رواية حرب العشق الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم هاله احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية حرب العشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم هاله احمد

رواية حرب العشق الفصل السادس و العشرون 26

اسفه عالتاخير بس انتو عارفين العيد بقا🤍.. 

حمزه قام بسرعه من ع السرير وعشق قامت بخضه وقالت: حمززه في ايه 

حمزه بهدوء: مفيش حاجه يا حبيبتي نامي انتي في حاجه بس في الشغل هخلصها وهاجي علطول 

عشق بخوف: انت متاكد يا حمزه ان مفيش حاجه 

حمزه ببتسامه: مفيش يا حبيبتي نامي وساعتين بكتير وهكون عندك ماشي 

عشق بدلع خبطتو ع كتفو: بقولك اي متتاخرش عليا يحموزتي 

حمزه بضحك: عيون حموزتك خلي بالك من نفسك ومتفتحيش الباب 

عشق ببتسامه: حاضر 

ولبس هدومو ونزل يجري ركب عربيتو وطلع.. 

عشق فضلت باصه عليه من الشباك وهي بتضحك وفرحانه من جواهاا قالت بحب: ربنا يخليك ليا يا حبيبي ودايما جنبي وفي حضني.. 

ودخلت رتبت البيت وغيرت هدومها وقعدت قدام التلفزيون... 

عند حمزه كان وصل الفيلا نزل وهو بيزعق بأسم عشق... 

جميله جريت عليه وقالت: اهدا يا ابيه اهدا خلاص عشق كويسه وبنحاول نتصل بيك من بدري مش عارفين .. 

حمزه جري ع جوا وقال: فين عشق فييين 

جات شروق بيها شدها من ايديها واخدها في حضنو بارتياح وقال: اااه كان هيجرالي حاجه ليتكرر معاكي اللي اتكرر مع اختك الله يرحمها.. 

وراح حطها ع رجل صفاء وقال: اي الاهمال ده يا صفاء البنت كانت فين 

صفاء بدموع: والله كنت واخده بالي منها لغايه ما نامت ونمت جنبها بس شروق قالت انها اخدتها تتمشي بيها شويه 

حمزه راح نحيه شروق وشروق كانت بترجع لورا بخوف وبتقول: حمزه في ايه 

حمزه شدها من ايديها بعنف وقال: ازاي تاخدي البنت من غير متستأذني ازاي ومن امته بتاخديها وتخرجي انتي مش عارفه ان احنا في خطر اساسااااااااا 

شروق والدموع بدأت تجمع في عيونها: حمزه والله مكان قصدي انا كان قصدي نخرج شويه بس 

حمزه شدها اكتر ليه بعنف وعنيهم اتقابلت وقال بنبره كلها تهديد: لو فكرتي تقربي من عشق الصغيره او عشق الكبيره اللي هيا صحبتك هدمرك وهوريكي وش عمرك مشوفتيه فاااااااهمه 

شروق مكنتش واخده بالها من كل ده هيا كانت مبسوطه بس انها قريبه منو وهوا لمسها بايدو مكنتش حتي مهتمه بوجعها اثر ايدو اللي مسكها بعنف... قالت بنبره كلها ضعف: بحبك يا حمزه بحبك.. 

حمزه بصلها بصدمه وبعدها عنو بسرعه وقال: انتي اتجننتي ولا ايه انتي صدقتي نفسك انك مراتي دي كانت خطه يا ماما عملنها ع عشق علشان كانت تفوق من اللي هيا فيه انت لعبتيها بجد ولا اي انتي لا مراتي ولا كتبت عليكي ورقه... 

صفاء وجميله بصو لبعض بصدمه وفجأه جميله زغرطت وقالت: ايوااااا بقااا هيا دي الاخبار التمام يا ابيه انا قولت برضو انك مستحيل تجوز ع ابله عشق. 

شروق بصتلهم بغل وحقد وقالت: ماشي يا حمزه ماااشي 

حمزه: ماشي ماشي هتخوفيني انا ماشي 

صفاء ببتسامه: خلي بالك من نفسك يا حمزه وسلملي ع عشق. 

حمزه بضحك: يوصل حاضر 

وحمزه سابهم ومشا ووقف بعربيتو قدام البوابه بتاعه الفيلا.. 

حمزه بعصبيه: حساااام يا حساااااام. 

حسام جيه بجري: ايوه يا حمزه بيه 

حمزه: خلي بالك من الفيلا شويه عن كده وزود الحراس ومحدش يطلع ولا يدخل من الفيلا غير الخدامين بس فااهم 

حسام: حاضر يا بيه حاضر 

وحمزه سابهم ومشا.. 

عند عشق كانت نامت وهيا بتتفرج ع التلفزيون.. 

وفجأه صحيت بخضه وقامت شربت شويه مياه وقالت: لسه الحلم ده هيطاردني كده معقوله بعد السنين دي كلها ولسه الحلم ده بيطاردني الله يسامح اللي كان السبب... 

في مكان تاني اول مره نروحو كانت قاعده ست كبيره جدا في السن وباين ع ملامحها الحزن والعجز... 

مريم بضحك: ماماااا يا ماماااااا 

ساميه بحب: يفرح قلبك دايما يا قلب ماما 

مريم بفرحه: انا لقيت شغل يا ماما وفي شركه كبيره اوي وكويسه هو اه المرتب مش كبير اوي بس ده علشان لسه في الاول.. 

ساميه بحزن: الله يسامحو ابوكي لو كان كويس مكنش مرمطك كده الله يسامحو 

مريم باست ايديها وقالت: مش مهم هوا يا ماما المهم ان احنا مع بعض وكويسين بكره اجمع فلوس ونطلع من هنااا بقا ومن سجنو هننقل في شقه لوحدنا انا وانتي ونعيش بقا يا ماما بعد كل السنين الزفت اللي شوفناها دي 

ساميه بدموع: مكنش نفسي انتي اللي تتحملي مسؤليتنا يا بنتي والله يارتني اقدر اشتغل كنت اشتغلت 

مريم بحب: ربنا يخليكي ليا يا ماما كفايه وجودك معايا انتي اللي مصبراني ع الدنيا دي وقرفها 

ساميه بصت ع السلسله اللي في رقبتها اللي كانت عليها صوره بنوته صغيره وقالت بحزن ودموع: نفسي نتقابل مع اختك اوي يا مريم نفسي 

مريم بحزن: انا مش ساكته والله يا ماما انا بدور عليها ربنا يلاقينا فيها 

دخل راجل كبير باين ع ملامحو القسوه والجديه قال: هااا لقيتي يا ختي شغل 

ساميه بصتلو بقرف وقالت: كان يوم اسود يوم متجوزتك كنت قعدت ع بنتي وخلاص 

مريم بحده: لاا ملقتش ربنا يسهل اديني بخرج كل يوم اهو 

زقها من وشو وقال: لو كنت جبت واد كان احسنلي كتكم القرف.. 

وسابهم ومشا 

ساميه بدموع وهيا بتبوس السلسله: ربنا يرجعك ليا يا عشق... 

عند عشق كان حمزه وصل وكان جايب حجات حلوه معاه لعشق ودخل لقا عشق قاعده في البلكونة دخل بهدوء وباسها من خدها من غير متاخد بالها عشق قامت بسرعه وقالت بخضه: حمززززه خضتني حرام عليك 

حمزه ببتسامه: مين هيدخل غيري بس يروح حمزه 

عشق قربت منو وحضنتو وقالت: اتأخرت كده ليه يا حبيبي 

حمزه رفع ايدو وقال: كنت بجبلك دول يا عشقي 

عشق مسكت الاكياس بفرحه وقالت: بموت فيك يولا يا قمر انت 

حمزه رفع حاجبو بستغراب وقال: يولا 

عشق رفعت عنيها من الاكياس وقالت: اه يولا فيها حاجه دي

حمزه قرب منها اوي وقال: بقا الرائد حمزه الفيومي انتي يا اوزعه تقوليلو يولاا 

عشق بلعت ريقها وضحكت وقالت: قلبك ابيض يا باشااا بقاا 

حمزه قرب وشالهاا وقال: ايوه فعلا قلبي ابيض 

عشق وهيا بتقاوم: حمزه نزلني بقااا حمززززززه 

حمزه بضحك: لاااا 

ودخلو الاوضه وحطها ع السرير وقرب عليها بهدوء وقال: كنتي بتقولي اي بقاا 

عشق بتوتر وهيا بترجع لورا: كنت بقول يا حمزه باشااا 

حمزه قرب منها ووووو نسيبهم هنا بقااا.... 

بعد شويه صحا حمزه ملقاش عشق جنبو قام من مكانو وراح ينادي عليهاا... لقاها في الحمام وسامع صوت عياط حمزه خبط علي الباب بقلق.. 

عشق: ايوه يا حمزه طالعه اهو. 

حمزه استناها وهيا مطلعتش برضو قال بعصبيه: عشق اطلعي كده كتيررر بقاااااا 

طلعت عشق وحاطه وشها في الارض حمزه رفع وشها برقه وقال: اي يا بابا مالك بس بتعيطي لييه 

عشق بصتلو وقالت: مفيش حاجه انا كويسه 

حمزه بهدوء: انتي مش عوزاني المسك بس انتي اللي قربتي انا والله معملتش كده غصبن عنك.. 

عشق سابتو ودخلت الاوضه وقالت: انا تعبانه شويه بس ممكن ارتاح 

حمزه راح شدها ع السرير بهدوء ودفنها جوا حضنو ومسح ع شعرها بحنيه وقال: نامي يا حبيبي نامي واهدي 

عشق دخلت اكتر جوا حضنو وقالت فنفسها: يا ترا هتسامحني ع السر اللي مخبياه ده وانو اكبر سر في حياتي يا ترا هتسامحني يا حمزه ان انا كدبت للمره المليون بس مش لازم تعرف السر ده لو ع مو*تي 




  •تابع الفصل التالي "رواية حرب العشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent