رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل السابع والعشرون 27
معلش يا جماعه اتأخرت عليكم بس انا كنت ناويه اوقف الروايه بس انا قولت هخلص الجزء الأول وبعدين اشوف هعمل ايه أسيبكم مع البارت 💗✨
*********************--****----**********-----*****
روايه (حبي الاول والاخير ):
البارت السابع والعشرين :
عدا شهر بين مذاكره يحيي لبسمله واجتهادهم كلهم عشان الامتحانات
والأمتحانات ابتدت :
اول يوم امتحان :
قبل ما يدخلوا
اسماء بخوف : هننجح صح
البنات : إنشاءالله
ودخلوا امتحنوا وخلصوا
بعد ما الأمتحانات عدت
راح فارس وعبدالرحمن في نفس اليوم يتقدموا لحبيبه ورحمه
***********************
عند فارس وعبدالرحمن :
فارس كان لابس بدله سوداء شيك وجزمه سوداء وسرح شعره ورش البرفيوم بتاعه وطلع قابل عبدالرحمن اللي كان لابس بدله كحلي غامق ومسرح شعره وراشش البرفيوم المميز بتاعه ولابس جزمته السودا
فارس بفرحه : اوبا علي العريس اللي مشرفنا
عبدالرحمن ابتسم
فارس بفرحه : الف مبروك يا عبدالرحمن
عبدالرحمن بفرحه: الله يبارك فيك يا فارس انا مش مصدق أن النهارده رايح اتقدم ومش مصدق اكتر انك انت كمان هتتجوز يا فارس كبرت يا واد
فارس تخن صوته : ايوا طبعا كبرت
عبدالرحمن ضحك عليه : خلاص يلا نجيب جدك وستك وامي وامك عشان نروح
فارس بصدمه: ايه ده كله كل دول جايين
عبدالرحمن: ايوا يلا
ونزلوا لقوا جدتهم مبسوطه ولابسه وجاهزه هي وجدهم وأمهاتهم
فوفا بعياط: والله وكبرتوا يا ولاد وشوفتكوا هتتجوزوا
عبدالرحمن باس ايد جدته : ايه يا فوفا يا قمر ده وبعدين هو احنا صغيرين
فارس بفرحه : ايوا يا تيته وبعدين فكي كدا
الجد بصرامه : هتفضلوا صغيرين في نظرنا
الجد بابتسامه : تعالوا في حضني يا ولاد
راح فارس وعبدالرحمن داخلين في حضن جدهم وسلموا علي أمهاتهم
فارس : طب واللهي هعيط امال يوم فرحنا هتعملوا ايه
عبدالرحمن: مش عارف يلا بقا هنتأخر علي الناس
الجد بيغمز لعبدالرحمن : مستعجل انت اووي يا عبدالرحمن مش كدا
عبدالرحمن باستعجال: اوي اوي يا جدي يلا بقا
الجد بضحك: من حقك ما البت حلوه طيب يلا يا ولاد
وبعدين نزلوا في طريق يجيبوا ورد
عبدالرحمن جاب بوكيه ورد احمر واللفه لونها اسود وفارس جاب بوكيه ورود ورديه اللون واللفه لونها أبيض وبعدها كملوا طريقهم ووصلوا
عند حبيبه ورحمه كانوا في الأوضه بيجهزوا
حبيبه بانبهار : الله يا رحمه شكلك حلو اووي
رحمه بفرحه : وانتي كمان يا حبيبه انا عايزه اعيط
حبيبه حضنتها : تعيطي ايه فرفشي كدا وبعدين حطي لمساتك للميكب يلا
رحمه : حاضر وحطت لمساتها للمكيب بتاع حبيبه وحطت لمساتها لنفسها
الجرس رن
حبيبه بخوف وفرحه: يالهوي دول جم
رحمه بخوف : حبيبه شيليني هيغمي عليا
حبيبه بقرف : هو انا قادره أشيل نفسي لما أشيلك ابعدي يا شيخه
الام ( امنيه) : اتفضلوا اتفضلوا
والكل سلم علي امنيه مامت حبيبه ورحمه وعلي ابوهم وائل
الجد بفرحه : احنا يسعدنا ويشرفنا أننا نطلب ايد الأنسه حبيبه لأبننا عبدالرحمن وايد الأنسه رحمه لأبننا فارس
الأب وائل بابتسامه : انا مش هلاقي احسن منكوا واللهي من كلام حبيبه ورحمه انا حبيتكوا من قبل ما اشفكم
الجده بحب : الله يخليك يابني وبعدين فين العرايس
الأم امنيه : جايين دلوقتي وقامت دخلت فتحت الباب لقت حبيبه ورحمه قاعدين خايفين
امنيه نزلت وقعدت قدامهم : لو مش عايزين نرفض
حبيبه ورحمه بتسرع : لأ نرفض ايه
الأم بضحك : طيب امال في ايه
رحمه : انا خايفه اوي يا ماما
حبيبه بخوف : وانا كمان
الأم أخدتهم في حضنها : متخافوش وبعدين انتو متوترين وانا مكانكوا كنت كدا بردوا يلا بقا الناس مستنيه برا
حبيبه ورحمه : طيب يلا
حبيبه ورحمه طلعوا حبيبه كانت في أيدها صنيه فيها كوبايات فيها بيبسي ورحمه كانت في أيدها صنيه فيها طباق حلويات وحطوهم قدامهم
عبدالرحمن شاف حبيبه وهي داخله بفستانها الفضي وحجابها الفضي اتصدم من جمالها
فارس شاف رحمه اللي كانت لابسه فستان ذهبي وهيلز ذهبي وحجابها اللي زادها جمال مع لمساتها طبعا
دخلت حبيبه سلمت عليهم هي ورحمه وقعدوا جمب أمهم وأبوهم
الأب وائل : ها يا بنات موافقين
وائل : نبتدي بحبيبه ها يا حبيبه موافقه علي عبدالرحمن
كانت حبيبه منزله رأسها وعبدالرحمن بيبص عليها مستني ردها
حبيبه بخجل : موافقه يا بابا
الأب : علي بركه الله
الأب: وانتي يا رحمه موافقه علي فارس
رحمه بخجل : اللي تشوفه يا بابا
الأب: يعني موافقه
هزت رحمه رأسها بالإيجاب
الأب: علي بركه الله مبروك يا ولاد وقام حضن فارس عبدالرحمن
عبدالرحمن بجديه : بص يا عمي احنا عايزين نعمل فرحنا كمان اسبوع مع أسماء واحمد
الأب: بسرعه ديه يابني
فارس : الصراحه يا عمي احنا مستعجلين وكل حاجه جاهزه
الأب بهمس: طب استنوا اشوف أمهم
بعدها راح شاور مامتهم ورجع
فارس : ها يا عمي وافقت
الأب بحزن : للأسف رفضت
عبدالرحمن بصدمه: ايه
الأب بمزاح : بهزر معاكوا يا ولاد وافقت
وعلت الزغاريط في كل مكان وكانوا فرحانين عدا اليوم
ونكمل البارت الجاي 🌚
دمتم سالمين وبخير 💗✨
الكاتبه روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية