رواية ظلمتها ثم احببتها الفصل الخامس عشر 15 - بقلم مريم صادق

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلمتها ثم احببتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مريم صادق

رواية ظلمتها ثم احببتها الفصل الخامس عشر 15

ظلمتها ثم احببتها⁦❤️⁩
بارت 15
رؤى بتوتر /مقابل انى اشتغل عنده خدامه
شهاب بعصبية/ازاى دا يا رؤى طالبه جامعيه زيك و محترمه تشتغل خدامه طب ليه قوليلى ما انتى شغالة في المصنع
رؤى بتوتر/اهدا بس يا شهاب أنا اللى وفقت عشان لقيتو محتاج خدامه في ڤيلا عائلة مرزوق و كمان مرتبها  كويس جدا قولت اقولو اشتغل خدامه عشان لما يخصملى كل شهر جزء عشان اسدد الفلوس يتبقى فلوس حتى لو مبلغ بسيط يسد احتياجات البيت و مصاريفك و كمان علاج بابا يا شهاب
شهاب دمع بحزن/أنا المفروض الراجل يعنى انا اللى اتبهدل عشان انتى وامى ترتاحو  لكن اللى بيحصل العكس يا رؤى
رؤى بحنيه حضنته/أنا اختك الكبيرة يا شهاب الكبير يتعب عشان الصغير يحقق حلمه يا حبيبي انت عندك حلم ولازم تحققه 
شهاب بدموع/وانتى يا رؤى انتى عندك جامعه انتى كمان هتعملى ايه فيها فات شهر ودا التانى وانتى مروحتيش خالص
رؤى بأبتسامه/مى بتبعتلى كل المحاضرات و بفضل قعده بعد ما بجى من  الشغل اذاكر اهم حاجه انت ركز في دروسك و سيبها على الله صلى و ذاكر وبس وادعلى أنا وبابا 
شهاب بحب/حاضر يا اجدع اخت
رؤى بأبتسامه/قوم يا بكاش يلا عشان تجهز و نفطر و ننزل
شهاب بابتسامه/حاضر
رؤى خرجت و راحت اوضتها فتحت الدولاب و فضلت حوالى خمس دقائق محتارة ومش عارفه تلبس ايه
طلعت بنطلون اسود و شميز رمادى و عليه طرحه سودة و شنطه سودة و جزمه سودة كعبها مش طويل 
خرجت لقيت شهاب بيفطر
رؤى بضحك/طفس والله طب استنانى
شهاب بأبتسامه/حقك عليا بس جوعت اوى
رؤى بأبتسامه/بالهنا والشفا  
بعد شوية كانو خلصو اكل و رؤى شالت الاطباق في المطبخ 
شهاب د خل يلبس 
اختار بنطلون جينز لون تلجى و عليه سويت شيرت ابيض و كوتش ابيض 
خرج و راح رؤى 
شهاب /رؤى خودى معاكى چيكت او اى حاجه عشان الجو اخر اليوم هيكون سقعه
رؤى/اسكت انت بس كل مرة تقولى كدا وفي الاخر يشيل الچكت على الفاضي
شهاب/انتى. حرة يلا بقا هنتاخر
رؤى/يلا يا خويا
خرجو من باب الشقه لقو مى وريم وقفين 
رؤى بأبتسامه/حبايب قلبي صباح الخير
مى بحب/صباح العسل يلا بينا
رؤى/ريحه فين 
ريم برقه/معاكو طبعاً أنا ومى خدنا إجازة انهارده و كمان زين هيخلص محاضرات و يحصلنا 
رؤى بأبتسامه وحب/والله انتو ربنا يخليكو ليا بجد
مى بهزار/بطلو شحاته بقا ايه القرف دا😂
رؤى بغيظ/يا باردة امشي قدامى بقا 
ونزلوا جميعاً 
وركبوا تاكسي 
***********************************  استغفرو الله
عند مهاب كان صحى بدرى و قام يخد دش 
خرج من الحمام و لبس بنطلون كلاسيك اسود و قميص ابيض و جزمه سودة و نزل 
مهاب بابتسامة/صباح الخير 
سليم و فاروق و نبيلة/صباح النور
مهاب /فين على و حياة
سليم/لا دول عرسان انساهم بقا
مهاب ضحك/هههه طيب ماشي 
فاروق/مش ناوى تبقا زيه عريس
مهاب بجدية/أنا اتجوزت يا جدى 
سليم و فاروق و نبيلة بصدمه/نعم
مهاب /اتجوزت رؤى اللى حكتلكو عليها
نبيلة بجدية وحده/اتجوزتها عشان تكسرها صح
مهاب بجدية/ايوه وكمان ابوها تعبان و طلبت سلفه لمبلغ كبيرة اوى و انا كنت عايز اطمن أن فلوسي هترجعلى و كان شرطى أننا نتجوز عشان اضمن بس و اه صح هتشتغل خدامه هنا عشان المرتب هيكون أعلى فأعرف اخصم منهم كل شهر جزء عشان المبلغ يرجعلى هى هتجى بعد بكره
سليم بحده/بجد مكنتش اعرف انك كدا حرام عليك انت استغلالى انت بتحبها يا مهاب وإلا مكنتش فكرت فيها ليل نهار انت بتفكر فيها عشان حبيتها مش عشان الانتقام 
فاروق بحده/ابوك عنده حق انت انسان استغلالى و يا خسارة تربيتنا فيك والله تشتغل خدامه احسن ما تعيش مع انسان زيك استغلالى وبس
مهاب بعصبية قام من غير ما يكلم و خرج برا الڤيلا كلها 
ركب عربيته وطلع على الشركه
جالو اتصال  من موظف
مهاب بجدية/الو 
الموظف/انهارده العرض يا فندم و كنا محتاجين وجود حضرتك
مهاب بجدية/جاى اهو سلام
مهاب قفل و فضل يفكر في كلام جده و ابو
عندهم حق أنا بحبها أنا على طول بعشق وجودها قدامى و صوتها حتى لو متعصبة بحب قربها اوى منى بحب انكشها ودا عمره ما كان انتقام  
و شوية وكمل ..بس هى طلعت زيهم خلاص انا شوفتها بعينى زى ما شوفت اغلى انسانه عندى بنفس المنظر
بعد وقت كان وصل الشركه 
دخل بكل هابة و صرامه و النظرات عليه في منها نظرات اعجاب و منها خوف ومنها كره 
دخل مكتبه 
واتصل بعلى
على بنوم و حياة في حضنه/في ايه يا مهاب 
مهاب بجدية /العرض انهارده يا على وانت نائم انت ومدام حياة يلا فوفو 
على /حياة مش هتشتغل تانى غير لو حبت هتكون معايا
مهاب/انهارده بس يا على عشان العرض و هى اللى منظمه كل الشغل وانت كمان قوم يلا بقا
على بكسل /ماشى سلام
قفل مهاب و قعد يفكر طول الوقت في رؤى واللى حصل في المصنع 
***********************************استغفرو الله
عند على وحياة
على بحنيه وحب  قرب من حياة و باسها من خدها /اصحى يا حياة قلبي يلا قومى 
حياة بنوم دخلت جو حضنه اكتر/سبنى دلوقتي يا على شوية بس 
على بحب/عندنا شغل يا حبيبي قومى هو انهارده وبس وبعد كدا هتنامى برحتك و تصحى برحتك 
قامت حياة 
حياة بحزن/هكسف اروح الشغل يا على
على /ليه يا حبيبي
حياة بحزن/كلهم عارفين چيهان لكن محدش يعرف حياة يا على غيرك
على بحنيه/أنا معاكى يا حبيبتي وكلهم هينسو چيهان خالص و هيبقى في حياة وبس يلا قومى بقا اختاريلى هدوم و انتى شوفي هتلبسي ايه وانا هقوم اخد دش 
حياة بابتسامة/قبل كل دا قوم خد دش كدا و اتوضا و اخرج البس وانا هدخل اخد.دش و نصلى مع بعض و نلبس ونفطر و ننزل 
على باس أيدها بحب/عيونى يا حبيبتي يلا أنا هقوم
قام على دخل الحمام
و حياه قامت وهى لبسه تيشرت على و اختارتله بدلة كحلى و قميص ابيض شيك جدا و بعدين اتفجأت 
حياة بتفجأ/يالهوى نسيت انى مش معايا هدوم اعمل ايه بس دلوقتي يا رب هتجنن اعمل ايه دلوقتي بس
خرج على 
على بهزار/يا عينى عليكى يا اختييش انتى بتكلمى نفسك خلاص بقيت هبلة
حياة بغيظ/أنا هبلة يا على أنا بكلم نفسي يا استاذ عشان مش عارفه هنزل ازاى من غير هدوم اللى مش معايا اصلا يا ظريف
على ضحك/هههه شكلك فظيع وانتى متغاظة
حياة بغيظ/انت بارد اوى يا اخى فكر معايا اعمل ايه دلوقتي
على بحنيه/أهدى يا حبيبتي أنا بعت وحده من الشاغلين مع الحارس و راحو امبارح بليل جابولك كل همومك و الميكب بتاعك وكل حاجه كانت في اوضتك بس نبيلة مرضيتش تصحينا امبارح بليل بدال مصحتناش 
حياة/طب انزل جبهالى بقا
على بابتسامة/استنى هتصل عليها تبعتها مع اى حد
على /الو بولبولة صباح الخير
نبيلة بحنيه/صباح الفل يا عريس عايز شنطه العروسة صح
على /اه ممكن تبعتيها مع اى وحده من الشغل بين
نبيلة بحنيه/حاضر يا حبيبي ويلا البسو بسرعه وانزلو أنا بجهزلكو فطار اهو 
على حاضر يا حبيبتي باى 
حياة /ها قالت ايه
على بابتسامة/أهدى شوية هتبعتها اهو وبعدين مهو تيشرتى حلو عليكى اهو
حياة عشان تغيظه/بس بقا أنا سكته من بدرى ومش عايزة أقولك على ريحته الفظيعه دى يع يع يع يا لولى بجد
على قام قرب منها
حياة بكسوف بقيت ترجع لورا/بقرب ليه أنا بهزر يا جدع اهدا بس
على بخبث/أنا تيشرتى رحته وحشه صح
حياة بكسوف/أنا قولت كدا دا انا عيلة انت يعنى هتصدق كلام عيلة
على فجأة و بدأ  يمشي ايده على جسم.ها /انا بقا بصدق العيال و هاتى دلوقتي بقا التيشيرت بتاعى بدال مش عجبك
حياة بكسوف/على بس بطل اللى بتعمله دا
على بخبث/بعمل ايه 
حياة بكسوف و وشهاب احمر/على كفايا بقا ابعد
على لسا هيبوس.ها سمع خبط الباب
على بزهق/اووف بقا ميننن
الخدامه /الشنطه يا على بيه
حياة ضحكت برقه/روح افتح
على بغيظ راح فتح /هاتى الشنطة
الخدامه /اتفضل يا بيه
دخل على و فقل الباب
حياه بغيرة /انت ازاى تفتح وانت كدا 
على بأستغراب/مالى في اى لابس فستان
حياة بغيرة/في مثلا انك لابس بنطلون بسمن غير تيشرت
على /أنا على طول ببقا كدا عادى
حياة /دا كان زمان يا استاذ تمام أنا دخلة اخد دش عشان مش اتشل منك 
حياة دخلت 
وعلى فضل يضحك عليها
بعد شوية خرجت 
كان على لبس 
على بحب/اخترتلك طقم على زوقي البسي برحتك وانا هنزل
حياة بحب/ماشى يا حبيبي
حياه بصت لقيته مختارلها بنطلون بنطلون لونه بيچ و بلوزة لونها لبنى 
لبيتهم حياه و لبست حلق رقيق وجميل اوى لونه لبنى و سابت شعرها منسدل على ضهرها و لبست شوز بكعب مش عالى اوى لونه بيچ و شنطه لبنى و اكتفت بالمكسرات و ملمع الشفايف بس 
نزلت تحت 
لقيت سليم و فاروق و نبيلة و على قعدين
حياة بكسوف وتوتر لأنها عارفة أنهم مش بيحبوها /صباح الخير 
كلهم/صباح النور 
نبيلة بحنيه/تعالى يا حبيبتي وقفه ليه 
حياة بكسوف/حاضر يا دادة
قعدت حياة جمب نبيلة 
فاروق بحنيه/بلاش التوتر اللى باين دا يا حياة كلنا عرفنا كل حاجه و زى ما المثل بيقول يا بنتى ما نحبه الا بعد عداوة 
سليم بحنيه/ جدك عنده حق يا بنتى و من النهارده احنا اهلك نبيلة مامتك وانا ابوكى و دا جدك و مهاب اخوكى 
حياة بكسوف/اسفة على كل حاجه بجد حصلت منى بس كان غصب عنى 
نبيلة هزار /ما خلاص يا بت بقا قولنا أننا عرفنا كل حاجه رعاية اوى انتى قومى يلا خودى جوزك و روحو اوضه السفر وانا هجبلكو الفطار
حياة ضحكت/ههه حاضر 
بعد شوية كتير كان حياة و على في العربية لطريقهم للشركه
حياة بعصبية/عجبك شكلى قدام ماما نبيلة كدا يا على 
على بضحك/هههه كان شكلك فظيع وانتى مكسوفه و هتموت ..أنا اصلا عملت كدا عشان كنت مطمن أننا لوحدنا يعنى بس هى دخلت بسبب طبق البيض ههههه
حياة بعصبية /أنا قولتلك يا على لا مينفعش مهما تكون لوحدنا برضو مينفعش تقعدنى على رجلك زى الطفلة كدا و تأكلنى يا على  مينفعش الكلام دا غير في اوضتنا
على بحنيه وحب بأس رأسها /حقك عليا حبيبتي خلاص بقا 
حياة بكسوف/حاضر يا حبيبي.
***********************************استغفرو الله
عند مهاب فكان مشغول بالشغل جدا ومش فاضي لاى حاجه 
**********************************استغفرالله
عند رؤى 
كانت وقفه هى و مى و امها و شهاب وريم مستنين جمال يطلع من العمليات
شهاب راح قعد و حط رأسه بي ايده بتعب
ريم لاحظت دا و راحت قعدت جمله
ريم بحنيه و هى بطبطب على كتفه/اجمد شوية وان شاء الله هيكون بخير يا شهاب
شهاب بصلها بدموع /يا رب يا ريم 
ريم بأبتسامه /تعالى ننزل نشرب حاجه انت محتاج تفصل شوية يا شهاب
شهاب بحزن/فعلا تعالى يلا 
ريم بأبتسامه/استنا هعرف مى
راحت لمى
ريم /مى أنا هروح مع شهاب ننزل نروح اى كفتريا اوى كافيه شهاب محتاج يفصل شوية
مى /ماشى يا حبيبتي متتاخروش
ريم بأبتسامه/حاضر 
وخدت شهاب و مشيو هما الاتنين
مى بحنيه/أهدى يا رؤى شوية و اجمدى كدا مينفعش عشان ماما حتى 
رؤى بدموع/مش قادرة يا مى
كنوز بحنيه/ممكن تهدى انا وثقه في ربنا و طبعاً ربنا مش هيخذلنا يا حبيبتي تعالى في حضنى يا رؤى تعالى يا بنتى
رؤى دخلت حضن كنوز و بقيت اعيط و كنوز تواسيها هى ومى لحد ما هديت  شوية
***********************************استغفرو الله
بعد وقت طويل كان على وحياة و مهاب تعلو من الشغل
حياة بتعب/اه انا تعبت اوى 
على بحنيه/معلش يا روحى
مهاب بتعب/كدا احنا خلصنا و بليل أن شاء الله الحفلة بتاعت العرض
على  بابتسامة/أن شاء الله خير
حياة بتوتر / طب في حاجة عايزة اعترف بيها
على و مهاب بأستغراب/ايه هى
حياة بخوف /خلينا نلعب الحفلة لأن بصراحه تامر كان مخلينى أسرق التصميمات و اوديها لامجد و وقت الحفلة تكتشفو أن التصميمات واحد و وقتها امجد يبقا معاه ورق التصميمات و يثبت أنها تصميماتها وانتو سرقتها و يبوظ سمعت الشركه
مهاب /تامر دا كلب فلوس منه لله على العموم متخفيش أنا اصلا كنت عارف انكو متفقين و سبتلكو ورق تصميمات شكلها تقرف اصلا لكن التصميمات الاصليه اهى 
حياة بكسوف/اسفة بجد
مهاب بابتسامة/اللى فات مات وانتى اختى وانا مسامحك انتى ملكيش ذنب..... اه صح انا اتجوزت
على وحياة بصدمه/نعم وأمته
مهاب بهدوء/بصو اللى حصل ....و حكلهم اللى حصل و أنه ليه اتجوزها
حياة /حرام عليك انا شوفتها مرة وكان باين عليها محترمه و عائلته خالص
على /حياة عندها حق حرام عليك يا مهاب
مهاب بحزن/كنت خلاص حبيتها شوية و عاشق انى اشوفها و اعصبها لحد ما شوفتها في شكل قذر ... وحكلهم اللى شافو في المصنع
على بصدمه/اكيد في حاجة غلط اتاكد يا مهاب قبل ما تظلمها الاول
مهاب بوء/هحاول المهم انا هروح المستشفى اطمن على ابوها كدا وانتو اجهزو عشان الحفلة بليل 
على بابتسامة/اوك يلا باى باى يا بيبي
مهاب ضحك /ههه تكبر يا بيبي 
على بحب/يلا احنا بقا يا حياتى عشان هنروح نلف شوية و نشوفلك فستان كدا جميل بس انا متاكد بصراحه يعنى يا حياة أن..
حياة بأستغراب/أن ايه
على بحب/أن مش هيكون احلى منك يا قمررى
حياة بكسوف/يلا يا على يا حبيبي نقوم 
على بضحك/ههه العربي اوى يلا يا اوختيشششش😅
*****************استغفرو الله
عند شهاب و ريم 
شهاب بابتسامه/فعلاً كنت محتاج افصل يا ريم ربنا يخليكي ليا يا ست البنات
ريم بكسوف/مرسي ..احم يلا عشان مى هتقلق عليا 
شهاب /حاضر يلا 
*****************استغفرو الله
بعد ساعه كان مهاب وصل المستشفى 
وطلع لرؤى
مهاب بابتسامة/سلام عليكم يا جماعه
كنوز بابتسامة/عليكم السلام يا بنى تعالى 
مهاب /اخبار حضرتك ايه يا طنط
كنوز بحنيه /بخير يا بنى الحمد لله
مهاب /عاملة ايه رؤى
رؤى بحزن/الحمد لله 
شهاب /مين حضرتك
رؤى /دا مديرى يا شهاب اللى قولتلك عليه
مهاب بابتسامة/انت شهاب ..عامل ايه
شهاب /الحمد لله بخير انت تعرفني
مهاب بابتسامة/اختك حكتلى عنك امبارح بتحبك اوى على فكره
شهاب بحب/اختى دى اجدع بنت في العالم كله 
مهاب ابتسم بسخرية لرؤى و بص لشهاب تانى /طبعاً اومال ايه
الدكتور خرج من العمليات و الكل جرى عليه
كنوز بدموع/هااا يا دكتور طمنا 
الدكتور /.........
*********************استغفرو الله
عند تامر في السجن مع المحامى
تامر بعصبية/لازم اخرج انت فاهم
المحامى بخوف/ازاى بس انت ممسوك بمخدرات وكمان بتشربها يعنى مفيش امل
تامر بعصبية/هتخرجنى يعنى هتخرجنى والا ههرب أنا فاهم أنا لازم ادمر حياة هى السبب في اللى انا في هى و حبيب القلب  ولا اقولك انا كل اللى يهمنى الفلوس وبس ...
يتبع............
بقلم مريم صادق⁦❤️⁩⁦☺️⁩ 
اسفة جدا على التأخير

  •تابع الفصل التالي "رواية ظلمتها ثم احببتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent