Ads by Google X

رواية احببتك بدون مقابل الفصل الحادي و الثلاثون 31 - بقلم ايات قرآنيه

الصفحة الرئيسية

 رواية احببتك بدون مقابل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايات قرآنيه

رواية احببتك بدون مقابل الفصل الحادي و الثلاثون 31

31 
 _احببتك_دون_مقابل
 بدرية: قومي يا حبيبتي كلي لقمة تسندك 
 ماريا : مش جعانه والله 
 بدرية : حرام عليك نفسك انتي مش لوحدك  ، ما تهمليش ابنك ، كلي يلي ، انتي ما الكلتيش من الصبح وبعد الحاح كبير اكلت لُقيمات و نامت و انامت بجوارها نجوم 
 بدرية بهمس : خلي بالك منها 
 نجوم بهمس مماثل : حاضر يا تيته و خرجت بدريه بعدها 
  *******
 دخل يحي البيت وقبل ان يخطوا الي الداخل سمع صوتا ياءتي من المطبخ فتوجه له و قف متصنما بشكل مضحك ، حيث كانت اهلة ترتدي بيجامه تلت ارباع ، ذو ايدي رفيعه ، و ترفع شعرها بشكل عشوائي حافيه الاقدام و تمسك بيدها ملعقة كانت ايضاً تشغل اغنية ، تنظر الي الطبخة تارة ، و ترقص بطريقة جنونية تارة اخري و تتمايل بطريقة مغرية ظنا منها انها لوحدها ، اطفاءت النار ، و ثم توقفت لحظة و تخشب جسدها .
 كان يحي في عالم اخر ينظر اليها بهيام كبير و كيف لا وهي من سكنت قلبه ، قد نسي ما يؤلمه و ما نتج من صديق عمره من سؤ تفاهم ، فا اهلة عالمه و عشقه و دنيته ، معها يكون يحي شخص اخر يعشقها ، اخذ يتاءملها بكل حب .
 ******
 كان عمر يجلس علي التلة و ينفس سجارة ، ينفخ بضيق ، ف ماريا لا يزال مغلق تلفونها و يحي قد انزعج منه  
 رمي السجارة بعنف : جدا يحي مش حيسامحني و ماريا 
 بس لازم ماريا تبقي معاي في اقرب وقت ، لازم اصالحها هي صعبه اه بس مش مستحيلة 
  *****
 عند ازدهار و محمد ، كان محمد يهتم با زدهار و سعيدة جدا با هتمامه 
 محمد : تفتكري يحي يعمل ايه في ماريا 
 ازهار : انت بتقول انه يحي واعي واكيد حيحلها 
 محمد : يا رب بقي و تريح قلبه ثم عدل جلسته و ضمها له : قولي لي حبايب بابه ازيهم 
 ازدهار باستغراب : مين قالك انهم توأم 
 محمد با امل : عوض ربنا كبير و اكيد حيكرمنا بتوأم حلوين و بعدين الدكتورة قالت كدا 
 ازدهار : لا يا شيخ قالت ايه ، دا لسا بدري عشان نعرف ، ثم قالت بتنهيدة : هي بس عايزة تطمنا 
 محمد و يضمها اليه اكثر : بحبك ، بحبك اوي 
 ****
 ادارت اهلة جسدها ببطي وهي مغمضة عينيها تكذب احساساها و انفها الذي شم عطره في نفسها : يا رب اكون بتخيل يا رب ثم فتحت عين واحده فوجدته قريبا منها .
 وجدها يحي تلتفت ببطي فتقدم منها نظر لها وهي مغمضه وقف قبالتها يتاءمل فيها ، فتحت احدي عيناها تحكم بنفسه ، رفع حاجبيه سويا ثم انزلهم ببطي و كاءنه يريد تفسير . 
فتحت اهلة اعينها بسرعه و قالت : انا انا ما انتبهتش انت جيت امتي 
 يحي بمشاكسة : دا حاضر الرقص من اوله بس كنتي مخبيه دا كله فين 
 اهلة بخجل شديد  قالت بغضب مصطنع : علي فكرة انت قليل و قبل ان تتخطاه حض*نها من ظهرها وقال : انتي احلي حاجة حصلت لي في حياتي ، ثم ادارها اليه و اكمل : انا بنسي معاك تعبي و بكون مبسوط اوي بتهوني علي كل حاجة ، بعشقك اوي ، اوعي تسيبيني .
 لفت يديها حول ظهره وضعت راسها علي صدره : عمري ما اسيبك او ابعد انت عمري كله وانا بحبك 
 ضمها يحي اليه و هو يحمد الله الف مرة علي وجود اهلة بحياته قال : طب يلا بقي اصلي جعان 
 اهلة بعفوية : طيب يا حبيبي انت غير وانا اجهزه علي التربيزة 
 يحي بغمز : اغير ليه ما كدا حلوين والمطبخ حلو ثم حملها واجلسها علي التربيزة : دا حتي التربيزة مريحة  
 اهلة بشهقة : يحي يحي عيب بقي انا كمان جعانة 
 يحي وقد فهمها غلط : حلو اوي استعنا علي الشقي بالله ثم حملها وهو يلهتم باقي كلماتها داخل جوفه 
  *****
عند الساعة ،12 صباحا تسلل الي نافذة غرفتها  ، فهو يريد التحدث بعد ان اجل يحي ميعاد كتب الكتاب بحجة ان يساءلها عن راءيها و هو يعرف جيدا ان يحي يريد معاقبته 
 كانت تجلس علي التسريحة و تمشط شعرها بشرود فيحي لم ياءتي اليها او يساءلها تنهدت كادت ان تقوم ولكن لمحت خيال شخص علي البلكونة .
  عمر و هو ينفض ثيابه : دا الكان ناقص انط زي الحرامية ثم فتح الشباك ودخل كانت هي نهضت و عندما راءته قبل ان تصرخ وجدت نفسه داخل احضانه و يضع يده علي فمها .
 عمر : اشششش اهدي اهدي واوعي تسوطي تمام
 ماريا بزعر و خوف : هزت رلسها بمعني حاضر 
 عمر : شطورة ، 
 ماريا بخوف : اا ا انت ايه الجابك وازاي عرفت مكاني


   •تابع الفصل التالي "رواية احببتك بدون مقابل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent