Ads by Google X

رواية احببت عنيدة الفصل الخامس 5 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت عنيدة كاملة بقلم الاء عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت عنيدة الفصل الخامس 5

 

نور:  بص بقا  انت جوا اللي كل شويه برائي دا مش معايا دا عندها

سليم ضم حواجبه :عندها مين

نور:ام بقص بص بقا  هنتفق اتفاق لان انا خلقي داء

سليم :…

نور:هو احنا مش اتفقنا  ان اجبلك تصميم وانت تظبط الدنيا

سليم ضحك بسخريه:  انتي عبي”طه ابت انتي عايزه سليم  مكرم سليم الجارحي ياخد.منك انتي

نور  :انت مش طبيعي وربنا  بس العيب مش عليك العيب عليا  عشان صدقت عيل زيك

سليم جز علي اسنانه:الزمي حدودك ياز”با’له

نور : مش هاخد علي كلام واحد بوقه

سليمصدقيني لو حطيتك في دماغي مش هتل”ومي غير نفسك

امل دخلت بالاكل:اهدو في ايه

سليم بغضب: ايه دا انا قولت قهوة

نور :مش ليك اصلا  واخدت من امل تسلم ايدك يا امول

امل: القهوة اهي في حاجه ولا ايه

سليم:في ان البني ادمه دي مفروض تمشي مش تجبلي معاها البتاعه دي وشارو علي سلمي

سلمي ابتسمت:اسمي سلمي

سليم بصلها بقر’ف:

سلمي بهمس:كاريزما خالص

نور بقرف:كرامتك  لو لقيه في شيبسي  قلبظ مش هته”نيها كده

امل:اهدا طيب تعالوا ي بنات برا

نور:لا لسه  اتفضلي حضرتك

سليم:برا يا زف”تهاانتي والبتاع دي

نور: اتفضلي حضرتك انتي لو سمحتي وبصتلها انها تطلع

امل :ربنا يستر وطلعت

سليم بغيظ دير وشه :بها”يم مبتف”هموش

سلمي ضحكت:عص”بي

نور بصتلها بق”رف:مهز”قه كلي كيكه وانتي ساكته

نوروبدات تاكل وهي بتتكلم :: بص انت دلوقتي وصلت لي ايه وانت مصمم ورفض العلاج

سليم بشمزاز: اقفلي بوقك وانتي بتاكلي

سلمي بهيام  ::كذه مره اقولها كده

سليم بنر’فز ::مين دي

نور: فكك منها  المهم  بقا

سليم  بع’صبيه:اقفلي بوقك شك”لك يقر”ف

نور بنر’فز وشبه زع’يق:  بصصلي في لقمه مش فاهمه ليه  سايت الاكل  نتكلم بصراحه ورحمه امي ماتتع’صب وتتنر”فز والجوا دا عشان انا مضا”يقه  وهتع’صب  وهجوع ومش هنعرف نلم ليله دي اشطا

سلمي:نور نور  كلميه  عني

نور:اركني انتي دلوقتي لسه بقول مش عايزه اتع’صب

سليم:مين دي

نور:ياعم اعتبرها مش موجوده المهم  هسالك سوال هو انت شايف لوفضلت كده هتوصل لايه

سليم:شي ميخصكيش

سلمي:انت عارف ان في بنا حاجات مشتركه انا اسمي سلمي  وانت سليم      الفرق ال ي والميم متلخبطين

نور: حسبي .الله ونعم الوكيل

سليم: ايه القر’ف دا

………

بعيد عن روايه .شفت الفكره دي عجبتني

صلي علي  سيدنا محمد

امل طلع من المطبخ لقت عز قاعد

امل : حبيبي انت جيت امتا

عز: من شويه

امل:طيب احطلك تاكل

عز:لا لا اكلت في شغل هي نور فين

امل :هي وبنت خالتها عند سليم

عز بستغراب:بنت خالتها

امل ضحكت:اها بس عسل  بسم الله .ماشاء الله قمر متختلفش عن نور الفرق بس عيونه الرمادي

عز ضحك: اطلبلك ايديها في ايه ي امي

امل كشرت:بتتر’يق

عز ضحك: هو انا اقدر وباس راسها ورح لي سليم

….

سليم بضيق: بين انك اوحده غب’يه  وذكائها محدود

سلمي اتكسفت: انا مغلطش فيك عي”ب كده

سليم بسخريه: العي’ب انك تدخلي اوضته ولد  ولا ايه

سلمي عيونه دمعت : انت قل’يله الا’دب

نور :اخيرا الد”م اشتغل

عز دخل: مساء الخير

سليم بز’عيق:في زف”ت باب يتخبط عليه

سلمي بهمس لي نور:عايزه امشي

سليم سمعها بسخر’يه :ايه الكلمه وجع’تك اووي

نور :احتر’م نفسك

عز :اهدو في ايه

نور :في ان ابن عمك قلي’ل الاد’ب

سلمي:يانور عايزه امشي

عز بصلها :اهدي طيب وانت  ياسليم عي’ب كده

سليم ضحك:امم عجبتك  وبص علي سلمي بوق’حه مش بطاله بصراحه

سلمي بصدمه :انت انسان سا’فل وشدت ايديها من نور وطلعت

نور بصتله بقر’ف: للاسف تعاملك مع نا’س زبا’له كتير مفكر كله كده او زيك وطلعت

عز بضيق من اسلوب سليم: غ’بي وطلع وراهم  لقهم نور  رايحه تركب عربيتها ومشيه استنو بس

نور :لا كفايه لحد كده

عز:وهو دا اللي هو عايزو انك تمشي وتبقي كده انتي اللي بتستسلمي زيو

نوربضيق:يعني عجبك كلامه دا

عز:لا طبعا  وانا اسف والله وبص لي سلمي واسف ليحضرتك واتمنا تقبلي اعتذاري

سلمي مسحت دموعه بطفوله :   كلامه مش كويس وانا معملتلهوش حاجه

عز: عارف مافيش قمر كده يعمل حاجه وبذات لو عيوني رومادي

سلمي بصاله ووشها احمر:ايه دا في ايه

نور ضحكت:انت غريب وربنا

عز ضحك: بجد اسف علي اللي حصل

نورابتسمت:ولا يهمك

عز :بما انكم  قبلته الاعتذار  تقبلوا نتغدا مع بعض

نور  بحماس:انا موافقه

عز بص لي سلمي:وحضرتك

سلمي :اروح

عز ابتسم : طيب لو انتي بتخديني  بذنب ابن عمي فا انا اتاسفت وصدقينس انا مش راضي عن تصرفاته

نور كتمه ضحكتها عشان عارفه عز بيتسهوك

سلمي :لا ابدا بس  بجد مش عايزه شكرا خد نور وانا هروح

عز:طيب ياستي  تعالي لو معجبكيش الهروج اروحك لي حد البيت    اتفقنا

نور بهمس لي سلمي : وافقي الواد كاريزما بحق وحقيقي

سلمي بصتلها وضحكت: بتتريقي

عز  :يلا

نور :يلا

………

تسريع الاحداث

عز فضل يهزر معاهم  ويحاول يصلح اللي  سليم عمله  بذات مع سلمي .وكانت نور فرحانه  عشان سلمي  مبسوطه وفضلوا يتكلموا برضو عن سليم   وعده الوقت  وسلمي روحت وعز  اقنع نور انها تكمل اللي بداته ورجعت معا

…..

تاني يوم

عز :نون  بقولك

نور بصتله:ايه نون

عز ضحك:اسمي بس

نور ضحكت:انا مش مرتحالك وربنا

امل بضحك:الدلع دا تتاكدي وراه مص’يبه

عز:ابدا   وربنا

نور:خير

عز: سلمي

نور  : بتحلم

عز:اسمعيني بس

نور: انا معرفكش اصلا

عز:احم ايه الاحراج دا

نور  ضحكت:دي الحقيقه يا صديقي

عز:طب فرصه

نور: بس  يا بابا انا هروح اشوف ابن عمك  اللي هيجبلي جل’طه

………

لا اله الا الله ❤

سلمي  بفرحه:عارف يابابا  امبارح كان يوم علي قد ما كان وحش علي قد ما كان وحش كان جميل

عاصم : ليه

سلمي: امبارح  وحكيتله على اللي حصل بس وكان اليوم جميل اوي  ازاي ابن عمه وتصرفاته عكس سليم خالص

عاصم ابتسم: فعلا   بس رغم كده فس شغل زي سليم  بالظبط

سلمي بستغراب:  معقول

…..

نور:  عرفت ان .فضل شهر علي مؤتمر   التنفيذ  المشروع

سليم :….

نور بخبث :  انا  لو مكانك كنت الفتره دي اشتغلت علي تصميم  وقدمتها  وقتها اكيد كان هيوافقه

سليم  ضحك بسخريه:   بجد طيب

نور  بستغراب:ايه اللي يضحك في كده

سليم: ولا حاجه  انتي مالك

نو ر اتنهدت:يا سليم  المفروض   ترد عليه ماتبقاش كده  وانت متاكد بعد المشروع بتاعك دا هو مش هيجي قدام

سليم:  يمكن

نور : طيب بلاش  انك تعمل تصميم تاني ليه ما تبداش علاج انت حالتك بسيطه خالص

سليم رفع حاجبه:ليه

نور  :هو ايه اللي ليه

سليم: ليه اتعالج

نور:  هو ايه ليه عشان نفسك عشان مش واحد فا”شل زي دا ينجح   علي مجهودك  او يخليك تبقا كده

سليم:…

نور بيأس:سليم انت شخص تعبت عشان توصل لي اسمك دا اللي  رغم اللي حصل لسه اسمك في البلد كلها   مضايعش كل دا  عشان موقف   ايوه هو صعب بس   وبعدين اكيد عده عليك  تخسر طبيعي البني ادم يخسر   ودا درس انك متثقش في  انت متعرفهوش كويس  انا علي حد عالمي  ان البنت دي   اتعرفت عليها   في سنه .بس  دي متخالكش تثق فيها  لدرجه دي

سليم:واثق فيكي انتي صح  اطلعي برا

نور:وانا مقولتش تثق فيا  ولا طلبت منك غير ترجع  احسن من الاول وتبداء علاج .مش عشان اهلك زي  مبقولك   كل مره لا عشانك  انت حرام بعد كل تضيع كل ده

سليم  : اطلعي برا طيب

نور .بصتله بحزن وراحت واقفت قصاده

نور : انا كل مره ببقا  نفسي انجح في اي حالا امسكها عشان  مش بحب الخساره  او اليأس   بس صدقني المره دي انا حسه بيك  انك تثق في حد ويخذلك  دي صعب  بذات لو كنت بتحبه  ارجوك فكر  تاني انت متستهلش تكون كده  بعد اذنك وطلعت

سليم  بص عليها وهي طلع  بتفكير:

…….

عدت الايام   ونور .بتحاول مع سليم انه يتعالج  وعز كان بيستغل  لما نور تروح لي  باباها .وسلمي تشلم عليهم  كان  يوصلها ويتكلم مع سلمي  لحد ما اخد رقمها وبقا شبه اصحاب وقبل المؤتمر ب اسبوع

….

لاحول ولاقوة الا بالله 💛✨

نور بضيق:ابن عمك دا غ’بي

سلمي:انا مستغرابه بصراحه

عز: مش عارف  بيعند مين

نور:لا دا مش عند دا تخل”ف

عز ضحك:  سوال  انتي دكتوره ازاي خلقك   ديق  كده

نور ضحكت :لا انا مش ببقا كده مع الحالات .

عز:اومال

نور بضحك:  انا بشوف ابن عمك شكله بيستف’زني

سلمي بزعل:فعلا

عز  ابتسم:قلبك ابيض بقي

سلمي  ابتسمت: انا كنت مبهور بشخصيته  معرفش انه كده

نور :عشان مهز’قه

سلمي : خلاص بقا

امل: نور سليم عايزاك

نور  بستغراب :ايه

كلهم بصو لي بعض بستغراب

عز :طب روحي

نور :تمام وراحت

امل :تفتكرو عايزها ليه

سلمي :مش عارفه

امل:ربنا يستر وشمشمت الاكل وجريت

عز ابتسم لي سلمي : انتي قولتي  كنتي مبهوره  شخصيه سليم  طب انا ايه

سلمي  :انت ايه

عز قربت:ايه …  ايه بس قولي اي حاجه

سلمي ضحكت  بطريقه تاخد العقل :في ايه بجد

عز  ضحك علي ضحكتها: ضحكت قمر

سلمي وشه احمر:احم  في ايه

عزضحك:  انتي شايفه ايه

سلمي بتوتر : جعانه

عز بصلها بالامبالاه:انتي وبنت خالتك عايشين عشان الاكل بس يارب صبرني

عز:مين

سلمي :دكتور معانا  قمر يا عز قمر

عز بضيق: واللهي قمر

سلمي :استني وردت الو  الحمد الله وحضرتك اها….لا..تمام  الحمد الله ..شكرا وقفلت

عز:عايز ايه وبيكلمك ليه

سلمي بخماس :سالني عن حالا اللي استلمتها

عز :ومالك فرحان اكنه اعزمك على العشا

سلمي :ياريت  بس دا مش شايفني اصلا

عز:   تصدقي وتؤمني بالله

سلمي : لا اله الا الله

عز:انتي مهز’قهه

……..

عند نور وسليم

نور بستغراب: امول قالت ان انت عايزني خير

سليم:

google-playkhamsatmostaqltradent