رواية احببت عنيدة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت عنيدة كاملة بقلم الاء عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت عنيدة الفصل الثالث عشر 13

 
نور:: انت شرحك مقرف اصلا
سليم بسخريه:: واللهي حبه اشرحلك ازاي ..وبستهزء … ايه احب فيكي وانا بشرح
نور بصتله بغيظ::لا حب في امك امك اوله بيك
سليم جز علي اسنانه ومسك الملف لسه هيحدفه بي:: لا دا انتي
عز مسك ايدو:: سليم اهد مش كده… وبص لي نور.. وانتي عيب كده يا نور
سلمي:: ايه انتي دي كلمها كويسه
عز بصلها:: مقصدش وربنا انا بهدي الموضوع
سليم: تهدي ايه وزفت ايه دي مش بتفاهم
نور:: ولا انت اللي حمار ومش بتشرح كويس
سليم قام:: بقولك ايه انا جبت اخري منك. وبص لي سلمي .. بذمتك بالله عليكي ياشيخه انتي انا اللي قولته صعب
سلمي بحراج:: لا
نور رفعت حاجبه وبصتلها: سلمي
سلمي:: حلقني بالله اعمل ايه
نور: تمام وثامت وسابتهم
سلمي جريت وراها:: استني طيب
عز:: علي فكره هي مش مستوعبه منك عشان مش طيقاك
سليم بضيق: فكك منها المهم الزفت دا حصل ايه معا
عز بضيق: شوف بقوله ايه يقولي ايه
سليم:: اعملك ايه يعني
عز: اتعامل معاها كويس
سليم بستهزء: ان شاء الله المهم وصلت معا لي ايه
عز بنفذ صبر:: معرفش اسال حمدي
سليم:: انت بتتهصب عليا عشانها طب اهو حدف الملف في وشه وريني انت بقا يا حنين
عز جز علي سنانه بصله بغضب:: تمام واخد مالف ووطلع
……
سلمي: اسفه واللهي مش قصدي كده
نور: لا انتي واقفه مع تشان عز وطز في صحبتك واختك وبنت خالتك
سلمي: اذا كان عز هو اللي معاكي انتي عبيطه
نور: فعلا انا عبيطه. وديرت وشها
عز دخل:: نهدا خالص. وانا ياستي هفاهمك
نور: قصدك انا غبيه
عز ابتسم: ابدا بس يا نور انتي مش مستوعبه من سليم عشان زعلانه منه
نور: ازعل منه بتاع ايه دا ولا حاجه ولا يفرق عندي
عز: اكيد طبعا واساس حاجه وانتي حاجه تانيه خالص ومش دا اللي تحطي في دماغك اصلا المهم ياست البنت انا عارف انك مش فاهمه عشان انتي مش بوشين مش هتقدري تتعاملي معا وانتي مش طيقه لكن انا هشرح ليكي. ومتاكد هتفاهمي مني ايه رايك
نور بطفوله : ماشي
سلمي: وانا هروح اعملكم قهوة وباست راس نور اسفه
نور ابتسمت:: هاتي اكل طيب
عز ضحك:: اكل تاني
…..
حمدي من رجاله سليم: الو يا باس
سليم:: وصلت لي ايه مع الزفت دا
حمدي: عمال يزعق ووامبارح كان بيحاول يهرب
سليم: وبعدين
حمدي: وبعدها قال هيقول مين اللي بساعدو
سليم بستغراب: تقصد ايه
حمدي: يعني مراد مش بس اللي كان عايز يوقعك ياباشا دا في حد بيسندو
سليم جز علي اسنانه: كنت متاكد مراد جبان تمام اقفل وعينك متتشلش من عليه
حمدي: صحيح في بنت مبطلتش رن عليه من ساعة ما خطفنا
سليم بسخريه:: تلاقي الهبله بتاعته. سبها ترن براحتها
….
مكرم: ازاي مش فاهم
عاصم: يعني انت شايف ان نور تنفع ولا لا
مكرم: نور ذكيه طبعا تنفع
عاصم:: بس حاسس اني بظلمها نور مش بتجب مجال دا هي بتحب مجالها هي
مكرم: محدش فينا طلب منها اصلا هي وسلمي اللي قالوا يمسكوا الشركه لحد ما تقوم بالسلامه فين الظلم في كده وبعدين لازم هي كمان تعرف كل حاجه عن شغلك وهي كمان كانت بتدرسوا بيني وبين نفسها واخده عنه فكره
عاصم: في فرق ما بين دراسته وفي فرق بين ان هي قراءته
مكرم: انا شايف انت اللي بتصعب الموضوع سيبها على ربنا واي حاجه اكيد عز معاه
عاصم: ربنا يستر
…..
بعد ساعه
عز: بس كده في حاجه مش مستوعبه او ما فهمتهاش
نور ابتسمت:: لا ابدا. شكرا
عز ابتسم:: علي ايه. مافيش شكر بين الصحاب ولا انا مش صاحبك
نور: لا
عز اتكسف: ايه
نور ضحكت: انت جوز تختي وغمزة
عز ضحك:: اذا كان كده ماشي
…..
سلمي: انا عارفه ان بنكم خلافات كتير بس لو سمحت كفايه كده انتم كبار
سليم ضحك بسخريه:: واللهي ما تقوللها هي كمان
سلمي: نور لو اتعاملت معاها كويس هتتعامل معاك بنفس طريقتك
سليم: اعمل ايه يعني
سلمي بضيق: اعتبرها من الوفد هتتاعمل معا ازاي اكيد مش هتشخط غي وتزق وتهزق في
سليم:: هي مستفزه
سلمي: مافيش فايده وبعدين انت خدعتها ومتقولش انها غبيه او فاشل
هي اتعاملت معاك ب قلبها. وصعبت عليها ومكانش قادره تستحمل الظلم ان حد ياخد تعبك.. بس طبعا دا كان تمثيل بس هي متوقعتش كده هي مكانتش اصلا وخداك حاله جت وخلاص بالعكس هي … سلمي سكتت ولحقت نفسها
سلمي: المهم زي ما هي قالتلك انت مغلطش ومحدش لي جميل علي تاني وياريت تتعامل معاها كويس اعتبرها حد من اهلك. بعد اذنك
…..
بعد وقت كلهم اتجمعوا تاني
سليم: تمام كده الاجتماع بكرا في حد مش فاهم حاجه…. وبص لي نور
نور قامت:: تمام. بكرا نتقابل

سلمي بستغراب:: ايه دا مش هتروحي معايا دا عز هيوصلنا
نور:: لا عندي مشوار مهم بعد اذنكم ومشيت
عز؛: مافيش فايده اعقل بقا
…..
نور: اسفه اني نزلتك الوقت دا.
معاذ: ياختي انا اصلا ماصدقت انزل
نور: ليه
معاذ: كنت في تجمع عائلي. وبثا وتلزيق
نور ضحكت: امم مادام تلزيق يبقا في بنت عينه منك
معاذ: بالظبط
نور: الله مين
معاذ: بنت عمتي وعمتي حربايه اصلا
نور ضحكت: وهي
معاذ: بنت عمتي يعني
نور: اها
معاذ: كويسه ومحترمه
نور: وحشه طيب
معاذ: لا ابدا جميله
نور: اومال مالك
معاذ: دايما حاضر وعايز ايه انت جيت انت كويس انت انت.
نور بصتله بقرف: اومال تتف في وشك يعني لما تشوفك
معاذ ضحك علي نظرتها: ايه دا في ايه لا مقصدش
نور بقرف : اومال تقصد ايه
معاذ: اصل اهتمام بزيده بيخنق انا عارف وتستهل راجل كويس وتمنا انها تكون ليا بس سالبيه بغباء عايز ليها رائي مش كل شويه حاضر وخلاص
نور: لا حول ولاقوة الا بالله بني ادم مهزق
معاذ: نور يعني لو انتي حبيتي ولد ومالهوش شخصيه ودايما حاضر ومالوش رائي وتحسي الاله معاكي هتبقي مبسوطه
نور : لا
معاذ: شوفتي بقا
نور: طيب ما تقعد وتتكلم معاها وحاول. تفاهمها دا
معاذ: هتزعل
نور ضحكت وغمزة: خايف علي زعلها
معاذ ضحك:: اصل عيب اقولها كده
نور ابتسمت : بتحبها صح

معاذ: مش عارف بضايق لما عمتي زعقلها او اخوها او باباها
نور: ثانيه هي كله بيزعقلها
معاذ: للاسف اسلوبهم معاها وحش اووي ودا بيضايقني عشان كده بابا دايما يخليها قاعده معانا وماما كمان عشان بيحبوها. وانا معظم عاركي مع عمتي وابنها بسبب حور
نور بحزن: حرام عليك
معاذ: الله وانا مالي
نور: لا ليك مفروض تكون ضهر ليها يكمن هي بتحبك عشان كده عشان بدافع عنها
معاذ: طيب انا اعمل ايه يعني ما حور هي اللي سامح بكده ليهم
نور ابتسمت: اسمها حور
معاذ: امم
نور: طيب ما تحاول تعزمها مره وتتكلم وتفاهمها ان شخصيتها تبقا قوي
معاذ: انتي عبيطه ما قولتك هتزعل
نور: اممم طيب خلاص ايه رايك تخليها مره المستشفي وانا موجوده وانا اكلمها
معاذ ابتسمت: اشطا بس اوعي تقوللها حاجه
نور: عيب عليك
……
تسريع الاحداث
نور روحت. وكانت مبسوطه رغم اللي صل الصبح معاها وجتلها فكره انها تغير حاجات في تصميم. رغم مش شغلها بس حبت يكون في حاجه مختلفه. وقاعدت شويه تشوف تصميم وتغيرها وبعدها نامت
تاني يوم.
في الاجتماع
كان. اتكلمو في ت كانوا تكلموا في التفاصيل كلها ومعجبين بتفكير نور لانها غيرت حاجات في التصاميم
ياسين من الوفد : تمام يعني كده التصميم منظمه
سليم: بالظبط
عز: والتنفيذ هيكون مع سليم و نور اما تصميم عندي انا وسلمي
ياسين: بس عجبني التصاميم دي بجد وبص لي نور ب اعجاب
نور ابتسمت ب فرحه:
فاروق مساعد ياسين : طيب يبقا كده تمام التسليم امتا
سليم: بعد شهر
نور بهمس لي سليم: مش هنلحق عشان تصميم جديده
سليم بصلها وبهمس: انا اقدر اجيب المعدات الجديده من بكره
نور هزت راسها: تمام
ياسين: اتفقنا
سليم: اتفقنا
بعدهاسلمواعلي بعض
ياسين: نور كنت عايزك ثانيه

نور راحت: افندم
سليم بصله وفضل مراقبهم
ياسين: هو انتي لي حد في طب
نور: ليه
ياسين: اصل شوفت واحده شبه في مؤاتمر قريب عن علم نفس وشاطرا جدا انا لو مشوفتش دلوقتي انك مهندسه كنت قولت انتي
نور ابتسمت: بس دا انا فعلا
ياسين ب اعجاب اكتر: بتتكلمي جد مش معقول انتي شاطره في كله كده
نور ابتسمت بفرح: شكرا
ياسين: العفو علي ايه. طيب ينفع تقبلي عزومتي علي غدا بكره
نور بحراج: اسفه بجد بس انا مش فاضيه خالص
ياسين: اي وقت
نور: سبها زي ما تيجي لان موعدكش وشكرا علي كلامك بجد وعلي العزومه بعد اذنك
ومشيت
….
سليم كان بصص عليهم اول ما مشيت راح وراها
سليم: كان عايز ايه.
نور بصت وراها: افندم
سليم؛ اتفق علي كم عشان
نور: ايه
سليم: متستعبطيش اكيد اخدك علي جم عشان يخالي صفثه معاكي شكلك عجبتي وحب ينفعك مصممه شاطر وهتنفذي
نور بصتله بصدمه: هو انت ايه بجد ليه شايفني كده
سليم: اومال كان عايزاك في ايه
نور: حضرته كان بيشبه عليا عشان كا دكتوره نور علم نفس مش مهندسه وفاهمته ان دا انا فعلا وعزمني علي االغدا ورفض لان شكله مش مظبوط ولو حتي كان كويس برضو لا بس دا اللي حصل ومفروض مالكش حق انك تعرف بس عشان تفكيرك المريض دا بيهيا لك حاجات ما حصلتش
سليم مكانش لي رد:…
نور: لو سمحت احنا للاسف هنشتغل مع بعض لحد ما بابا يتحسن فا ارجوك بلاش طريقتك دي لان انا فعلا تعبت ولو عايز تبين انك فعلا احسن وافضل وان انت اللي جامد واو مافيش منك تضحك علي الدنيا كله بس محدش يقدر يعمل كده معاك فا تمام ياسيدي انت صح وقدرت فعلا ضحكت عليا وتفهمني انك تعبان و فعلا انت السبب في تلاحقني وقت ما كنت هتاذي وشكرا طبعا بس كفايه لحد كده هي فتره بس وهتعدي ياريت تتعامل معايا كا بني ادم زي زيك لا ن تعبت بجد بعد اذنك.
ومشيت
عز وسلمي كانو متابعين الموضوع من بعيد
سلمي بخوف : نور مش كويسه هي عمرها ما تواجهه حد او تعترف بوجعها وتعبها لي حد بشكل دا
عز بضيق من سليم: انا اسف بجد علي تصرفاته
سلمي: بتتاسف ليا انا ليه واصلا انت مالك سليم هو سبب
عز: طيي روحي وراها
سلمي: نور في لوقت دا بتبقا مش حبه حد يشوفها دلوقتي هي ندمانه انها قالت كل دا بس في نفس الوقت جابت اخرها قوله يبطل يحرجه فيها ارجوك.
…..

تاني يوم
في شركه
سليم كان قاعد بيفكر. لمح نور دخله مكتبها
سليم: نور
نور بصتله ومن جوها: هنبداء بقا من اولها
سليم لحظ ان عنيه ورمه من العياط
سليم: الملف بتاع نسيتي امبارح امسكي
نور : اها شكرا واخدته
سليم: صحيح في حاجات انتي غيرتيها انا مش فاهم تقصدي ايه لازم نقعد عشان تعرفيني
نور: تمام ثانيه بس ادخل الحاجات دي واجي
سليم: تمام
….
عز: الو انتي فين كل دا
سلمي: في المستشفي بسلم ملفات وبعدين بتكلمني كده ليه
عز؛ عشان رنيت علي حضرتك كذه مره ومش بتردي
سلمي: اكيد غصب عني
عز: ولا ما الدكتور كاريزما
سلمي بصدمه: انت بتشك فيا يا عز
….
حور: اتفضل. خالو جاب القهوة دي امبارح عجبنتي قولت اعملك منها
معاذ: تسلم ايدك
حور ابتسمت: تسلم
معاذ: صحيح انتي فاضيه بكره
حور: ليه
معاذ: لو كده تيجي معايا المستشفي. اعرفك علي صحبتي
حور يزعل وغيرها: بتخبها
معاذ ابتسم ولحظ غيرتها: صحبتي وزي اختي يا حور انا مقولتش حببتي
حور: ماشي بس تعرفني عليها ليه ما اكيد بتحبها
معاذ: اويمكن كلمتها عنك فا حبت تشوفك
حور بصدمه لان متعوده انه بيتجاهلها: عني انا
معاذ: امم ايه موافقه ولا لا
حور ابتسمت: مقدرش اقولك لا اكيد هاجي. وبطفوله بجد كلمتها عني انا
معاذ ضحك: اها وربنا
…..
نور: بس دا اللي كنت اقصدو
سليم: تمام وايه الهدف من كده
نور: لان الاطفال دايما بيجرو فا ممكن طفل يجري من طابق علوي يحصل حاجه بعد الشر فا الاحسن يكون ان الالعاب وكل حاجه تخص الاطفال تكون تحت تكون محكمه
اما الباقي في العلوي بس والفرع التاني يكون مجهز باي عيادات او اي حاجه تخص كده بحيث يكون كل مجمع لي تخصص مايبقاش المول متلغبط وكل فرع في المول او مبنى لي تخصص لواحدو
سليم؛: حاجات اللي جديده من التصاميم. هتيجي بكره ونبداء
نور: باذن الله في حاجه تانيه طيب مش وضحه
سليم: اها في موضوع تاني
نور بستغراب: ايه
سليم: بلاش تتعاملي ما ياسين كتير مش كويس زي ما قولتي بمعنا هتلاقي يظهر فجاءه بدون سبب
نور بصتله بستغراب: تمام شكرا ولفت ومشيت بس واقفها كلمة سليم
سليم: انا اسف
نور تنحت ولفت وبصتله:
سليم:
 

google-playkhamsatmostaqltradent