رواية العشق المنتقم الفصل الثاني 2 - بقلم مي احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية العشق المنتقم كاملة بقلم مي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية العشق المنتقم الفصل الثاني 2

 

اول ما دخلت اتصدمت من اللي شفته الكل اللي موجودين في الحفله كانوا لابسين لبس مش كويس وبيشربوا حسيت بالقرف من نفسي انا ازاي اجي المكان زي ده ده ده لو ماما عرفت هيبقى يوم مش فايت انا لازم امشي ولسه همشي لقيت حد بيشدني ليه ببص لقيتها صاحبتي مي

مي/انت كنت رايحه فين دي الحفله لسه بادئه تعالي عشان اعرفك على اصحابي وعلى ابن عمي


بصيت لها باستغراب/قلت لها ايه المكان المقرف اللي انت فيه ده انا لازم امشي حالا انا لو حد قال لابويا ان انا هنا ممكن يموتني ابويا مش بيستهون بالحاجات دي وبعدين انت مش حفله دي مسخره وفجاه سمعت صوت من ورايا بيقول

ليه بس هي الحفله بتاعتي ما عجبكيش

بصيت باستغراب مين اللي بيكلمني بصيت ورايا واتصدمت من اللي شفته شاب شكله في التلاتينات بس مليان عضلات ووسيم وعريض وعيونه زرقاء وشعر بني ايه ده يخرب بيت جمال امك يا جدع اتنحنات في نفسي

قمر بابتسامه/لا بس الحفله جميله بس اهلي ما بيحبوش النوع ده ولو عرفوا ان انا هنا ممكن يهد الدنيا على دماغي

قال لي بصوت رجولي/ا احب نتعرف اسمك ايه بقى يا قمر

قلت وانا بصه في عيون/اسمي قمر السيوفي

قال لي الثقه/يبقى انا ما كذبتش قمر وانت فعلا قمر

انا بقى اسمي قاسم الالفي مهندس الكترونيات فاتح شركه الكترونيات

قمر بحب/انا كمان خريجه اداره اعمال ولسه بدرس

قاسم باحترام/لو تحبي تشتغلي عندي السكرتيره لغايه ما تخلصي دراسه انا ما عنديش مانع

قمر/خلاص انا هشوف اهلي لو لو يرضوا انا ما عنديش مانع

بس انا بمشي دلوقتي

قاسم/ليه انا زعلتك في حاجه ليه هتسيب الحفله انت لسه واصله ما تخافيش هتمشي قبل ما اهلك يقلقوا عليك وبعدين انت مش بتكتبي علي وانت قائله لهم انك في حفله وانت فعلا في حفله يبقى مش بتكذبي عليهم في حاجه

مع مع الحاحه اني ابقى في الحفله ما قدرتش اقول لا وقعدت في الحفله وفجاه صاحبتي جايبين لي كوبايه عصير وقالت لي خدي انت ما شربتيش حاجه من الصبح

قمر/بس انا ما بشربش

مي بخث/ده عصير حلو جربيه بس مش تندمي

اخذت قمر منها كوبايه العصير وشربتها وحست بدوخه شديده كنت لسه حجع لقيت نفسي في حضن قاسم وكان باصص في عيوني وقال لي انت كويسه

قمر بدوخه/لا مش كويسه انا تعبانه خالص

قال لي طب تعالي نرقص

وطلعت انا واقاسم ورقصنا رقصه رومانسيه سوا وكنا باصين في عيون بعض ايه

كنت دايخه خالص

قاسم باهتمام/تحبي ترتاحي في الاوضه فوق شويه لغايه ما تقدري توقفي على رجلك

قمر هزه راسها ايه معنى نعم

قاسم خد قمر وطلع على الاوضه فوق وريحه على السرير ونزل يشوف الضيوف تحت

بعد ما خلصت الحفله وكل مشى مي راحت ناحيه قاسم

وقالت له امال فين قمر

قاسم بغموض/اكيد مشت عشان كانت مستعجله

مي بحب/مسكت ايد قاسم انا انبسطت قوي النهارده يا قاسم بجد انت شخصيه كثير حلوه انا مبسوطه ان انا بنت عمك وبتمنى ابقى اقرب من كده ليك

قاسم وهو بيحاول ما يجرحهاش/طيب روحي دلوقتي عشان الوقت تتاخر وانا كمان انبسطت انك كنت في الحفله

مي مشت وهي مبسوطه وركبه سياراتها وانطلقت لبيتها

في نفس الوقت

قاسم دخل الاوضه بتاعه قمر اللي كانت بالنسبه له فعلا اسم على مسمى قد ايه هي جميله كان بيكلم نفسه بيقول انا عارف ان حرام اللي هعمله ده بس ابوكي هو اللي بدا

قاسم راح ناحيه وهي نايمه وشال شعرها من على عينيها

قمر فاقد على لمسه ايده وبصيت له ايمت وهي مش قادره تمشي انا لازم اروح

ولسه هتمشي راحت وقعت في حضن قاسم بص في عيون بعض ولسه هيقرب لكن اتصدم اللي قالته قمر

يا ترى قمر قالت ايه واللي عمله ابوها مع قاسم ده اللي هنشوفه في الفصل الجاي

google-playkhamsatmostaqltradent