Ads by Google X

رواية كيان الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم روري ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية كيان (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روري ابراهيم 

رواية كيان الفصل الرابع والعشرون 24

كيان🌿🍁
----------
P 24
----------
كريم بحماس: طب ايه الخطه

حمزه بابتسامه خبيثه: هقولك

حمزه قال الخطه و كلهم عجبتهم دماغه

زين باعجاب: ايه الدماغ ديه يلا 

حمزه بغررور مصتنع: ديه أقل حاجه عندي 

حسن بهزار: تبا لذالك الغرور يا جدع 

كريم بحماس: التنفيذ امته 

حمزه بابتسامه: بكره انشاء الله 

حسن بتفكير: هو انت ليه مروحتش لاختك 

حمزه: هو بالتاكيد مراقب نورهان بس انا عندي عيون داخل المستشفي و ناس بتحميها 

زين: طب هو مامتك و باباك ادفنوا

حمزه بحزن: لاء لسه في المشرحه 

حسن: طب ليه

حمزه: مش هعرف ابان ده اولا و ثانيتا ش هدفنهم غير لما اخد حقهم

كريم: بس اكرام الميت دفنه

حمزه: معتقدش انهم هيبقوا مستريحين في قبرهم و انا مش واخد حقهم 

زين: طب احنا هنروح المشفي و تاني يوم هنجيلك الصبح

حمزه: طب ما تخليكم هنا انهرضا 

حسن: صدقني مش هينفع و بكره انشاء الله هنجيلك

حمزه بابتسامه: انشاء الله  

الشباب راحوا المستشفي و كل واحد راح عند اوضته 

نروح بأه في مكان اول مره نروحه (السجن)

مجهول بابتسامه خبيثه: كل حاجه اتنفزت ناقصلنا بس ابنه 

شريك وائل ابو حمزه .شهاب.: اه و هكون اخدت حقي بس لازم تخرجني من السجن انهرضا 
علشان عندي اجتماع بكرا لحمله مخد*را*ت و سلا*ح مهمه جدا 

مجهول: بكره الصبح هتكون في بيتك  

شهاب: تمام اوي 

نروح عند البنات 

جني بقلق: هما فين لحد دلوقتي

كيان بنفس القلق: مش عارفه

لمار بهدوء: انشاء الله خير

كارما بفضول: هو انتي محجبه من امته

لمار بابتسامه: من اوله اعدادي

كيان: هو انتي مش بتتخنقي منه في الحر ده

لمار بابتسامه: لو خيروكي مبين الحر ده و جهنم هتختاري ايه

كيان: بالتاكيد الحر ده 

لما ابتسامه: و انا اخترت كده بنسبالي الحر ده اهون من جهنم اه انا معنديش شعر بس الحجاب فريضه علي كل مسلمه و بصراحه انا عايزه البس الخمار اوي بس ناويه انشاء الله اول ما اخف البسه 

جني: طب انتي ليه مش بتيجي تقعدي معانا لما بيكون معانا الشباب

لمار بابتسامه: علشان حرام يبقي في تعامل مبينا و مبين اي شب هو مش من محللينا 

كيان: يعني ايه مش من محللينا

لمار: يعني مش ابوكي او اخوكي او عمك او خالك او جدك لانه دولت حلالك و مينفعش تتجوزيهم 

كارما: طب هو عادي انه اسلم علي ولاد قرايبي

لمار: طبعا مينفعش لانه مش من محللينك و ممكن عادي تتجوزيهم فعلشان كده حرام انك تحضنينهم او تسلمي عليهم بايدك او حتي تقعدي تتكلمي معاهم في امور تافهه او حتي تقعدي بشعرك قدامهم او قدام اي حد مش من محللينك

جني: طب هو ليه ربنا امرنا انه نلبس حجاب و لبس واسع و عدم الكلام مع اي شاب 

لمار: لانه ربنا ميزك بحيائك و الحب و العفه و جسمك فليه انتي بأه تبيني جسمك بلبسك المجسم انتي كده بتخلي الشباب تبص عليكي و بتخليهم ياخدوا سيئات و انتي قبلهم ليه تلبسي لبس ديق و هيبقي مدايقك مع انك ممكن تلبسي لبس واسع و تكوني مستريحه و غير ملفت (و بصت في الاوضه لقت توفايتين راحت جابتهم و جت تاني و فكت واحده و هرستها بايدها و خلت التانيه زي ما هي و قامت بصالهم) هتختاري اني واحده يا جني 

جني اختارت ال متغطيه: هختار ديه طبعا

لمار بابتسامه: و ده بالظبط الي بيحصل اه الشاب هيعجب بيكي و كل حجه بس مش هيحبك مش هيحس انه ديه الي هتحافظ علي البيت في غيايه فهيروح للمحجبه فهمتي و ربنا ميزنا عن غيرنا فليه نتشبه بالاجانب 

كيان: بس انا بحب زين و مش هعرف ابطل اكلمه

لمار: الاختيار في ايدك تختاري الجنه ولا النار 

كارما: طب انا عايزه البس الحجاب ممكن تساعدين

كيان و جني: و انا كمان 

لمار بفرحه: بالتاكيد 

يتبع...........

للكاتبه_Rory_Ibrahim

كده حلو ولا الزقهم في بعض الي هو مخليش فاصل مبين الجمله و الجمله
   •تابع الفصل التالي"رواية كيان "اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent