رواية جوازه على ما تفرج الفصل السادس 6 - بقلم لوجي احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية جوازه على ما تفرج (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم لوجي احمد 

رواية جوازه على ما تفرج الفصل السادس 6

حق الشرعي وهاخده انتي مراتي مش جايبك من الشارع
لوجي . لا يااسد اوعي تقربلي ابعد عني وهي تتراجع بخطواتها الى الخلف حتى انصدمت في الحيطه
اسد اقرب لك بس لا دي ابسط حاجه هعملها انا هعملك الاداب من اول جديد يارخ"يصه وض"ربها بالقلم وقعت ارضا  
..
ركس على رجله عشان يبقى في مستوى ج"سمها وش"دها من شعرها بقوه وقرب على ودانها وقال لها
هو حلال لمحمود وحرام على جوزك وهو يضع يده على حرف المنشفه اللي هي لفه بها ج"سمها
لوجي بدموع.. ابوس ايدك لا يا اسد والله انت فاهم غلط والله ما في اي حاجه بيني وبين محمود
اسد.. فاهم غلط ازاي امال ايه هو الصح ده بيقول لي عايز يخطبك
ثم اكمل بصوت العالي وقال عايزاني افهم ايه الصح لما بيقول كده
انطقي ياح"يوانه وهو يخ"بط دماغها في حرف السرير 
لوجي .بدموع وص"ريخ والم.
والله يا اسد الموضوع وما فيه ان هو اعترف لي ان هو معجب بيا

 وانا والله ما قلتلوش ان انا جبت معجبه بيه كل ده كان قبل موضوع جوازنا وما فيش حاجه اكثر من كده والله العظيم ما في اي حاجه ما بيننا والله مظلومه 

اسد .هنشوف دا صح ولا كدب بس وحياه امي لو طلعت بتكديي  لاشرب من دم"ك
ما فيش نزول تاني الجامعه وما فيش خروج من البيت وما فيش تليفونات هتتحبسي هنا لما اشوف اخرتها
لوجي ..بدموع حاضر بس والنبي بلاش تض"ربني
وهي تنظر للح'زام اللي في يده
لكن قبل ما يكمل كلامه معاها تليفونه رن
سبها في الاوضه وخرج بره يرد على تليفونه
نادين.. كده يا اسد انت فاهمني انك متجوزه شويه كده وهتطلقها وتسيبي الجامعه بحالها وتروح وراها
اسد.. وهو اللي حصل في الجامعه كان شويه يا نادين
نادين.. الغلط غلطتك انت انك اتجوزت واحده بتعرف رجاله وبتكلم رجاله طلقها وارتاح
اسد.. بعصبيه بقول لك يا نادين وضحي كلامك عشان انا على اخري الله قسما بالله هق"تلها
نادين.. موضوع مراتك مع محمود واضح وضوح الشمس مش محتاج ان انا اوضح حاجه يا اسد مراتك ش"مال
اسد . اقفلي يا نادين مش عايزه اسمع حاجه
وقفل السكه في وشها وكان جايب آخره من كل حاجه
فتح باب الشقه ونزل زي المجنون 
رحمه اخته قبلته السلم وقالت له رايح فين دلوقتي ولوجي فين 
من عصبيته وغضبه نزل وما ردش عليها وكل اللي في دماغه كلام نادين واللي شافه في الجامعه
نزل ركب عربيته ومشي مش عارف يروح فين 
ولوجي  فضلت مكانها في الاوضه تعيط على حظها وعلى الجواز السوداء اللي ابوها جوزها لها
لقت الباب بيخبط خافت تفتح بس سمعت صوت رحمه بتنادي وبتقول لها افتحي يا لوجي انا رحمه
لوجي.. مسحت وشها من العياط وعدلت نفسها وقامت فتحت لرحمه الباب
رحمه ايه يا بنتي كل ده عشان تفتحي
لوجي معلش يا رحمه تعالي ادخلي رحمه مالك يا بنتي فيك ايه وبكلم اسد وهو نازل على السلم ما ردش طبعا لوجي خايفه تتكلم الاسد يعرف فسكتت وما قالتش حاجه قالت لها ما فيش ارهاق كنت النهارده في الجامعه وتعبانه شويه ودايخه
رحمه الف سلامه عليك يا جميل وبعدين في واحده تزهق من الجامعه وهي مرات الدكتور 
لوجي سكتت شويه كده وفكرت في كلام رحمه وقالت في سرها يا ريتني ما كنت مرات حد يا ريتني ما كنت اتجوزت اخوك رحمه هزتها كده لما لقيتها سرحانه وقالت لها يا بنتي اللي واخد عقلك يتهنى بيه نحن هنا
لوجي . معاكي يا رحمه رحمه واضح جدا انك معايا يا ست لوجي
رحمه بقول لك ايه تعالي ندخل المطبخ نعمل اكله حلوه كده عشان انا جعانه قوي
لوجي وقفه وفعلا دخلت مع المطبخ فضل واقفين شويه في المطبخ يعملوا اكل وبعد دقائق بسيطه لوجي وقعت من طولها فقدت الوعي
رحمه فضلت تص"رخ وتنادي على مامتها وطلعت مامتها جري في ايه يا رحمه قالت لها لوجي اغمى عليها يا امي وفضلت رحمه ترن على الاسد كثير بس اسد تليفونه كان مقفول
فاتصلوا على ابو اسد جاب الدكتور وطلع فوق
الدكتور جه ودخل يكشف علي لوجي 
وبعد فتره طالعه وقال لهم مبروك المدام حامل
🙃🙃🙃🙃🙃
هنا كانت الصدمه للجميع ام اسد حامل ده لسه متجوزه من كم يوم بصوت واطي لحقت تحمل 
وابو اسد نزل مع الدكتور تحت وعشان يجيب العلاج
رحمه ما عادي يا ماما بتحصل وما تقوليش كده الكلام ده
ام اسد انا مستغربه بس يا بنتي انا ما قلتش حاجه والبنت طيبه
رحمه طب ايه يا ست الكل مش هتعملي لها اكل بقى هترمي بقى عضمها ام اسد ده انا عيني ليها وانت اتصلي على اخوك فرحيه خليه يجي وانا هنزل اعمل الاكل
رحمه قالت لها هو انا كمان نازله معاكي اعمل حاجه 
ونزل هم الاثنين وسابوا لوجي في السرير الدكتور كانت نايمه 
وبعد فتره بسيطه جرس  الباب فضل يرن
ولوجي كانت نايمه صحت على الرن هي ما تعرفش لحد دلوقتي الدكتور قال ايه قامت تستند على الحيطه وقامت تشوف مين اول ما فتحت الباب لقت محمود في وشها
لوجي بصدمه محمود 
وفي الوقت ده اسد كان طالع على السلم
🥺🥺🥺🥺🥺
لوجي احمد 
جوازه علي ماتفرج 6
فين التفاعل 🤷نتفاعل

   •تابع الفصل التالي "رواية جوازه على ما تفرج" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent