رواية احببتك بدون مقابل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايات قرآنيه
رواية احببتك بدون مقابل الفصل السابع عشر 17
17
بدرية : يا اولاد استهدوا بالله حرام عليكم ، صوتكم عالي ليه ، افتحوا الباب يلي
يحي : حسابي معاك لسا و من هنا نومك فوق انتي و بنتي
اهلة : لا ما ببعدش عن خالتي بدرية
يحي بمكر : وماله ثم شمل الغرفه باعينه : الغرفة حلوة و بتشيلنا الاتنين
*****
تململت في الفراش و جدت مكانه فارغ ، ابتسمت قليلا ثم توجهت الي الحمام وجهزت نفسها نزلت الطابق الارضي وجدته يجلس علي الطاولة
ماريا بسعادة : صباح الخير يا حبيبي
الشخص بحدة: الزمي حدودك و اعرفي انتي شغلك ايه
ماريا : انا يعني
الشخص : انتي ايه اوعي تفكري ب*نومي معاك تلوي دراعي ، لااا انتي زيك زي ب*نت ل'يل غير كدا لا فا اعرفي مكانتك
ماريا ابتلعت غصة مريرة : انا اسفه عن اذنك و اتجهت الي الباب
الشخص : استني
التفت له بثبات : اتفضل يا فندم
الشخص : في اقرب وقت ينفصلوا ، مش عايز حاجة غير جدا
ماريا بعد ان اخذت قرارها : حاضر و خرجت
*******
نجوم من الخارج : ماما ماما افتحي الباب
اهلة بصدمة: نجوم ،، احم ثم رفعت صوتها جاي يا حبيبتي اهو
خرجت مسرعه الي ابنتها و اتجهت الي صالة الجلوس ثم لحق بها يحي الذي قال لوالدته : معلش يما استحمليني ايام ، حتي ترضي وترجع بيتها
بدرية : دا بيتك يا ابني الله يهدي ما بينكم يا رب
يحي بحب : نجوم حبيبتي تعالي لبابا
نجوم بزعل : لا انت وحش زعلت ماما اوي
يحي جلس ارضا بجوار اهلة : طيب اسف لماما وليك كمان و يا ستي اهي ثم قبل اهلة علي خدها
اهلة بصدمة و خجل : يحي عييب
نجوم بطفولة : هييي كنت بعرف انك حباب وامي بتقول لي علي طول انك حنون وطيب حضنته بقوة : بحبك بابا
اغمض يحي عيناه و هو مستمتع بوجودها و كلمتها التي اطلقت السعادة لقلبه : وانا بحبك يا قلب بابا
جلس علي الكرسي واجلسها علي قدمه : قولي لي بتعزفي عني ايه ؟
نجوم : هوهو كتييير يعني انك بتحب الموسيقي الهادية
يحي : اها و كمان
نجوم بتفكير : و بتتحسس من الفراوله و بتشرب قهوة علي الريق ، و بتحب شغلك اوي
يحي باندهاش : عرفتي كل دا من فين
نجوم : من واشارت بيدها الي اهلة التي اتت بفنجان قهوة و وضعته علي الطاولة ثم عاودت ' هي قالت لي .
تابع يحي طيفها : هي بتحبني لدرجة كبيرة جرحتها وقسيت عليها و بتعرف ادق تفاصيلي حتي بنتي حببتها فيا .
بعد فترة جلسوا جميعا علي طاولة الافطار
********
جلست علي البحر تبكي و تصرخ مرات : ااااه غبي ياقلبي فكرته بحبك ، اهو طلع بيعتبرك بنت لي*ل
ظلت فترة طويلة تنظر الي البحر انتشلها من افكارها صوت الموبايل
*****
يحي : ماريا ماريا فين انتي ، ثم فتح الغرفه الله راحت فين من الصبح ؟
اتصل بها : الو فين انتي
ماريا بتعب : علي البحر اتخنقت قلت اتمشي
يحي بقلق : مالك صوتك ماله
ماريا بضحكة مريرة : ماليش يا ابيه يحي ماليش ،
يحي : طيب انا جاي
ماريا : لالا انا جاية اهو اتحركت ما تخافش يلي سلام و قفلت الخط
ماريا : يااااااه يحي الوحيد الوقف جمبي
بعد فترة وصلت البيت و طلعت الي الشقة ، وجدت يحي بانتظارها ، قام متجها اليها : مالك فيك ايه ؟
رفعت ماريا راسها له : يحي بيه ، نتكلم ممكن
يحي : طبعا اقعدي ثم قال لها : لحظة جايلك و دخل المطبخ احضر لها كوب ماء و قهوة وجلس بالقرب منها مع حفظ المسافه
ماريا : احم ان الوقت انو نحنا نطلق
يحي بتنهيدة : ليه ؟ انا قلتلك قبل كدا مش حا اعترض بس حاضر يا ماريا
ماريا : هو انا عايزا اقولك الشخص بيكون
قاطعها يحي : مافيش داعي تزكري اسمه ، ثم مال الي الامام واكمل : المهم انتي ، انا شايف عشقك ليه كل السنين دي ليه تعذبي نفسك ؛ انا وعدتك اننا نطلق اول ما تطلبي وانا عند وعدي
•تابع الفصل التالي "رواية احببتك بدون مقابل" اضغط على اسم الرواية