رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل الرابع 4
روايه (حبي الاول والاخير):
البارت الرابع :
الجد ببرود: ها ردكم ايه
يحيي ببرود : انا موافق
بسمله بصت ليحيي باستغراب وقعدت تفكر قبل ليه
الجد بابتسامه: ها يا بسبس انتي ايه رأيك
بسمله منزله عينها في الارض وبتقول بخجل :اللي تشوفه يا جدي
الجد بحب: علي بركه الله كتب كتابكوا إنشاءالله بكرا
بسمله بصدمه : بالسرعه ديه يا جدو
الجد : اه يا بنتي احنا في الصعيد كدا مش زي البندر
بسمله: طيب يا جدو استأذن انا
الجد : أذنك معاكي
خرجت بسمله وهي بتحاول تستوعب لقت فجأه نفسها بترتفع في الهواء بتبص لقت فارس ماسكها من قفاها بيقولها: كنتي مفكره هتهربي منستش اللي عملتيه فيا
بسمله : يا عم نزلني خليني اشوف اللي انا فيه
فارس بصلها لقاها بتفكر وحزينه فقام نزلها وسألها: مالك
ردت بسمله :مفيش اسأل جدو
وطلعت فوق وبعدين فارس لقي جده خارج ومعاه يحيي وبيقول : كل اللي هناه يبصلي بكره باذن الله كتب كتاب يحيي علي بسمله وامتلأ البيت بالفرحه والزغاريط المعبره عن فرحتهم وبمجرد أن سمع فارس ما حدث طلع بسرعه لغرفه بسمله وخبط
بسمله فتحت وفارس دخل وقعد وقال : هو انتي مش موافقه عشان كدا مضايقه
بسمله : لأ وافقت بس جوايا كذا شعور مختلف مش عارفه متلخبطه
فارس بغمزه : انتي شكلك بتحبيه
بسمله بتوتر واضح : ايه انا لا طبعا وبعدين اخرج برا اوضتي لو حد دخل دلوقتي يقول كنا بنعمل ايه
فارس : كل خير 😂😂
بسمله : امشي يالا اطلع برا
فارس : هي حصلت يا شبر ونص اطرد برا الاوضه
بسمله : ايوا امشي يابو طويله وريني عرض كتافك
فارس : انا همشي بس مش هسكتلك
بسمله بغيظ : ماشي هتعمل ايه يعني
وبعدين قعدت بسمله تفكر وتقول هل كلام فارس صح هل بتحب يحيي ولا ده اعجاب ولا ايه وبعدين قررت تكلم صحابها واتصلت فيديو كول
بسمله : جماعه في خبر هيغير مصير حياتي لازم تعرفوه
اسماء : في ايه
حبيبه : بسمله انتي كويسه
بسمله : اه كويسه جماعه انا بكرا كتب كتابي علي ابن عمي
الكل في صوت واحد : ايه ازاي متقوليلناش
بسمله : اهدوا خالص انا اتفجأت زيي زيكوا بالظبط وحكت لهم ما حصل بعدها قالت : جماعه انتوا لازم تكونوا معايا بكرا اكيد مش هكون لوحدي
اسماء : انا هشوف ماما وانشاء الله هتوافق
حبيبه ورحمه : احنا خايفين ماما متوافقش
رنيم : انا ماما اصلا مش هتوافق
بسمله : بصي يا عنيا انتي وهي بلا كلام بلا هري فاضي
كلكوا هتيجوا بكرا زي الجزم وجهزوا الشنط و فساتين حلوه كدا وميكاب قمر هاتوا كل ده معاكوا في الشنطه وانا هكلم امهاتكم وبعون الله هيوافقوا وبعدين متقلقوش مش هتيجوا فرداني انا هبعتلكوا عربيه تيجي تاخدكم ولا تقلقوا تمام متفقين
الجميع في صوت واحد : متفقين يا فندم 😂😂
بعدها قفلت معاهم وكلمت ماما اسماء
بسمله : الو ازيك يا طنط يا قمر بصي بقا انا بكرا كتب كتابي وبنتك ديه هتيجي موافقه
نجمه بابتسامه : موافقه يا جميل بس هو فين
بسمله اتوترت : بصي يا نجمتي هو في الصعيد وانا هبعت عربيه مخصوص تيجي تاخدها من باب بيتها لباب بيتي هي والباقي ها موافقه وافقي بليز
نجمه: موافقه انا مأمنه عليها معاكي
بسمله :هيهيهيهي شكرا يا طنط قوللها تظبط شنطتها والصبح الساعه ٨ العربيه هتكون موجوده تحت البيت
طنط : تمام يا حبيبتي الف مبروك
بسمله: الله يبارك فيكي عقبال سمسم
قفلت مع طنط نجمه وكلمت طنط امنيه مامت التوأم
بسمله : الو ازيك يا طنط يا عسل عامله ايه
طنط امنيه : الحمدالله يا بوسي انتي عامله ايه
بسمله :كويسه الحمدالله بصي بقا انا بكرا كتب كتابي وبناتك القمر لازم يحضروه اكيد مش هيسيبوا صاحبتهم في يوم زي ده
طنط امنيه : اكيد طبعا هيجوا إنشاءالله بس فين كتب الكتاب
بسمله : في الصعيد وانا هبعت عربيه مخصوص تيجي تاخدهم من باب بيتهم لباب بيتي وترجعهم تاني اليوم اللي بعده لأن الوقت هيكون أتأخر بليز وافقي ومتخافيش كتب الكتاب في بيت عيله وهيقعدوا هناك وكلميهم كل دقيقه
طنط امنيه : ماشي انا موافقه
بسمله :اشطا العربيه هتكون موجوده الساعه ٨
طنط امنيه : تمام يا حبيبتي ألف مبروك
بسمله : الله يبارك فيكي وعقبال حبيبه ورحمه
وقفلت معاها وكلمت مامت رنيم
بسمله : الو ازيك يا طنط چيلان
طنط جيلان : ازيك يا بسبس عامله ايه
بسمله : الحمدالله بصي بقا بكرا كتب كتابي وبنتك لازم تحضر
طنط جيلان : اكيد هتحضر ألف مبروك
بسمله : الله يبارك فيكي وعقبال رنيم بصي كتب كتابي في الصعيد وانا هبعت عربيه مخصوص تيجي تاخدها من باب بيتها لباب بيتي وترجعها لبيتها تاني يوم الصبح موافقه
طنط جيلان بتردد: موافقه بس خلي بالك منها
بسمله : متقلقيش في عنيا العربية هتيجي الساعه ٨ الصبح هتكون موجوده
طنط جيلان: تمام
بسمله : مع سلامه يا طنط
طنط جيلان:مع سلامه حبيبتي
وقفلت معاها وبعتت علي الجروب فويس أن أمهاتهم وافقت وكلهم قاموا يجهزوا الشنط وبسمله نزلت تحت تقول لجدها أنها ممكن تعزم أصحابها وهو وافق وقالتله يبعت عربيه تجيبهم وهو قالها أنه موافق طلعت هيا فوق وراحت قعدت علي السرير وكل شويه كانت بتفتكر لما يحيي مسكها قبل ما تقع ولما جدها قال إن كتب كتابها بكرا وبعدين نامت بعد تفكير طويل .
تحت كانوا فرحانين وبيوزعوا شربات علي البلد كلها ويحيي طلع اوضته ونام
اليوم اللي بعده وياتري ايه اللي هيحصل وهل هيتجوزوا ولا في حاجه هتحصل ؟ ده اللي هنعرفوا في بارت بتاع بكرا .
دمتم سالمين.
الكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية