رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الثامن 8 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية مهرة فارس الصعيدي كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الثامن 8

 
في مدرسه رشا ..
في يوم أشبه بيوم إعدامها كانت تقف بدموع لا تتوقف وقلب ينزف خوف ورعب من القادم .
هاشم بحده /جرا ايه ي سعه المدير هو اي حد مالوش لازمه يجي يقول إنه متجوز بنتي ولا ايه الواد ده كداب ولازم يتربا.
احمد بغضب وكره شديد له /انا مش كداب واحترم نفسك ي راجل انت .
هاشم بغضب وتوعد/مين ده الي يحترم نفسه ي الا ده انا هدبحك دبح .
المدير بحده /من فضلك ي هاشم بيه انت هنا في مدرسه محترمه مينفعش الي بيحصل ده واظن أن رشا هي الي المفروش تجاوب.
احمد بحده /مرائتي مش محتاجه تتكلم ي جناب المدير دي قسميه جوازنا اتفضل.
هاشم بغضب /القسميه دي اكيد مزوره انتي مين الي زقك عليا ي الا علشان تاذيني في سمعتي انا أعدائي كتير اكيد حد منهم الي زقك عليا .
احمد بسخرية وكره /كويس انك عارف ان اعدائك كتير ما هو من ظلمك وجشعك .
المدير بحده /من فضلكم كفايا كده رشا اتكلمي بقا احمد يبقا جوزك .
رشا بدموع وخوف ورعب من ما وصلت إليه في لمح البصر.
/ااايوه جوزي ي جناب المدير.
هاشم بغضب جحيمي وهو يقترب منها /انتي بتقويلي ايه ي بنت الكلب .
احمد وهو يمسك يده بحده /متقربش منها وانا مش هسمحلك انك تاذيها .
هاشم وهو يدفع احمد بغضب ليمسكها من شعرها /تعالي معايا ي روح امك لامك المحروسه وأخواتك يشوفوا فضيحتك وبعدين هرميكي للكلب ده رميه الكلاب..
**************.
في شقه فارس ومهره ..
في المطبخ ..
كانت تقف مهره وهي تعد الطعام ليقترب منها فارس وهو يقبلها بعشق ليلمس علي بطنها بحنان وتمني .
/مفيش حاجه جايه في السكه .
مهره بابتسامه عاشقه/مستعجل اوي ي روحي ده احنا لسه متجوزين .
فارس وهو يقبلها بعشق /بعشقك ي مهره وعايز اخلف منك دسته عيال يجروا كده حواليا .
مهره وهي تقبل يده بحنان /ربنا يخليك ليا ي نور عيني بس قولي دلوقتي هنعمل ايه .
فارس بجديه /هنرجع عادي ولا كان حاجه حصلت هو اكيد دلوقتي هيتجنن ان مفيش اي حاجه وصله بخصوص القبض عليكي هنرجع بنضحك ايدينا في ايد بعض محدش هيقدر ياخدك مني ولا يبعدك عني ابدا بحبك ي مهرتي .
مهره بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي روح مهره .
****************.
في الحضانه التي تعمل بها ملك.
كانت تنظر إلي نور التي ترسم بسعاده كانت تنظر إلي هيئه ملابسها الرديئة بعض الشئ للتترجم أن تلك الطفله تعاني من فقر شديد لكن هل من المعقول أن يكون الفقر هو فقر المال فقط لتقترب منها بابتسامه .
/مشاء الله عليكي ي نور حلوه الصوره .
نور بغيظ شديد/انتي شايفاها خلصت ولا هو كلام .
ملك بضحكه من القلب /ههههه انتي بجد فظيعه قوليلي بقا ي ستي انتي ساكنه فين ولا بتعملي ايه علي مدار اليوم .
نور بطفوله وبراءه /طول اليوم بكون قاعده عند أم نعمه جارتنا طول اليوم لحد مابويا بيجي .
ملك بجديه /هو ووالدك بيشتغل طول اليوم .
نور بتأكيد /ايوه بيشتغل في الأرض الصبح والعصر وبليل في البنزينه.
ملك بوجع ومراره/معقول طفله زي دي تكون عائشه كل المعاناه دي يريتك كنتي بنتي كنت شيلتك جوه عيوني .
نور بجديه /مس ملك اليوم خلص .
ملك وهي تمسح دموعها سريعا /يلا ي روحي يلا .
بعد مرور ساعه …
كان يأتي علي سريعا وهو يحتضنها بحب ابوي واعتزار .
/انا اسف ي ضنايا اسف اني سبتك كل ده الراجل بقا ربنا يسامحها مرضيش يمشيني بدري عن الميعاد وقالي هخصم عشره جنيه وانتي عارفه ي حبيبتي احنا محتاجين لكل قرش .
ملك بابتسامه حنونه /ربنا يرزقك من وسع يارب .
علي وهو ينظر أرضا باستحياء /انا اسف جوي ي استاذه اوعد حضرتك اني مش هتكرر تاني .
نور وهي تحتضن ملك بحب /مع السلامه ي مس ملك .
علي وهو يحدث ذاته /اللهم بارك اسمها ملك وهي فعلا شبه الملائكه .
ملك بابتسامه /هستناكي ي حبيبتي متتاخرش عليا .
***************.
في حنينه الجامعه .
كانت تجلس رحمه بدموع ووجع فقد ياست من تلك الحياه كثيرا ليقترب منها اسلام بابتسامه .
/انا اسف اوي علي الي حصل.
رحمه وهي تمسح دموعها سريعا /انا الي اسفه اني مكنتش ملتزمه كل ده بعتزر ي دكتور .
اسلام بابتسامه اعجاب /وانا قبلت اعتزارك اتمنا انتي كمان تقبلي اعتزاري .
رحمه بابتسامه ساحره /وانا قبلته ي دكتور .
اسلام بابتسامه /انتي منين شكلك صعيديه مش كده .
رحمه بابتسامه /ايوه صعيديه من قلب الصعيد نفسه .
اسلام بابتسامه اعجاب /تشرفنا .
رحمه بخجل وارتباك/الشرف ليا ي دكتور .
*****************.
في فيلا القناوي ..
كانت تجلس صالح لتنفزع من هيئه رشا وصراخ هاشم بغضب جحيمي وذلك الشاب المجهول .
صالحه برعب /فيه ايه ي هاشم .
هاشم بغضب جحيمي وهو يرمي رشا أرضا في نفس اللحظه دخل فارس ومهره .
/امسكي ي ست هانم شوفي فضيحه بنتك ومصيبتها الهانم الي لسه مطلعتش من البيضه متجوزه متجوزه في السر ي هانم وانتي نايمه علي ودانك متجوزه الواد العره ده .
فارس بصدمه قاتله /احمد .
صالحه بدموع وصدمه /انت تعرف مين الواد ده ي فارس .
احمد بقوه وثبات /ايوه ي فارس احمد انا مش فاهم ايه المشكله انا اتجوزت رشا علي سنه الله ورسوله زي مانت اتجوزت مهره اختي بس الفرق أن رشا كانت موافقه وبتحبني وعيزاني لكنت اتجوزتها غصبن عنها لقحتها لبعضكم انت وابوك .
مهره بدموع ورعب من نظرات فارس /بطل تخاريف ي احمد كفايه .
هاشم بغضب جحيمي/ايه رايك ي سبع البرمبه طبعا مانتي مش فاضي تشوف اختك راحت فين ولا ايه الي بيحصل معاها .
ليتحدث فارس بصدمه /انا كنت عارف ي ابوي .
هاشم بغضب شديد/كنت عارف ان اختك متجوزه في السر اختك العيله الصغيره .
فارس بسخرية وجع/طب والله قول الكلام ده لنفسك ي ابوي علي الاقل احمد صغير طب ماهي مهره كانت عيله بالنسبه الك شوفت بتوجع ازي .
هاشم بغضب /انا مفيش حاجه تكسرني ولا توقعني وانت خود البت دي وغور في ستين داهيه البت دي لبنتي ولا اعرفها .
صالحه بدموع ووجع/ياخدها كيف ده الي جثتي .
هاشم وهو يدفع رشا أرضا بغضب /قسما بالله لو فتحتي بوقك بكلمه كمان لتكوني طالق وهرميكي وراءها .
احمد وهو يمسك رشا النهاره ويسير للخارج ليلحقه فارس وهو يمسكه بحده وتحزير .
/الي انت واخدها دي روحي قسما بالله ي احمد لو اذيتها لهندمك علي اليوم الي فكرت فيه بس انك تتجوزنا فاهم .
لياخذ احمد رشا التي تبكي بدموع دون توقف ولا تعلم ماذا سيكون القادم لها .
******************.
في غرفه مهره وفارس.
كانت تقف أمامه بدموع ووجع لتتحدث بشقهات .
/فارس اسمعني من فضلك .
فارس بغموص قاتل /كنتي عارفه .
مهره بدموع ورعب /والله العظيم عرفت متأخر ورحتوله ومنعته يقرب منها ولا يلمس منها شعره و .
صفعه قويه جعلت الدماء تسيل من شفايفها ليتحدث بغضب جحيمي.
/ي عني كنتي عارفه أن اخوكي ورطت اختي العيله الصغيره في مصيبه زي دي ونايمه في حضني ولا علي بالك هو فيه كده انتي كدابه كل الكلام الي قولتيه كدب أنتي لسه مكمله انتي واخوكي الانتقام ي مهره بس اختي لا سامعه يلا ده انا ادفنكم كلكم. .
مهره بدموع ووجع//قسما بالله ي فارس بحبك وعمري محبيت غيرك صدقني .
فارس وهو يمسكها من شعرها بغضب/مش عايز اسمع صوتك فاهمه انتي حالا هتزلي المطبخ تعملي اكل وتجبيه هنا زي الجزمه انتي هنا مبقتيش غير خدامه ليا وبس فاهمه يلا غوررري .
لتسير مهره بدموع الي الخارج ليجلس فارس بتعب شديد .
*************.
في المطبخ ..
كانت تقف مهره وهي تعد الطعام لتسير اليها صالحه بحده وكره .
/اعملي ده انتي لسه هتشوفي مني انا كمان المر والي بيحصل في بنتي دلوقتي هتاخدي نصيبك منه أضعاف أضعاف خلصي الاكل لسيدك وتاج راسك وتعليلي هنا بقا علشان لسه عندما شغل كتير جوي .
مهره بدموع ووجع/انا مش خدامه عندك انا خدامه لجوزي وبس فاهمه .
لتصعد مهره الي الاعلي .
*************.
في جنينه فيلا القناوي .
كانت تجلس ملك بشرود ليجلس سالم بجانبها بابتسامه .
/مالك ي بت فيه ايه قاعده كده ليه .
ملك بسخريه /قاعده بفكر في الخيبه الي احنا ضيعنا عمرنا فيها .
سالم باستغراب /ماتفسري كلامك ي بت انا مش فاهم منك حاجه واصل .
سابم بضيق /اسكتي ي بت ي ملك دي بنت عنيها قويه نزلت فيا انا وعمك بوس ي ابويا .
ملك بضحك /تستاهل علشان سبت الدهب وروحت للصفيح.
سالم بغيظ شديد/مانتي خابره الي فيها ي بت كل ده علشان الفلوس .
ملك بزهق /الفلوس الفلوس تصدق ي سالم أن فيه ناس معهاش الجنيه بس عايشين احسن مننا بكتير جوي يلا انا هنام تصبح على خير ي اخويا .
سالم باستغراب شديد /هي البت دي ايه الي جرالها .
*******************.
في غرفه رحمه …
كانت تجلس أرضا بدموع وصراخ وهي ترا تلك الخطين الحمر الذين ياكدوا وجود طفل من ذلك الخبيث في احشائها لتصرخ بفزع ودموع .
/ي فضيحتك ي رحمه ي فضيحتك حامل اعمل ايه دلوقتي بس ياربي .
********************.
في الغرفه ..
كان يجلس فارس لتتضع مهره الطعام ليأكل فارس ببرود كانت تتجه مهره الي النوم ليوقفها صوته الحاد.
/انتي مش هتنامي هنا الخدامين بيناموا في المطبخ .

google-playkhamsatmostaqltradent