Ads by Google X

رواية عشق خالد الفصل الثامن عشر 18 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق خالد كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية عشق خالد الفصل الثامن عشر 18

 
في فيلا مالك …
كان يقف مالك أمام خالد بدموع تلمع لاول مره ليتحدث بحده ومراره .
/مانا فعلا متربتش ي خالد باشا علشان مكنش ليا اب يقولي الصح من الغلط .
خالد بغضب ودفاع عن ذاته /اوعا تلومني سامع اوعا انا مكنتش اعرف اصلا بوجودك انا مش شايف اني عملت حاجه استاهل عليها العقاب ده كله منك انت وامك .
عشق بدموع ووجع/كل الي عملته ي خالد مكنش يستاهل ايه مش فاكر اتهامك ليا ولشرفي وانك طلقتني بمنتها السهوله .
خالد بدموع تنزل بغزاره ووجع /انا كنت مدبوح كل كلمه كانت بتخرج مني بتجرحك كانت بتعدي عليا تموتني الاول ميت مره شرفك الي بتتكلمي عنه شرفي انا الي حسيت أنه اداس في التراب لما دخلت لقيت الكلب ده في اوضه نومي وسريري كلمه انتي طالق الي طلعت مني دبحتني قبل ماخليكي مش علي ذمتي بكت بدل الدموع دم ي عشق وانتي عملتي ايه مقدرتيش حالتي قررت كعادتك انك تفكري في نفسك وبس 25 سنه ي عشق بتعذب من غيرك بدور عليكي في كل حته زي المجنون بقت عامل زي الجسم من غير روح ودماغي جه فيها الف سيناريو زفت عن الي ممكن يكون حصلك والهانم عايشه ومبسوطه هي وابنها ابنها الي من دمي ومن صلبي الي وخداه لنفسها وكرهته فيا وادي اخرتها كبر وبقا راجل وملو هدومه وبدل مايقف جنب أبوه الكبير في السن ويرجعله ويعوضه بينتقم منه .
مالك بدموع وصراخ/انت كنت عايزني اعمل ايه وانا شوفت امي مدبوحه منك .
خالد وهو يمسكه بحده ووجع/اوعا تخلق اي مبرر للعملته فاهم انت مشترك معاها في وجعي وحرقتي طول السنين دي كلها لما كبرت كان المفروض تجيلي ترجعلي تلومني تقولي انا موجود ومحتاجلك بس انت كمان حبيت تعيش دور الضحيه زي امك بالظبط انتوا الاتنين دبحتوني .
عائشه بدموع وحزن/اهدا ي عمي من فضلك مالك وطنط عشق مينفعش تفترقوا تاني عمي انت كنت عايش ميت من غير طنط عشق .
خالد بوجع ومراره/ودلوقتي موتتني تاني 100 مره .
عشق بدموع وندم/خالد سمحني ارجوك احنا بنجري في دم بعض انا اسفه ي خالد اسفه .
خالد بوجع وتجاهل ليها /يلا ي عائشه علشان هنرجع امك وأبوكي هيتجننوا عليكي .
عائشه بجديه /انا اسفه ي عمي بس انا مش هرجع مع حضرتك الا ومعايا مرات عمي وابن عمي .
خالد بغضب جحيمي/بت انتي اتجننتي ولا ايه يلا اخلصي .
عائشه بتصميم /انا مش هضيع الفرصه دي من ايدي ي عمي مش هقبل انكم تفترقوا تأني وكل واحد يعيش في وجع وحزن مالوش نهايه هنرجع سواء كلنا متنساش أن مالك جوزي وانا مقدرش أخرج من البلد من غير أذنه كفايه وجع ي عمي كفايه .
***********************.
في فيلا المرشدي….
كان يجلس جاسر بقلق بالغ وهو بحاول الوصول إلي عائشه .
عاصم باستغراب /فيه ايه ي جاسر مالك .
جاسر بقلق /خالد قالي أنه راح يخلص صفقه في المانيا ويجيب عائشه معاه بس اتاخر .
عاصم بابتسامه/متقلقش الغايب حجته معاه مش ممكن.
لينصدموا وهم يروا خالد يسير ومعه عشق ووراءه مالك وعائشه. .
جاسر بابتسامه/مش معقول اه قول كده وانا اقول ماله مستعجل كده ومش علي بعضه اتاريك رايح تحيبك عشقك /حمد الله على السلامه ي عشق نورتي بيتك ي شيخه وحشتينا كلنا الراجل ده كان هيموت من غيرك والله .
خالد بحده /ما خلاص ي جاسر اتفضلوا ادخلوا .
عاصم بهمس /هو مين الشاب ده الي مع ي خالد
خالد بوجع ومراره/ده مالك ابني .
جاسر وعاصم بصدمه /ابنك انت بتقول ايه ي خالد .
خالد والدمع يتلألأ في عيناه /هحكيلكم كل حاجه.
***************.
في الداخل ..
كانت تحتضن عشق نور اختها وهم يبكون بشده اشتياقا لبعضهم البعض.
نور بدموع وسعاده /وحشتيني ي عشق وحشتيني ي اختي .
عشق بدموع /وانتي اكتر ي نور انا اسفه ي نور اسفه .
نور بسعاده /تعال في حضني ي حبيب خالتك مشاء الله بدر منور .
سلمي بابتسامه ومرح /حضرتك بقا طنط عشق فيكي شبه مني فعلا بس انا احلا طبعا .
عشق بابتسامه /طبعا احلا ي روحي .
تقي بغيظ شديد ل عائشه /ما لسه بدري ي ست هانم لولا عمك جابك مكنتيش هتيجي استني عليا بس وانا هوريكي المر بصحيح .
مالك باندفاع وغيره عليها /علي فكره بالراحه حضرتك للموضوع مش مستاهل كل ده .
زين بغيظ شديد/وانت شاغل نفسك ليه دي امها بقولك ايه ي مالك انت اتربيت في بلاد الخواجات هنا معندناش للحديد ده الكلام مع الحريم يكون بحدود .
مالك بغرور وثقه /انا فيا عرق صعيدي زيك بالظبط ويمكن اكتر .
زين بغيره منه لوسامته وهيبته الطاغيه/لما نشوف.
خالد بحده /خلصتوا الفيلم العربي يلا كل واحد علي اوضته خلينا ننام انا جاي من مشوار طويل ومحتاج ارتاح .
*******************.
في غرفه عائشه …
كانت تجلس بشرود وهي تفكر في القادم ماذا ستفعل لنتذكر حديث خالد .
فلاش باك…
في المطار .
كانوا يقفون بجانب بعضهم البعض ليوقفها خالد بقوه ..
/ايه الي ناويه عليه ي عائشه .
عائشه بارتباك شديد/قصدك ايه ي عمي مش فاهمه .
خالد بحده /لا انتي فاهمه ي عائشه قصدي علي جوازك من مالك عيزاه تفضلي معاه ولا اخليه يطلقك بس قبل ده كله .
عائشه بقلق /سؤال ايه يا عمي .
خالد بحده /مالك اتجوزك بجد ولا لا اظن فاهمه انا اقصد ايه .
عائشه بخجل شديد/اطمن ي عمي انا لسه زي مانا مالك ملمسش مني شعره ولا أجبرني علي حاجه.
خالد بتنهيده ارتياح /ابني ومن صلبي علي العموم انا مش هضغط عليكي فكري وعرفيني .
باك …
عائشه بضيع وقلق /والله مانا عارفه اعمل ايه مالك خطفني بس كتير بخاف منه قويني يارب .
***********************.
في غرفه عشق وخالد…
كانت تنظر عشق الي خالد بحزن شديد لتجاهله لها لتتحدث بدموع ووجع.
/خلاص ي خالد مبقتش عيازني .
خالد بعشق يتخلل لقلبه دائما /انت روحي الهواء الي بتنفسه بس مش بسهوله اسامحك ابدا.
عشق بدموع وهي تمسك يده /ارجوك ي خالد خلينا نعيش سنينا الي جايه في سعاده كفايه بعد وفراق بقا كفايه وبعدين انا بقالي سنين منمتش زي مكنت بنام في حضنك .
خالد بابتسامه ساحره فهو يعشقها /حضني ده مكانك ي عشق قلبي زعلان منك وموجوع بس برضه بيعشقك وبيموت فيكي وبعدين انا بقالي سنين بره الملاعب يعني هلعب بقلب جامد .
عشق بابتسامه خجل /وحشتني ي خالد وحشتني اوي .
خالد بعشق /وانتي كمان ي روح خالد.

********************.
في الجنينه …
كان يسير مالك لاسفل فقد اصابه الملل لينظر بغضب لتلك التي تسير بشعرها حر طليق ليمسكها بحده وغيظ.
/ي نهار ابوكي اسود انتي ماشيه كده بشعرك .
عائشه بخوف وارتباك /مفيش حد يشوفني ي مالك وأبوس يدك مينفعش حد يشوفنا كده .
مالك بحده /انتي مرائتي .
مالك بغضب شديد/قولتي ايه يا حلوه طب تعالي معايا .
ليحملها وهو يسير بها الي الاعلي تحت تذمرها وخوف ليسير الي غرفته ليغلق الباب بالمفتاح وهو يضعها علي الفراش لتبتعد بخوف .
/مالك بطل جنان وخليني امشي تبقا واقعه سوده لو حد سمعنا .
مالك وهو يخلع ملابسه بخبث /يبقا خلاص خليكي عاقله .
ليحاصرها بين يديه وهو ينظر في عيناه نظره جعلتها تفقد اي ذره تماسك ليتحدث بخبث ومكر.
/عنيكي حلو اوي زي السماء الصافيه .
عائشه بضعف شديد/ها.
مالك بهمس قاتل /بقولك انك حلوه اوي ي عائشه .
لتستسلم له عائشه لتصبح زوجته قولا وفعلا ترا ماذا سيحدث ..
 

 رواية عشق خالد الفصل الثامن عشر 18 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent