Ads by Google X

رواية من عالم اخر الفصل الرابع 4 - بقلم زهرة اللوتس

الصفحة الرئيسية

  رواية من عالم اخر كاملة بقلم زهرة اللوتس عبر مدونة دليل الروايات


 رواية من عالم اخر الفصل الرابع 4

  

بس ماريا ابتسمت بسمه صفره

وفجأه لقيتها بتقول =وفيها ايه لما يكون متجوز

انا بصتلها بصدمه وفجأه بدأت اربط الاحداث في عقلي

بدأت اشاور عليها واضحك بهستريا

=انت كنت عارفه انه متجوز مش كده كنت عارفه ماريا

قلتها وانا بصرخ في وشها….

قالت ببرود =ايوه كنت عارفه وفيها ايه لما يكون

قاطعتها وانا بصرخ بهستريا =ااااه قولتيلي وفيها ايه

انت علشان قبلتي علي نفسك تبقي زوجه تانيه

عايزه الكل يبقي زيك مش كده انت اخر واحده كنت اتوقع انها تبقي كده

ماريا ببرود =والله زياد مايتعوضش زوجه تانيه زوجه اولي مش بتفرق المهم ان يكون مريش ويعيشك ملكه

فضلت اهز راسي بلأ هي مين دي مستحيل ايه البشا. عه دي

فضلت ابص عليها وفتحه بوقي وعيني مش قادره استوعب =انت عارفه ياماريا كويس ان انا حبيت زياد وهو لسه طالب مايملكش جنيه

ضحكت اوي =وجيه تتنازلي عنه بعد ما بقي ليه ريش

محستش بنفسي غير وانا بشاور علي الباب وبصرخ فيها

=براااااااااا ماريا برا انت كدابه انت مش خايفه علي مصلحتي ولاانت بش. عه فلوس بالشكل ده

انت اتكسرتي لما عرفتي ان كريم متجوز عليكي……

وحبيتي الكل يبقي زيك علشان كده ماقلتليش علشان

عارفه كويس ان كنت هسيبه…. حتي انت يامريا حتي انت اتخدعت فيكي……

ماريا اجتمعت الدموع في عيونها صرخت بهستريا

=وانت فيكي ايه احلي مني علشان جوزك يعززك وانا جوزي يهني بالشكل ده….. اشمعنا انا اللي جوزها يتجوز عليها….. انت اخذتي التعليم اللي طول حياتي نفسي فيه

واخذتي احسن عيله الجبالي…… ايوه انا اللي شجعت زياد يتجوز عليكي وفيها ايه مش اخوه عملها مايعملهاش هو ليه

بقيت عماله اهز راسي بلا وماحستش بنفسي غير والدنيا

بتدور بيا اوي اوي وفجأه وقعت وانا مش حسه بحاجه نهائي

……………………………………

كريم بصراخ =انت اتجننت ليه عملت كده يازياد ليه

دي فضلت خمس سنين تحب فيك

زياد بغضب =هو الحب بالعافيه مالقتش نفسي معاها ايه

كريم وهو بيسمح وشه بأيده

=وجي تكتشف بعد خمس سنين انك مش بتحبها

كريم ببرود =اصلا دي بت مش تما. م ازاي آمن ليها علي نفسي وهي فضلت خمس سنين تكلمني من ورا اخوها

كريم فتح عينه بصدمه….

=انت بتقول ايه

زياد وقف بغرور وحط ايده في جيبه =اكيد يعني مش هأمن شر. في مع واحده كانت مقضيااه معايا

ولسه هيكمل كلامه لك. مه قويه نزلت علي وشه

كريم بإنفعال = لانها افتكرتك راجل بس للاسف.. دي اكتر واحده المفروض تبقي واثق فيها لان دي اللي انت قارأ

ماضيها وحاضرها لانها بتاعتك وانت بقي واثق في اللي معاك كانت سيبه سرها مع مين غيرك

بص عليه بقرف وقال وهو ينوي الخروج من بيته

=انت مستحيل تكون زياد اخويا ماكنتش اعرف ان الفلوس بتغر كده

سابه وفتح باب الشقه وقفله وراه بقوه اتنفض زياد

وفضل يرمي كل حاجه بجنون

_____________________________♡

عند جهاد………

كنت علي سرير في المستشفي…… وكلام زياد

كله عمال يتعاد في وداني وزاد عليا كلام ماريا

اللي كان عامل زي الس. م مش قادره قلبي هيقف……

كنت مغمضه عيني ومش قادره افتحها

حسه بسخونه في جسمي غير العادي

بس فجأه سمعت صفاء وهي بتزعق في ماجد

=اسمع ياماجد انا مش هستحمل اختك دي اكتر من كده

قلتلي كلها كام شهور وتغو. ر بس دي شكلها متبته

دي طفشت الراجل

انا مابقتش مصدقه اللي انا سمعاه =هي دي صفاء ولا انا دخلت غيبوبه ولا في ايه

بس سكت مع صوت ماجد اللي قال وهو بيدوس علي سنانه =صفاء دي شقتها زي ماهي شقتي انت ناسيه اننا بعنا شقتنا وقعدين في شقه بابا لو حد لازم يمشي يبقي انا وانت لكن ده بتها……..

صفاء فجأه جابت ورا =ياحبيبي مش قصدي انا بس خفت عليها دي خلاص قطر الجواز راح عليها فضلت ترفض في العرسان علشان السانيور واهو نفضلها لما شاف نفسه

وهي حالها وقف عاجبك كده

كلام صفاء كان جارح اوي رغم ان عندها حق بس وجعني اوي وحسيت قد ايه انا كنت غبيه

ومابقاش علي لساني غير كلمه واحده =يارب خدني

انا مابقاش ليا مكان هنا الناس وحشه اوي اوي

انا مش مستحمله اكتر من كده يارب خدني مش قد خذلان من حد تاني انا تعبت عايزين تعرفوا حقيقه البشر

شيلوا حرف الباء المسخبين وراه وانتوا تعرفوا حقيقتهم

دخل الدكتور واتكلم بجد =الانسه حالتها وحشه اوي

وجسمها مش متقبل العلاج

ماجد بقلق =يعني ايه؟

الدكتور ربط علي كتفه =ربنا يشفيها احنا هنعمل اللي ربنا يقدرنا عليه بس المحلول مش راضي يمشي في جسمها

وضغطها مش راضي يوطي لو فضلت علي الحاله دي

اكتر من اربعه وعشرين ساعه احتمال تدخل في غيبوبه

ماجد بصدمه =غيبوبه!!!!!

________________________

ياتري ايه اللي مستني جهاد تاني؟

تتوقعوا حياتها هتفضل كده؟؟؟

حبه اشوف تحليلاتكم علي البارت؟

سؤال كام هو فعلا في ناس كده؟

google-playkhamsatmostaqltradent