رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل الثاني عشر 12
كل سنه وانتو طيبين 💞✨
عيد أضحي سعيد عليكم وعلينا ❤️✨
يلا أسيبكم مع البارت 💗
استمتعوا ✨
************************
روايه ( حبي الاول والاخير) :
البارت الثاني عشر :
حبيبه : عبدالرررحمن حاااسب وراحت وقفت قدام عبدالرحمن وخدت الطلقه مكانه ووقعت عليه
عبدالرحمن قعد علي الارض وعلي رجله حبيبه وبيضربها علي خدها بخفه: حبيبه فوقي يا حبيبتي
عبدالرحمن وبص للي مصوب المسدس اتجاهه قام عبدالرحمن بغضب شديد وضربه بوكس وخد منه المسدس وضربه طلقه وقاله : عشان تضرب حاجه تخصني بعد كدا وشالها عبدالرحمن ونزل تحت بسرعه
تحت بقا كان وصل مراد والشرطه والاسعاف
عبدالرحمن وهو شايل حبيبه ونازل بيجري وهي غرقانه في دمها
مراد : ايه اللي حصل
عبدالرحمن بغضب: في واحد ضرب عليها نار وانا خلصت عليه وأبعد من وشي دلوقتي وطلع برا
نرجع باك شويه ✨
لما فارس نزل برحمه دخلها جوا العربيه وجه سليم حط رنيم جمبها وركب معاهم يحيي وساق فارس للمستشفي
عند احمد بقا نزل بأسماء لقي عربيه الاسعاف دخل اسماء وقالهم: بسرعه علي المستشفي كان سعتها نزل عبدالرحمن وركب معاه وكانت اسماء علي سرير وجمبيها حبيبه علي سرير تاني
عبدالرحمن بعصبيه وقلق : مستنيين ايه بسرعه
اتحركت الإسعاف علي اقرب مستشفي وبيحاولوا ينعشوا في حبيبه علي قد ما يقدروا وعبد الرحمن ماسك أيدها : هتفوقي هتفوقي إنشاءالله وكان خايف عليها جدا
احمد وهو بيطبطب عليه : اهدي يا عبدالرحمن متخفش هتبقي كويسه
عبدالرحمن بقلق: يارررب انت العالم بيا
احمد بحب : انت وقعت يا صاحبي
عبدالرحمن : مش عارف يا احمد حاسس اني متلخبط
احمد بابتسامه : يبقي حبيتها
وفضلوا ساكتين لغايت ما وصلوا
عند فارس وصل المستشفي ونزل وهو شايل رحمه وسليم شايل رنيم ويحيي معاهم
فارس بعصبية : ترررولي بسرعه
الدكتور : فارس باشا نورتنا سعدتك
فارس : مش وقته عايز دكتوره بسرعه
الدكتور : استني ثواني يا دكتوور عادل
فارس وسليم في وقت واحد : دكتوووره قولنا
الدكتور : حاضر
عند احمد وعبدالرحمن وصل الإسعاف ونزلهم
اسماء وخدوها في العنايه
وحبيبه خدوها علي اوضه العمليات وحالتها كانت صعبه وعبدالرحمن كان رايح جاي برا وبيدعي تقوم بالسلامه
عند احمد كان قاعد جمب اسماء وبيبصلها وبيفتكر كلام الدكتوره
فلاش باك ✨
احمد : ها يدكتوره هي كويسه
الدكتوره: اه بس عندها ارتجاج في المخ نتيجه الحادثه والخبطه
احمد : طب هتقوم امتي
الدكتوره: بعد ساعه او ساعتين كدا
احمد : طب هي الذاكره كويسه
الدكتوره: مش هقدر اقولك دلوقتي لازم لما تصحي هنعرف ساعتها
احمد : شكرا يا دكتوره
الدكتوره: العفو علي ايه
فلاش باك للحاضر ✨
احمد بقلق وقال لنفسه : إنشاءالله هتبقي كويسه ومفيش حاجه اهدي يا احمد يا حبيبي ما هيا زي القرده قدامك اهيه
__________________________________________
عند سليم وكان ماسك ايد رنيم وبيكلم نفسه : هي كويسه زي ما الدكتوره قالت متقلقش بقا وشويه وهتفوق
رنيم وبدأت تفوق : انا فين
سليم بقلق : في المستشفي انتي كويسه حاسه بحاجه
رنيم بتعب : اه كويسه بس شويه صداع بس
رنيم : هو ايه اللي حصل وبعدها افتكرت الحادثه وازاي اتقلبت بيهم
رنيم قامت بسرعه : اسماء وحبيبه ورحمه فين هما كويسين
سليم : اهدي اه كويسين
رنيم وقامت وقفت وحست بدوخه : انا رايحه لهم
وكانت هتقع مسكها سليم بسرعه وشالها حطها علي السرير
سليم : اهدي كدا وهما كويسين
رنيم بتعب: لا طب رحمه وأسماء وحبيبه كويسين
سليم : رحمه وأسماء كويسين في الاوضه اللي جمبيكي وبعدين بص في الارض
رنيم بقلق: وحبيبه
سليم بتوتر : حبيبه في اوضه العمليات
رنيم بمجرد ما سمعت هطلت دموعها بغزاره : هي حصلها ايه قولي... رد عليا....انطق
سليم واخدها في حضنه واتكلم بحنيه وهو بيطبطب عليها : اهدي يا حبيبتي متخافيش هتبقي كويسه
رنيم واول مره تحس بالحنيه ديه قعدت تعيط لغايت ما نامت في حضنه
سليم بمجرد ماسمع هدوء أنفاسها بص ليها لقاها نامت راح مرجعها لورا وغطاها وباس رأسها وطلع
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فارس في أوضه رحمه :
فارس رايح جاي وبيكلم نفسه : هي ما فاقتش ليه لحد دلوقتي
راح قعد ومسك أيدها وبدأ يعيط : اكيد مش هتسيبني زي ما بابا سابني صح
فلاش باك ✨
فارس ببرائه: ماما هو انتي بتعيطي ليه
الام مبتردش عليه
فارس ببرائه: طب هو بابا فين
الام بعياط : بابا مات
فارس وكان طفل لم يتعدي العشر سنين بصدمه : مااات يعني ايه مات
الام بعياط: يعني راح عند ربنا
فارس وبدأ يبكي : يعني مش هشوفوه تاني
الام بعياط اكتر: ابوك سابنا يا فارس ومشي
فلاش باك للحاضر ✨
رحمه بدأت تتحرك وفتحت عينها
فارس اول ما شافها بتتحرك مسح دموعه : انتي كويسه حاسه بحاجه اجيب الدكتوره
رحمه بهدوء: انا كويسه انا بس دايخه شويه
فارس بقلق : أنادي الدكتوره طيب
رحمه بتعب : لأ هو انا فين
فارس : في المستشفي
رحمه وافتكرت اللي حصل : طب حبيبه وأسماء ورنيم هما كويسين
فارس : اه كويسين
رحمه بتعب : انا عايزه أروح لهم
فارس بتوتر أخفاه : مش دلوقتي انتي تعبانه نامي شويه وبعدين هوديكي
رحمه بهدوء : ماشي ونامت
قام فارس طلع برا وسابها نايمه راح فارس لعبد الرحمن
لقي سليم ويحيي واقفين جمبه بيطبطبوا عليه
فارس بقلق : اهدي يا عبدالرحمن انا اول مره اشوفك بالحاله ديه
كان عبدالرحمن منهار داخليا وخارجيا والدموع فعينو
وبعدين موبايل يحيي رن ففتح
يحيي : الو يا بسبس انتي كويسه
بسمله بقلق: اه كويسه يحيي لقيتوهم
يحيي بقلق : اه متقلقيش
بسمله بقلق : طب هما كويسين
يحيي بكذب : اه
بسمله : يحيي انا قلبي مش مطمن قولي انت مخبي عني ايه يا يحيي وبدأت تعيط
يحيي : اهدي وبلاش عياط مفيش حاجه احنا في المستشفي
بسمله اتخضت قامت وقفت: مستشفي ايه وهما مالهم
يحيي : متقلقيش رحمه ورنيم كويسين وأسماء جالها ارتجاج في المخ نتيجه الحادثه وحبيبه ..
بسمله بعياط اكتر : حبيبه مالها انطق
يحيي باستسلام : في العمليات
بسمله بعياط : في العمليات ليه مالها
يحيي : اتضربت بطلقه
بسمله بعياط قعدت بسرعه وضربات قلبها بقت سريعه : طلقه يحيي انا جيالكوا انتو في مستشفي ايه
يحيي : بلاش جنان جايه فين
بسمله بانهيار : ديه أكتر من صاحبتي يا يحيي ولازم اكون جمبها
يحيي : طيب انا جيلك دلوقتي
بسمله : طيب وقفلت الخط وقعدت تعيط وبعدين شجعت نفسها وقامت تلبس عشان يحيي لما يجي تكون جاهزه لبست سويت شيرت ابيض وبنطلون كارجو اسود وطرحه سودا وكوتشي ابيض وقعدت مستنيه يحيي بتدعي ربنا يعديها علي خير
------------------------------------------
عند عبدالرحمن :
يحيي : انا رايح اجيب بسمله وجاي
عبدالرحمن هز رأسه بالموافقه من غير ما يرد
راح يحيي لبسمله وبعد ساعه كان وصل طلع بسرعه لقي بسمله لسه بتعيط خدها في حضنه وطبطب عليها : اهدي يا حبيبتي لازم تكوني قويه كدا وهي كويسه إنشاءالله
بسمله : إنشاءالله يلا نروح
وفجأه سمعوا موبايل بسمله بيرن وكان في جيب يحيي
بسمله خدت الموبايل وقالت : الحق يا يحيي دولل....
يتبع
خلص بارت النهارده يارب يعجبكم
دمتم سالمين وبخير💗✨
للكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية