رواية حكايه لم تنتهي بعد الفصل العاشر 10 - بقلم رودي عبد الحميد

الصفحة الرئيسية

 رواية حكايه لم تنتهي بعد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رودي عبد الحميد

رواية حكايه لم تنتهي بعد الفصل العاشر 10

 .

جالها صوت نوح من وراها وهو بيقول : بتكلمي مين ؟ 
لفت نيرة بِخضة و قالت : إنت هنا من إمتي ؟ 
قرب نوح منها بِخطوات ثابته وقال : أنا هنا من قبلك بِنص ساعة ياللي نزلتي من غير علمي 
إتوترت نيرة وقالت : أ..أصل زهقت من قاعدة البيت قولت أنزل أعمل شوبينج كدة 
بص نوح علي إيديها الإتنين وقال : بس غريبة يعني مفيش ولا شنطة في إيدك تقول إنك كنتي بتعملي شوبينج 
بصِت علي إيديها وبلعت ريقها وقالت : ما أصل ملاقتش حاجة عدله في الأخر فَ قولت خلاص هنزل يوم تاني بقا وبعدين أنا رنيت عليك كذا مرة فونك كان مقفول 
نوح وهو مكمل معاها الكلام : أمممم بس فوني مكانش مقفول أصلاً وكان مفتوح طول الوقت 
نيرة رفعت أكتافها وقالت : مش عارفة ممكن تكون شبكة 
حط إيدو في جيبو وقال : برضوا مقولتليش كنتي بتكلمي مين في الفون وليه قفلتي أول ما شوفتيني 
وش نيرة جاب عرق وقال : م..مقفلتش هو الشبكه وحشه زي ما قولتلك كدة و..وكمان يعني كنت بكلم ريهام علشان...علشان خاطر نشوف هننزل في أنهي يوم تاني وبس كدة 
نوح بصلها وقال بإبتسامة باردة : تمام يا حبيبتي متنزليش من غير ما تعرفيني تاني 
قرب منها وحط إيدو علي خدها وقال : أصل أنا بقلق عليكي أوي ، إنتي متعرفيش أنا كنت قلقان عليكي قد إيه 
إبتسمت نيرة وقالت : بجدد ، يا حبيبي أنا أهو موجودة وسليمة 
إتعلقت في حض"نو وقالت : وحشتني أوي بجد 
ضم"ها ليه وقال : وإنتي كمان 
بعدت عنو و بتقرب علشان تبو"سو ، بعد هو ورا وقال : أوف 
بصتلو بإستغراب وقالت : فيه إيه ؟ 
حط إيدو علي جبينو وقال : مكالمة شغل نسيتها خالص بجد علشان فيه أوراق المفروض تتسلم بكرة 
طلع فونو من جيبو وقال وهو داخل الأوضة : معلش يا حبيبي هخلصها وأجيلك بس مش عايز دوشة 
رجعت شعرها لِورا وقالت : ماشي يا حبيبي هستناك 
دخل أوضة النو"م وقفل الباب وقعد علي السرير ونفخ بِراحة وقال : يارب قرب المسافات 
برا فضلت نيرة تهوي علي وشها وقالت : الحمدلله بجد الحمدلله 
أخدت بعضها ودخلت أوضة الأطفال وقعدت علي السرير وفتحت فونها ورنت علي رقم مُعين وأول ما فتح قالت : خير يا زف"ت كنت بترن ليه ؟ 
الشخص : دلوقتي موضوعنا كدة هيتغير وهنحتاج أكتر لإن الواد دا تعبنا جامد ومش راضي يهمد ولا يهدا 
نيرة بتساؤل : ولسه مقالش حاجة ؟ 
الشخص : خالص ولا راضي يقول أي حاجة مع إننا عد"مناه العافيه يعني 
فضلت نيرة تاكل في ضوافرها وقالت : تمام خليكو سايبينو كدة وإستنو مني مكالمة أو هبقا أجي أنا شخصياً ليكو 
الشخص : تمام إحنا في إنتظارك 
قفلت نيرة الفون وفضلت تخبط بيه علي إيديها بِهدوء وهي بتفكر 

▪︎ في أوضة النوم ▪︎ 
فتح نوح الفون ورن علي واحد وقال : وصلت لإيه ؟ 
الشخص : لسه بنحاول ومستنيين أي إشارة علشان ننجز 
نوح بِهدوء : هانت ، ولو إحتاجت أي مساعدة رن 
الشخص : إعتبرو حصل 
نوح رد وقال : تمام يلا سلام 
قفل نوح وإستغرب عدم وجود نادين في البيت من ساعة ما جه ، طلع رقمها ورن عليه وإستناها ترد ..
المكالمة قفلت ونادين مردتش عليه ، رن تاتي مردتش ..
رن تالت مرة 

▪︎ في بيت مامت نادين ▪︎
مامت نادين قالت وهي بتشاور علي فون نادين : يا بنتي ردي عليه وعرفيه إنتي فين دا جوزك ولازم يعرف وهو مش هيبطل رن 
نفخت نادين بِضيق وقالت : مش عايزة ، مش طايقة ، هتييجي جمبو وتفضل تد"لع وتتما"يص هروح أقس"مها إتنين 
طبطبت مامت نادين عليها وقالت : ردي علشان خاطري وقوليلوا إنك هتباتي معايا هنا 
فتحت عليه وقالت : خير ؟ 
نوح بِزعيق : كل دا علشان تردي يعني 
نادين ببرود : عايز إيه ؟ 
نوح : إنتي فين ؟
نادين بِعوجة بوق : وهيفرق معاك في حاجة ؟
نوح بنفاذ صبر : اللهم طولك يا روح ، فينكك يا نادين
نادين ببرود : عند ماما 
نوح رد وهو بيفك زراير القميص : ومجيتيش ليه بعد ما خلصتي دكتورك ؟
ردت عليه بِلامبالاه : زهقت من البيت ومن اللي موجودين فيه فَ قولت أجي أريح أعصابي عند ماما شوية ، ليه فيه حاجة ؟ 
مسح نوح علي وشو وقال : ومرنتيش عليا ليه عرفتيني إنك متن"يلة نازلة من البيت وكمان روحتي عند حماتي ؟
ردت نادين بِلامبالاه : ما إنت عرفت أهو إن كنت عند الدكتورة من غير ما أقولك 
بعد نوح الفون من علي ودنو وقال : يارب صبرنيي 
قرب الفون تاني وقال : ومرنتيش ليه عرفتيني إنك هتت"نيلي عند أمك 
نادين ببرود : معييش رصيد 
خبط إيدو جامد علي الحيطه وقال : ماشي يا نادين خلي بالك من نفسك 
نادين ببرود : أه ماشي ماشي ، باي 
نوح لما شاف شنطة علاجها علي التسريحة قال : إستني إنتي علاجك فين ؟ 
إفتكرت نادين وقالت : عندك بس هبعت أجيب غيرو يعني دليفري 
مسح علي وشو وقال : ماشي خلي بالك من نفسك 
نادين شالت الفون من علي ودنها وقالت : ماشي ماشي يلا باي باي 
قفلت من غير ما تعرف ردو 
أول ما قفلت مسك الفون ورزعو علي السرير وقال : يارب أنا واحد مليش خُلق لِكل دا 
قفل زراير القميص تاني وعدل لبسو وأخد شنطة علاجها وفونو وطلع من البيت 
نيرة كانت في الأوضة وأول ما سمعت باب الشقة بيتقفل طلعت بصِت برا ملاقتش حد ، دورت علي نوح في الشقة ملاقتهوش 
طلعت فونها رنت عليه وقالت : إيه يا حبيبي نزلت ليه ؟
رد نوح عليها وهو بيدور العربية : رايح أوديلهم الورق وهجيب أكل وأنا جاي 
دخلت نيرة المطبخ وقالت : طب ما أقف أنا أطبخ 
نوح بِسرعة رد وقال : لأ لأ يا حبيبتي متتعبيش نفسك أنا هجيب جاهز وأنا جاي أجبلك أكل إيه بس ؟ 
نيرة بإبتسامة : اللي هتاكلو يا حبيبي أنا هاكل منو 
حط إيدو علي رقبتو بِخنقة وقال : ماشي يا حبيبي سلام دلوقتي علشان أنا سايق 
قفل معاها وحط الفون جمبو وقال : كان الواحد مو"ت نفسو أرحم من كل دا والله 

▪︎ بعد ساعة في بيت مامت نادين ▪︎ 
جرس الباب رن ، بصِت مامت نادين لِنادين وقالت : إنتي لحقتي تكلمي الصيدلية تجبلك العلاج ؟
نادين بإستغراب : صيدلية إيه أنا مكلمتش حد لسه 
قامت نادين وقفت وقالت : إستني أنا هفتح 
راحت ناحية الباب وفتحت لقِت نوح في وشها 
بصِتلو وهي رافعه حواجبها من الإستغراب وقالت : نوح!
رفع إيديه اللي فيها العلاج وقال : علاجك 
ربعت إيديها وقالت : وهو أنا كنت طلبتو منك ؟
جات مامت نادين من وراها وقالت : إزيك يا نوح 
إبتسم نوح وقال بإحترام : إزيك يا أمي عاملة إيه ؟ 
مامت نادين بإبتسامة : الحمدلله ، تعالي إتفضل 
سابتهم نادين واقفين ودخلت ، بص هو عليها وقال : لأ أنا جيت بس جبتلها شوية طلبات وتسالي وكدة والعلاج بتاعها علشان تاخدو 
مامت نادين بإصرار : طب إدخل يبني ميصحش تيجي وتمشي علي طول كدة 
نوح بإبتسامة : معلش بقا مرة تانيه لإن الوقت إتأخر أصلاً فَ علشان ألحق أروح .. 
أخدت من إيدو الحاجة وقالت : شرفت يا حبيبي 
إبتسم وسابها ونزل ، قفلت الباب ودخلت لِنادين اللي لاقتها قاعدة قدام الشاشة وساكته ، قعدت جمبها وحطت الحاجة علي الترابيزة وقالت : نوح جايبلك حبة تسالي وأكل والعلاج 
نادين ببرود : مش عايزة منو حاجة 
بصِت مامتها عليها وقالت : نادين ، كلي يا نادين وخدي علاجك وخلاص وخلينا نشوف أخرتها 
بصِت نادين علي الأكل والتسالي لقِت كل اللي بتحبو ، قعدت وأكلت وأخدت علاجها ودخلت علشان تنام 
فضلت قاعدة جوا الأوضة بتقرأ قرآن بعد ما صلِت وفضلت تعيط لحد ما نامت 
قامت مامت نادين واقفه في البلكونه شوية بصِت تحت لاقت عربية نوح لسه مركونة تحت البيت ، إستغربت أوي وقالت في نفسها : يلهوي هو لسه مروحش ؟
دخلت جوا جابت موبايلها وطلعت البلكونه تاني وطلعت رقم نوح رنت عليه 
فتح عليها وقال بِصوت نايم : الو 
مامت نادين بإستغراب : إيه يا نوح هو إنت لسه تحت البيت ؟
عدل نوح الكرسي بعد ما كان فردو وقال : عرفتي منين؟
ردت عليه وهي مازالت باصه علي العربية : شوفتك من البلكونه ، مروحتش ليه بس يبني 
مسح نوح علي وشو وقال : مش عايز أبات في البيت ، مش طايق 
مامت نادين بِزعل : أستغفر الله العظيم ، طب إطلع فوق ومتخافش نادين نامت والحمل بيخلي الست نومها تقيل فَ متقلقش 
رد نوح وقال : لأ لأ أنا هفضل في العربية لِحد ما الصبح يطلع وهروح علي الشغل علي طول تكون نادين روحت 
مامت نادين بإصرار : إطلع يا نوح متزعلنيش منك وأهو بالمرة أستفهم منك كام سؤال كدة 
مسح نوح علي وشو وقال : حاضر 
إبتسمت مامت نادين وقالت : إطلع علي ما اعملنا كوبايتين شاي بالنعناع كدة زي ما كنت بعملهالك أيام ما كنت خطيبها 
إبتسم نوح وأفتكر كوباية الشاي بالنعناع بتاعتها وقال : مفتقدها أوي والله الكوباية دي 
دخلت مامت نادين وقالت وهي متجهه للمطبخ : طب يلا إطلع وأنا هقف أعملها أهو 
رجع شعرو لِورا وقال : حاضر هقفل العربية وأطلع 
قفلت مامت نادين معاه وحطت ماية في الكاتِل وحطت شاي وسكر في كوبايتين 
كان نوح تحت قفل العربية كويس وكان لسه طالع علي السلم لقي رقم نيرة بيرن ، مردش عليها وكمل طلوع لِحد باب الشقة 
خبط خبطات بسيطة علشان نادين متصحاش ، راحت مامت نادين فتحت وقالت : تعالي إدخل يا نوح بدل ما كنت هتبات في العربية تحت 
دخل نوح وقعد علي كنبة الأنتاريه ، راحت مامت نادين المطبخ حطت المايه المغلية في الكوبايتين وحطت عليهم نعناع وأخدتهم وطلعت لِنوح
أخد نوح منها الكوباية وقال : تسلميلي يا أمي بجد 
قعدت مامت نادين وقالت : نادين قالتلي كل حاجة علي فكرة ومغلطاك جامد بس أسلوبك معاها وكلامك معاها بيدُل علي إن فيه حاجة يا نوح وإنت مخبيها 
شرب نوح بوق من الشاي وقال : كل حاجة هتتحل ، هي أكلت وأخدت علاجها ؟ 
هزت راسها وقالت : أكلت وفضلت تاكل في الحلويات شوية وبعدها أخدت العلاج ودخلت نامت لإن تقريباً العلاج فيه نسبة منوم بسيطة 
بص نوح علي شنطة العلاج وقال : تقريباً 
مسك شنطة العلاج وفتحها وبص علي الشرايط والعلب اللي جوا وإتفحصها كويس شاف إن فيه علاج منهم فيه نسبة منوم 
شال العلاج تاني وقال : فعلاً فيه علاج فيه منوم مخليها تنام 
شرب بوق من الشاي وقال : يلا ربنا يقومها بالسلامه هي والبيبي 
إبتسمت مامت نادين وقالت : يارب يا نوح و يصلح حالكم إنتو الإتنين 
بصتلو وقالت : قول يا نوح جايز أقدر أساعدك إيه الحلقه الناقصه في الموضوع 
بصلها نوح وسكت بس ملامح وشو بتدل علي إنو تعبان نفسياً ومحتاج يتكلم مع حد 
طبطبت عليه وقالت : إتكلم يبني متخافش قول أي حاجة علي الأقل لو الدنيا باظت يكون فيه حاجة تشفعلك علي كل اللي عملتو دا 
بصلها نوح وأخد نفس عميق وقال : 


   •تابع الفصل التالي "رواية حكايه لم تنتهي بعد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent