رواية احببت طفلتي المجنونة الفصل الاول 1 - بقلم ملك شكري

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت طفلتي المجنونة كاملة بقلم ملك شكري عبر مدونة دليل الروايات 


رواية احببت طفلتي المجنونة الفصل الاول 1


تبدأ روايتنا بأم بتلف ورا بنتها البيت كله: بت انتي لو مرجعتيش من الجامعه ب عريس طول بعرض وحليوه كده ياخدك من هنا بدل ما انتي قعدالي كده زي البهيمه بتاكلي وتنامي وتتفرجي على مسلسلات تركي عارفه هعمل فيكي اي

مليكه: ياماما نفسي ف يوم متقوليليش كلام الروايات الهابطه بتاعتك دي

الأم بشهقه: انااا روايااااتي هبطه يابتاعه مراد بيك لا تتركني هيك يامعفنه انتي

مليكه: ومالوا التركي ياتوته ها مالوا تنكري ان لو عجبك مسلسل بتقعدي تتفرجي عليه

فاتن: ولو يامليكه ولو العرييييس يامليكه

مليكه نفخت بغيظ: انتي عارفه يا ماما اني مش بفكر ف الجواز ده دلوقتي افهميني شويه ده انا لسه20سنه ياناااس

خرج الأب على خناقه كل يوم وقال بملل:ها خلصتوا يلا بقا عشان عايز اكل اتأخرت ع الشغل

بقلم/ملك شكري

مليكه لسه هترد لقت اخوها خارج وهوب نزل بقلم ظابط ل حرامي على رقبتها: صباح الفل ياميلو

مليكه: يا اياد الزفتت انت هو انا ملطشه ف البيت ده

وقف الأب بحزم جمب مليكه: اياااد عييب متضربش اختك تاني قطع كلامه وضربها على رقبتها واتكلم بمرح: انا بس الي اضرب

مليكه نفخت: صبرني على العيله دي يااارب عيله حسها الفكاهي عدا ليفل الوحش

بصت ل فونها الي معمول سايلنت وكميه مكالمات من صاحبتها: ينهاار اسوح نغم هتنفخني الحق اهرب انا

كريم: مش هتاكلي

مليكه: هاكل ف الجامعه يابابا بااااي

نزلت مليكه ل نغم الي واقفه بتتوعدلها: طبعا اتأخرتي بسبب سيناريو توته بتاع كل يوم صح

مليكه: صح يختي

نغم: طب يلا عشان جوري وصلت الجامعه وبتقول ان في دكتور جديد علينا ف اول محاضره ومن كلامهم عليه شكله رخم ومش بيقبل بالتأخير

مليكه: بيستفتحولنا السنه الجديده ب دكتور جديد وتفتكري ده هيبقا زي دكتور نادر النوادر ولا انيل

ضحكت نغم: وهي الجامعه دي بتجيب حاجه عدله

بقلم /ملك شكري

ستوووووب

اعرفكم ب مليكه(20سنه مرحه جدا جدا طبيعيه وتلقائيه مش بتحب التصنع ابدا وبتتعامل على طبيعتها دايما جمالها هادي عيونها بني فاتح وفيها شويه اخضر وبشرتها خمريه مايله للأبيض قصيره نوعاً ما هي واصحابها محترمين جدا وده الي بيجذب كل الناس ليهم محجبه بتدرس ف جامعه السن)

نغم(صاحبه مليكه المقربه عيونها عسلي بشرتها خمريه طولها متوسط مرحه جدا وبتدرس مع مليكه)

*نرجع للروايه💞*

وصلوا قدام الجامعه ودخلوا يجروا على المدرج

خبطوا على الباب بعدها دخلوا

كانت مليكه متوقعه راجل خمسيني شعره ابيض لكن اتصدمت لقت قدامها كتله من الوسامه والجاذبيه

اتكلم الدكتور: انتوا رايحين على فين

نغم برتباك: د داخلين يادكتور

مراد: مفيش دخول للمدرج بعدي اتفضلوا برا

مليكه بغضب مكتوم: هما اربع دقايق الي اتأخرناهم يادكتور

مراد ببرود حط ايده ف جيبه: وبكلامك ده بقوا خمس دقايق انا بدخل المدرج10ونص يكون الكل موجود وانا اكتر حاجه بكرها التأخير والمواعيد الغير منتظمه ف يلا برا

مليكه انفجرت فيه: اي هتخرجنا من الجنه يعني يلا يابت يانغم

لسه هيطلعوا وقفت جوري ولسه هتطلع

مراد: راحه فين انا قولتهم هما مش انتي

جوري اتكلمت بغضب مصطنع: انت تعرف انا مين ولا اسمي ايههه

مراد ببرود: لا معرفش

جوري ضحكت: وده المطلوب

لفت وشها ل باقي زمايلها:الي هيقول اسمي هزعل ها

وطلعت تجري ورا نغم ومليكه الي ضحكوا ومليكه بصت ل مراد بنتصار

وطلعوا يقعدوا ف كافتيريه الجامعه لحد معاد المحاضره التانيه

جيه الجرسون الي ف الكافتريا وحط تلاته عصير مانجا قدامهم

مليكه بستغراب: بس احنا مطلبناش مانجا

الجرسون: الشباب الي هناك دول الي دفعوا الحساب

مليكه بصت ل شله مكونه من تلت شباب بيبصولهم بنظره مش كويسه

مليكه عدلت حجابها بطريقه صحابها عارفينها كويس

جوري: مليكه مش دلوقتي الله يكرمك

مليكه: وسعوا بس كده

نغم وجوري: استعنا ع الشقا بالله

وخدوا كوبايات المانجا من الجرسون ووقفوا قدام ترابيزه الشباب

مراد ف نفسه: شكلك هطلعي من البنات اياهم

عند مليكه وهي واقفه قدام الشباب: انتوا الي بعتوا العصير صح

شاب من الشباب: ايوا احنا ياقمر

مليكه ابتسمت بستفزاز وشاورت على نغم: دي نغم ودي جوري وانا مليكه وانتوا التلت شباب الروشين الي خطفوا تلت بنات بتلت كوبايات منجا ف قعده واحده صح لا يابنات ده احنا ندوق المنجا بقا يمكن تطلع حلوه

البنات داقوا المنجا وبعدها بصوا للكوبايه

مليكه: تؤ يخساره طلعت ناقصه سكر دوق كدهه

خلصت كلامها ودلقتها ف وش شاب وجوري ونغم دلقوها على الشابين التانين

مليكه: كده تمام دوق المنجا بقا شوفها ناقصه سكر ولا انا بيتهيئلي يلا يابنات

مشيوا خطوتين ووقفوا لما شاب منهم مسك مليكه من دراعها بغضب: انتي حيوانه يابت انتي انتي متعرفيش انا مين

مراد لسه هيقرب لكن اتسمر مكانه لما شاف مليكه عملت اي

مليكه: اه اعرف واحد مش متربي وخد دي

خلصت كلامها ونزلت على وشه بقلم قوي وادته برجلها ف بطنه وقع بيصرخ من الألم: عشان تتعلم تقرب من حد فينا تاني يلا روح ل مامي قولها تديك شاور وتشربك اللبن وتنام يلا يابابا

ومشيت بكل هيبه ووراها صحابها

مراد ابتسم: طلعتي مش سهله ابدا

google-playkhamsatmostaqltradent