رواية لهيب عشقه الفصل الخامس 5 - بقلم سلمى تامر

الصفحة الرئيسية

 رواية لهيب عشقه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سلمى تامر

رواية لهيب عشقه الفصل الخامس 5

_ايه ده الحقوا !
مش اللي لابسه هدوم الخدم دي تبقى مرات يونس بيه

قالتها واحده من المعازيم وهي بتشاور على بيسان بزهول 

اتكلمت واحده بسخريه وتعالي
_اخيرا جوزها عرف قيمتها ومكانها الحقيقي 
وانها آخرها تبقي خدامه في قصره 

_لأ احنا المفروض منعديش اليوم ده بالساهل كده ونصورلها فيديو حلو ويبقى تريند 

اتكلمت واحده منهم بقلق
_لأ لأ بلاش يجماعه جوزها مش حاجه قليلة في البلد ولو عرف هيزعلنا كلنا

على الناحية التانيه بيسان كانت مقرره انها تنتقم من كلام يونس بأنها تفضحه قصادهم كلهم بالطريقة دي 

مسكت صنية العصير وقربت من واحده من المدعوين للحفلة لكن فجأه داخت ومن غير ما تقصد الكوبايه اتكبت عليها

البنت بغضب
_انتِ ايه اللي عملتيه ده يا....

قطعت كلامها لما لقيت يونس بيقرب عليهم بصدمه وزهول وغضب من بيسان واتأسف للبنت وسحبها من ايديها قصاد كل الحاضرين واتكلم بغضب وصراخ
_يبنتي ارحمي امي بقا فيه ايه!
انا أذيتك في ايه علشان تعملي فيا كده
ليه مصممه تدمريني وتدمري سمعتي وسمعتك بطريقتك دي !

بعدت عنه واتكلمت ببرود
_والله انت اللي بدأت 

مسكت ايده وحطتها على بطنها وبصيت في عنيه بوجع وقهر
_حاسس بيه ،حاسس بحركته في بطني
ده حتة مني ومنك وبعد الأيام والليالي علشان اشيله بين ايديا وييجي على وش الدنيا وكان حلمي اني اربيه معاك ونعلمه كل حاجه حلوه في الدنيا

وزقيت ايده بعنف
_لكن انت عملت ايه في المقابل
كنت عايز تسقطه واتفقت مع فتحية على كده ودمرت كل اللي كنت بحلم بيه

ازاي جالك قلب تعمل كده !
كنت هتقدر تبص في المراية يايونس لو اللي في دماغك حصل 

كان بيسمع كلامها وهو مصدوم جدا ومش عارف هي جابت الكلام ده منين
_انتِ بتقولي ايه ، انا اتفق مع فتحية علشان انزل ابني اللي في بطنك
وانا هعمل كده ليه يعني

_الله اعلم بقا 
انا اليوم اللي هربت منك فيه سمعتك وانت بتتكلم مع واحده وبتقولها وحشتيني يمكن ده السبب انك بتحبها هي ومش عايز تجيب عيال غير منها

نفخ بضيق ونفاذ صبر وطلع موبايله ووراها رقم اللي كان بيكلمها اليوم ده وكان ظاهر التاريخ والوقت
_دي طفلة صغيرة بنت صاحبي ومتعلقه بيا وكانت بتعيط علشان عايزه تشوفني علشان كده قولتلها اني هخلص شغل وهجيلها
لو كنتي سألتيني كنت هجاوبك يا دراما كوين ياللي عايشه في مسلسل تركي مش حابه تطلعي منه

اتصدمت شويه لما عرفت وحسيت بتشويش وضياع بسبب كلام شهد وهو لاحظ ده علشان كده اتكلم بهدوء ونبرة جامدة
_انتِ هزيتي كل علاقتنا بسبب تسرعك وغبائك وبرافو عليكي يابيسان نجحتي تكرهيني فيكي
لكن كله كوم ونقطة انك تتهميني اني بحاول اقت.ل ابني دي كوم تاني 
قسماً بالله لو عيدتي اللي قولتيه ده مره تانيه لهتشوفي مني الوش التاني وانا مبحبش اتكلم كتير
وياريت ملمحكيش تحت 

قبل ما يمشي بصلها نظرة خيبة أمل وعتاب وبعد كده نزل من الاوضة بغضب

قعديت على السرير بتشويش وافكار كتير متداخلة في بعض
طيب لو هو ميعرفش عليها واحده ومكنش عايز ينزل الطفل ليه شهد قالت كده
متنكرش انها يدأت تصدق كلامه وحسيت بغبائها في اللحظه دي لكن برضو شهد عمرها ماشافت منها حاجه وحشه علشان تشك فيها

قررت انها تتكلم معاها وتفهم منها ايه اللي حصل

خبطت على اوضتها ودخلت لقيتها قاعده قدام المرايه بتحط روچ 

_خير يابيسان فيه حاجه

_اه فيه
شهد انتِ ليه كدبتي عليا

سابت القلم من ايديها وبصتلها بثبات مصطنع
_كدبت عليكي ازاي يعني مش فاهمة
حبيبتي عايزة تصدقي صدقي مش عايزة براحتك 
لكن انا مكدبتش واه جوزك اتفق مع فتحية على انه ينزل اللي في بطنك 

_شهد لو سمحتي كفاية ، يونس هيعمل كده في ابنه ليه يعني مفيش اي مبرر في الدنيا

_انت سمعتيه وهو..

قاطعتها بحده
_كان سوء تفاهم
اللي انا مش فاهماه دلوقت تصرفاتك وانا هروح اقول ليونس على كل حاجه وهو يفهم منك بطريقته بقا

كانت لسه هتلف وتمشي لكن شهد نادين اسمها ببكاء وحزن
_استني

بصتلها بإهتمام واتكلمت شهد بقهر
_جوزك قت.ل حبيبي 

بيسان برقت عنيها بصدمه وهزيت دماغها بنفي لكن شهد كملت كلامها بتأكيد
_وعارفه حبيبي ده مين
اخوكي يا بيسان
قوليلي ايه شعورك وانتي عايشه في حضن اللي قت.ل اخوكي

يتبع
البارت الخامس

تفاعلوا وقولولي توقعاتكم للأحداث في التعليقات 
ويونس فعلا عمل كده ولا لأ وليه

ح

  •تابع الفصل التالي "رواية لهيب عشقه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent