك

نجوي :سلامتك يحبيبتي

ريتال: الله يسلمك

محمد: طيب ياجماعه متشكرين جوي ولله ومتشكر يرعد يولدي تعبناك امعانا

رعد.:متجولش اجده يعمي دي الجصول بردك

محمد: وانت جصيل يولدي

رعد: طيب نسيبها تستريح شويه

محمد:لاه لاه نا هخلي خالها يجي يشيلها ونروحها عشان تبجي مستريحه

رعد: ازاي بس اجده يحج الداكتوره قالت إن لازم تستريح ومتتحركش خليها لحد متخف

ريتال: لا لا

ايهاب: يومين وامشي يبتي براحتك بس عشان احنا خايفين عليكي عاد

ريتال: شكرا يعمو

ايهاب: احنا نسيبك تستريحي

روح: لا نا مش هسيبها عشان لو عاوزه حاجه

محمد: مينفعش

ريتال: سيبوها نا مبعرفش اقعد من غيرها يجدو

محمد: ماشي يحبيبتي اهدي

بعدين الكل طلعو وسابو روح معاها

روح: هجيلك اهو

ريتال: رايحه فين

روح: هروح اجيب لبس لينا عشان مينفعش نقعد كدا

ريتال: مش دلوقت خليكي معايا

روح:حاضر

ريتال: نا رجلي بتوجعني اووي وأيدي

روح: بحب معلش يقلبي إن شاء الله هتبقي بخير

ريتال: إن شاء الله هو نا جيت هنا ازاي

روح: اسكتي شوفتي التؤام القمر دول

ريتال:اه

روح: رعد ولا واحد فيهم بقي شالك والتاني خدني واخد الاحصنه وداها أما التاني جابك هنا ع الحصان وشالك

ريتال: بجد يعني لمسني

روح:بصراحه لا دا حته كان بعدك عن جسمو حبه وبصراحه الاتنين قمر اووي

ريتال: ولله هو في واحد فيهم قمر اووي والتاني غلس اووي

روح:بضحك يهبله الاتنين نفس الشكل

ريتال: اه

روح: طيب شكلنا هنطول هنا

ريتال: لا يستي دا هو يومين ونمشي من هنا

روح: اما نشوف

بعدين بيفضلو يقعدو يتكلمو حبه

تحت

محمد: ولله منش عارف اجولكم اي

ايهاب: متجولش يواد عمي بيتك اتنورني في اي وجت اتحبو وحفيدتك في عنينا وعلي راسنا

محمد: متشكر جوي يواد عمي نا لو أجدر اشيلها كنت خدتها بس انت عارف

ايهاب: أما تخف ابجي خدها بس عشان متتعابش اكتر يواد عمي

محمد: طيب نا همشي نا بجي عشان البيت لوحدو

ايهاب: منتا منورنا يواد عمي

محمد:لاه لاه نمشي وابجي اجي بكره

ايهاب: ماشي يولد عمي

بعدين محمد بيمشي

نجوي: يا نوسه يا نوسه

نوسه: ايوا يستي

نجوي: اعملي الاكل يلا

نوسه: حاضر يا ستي

رعد: يا حجه خليها تعمل فروجه عشان البت دي

بجوي: حاضر يحبيبي واعملي فروجه يا نوسه

نوسه: حاضر

رعد: شكرا يماما

نجوي: حبيب ماما انت

بعد مرور ٣ ايام

ريتال: روح

روح: نعم

ريتال: عاوزه انزل نا زهقت

روح: استني انادي لرعد ولا ليزن يشيلوكي

ريتال: لا يستي نا بتكسف لما رعد بيشيلني هو أو اخوه ننزل احنا احسن

روح:طيب مين هيشيلك حالن

ريتال: محدش نا هنزل لوحدي

روح: يبنتي رجلك لسه مخفتش

ريتال: متخفيش

روح: منا قلتلك كدا برضو ساعت مكنا راكبين الخيل قلتلي لا وعاندتي

ريتال:خلاص بقي


بعدين سندت علي روح وقامت عشان تنزل

ريتال:بوجع اهههههه

روح:بخوف يبنتي هتتعبي

ريتال: بوجع يستي خلاص بقي

روح: ماشي

بعدين سندت عليها وطلعت ونزلت ع السلم

نجوي: كانت قاعده وشافتها يبنتي هتتعبي اكتر لي مشيتي حالن

ريتال: بتعب عادي بقي

نجوي : نادت لرعد يا رعد يا رعد

رعد: جه هو ويزن نعم

نجوي: فين رعد الله يخربيتكو لغبطوني خالص

رعد: نا رعد

يزن: ونا يزن في اي يماما

نجوي: رعد شيل ريتال نزلها عشان هي تعبانه

رعد:بص ع السلم لقاها بتنزل راحلها

ريتال: نا هنا شكرا

رعد: ببرود انتي قومتي لي يعني كنتي ناديلي أو نادي ليزن

ريتال: شكرا

رعد: راح شايلها بس مكنش مخليها تلمس جسمو

ريتال: قلتلك شكرا

رعد: اتكلم في ودنها استكي بجي وانتي مبتسكتيش عاد وزي الفروجه الي مبتبطلش بجبجه

(ملحوظه فروجه يعني فرخه وبجبجه الي هي بقبقه الفرخه يعني )

ريتال: 😳ولله

رعد:مردش عليها وراح قعدها ع الركنه

نجوي: شكرا يحبيبي

رعد: بهدوء العفو يلا يزن

يزن: يلا الاخت الي هناك دي عاوزه حد يشيلها هي كمان ولا اي

روح:هااا لا لا شكرا

يزن: ماشي ومشي هو ورعد

ريتال: شكرا اووي يطنط ولله فين فيروز

نجوي: فوق

ريتال: أه

(ملحوظه هي وروح اتعرفت علي فيروز ونجوي وبقو بيحبو بعض وبقت صاحبه فيروز هي وروح)

فيروز: مين بيجيب في سيرتي

ريتال: انا

فيروز: راحت حضنتها قلبي ياناس الي بتسأل عليا

ريتال: بتعملي اي

فيروز: رايحه ليزن

ريتال: لي

فيروز: عادي هاخد منو فلوس 😹

ريتال: منتي معاكي فلوس عاوزه نا معياا خدي عادي يقلبي

فيروز: بحب لا يقمر نا بحب اغلس علي يزن ورعد بس رعد مبيهزرش معايا يزن بس

ريتال: مهو باين

فيروز: بضحك اه اسكتي ليسمعنا

ريتال: اه

نجوي : طب اخلي نوسه تعمل حاجه تسليكو يحبايبي

فيروز: اه اه خليها يماما

نجوي: حاضر يحبيبتي وراحت المطبخ

فيروز:قولي بقي يست ريتاا مالك انتي وروح

ريتال: مفيش في اي

روح: مليش ولله يبنتي

فيروز: قلدت رعد مش عليا يبت الجط

ريتال: فضلت تضحك جامد بتعرفي تقليديه اووي

فيروز: عيب انا فيرو

ريتال: طيب وانتي عامله اي في كُليتك

فيروز :كلو تمام وانتو

ريتال+روح:كلو تمام التمام برضو

بعدين نجوي بتجيب ليهم فشار وبيبس

ريتال:شكرا أوووي يطنط

نجوي:العفو يقلب طنط ارتاحي انتي

ريتال:نا مرتاحه ولله

فيروز:طب هروح نا ليزن بقي

روح:ماشي

فيروز:مشيت

نجوي:يا ريتاا

ريتال:نعم

نجوي:منفسكيش تتجوزي

ريتال: لي يطنط

نجوي:لا عادي بسأل

ريتال:لا لما اخلص تعليمي يطنط إن شاء الله وهو يجي بس ابن الحلال ويبقي ربنا يسهل

نجوي :يعني لو العريس جه هتجوزي

ريتال:مش عارفه يطنط بس في اي

نجوي:هااا لا مفيش يحبيبتي

عند فيروز

فيروز:يا يزني

يزن:اسمي يزن عاوزه اي

فيروز:بزعل بقي كدا يزيزو ماشي خلاص ولسه هتمشي

يزن:شدها عليه وفضل يزغزغها

فيروز:كانت عماله تضحك لا خلاص بقي خلاص بطني وجعتني

يزن:ماشي في اي

فيروز:عاوزه فلوس يقلبي

يزن:امشي يبت انتي مش امعاكي فلوس

فيروز:اه

يزن:بدك اي غير الفلوس

فيروز:نفسي أخرج معاك

يزن:لا احنا في الصَعيد ونتي عارفه

فيروز:بس كلو عارف اني اختك ييزن

يزن:لا يفيرو الي عنديي جلتو وخولاص خلوصنا بجي ويلا روحي من جدامي عاوز اشتغل

فيروز:ماشي ييزن ومشيت وهي زعلانه

يزن:كان نفسو يخرج معاها بس وراه شغل وعشان هما في الصعيد

فيروز:راحت عند ريتال وروح

روح:راحتلها مالك يقلبي

فيروز:طلعت فوق وروح طلعت معاها

فيروز:يزن مش راضي يخرجني معاه خالص 🥺ونا همشي كمان كام يوم هرجع مصر يروح

روح:متزعليش يقلبي

فيروز:كل مره يقولي لا نا زهقت 🥺

روح:يقلبي متعيطيش نا هروح اتكلم معاه

روح:متخفيش يقلبي هروح اتكلم معاه

فيروز:ماشي 😟

بعدين روح نزلت راحت مكتب يزن

روح:خبطت

يزن:ادخل

روح:دخلت مش انت يزن برضو

يزن:لا نا رعد

روح:طب تمام شكرا

يزن:خدي هنا

روح:اي

يزن:نا يزن

روح:ولله

يزن:ولله نا يزن ودا مكتبي

روح:ماشي عاوزه اقولك بقي انك بومه ومعندكش قلب

يزن:بعصبيه انتي جولتي اي يبت انتي

google-playkhamsatmostaqltradent