Ads by Google X

رواية ملك القاسي الفصل الثالث و الاربعون 43 - بقلم شمياء شاكر

الصفحة الرئيسية

  رواية ملك القاسي كاملة بقلم شمياء شاكر عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملك القاسي الفصل الثالث و الاربعون 43

 
 
وعد فاجئه الدنيا أسودت في وشها…وأستسلمت للأغماء…
الشاب نزل بسرعه من عربيته وراح لوعد بخوف : هو انا ناقص مشاكل ياربي…
الشاب بص لوعد..وعدل وشها ليه وأتصدم : وعد؟!!!
الشاب بقا بيدقق في ملامح وعد..أكنه مش مستوعب ان هي…
قاطع سرحانه صوت دوشه جوه الغابه..ورجاله بتقول : دورو كويس..انا سمعت صوتها جاي من هناك….
الشاب..بسرعه شال وعد..وركبها على كنبة العربيه : أكيد الناس دي يتجري وراها…ياترا عاملتي اي ياوعد…
قاسم شافه من بعيد وهو بيشيل وعد وبيدخلها عربيته…
قاسم بيجري بسرعته كلها.. وبزعيق وغضب : أستنااااا….لاااااااء…
الشاب شاف قاسم.. بسرعه ركب ودور عربيته…
قاسم طلع على الطريق…وجري على عربية الشاب..
الشاب شاف قاسم متجه ليه بغضب وبسرعه..
الشاب ساق عربيته وداس بنزين على الاخر….
قاسم بسرعه مسك في شنطة العربيه..والعربيه كانت بطير حرفيآ…
الشاب بقا بيبص على قاسم في المرايه وبقا عمال يروح يمين وشمال بعربيته…بيحاول يوقع قاسم…
قاسم بقا ماسك في الشنطه جامد…وبقا بيحاول يطلع على سقف العربيه….
ده كله والعربيه ماشيه بسرعه رهيبه…
الشاب بقلق شاف قاسم وهو خلاص..بقا على سقف العربيه..وممكن بسهوله يفتح باب العربيه…
الشاب فاجئه أبتسم بجانبيه…و داس فرامل مرا واحده..وحرك الدركسيون يمين على ألأخر….
العربيه عملت صوت فرامل..وبقت تلف حولين نفسها خمسات كده…
وطبعآ مع السرعه..والحركه الكبيره…قاسم وقع من على العربيه….
الشاب أبتسم بأنتصار..وعدل الدركسيون.. وداس بنزين على الاخر….
قاسم وقف وجري بسرعته كلها…وبقا يزعق بعلو صوته…
بس طبعآ العربيه أسرع..وأختفت من عيون قاسم….
قاسم فضل يجري بسرعته كلها..وقلبه بيدق بسرعه…
حاسس ان روحه أنسحبت منه…حاجه كبيره ضايعه منه…
قاسم وهو بيجري : لااااء..مش هسبها تضيع مني…مش هسبها تضيع…
فاجئه وقع على ركبته…ونفسه داخل خارج بعنف..رفع راسه للسما..وزعق بصوته كله : وووووووووووعد….
قاسم نزل راسه..ونفسه داخل خارج بسرعه..وصدره طالع نازل بعنف : لاء..
حط أيده على راسه ورجع شعره لورا..وقال بتوهان : لاااء…
قاسم بتوهان وشبه جنون : ضاعت مني..ضاعت مني…هي..هي فين…
عدى ثواني..ووراهم دقايق..
قاسم رفع راسه وبص على الطريق..وقال : ٨٣٥٩ ……رقم العربيه ٨٣٥٩…
قاسم وقف وطلع تلفونه..ورن على محمود…
……………………………………..
الشمس فردت ضوئها على دنيت أبطلنا..
وعد فتحت عيونها واحده واحده..بتوهان..وألم بسيط مكان الطعنه اللى في ضهرها…
رسها نزلت جنبها وغمضت عيونها..وبخفوت : قاسم..قاسم..
وعد عدلت رسها وفتحت عيونها بهدوء…
وعد فاجئه صرخت بخضه : ااااه..
الست عوجت بوئها بسخريه : هتعمل فيها أتخضت أهي…
وعد أعدت بألم وبقلق..وبتحاول تستوعب هي فين..
الشاب أبتسم : ألف سلامه..
وعد بصت حولها بصدمه..وأخيرآ أستوعبت هي فين..
وعد بقلق : انا بحلم..أكيد…
بلعت رقها بعدم تصديق : أكيد ده كله حلم..
وعد بقت تقرص نفسها : يلي أصحي..يلا ياوعد أصحي..
الست بتريقه : أهى أتجننت بنت فيروز…
وعد بصريخ : اناا اي اللى جابني هنا…فين قااسم…
الست بصت لأبنها بغيظ : انا مش عارفه انت جبتها معاك لي…
وعد حطت أديها على رسها بقلق : طيب..حصل خير..انا هروح تاني..
وعد بصت للست : متقلقيش يامرات أبويا..انا مش هزعجك خالص…
وعد قامت وقفت..ولسه هتتحرك..
عمرو مسك أديها : راحه فين…انا أتخنقت مع أمي لما عرفت أنها طردتك..ده بيت أبوكي ياوعد..
الام عوجت بوئها بتريقه : يانحنوح…
عمرو قرص أمه بغيظ : أحم..فمش هتمشي من هنا…
وعد شدت أديها بعنف : انت بتقول اي..انا لازم أروح..وكمان انا جيت هنا أزي..
وعد أفتكرت : أستني أستني…انت صاحب العربيه..اللى كانت هتخبطني..
عمرو أبتسم : بظبط..الحمد لله القدر وقعك في طريقي..المهم مين دول اللى كانو بيجرو وراكي..ولي بيجرو وراكي…
قاطع كلامهم دخول هناء البيت…
هناء بملل : أنتي صحيتي..حلو يلا يلا أعمليلي فطار…
وعد بصتلها بصدمه : مين؟!..
هناء بنرفزه : هكلم كتير انا..بقولك جهزيلي الفطار..عايزه أروح شغلي..
عمرو غمز أمه بغيظ..
أمه بصتله بغيظ : أي..

عمرو بص لوعد..وبعدها بص لأمه بضيق
مرات الاب فهمت..وراحت لوعد.. وحضنتها جامد.. وطبطبت على ضهرها بعنف : معلش يابنت جوزي…حقك عليا يابت جوزي…انا غلطنالك يابنت جوزي..موت أبوكي كان مقصر عليا يابت جوزي..
وعد بألم : ااه..ااه…ضهري ضهري..أوعي..
وعد بعدت عنها بصعوبه :في أي…طيب طيب..مسمحاكي..انا لازم…
عمرو قاطعها : نورتي بيتك..وخلاص مفيش خروج من هنا تاني..أحنا ضيعناكي..ومستحيل نضيعك تاني…
وعد بلعت رقها بتوتر : انا عايزه قاسم..
هناء بتشد وعد على المطبخ بزهق : يلا أعمليلي فطار…
وعد زقتها بغضب : أبعدي عني…
هناء رجعت لورا بصدمه..أول مرا وهد متقولش حاضر..
وعد بزعيق : مكاني مش في أسكندريه..انا مكاني في القاهره..عند جوزي..انا متجوزه..
عمرو والام وهناء بصو لوعد بصدمه..
وعد بزعيق : خلاص مبقتش زي الاول..بقا ليا ضهر وسند..قاسم جوزي هييجي ياخدني..ويخلصني منكو…
وعد سابتهم..ولسه هتخرج..
عمرو مسك أديها بغضب : راحه فين..
وعد شدت أديها بعنف : راحه لجوزي…
وعد بصتلهم بغضب : خلاص..انا مبقتش ضعيفه زي الاول..انا مش البنت الهبله اللى تتأمرو عليها والمفروض هي تنفذ الاوامر..خلاص كان زمان..
عمرو أتنهد..ومسك أيد وعد : تعالي معايا…
وعد بصتله بستغراب..
عمرو شد أديها وخرجو من البيت…
هناء بصت لأمها بغيظ : شايفه البت جايه نفشه رشها علينا أزاي..
الام بضيق : شكلها لفت على راجل غني لغايط ما وقعته وأتجوزها..مش شايفه الفستان اللى هي لبساه عامل أزاي…
هناء بغيظ : شكله غالي أووي..
عمرو خد وعد وراحو أعدو بعيد جنب الاشجار كده…
وعد أبتسمت بسرحان وهي بتفتكر…
أول مرا تقابل قاسم فيها كانت هنا…
عمرو بصلها بأبتسامه : ممكن أفهم أنتى متنرفزه علينا كده لي…

وعد خرجت من سرحانها وبصتله بضيق : انت مش شايف أمك واختك بيعملوني أزاي..انت جبتني هنا لي أصلآ؟…
عمرو بأبتسامه : انا عمري ضيقتك او عملتك بطريقه مش حلوه..
وعد هزت رسها لاء : ماشي أعترف انك مضيقتنيش قبل كده..بس أختك وأمك..
عمرو قاطعها : انا مليش دعوه بيهم..متخدنيش بذنبهم…لما رجعت من السفر لقيت أبوكي مات..وماما طردتك..والدنيا بيظه..متتصوريش انا أتخنقت معاهم قد اي..ودورت عليكي..لاكن ملقتكيش…وبصدفه لقيتك أمبارح في سكتي..وكنت هخبطك بعربيتي لولا ستر ربنا…بس كان في ناس بتجري وراكي..
وعد بصت لعمرو بقلق : زمان قاسم قلقان عليا جدآ…انا لازم أكلمه..وقوله ييجي ياخدني…
عمرو طلع تلفونه : طيب..خدي رني عليه…
وعد بصت للتلفون بأحباط : انا مش حافظه رقمه…
وعد بصت في الارض بخنقه : حاسه أني مش عارفه أتنفس..حاسه أنى تايهه..ومش لاقيه نفسي…
عمرو بستغراب : للدرجادي..
وعد أبتسمت : ويمكن أكتر…قاسم يبقا أغلي أنسان على قلبي..
وعد بصت لعمرو : روحني ياعمرو…انا عايزه أرجع لجوزي…
عمرو بأحراج : ايوا بس ده مشوار طويل…وانا لسه راجع أمبارح…
وعد وقفت : يبقا هروح انا..
عمرو وقف وبصلها : يابنتي أهدي..طيب ممكن أفهم مين اللى كانو…
وعد قاطعته : تقدر تقول حكايه خاصه جدآ بيا ومش هقدر أتكلم عنها..
عمرو بستغراب : حكايه خاصه!!..
وعد بضيق : انا لازم أروح..لازم أروح لجوزي…
وعد مشيت كام خطوه…
عمرو رحلها بسرعه : يابنتي أهدي..
عمرو وقفها : طيب..هوصلك للقاهره وأمري لله…
وعد أبتسمت وهزت رسها..
وعد وعمرو أتجهو للبيت مرا تانيه..
فاجئه أستغربو.. عربيات كتير واقفه قدام البيت..
عمرو بستغراب : في أي؟!..
وأتجه للبيت بسرعه….
وعد بصت على العربيات شويه..
وبعدها ضحكت بخفوت..رفعت فستانها وجريت على البيت…
عمرو لقا باب البيت مفتوح على أخره..ورجاله كتير جوا البيت…
الام بصه للراجل اللى قدمها برعب من غضبه اللى ظاهر على ملامحه : عربية أي ياباشا..انا مش فاهمه حاجه..
عمرو بغضب : في أي…
وعد دخلت البيت بسرعه وبفرحه..وبصتله : قااسم..
قاسم بص لوعد بلهفه…
وعد جريت لحضنه بدموع..
قاسم فتح درعاته وأستقبل حضن وعد بلهفه وشوق..ورجع خطوتين لورا بسبب سرعت وعد..
قاسم حضنها جامد لدرجه ان رجليها مش لمسه الارض..وهو لافف أيده حولين وسطها..ونزل راسه عند رقبتها وبيتنفس رحتها اللى بيعشقها : أخيرآ..كنت هتجنن عليكي…

وعد حضناه من رقبته بدموع : وانا كمان..كنت خايفه اووي وانت بعيد عني…
الام وهناء بصو لبعض بستغراب…وبعدها بصو لقاسم ووعد..
محمود أبتسم براحه.. أخيرآ لقوها..بعد اللف طول الليل عشانها..وكمان كلمو كنان يعرف عنوان رقم العربيه اللى خطفت وعد…وبعد بحث كتير عرفو العنوان..وسافرو من القاهره لأسكندريه..
قاسم بعد عن وعد بهدوء..وحط أيده الاتنين على خدودها ومسح دموعها : انت كويسه..حد أذاكي..في أي حد مس منك شعره..
وعد هزت رسها لاء بأبتسامه ودموع..
قاسم خدها في حضنه تاني..بيحاول يطمن قلبه أنها خلاص قدامه وبخير..
عمرو داس على سنانه بغضب..وشبه أنفعال : ممكن أفهم في أي…
قاسم ملامحه أتبدلت للغضب..وبعد عن وعد بهدوء.. وبص لعمرو..وراح وقف قدامه وضربه حتت بونيه…
عمرو رجع كام خطوه لورا أثر البونيه..ووقع على ضهره
الام بخضه : عمرو..
وجريت على أبنها…
وعد راحت لقاسم بسرعه ومسكت أيده : بتعمل اي يا قاسم..
قاسم بص لوعد بغضب : هو اللى خطفك..نبهته وندتله..ونطيت على العربيه..ده كله عشان يقف..بس لاء..وبردو خطفك…
وعد هزت رسها لاء : لاء انت فاهم غلط..هو ميعرفش أنك جوزي..هو بيحسبك عايز تأذيني…
قاسم بصلها بستغراب…
وعد كملت : قاسم..ده بيت بابا..
وعد شورت عليهم : ودي مرات أبويا وولادها…
قاسم بص عليهم شويه..ومداش اي رد فعل..
وعد لسه هتقرب من عمرو..
بس قاسم مسك أديها ومنعها..
عمرو أتعدل وبص لقاسم بغضب..ومسح الدم اللى نزل من جنب شفايفه..
وبقا قاسم وعمرو وقفين قصاد بعض بغضب…
وعد بضيق بتشد أديها من قاسم : أوعي يا قاسم..
قاسم بص لوعد بضيق..
وعد شدت أديها منه وراحت لعمرو..
وعد بأحراج : انت كويس..سامحنى يا عمرو..قاسم كان خايف عليا وبيحسبك خاطفني..
قاسم بغضب مسك دراع وعد بعنف بسيط وجبها جانبه : مش عايز أسمع صوتك..
وعد أتوترت شويه من غضبه اللى أترسم على ملامحه…بس الضيق مرسوم على وشها…
عمرو بغضب : لولا وعد..ما كنتش عديت البونيه دي…بس عدتها بمزاجي…
قاسم داس على سنانه بغضب..ولسه هيقدم خطوه..
وعد وقفت قصاده بضيق : قاسم بقا..هو كل حاجه بدراعك…

وعد بقت تشد أيد قاسم : يلا…يلا نمشي من هنا..يلا يا قاسم أرجوك…
وعد خرجت بقاسم برا البيت…
قاسم شد أيده بعنف منها..ومسكها من درعها وركبها عربيته…
ورجالته كل واحد ركب عربيته…
والعربيات أتحركو ورا بعض…
قاسم باصص على الطريق بغضب : بتدفعي عنه؟!…أضيقتي أووي أنى ضربته…لاكن مفكرتيش أنا كنت عامل أزاي طول الليل.. مفكرتيش انا كنت بدور أزاي عليكي زي المجنون…مفكرتيش أني منمتش من الليل ثانيه واحده..وطول الليل بدور عليكي…والاحساس البشع اللى كنت بحس بيه انت محستهوش…وده كله بسبب الزفت ده..ولما ضربته بلبونيه خوفتي عليه أوي وأتضيقتي…
وعد بتبرير : فكرت وحسيت بكل ده..وأحساسك كان نفس أحساسي…بس عمرو مغلطش في حاجه عشان تضربه..عمرو كان مفكر ان في ناس عايزه تأذيني..ومفكرك واحد من الناس دي…
قاسم بصلها بغضب : حزاري ياوعد تقفي في وشي..او تتكلمي معايا بلأسلوب ده تاني…صدقيني لو حد غيرك ان كنت…
وعد كملت بشبه ما أنفعال : كنت قتلته؟!..كنت ضربته؟!…كنت أي يا قاسم…
قاسم قبض أيده على الدركسيون وباصص على الطريق بغضب…
وعد بضيق : انت متغيرتش يا قاسم..هتفضل طول عمرك قاسي…ودراعك بيتكلم قبل لسانك..و..
قاسم قاطع كلامها بغضب : أسكتي يا وعد..
وعد بغضب : عشان دي الحقيقه…
قاسم داس على سنانه بغضب : قولتلك أتكتمي يا وعد…
وعد بأنفعال : عمرك ما هتتغير هتفضل طول عمرك القاسي أبو قلب حجر..
قاسم بغضب أعمي ضربها بلقلم بعنف بسيط : أخرسي بقا…
وعد صرخت بصدمه…وحطت أديها على خدها..وبصت لقاسم بدموع…
قاسم بصلها ودايس على سنانه بغضب..
بص على الطريق..وضرب الدركسيون بغضب وعنف : أقولتلك أسكتى بقا..اتكتمي بقااا…
وعد بصت قدمها بصمت ودموع…
فاجئه تلفونه رن..
قاسم رد بغضب : في أي
محمود : قاسم بيه.. كامل لسه عايش…واحد من رجالتي كان بيشيل جثته أمبارح لقا فيه نبض ضعيف جدآ..بسرعه وداه المستشفى..وهو دلوقتي في العنايه المركزه…
قاسم بقا سامع كلام محمود بصدمه : وعرفت الكلام ده أمتي…
محمود : اللى وداه المستشفي لسه قافل معايا..وقالي على اللى قولتهولك..
قاسم غمض عيونه وحمد ربنا في سره…
فتح عيونه بسرعه : محمود انا هتكفل بعلاجه من جنيه لمليون…أنزل القاهره وروح بنفسك شوف حالته..وأدفع كل جنيه يحتاجوه…وانا هحسبك بعدين…
محمود أبتسم : أومرك يا قاسم بيه…
قاسم قفل وأتنهد براحه : ألف حمد وشكر ليك يارب..الحمد لله…
وعد بقت سامعه كل كلامه بصمت..ومتعرفش بيتكلم على مين…
قاسم فضل أكتر من ساعتين سايق..والصمت مسيطر عليهم…
لغايط ما وقف بعربيته قدام أوتيل…
وعد بصت حوليها بستغراب : أحنا وقفنا هنا لي؟!..
قاسم بزهق طلع تلفونه وطلب رقم…
وعد بضيق : قاسم!..
الرقم رد : _____
قاسم بزهق : أنزلو خدوها…
وعد بصدمه : ياخدو مين…
قاسم مردش وبصصلها ببرود..
وعد بتوتر : يا قاسم رد عليا..مين اللى هياخدوني…
قاسم أتنهد بضيق…
٣ بنات نزلو من الاوتيل…
قاسم فتح الباب اللى جنب وعد…
وعد مسكت أيد قاسم بقلق : قاسم…
البنات وقفت قدام الباب..
واحده منهم بأبتسامه : أتفضلي معايا…
وعد بصه لقاسم بقلق…
قاسم بهدوء : روحي معاهم..يلا ياوعد..
وعد بلعت رقها بتوتر ونزلت معاهم…
مشيت خطوتين…
لقت قاسم دور عربيته ومشي…
وعد بصت للبنات : أنتو وخدني لي..قاسم راح فين…أنتو مين…
البنات بأبتسامه : متقلقيش يا فندم…
وعد طلعت معاهم ودخلت جناح في الأوتيل…لقت بنات تانيين جوا الجناح…
وعد بصتلهم بستغراب : في أي؟!…
البنات خدت وعد بأبتسامه : متقلقيش يافندم..سبيلي نفسك على الاخر…
وعد بستغراب وقلق : أفندم!!…
البنت أبتسمت بهدوء : ده طلب قاسم بيه…
وعد أستسلمت ليهم بعد ما أطمنت شويه…
والبنات كلهم حولين وعد..واحده بتغسل شعرها…والتانيه بتعمل ضوافرها…والتالته بتعمل مسكات على وشها…
ده كله تحت صدمة وأستغراب وعد…
حمام مغربي وحمام بخار….
وممرضه مخصوص غيرتلها على الطعنه اللى في ضهرها..وطمنتها أنها بتخف وكل حاجه تمام أووي..
بعد كام ساعه…
وعد طلعت من الحمام وأعدت على الكرسي قدام المرايه…
بقت واحده من البنات بتعمل شعرها بأبتسامه : ما شاء الله شعرك جميل..وكمان طويل..ولونه تحفه…
وعد كحت كذا مرا : كح كح كح..أحم..ربنا يستر…
البنت ضحكت : لاء والله مش قصدي حاجه…
وعد أبتسمت : بهزر معاكي..
وعد بستغراب : هو في أي..يعني هو جوزي قالكو اي بظبط…
البنت أبتسمت : أسألي زوج حضرتك السؤال ده…
وعد أتنهدت وهزت رسها…
بنت وقفت قدمها وبقت تعملها الميك أب..
وعد بستغراب : يعني انا راحه مشوار…فرح يعني..ولا أي..
البنت أبتسمت : الله أعلم..
وعد كشرت بضيق…
بعد كام دقيقه البنت خلصت..وبأبتسامه : أتفضلي قومي ألبسي..
وعد قامت بعدم فهم : هلبس أي بق….
قاطع كلام وعد..البنت وهى خاجه بفستان أبيض سيمبل جدآ..
وعد بصت على الفستان بزهول..وبقت تلمسه بصدمه..وبصت للبنت اللى شايلاه : هلبس ده!!…
البنت هزت رسها بأبتسامه…
وعد عيونها لمعو بدموع..والفرحه ظهرت على وشها..
البنت أبتسمت وبقت تلبس وعد الفستان…
وعد وقفت قدام المرايه وهى لبسه الفستان الابيض…هو منفوش بس مش أوي..سيمبل جدآ…ضيق كدا من عند الصدر ونازل بوسعان…وكله بيلمع..
البنت أبتسمت وهى بتحط التاج على شعر وعد..
وعد فاقت من سرحانها : بس..بس انا محجبه…
البنت أبتسمت : ده طلب قاسم بيه..
البنت حطت التاج…وطرحه طويله في أخر التاج كده ونازله على ضهر وعد..
وعد بقت زي القمر ويمكن أحلي شويه كمان..
البنات أبتسمت : ألف مبروك…زي القمر يا فندم…
وعد أبتسمت وعيونها لامعه بدموع…
البنت بصت في الساعه :..الساعه ٨ دلوقتي…أتفضلي يافندم..
وعد بعدم أستيعاب : على فين…
البنت أبتسمت وخدت أيد وعد..وخرجت من الجناح…
وعد بقت ماسكه أيد البنت بأيد..والايد التانيه رفعه الفستان حاجه بسيطه….
وعد بقت تبص حوليها..والصدمه بتكبر كل مدا..
وبصت للبنت : هما الناس فين..
البنت أبتسمت : مفيش أي حد في الاوتيل غيرنا يا فندم…
وعد أتصدمت من الكلمه : نعم!!..أزاي!…
البنت أبتسمت..ونزلت السلم بوعد..لغايط ما وقفو قدام قاعه صغيره نسبيآ…
البنت بصت لوعد…أتفضلي أدخلي هنا…
البنت سابت وعد ومشيت..
وعد بصت للبنت بسرعه : أستني..راحه فين…
بس البنت سبتها ومشيت…
وعد بلعت رقها بتوتر..وقلبها بيدق بسرعه وبفرحه…
مدت أديها وزقت الباب بهدوء…
لقت القاعه كلها ضلمه..
وعد بلعت رقها بتوتر..: قاسم…
فاجئه سهم منور تحت رجليها ظهر..والسهم متصوب على جوه…
وعد ضحكت بخفوت وفرحه..ودخلت القاعه…وكل ما تقدم خطوه..سهم يظهر…
فاجئه السهوم جريت ورا بعض..وصوره ظهرت حوليها لمبات…
والصوره كانت عباره عن قلب من حجر…
وعد وقفه قصاد الصوره على بعد كام ٥ متر تقريبآ…
وواحده واحده الحجر بيقع من على القلب.. والقلب بيحمر واحده واحده..ونبض بيظهر..فيه..لغايط ما بقا قلب طبيعي جدآ وبينبض بأنتظام..
فاجئه ظهر صوته…وهو بيقرب منها بخطوات بطيئه : انا كنت عايش بقلب من حجر…مفهوش أي نبض…مفهوش أي حياه…الناس كلها قلبها بينبض عشان يعيشو…انا وأخيرآ الحياه رجعتلي عشان قلبي بدأ ينبض..وبدأ بينبض بأسم وعد…
وعد دموعها نزلو..لما قاسم وقف قصادها..
قاسم كمل : ولما قلبي بدأ ينبض بأسم وعد..مكنش مجرد أسم لبنت…لاء…ده أسم شايل ألف معنى..وأولهم وعدي لربنا…وده كان اهم وعد..وأنت كمان..بقيتي من ضمن وعودي ياوعد..
قاسم رفع أيده ومسح دموعها : بحبك ياوعد…
فاجئه أنوار القاعه كلها نورت…وكان مكان أقل ما يقال عنه فائق الجمال…
قاسم أبتسم ومد أيده لوعد…
وعد مسحت دموعها بأبتسامه وزهول..وحطت أديها في أيد قاسم
قاسم أبتسم وطلع أديها على شفايفه..وبسها برفق وعشق..
نزل أديها وبصلها بعشق : في أغنيه..بقيت بسمعها خصوصا عشان بحسك فيها..وبفتكرك…أكنها أتغنت خصوصآ عشانك..
فاجئه الاغنيه أشتغلت..وقاسم لف أيده حولين وسطها..وبقا يرقص سلو على الاغنيه..وبيردد وراها وهو باصص في عيونها…
جوا مني تعالي قرب من سُكات🎶
هات أديك نبعد بعيد سوا من هنا🎶
ياطير بيسحرني يا كل المعجزات🎶
حضنك سما بسكنها واحنا لوحدنا🎶
انت الخيال وحاجه أرق من الخيال🎶
ياساكن كل حته فيا مصدقه🎶
يا دنيا جوا دنيا تانيه انا بعشقك..🎶🎶
قاسم أتنهد بعشق وغمض عيونه..وطلع أيد وعد الاتنين على شفايفه.. وقال بخفوت : بحبك..
وعد غمضت عيونها وقلبها بيدق جامد..
قاسم فتح عيونه وبص في عيونها : سامحيني يا..
وعد قاطعته وحطت أديها على شفايفه..وبخفوت : هششش..متقولش حاجه..انا مسمحاك ياقاسم..انا بحبك..بحبك أووي..
قاسم حضن وعد جامد..وغمض عيونه..ودموعه نزلو..وبخفوت : بحبك اوي..ومستعد أعمل أي حاجه عشان خطرك…حتى لو قولتيلي محتاجه حياتك..هقدمهالك…
وعد بعدت عنه بهدوء وهزت رسها لاء : بعد الشر عليك…
قاسم أبتسم : بس أبعدي عن غرتي ياوعد..عشان بتبقا عاميه..صدقيني بتبقا عاميه اوي..
وعد ربعت أديها ورفعت حاجبها بتذمر..
فاجئه هى وقاسم ضحكو بفرحه وحب..
وقاسم حضنها جامد..وعاشو أحلا ليله في حياتهم بكل حب وعشق….
google-playkhamsatmostaqltradent