رواية احببت عنيدة الفصل الثالث 3 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت عنيدة كاملة بقلم الاء عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت عنيدة الفصل الثالث 3

 

نور: اشطا ودخلت اكيد.وحشتك

سليم بص علطول يتاكد من صوت:

نور: هنتخرس تاني

سليم بضيق:كنتي فين ومشيتي ليه

نوربستغراب: اجازه اظن حقي

سليم بعصبيه: باي حق المفروض تعرفيني

نور : باي حق ايه وبعدين انا مش شغاله عندك اصلا عشان تتعامل معايا كده وباي حق لان بني ادم من حقي ارتاح شويه

سليم بسخريه:ليه ايه اللي تعب الهانم دا انتي طيحه هنا ولا اكنه بيتك

نور:بعيد عن قلة الازوق بتاعتك حضرتك انا بتعامل مع واحد زيك كفيله تتعبني انت مفكر ردي عليك دا برود.مش من طاقتي

سليم:محدش جبرك ممكن تمشي

نور: اكيد طبعا واصلا بشوفك حد مكاني

سليم ضم حواجبه: ايه

نور: يعني حد هيتابع معاك مكاني لان

سليم بستفزاز وقطعها: استسلمتي انتي وجايه تقوليلي ليه استسلمت ردي على نفسك

نور بصتله بتفكير:عمري ما استسلمت بالعكس بقاوح

سليم: واضح من انك بتمشي دلوقتي

نور: ابدا بس انت كا سليم مكرم الجراحي استسلمت مع العلم ليك اسم وكلمه واحده الكل ينفذه لحد دلوقتي وانت مصمم برضو انك تقع وتتهزم اما انا مش اول واحده تيجي هنا وتمشي بالعكس انا اكتر حد قاعد معاك يعني حاولت ما انت صفر في المعافره وحابب تكون ضعيف

سليم بغضب: انا مش ضعيف انا محدش مر باللي حصلي

نور :كلنا بنمر بنمر بازمات المفروض نواجهه مش نهرب ليه بتهرب من مشكلتك دا مش حل

سليم لف ليها وبزعيق:مش بسهوله دي انتي ما حسيتيش بالي حسيته ولا تعبي ولا مجهودي ولا حتى كنت استاهل اللي حصل ليا ده انا ما اذيتش حد تاذي الاذيه دي ليه لا لاما كانش سهل عليا كل دا

نور:بس سهل عليك الاستسلم

سليم:انتي ليه شايفه اني مستسلم

نور :عشان دا فعلا المفروض تقوم من تاني وتتكلم وتوجهه مش تقفل علي نفسك

سليم:اواجه ايه اواجه شخص اخد تعبي ومجهود اواجه اني كنت بحب واحده زباله وخنتني وكانت بتستغفلني من اول يوم شوفتها اواجهه اني خسرت .لي اول مره في حياتي واتخدعت وهما عايشين حياتهم علي حسابي

نور بستغراب انه اتكلم قاعده قصاده بفضول وبطفوله : هو مين

سليم بسخريه: مراد مكانش حد يعرف اصلا بس بعد ما سرق مجهودي وتعبي في مشروعي بقا مردا العالم كله يعرفه

نور بصدمه.: مراد الالفي اللي العالم دلوقتي بتتكلم عن مشروعه

سليم بضيق:مشروعي انا .

نور:عمل كده ازاي

سليم بغضض:بت جتلي وقال ايه مالهاش حد وعايزه تشتغل وانا وافقت وفضلت سنه تحت عيني لحد ما بقت سكرتيره الخاصه وحصل ما بنا تعامل كتير وقالت انها بتحبني وقتها اقنعت نفسي اني كمان بحبها مكنتش اعرف ان مراد هو اللي زققها عليا

نور: دي اللي طنط امل دايما بتقول عليها مكانتش راضيه عنها

سليم ضحك بستهزء … محدش كان راضي وبابا دايما كان شايف قربها غلط

نور:وطبعا قربها دا خالها تقدر تدخل مكتبك وتسرق تصميم

سليم : قبل العرض بيوم اتسرق . وتعبي ومجهودي اتاخد من واحده رخيصه تخيلي تعبك ومشاعرك يضيعوكي ف ثانيه وعايزه اتجاهل كل دا

نور جزت علي اسنانه وقربت منه وبتتكلم بغل: لا طبعا تزعل لدرجه يجيلك شلل ممكن يتعالج لا انت تستسلم لي وتخلي واحدفاشل مكنش حد يعرف يفضل عايش علي قفاك وتعبك انت مفروض اللي حصلك دا ترد عليه بالحسن وتعرفه اها سرقة مني تعبي بس انا اقدر امحيني بمشروع احسن منه و انت قولت بالسانك عايشن حياتهم

سليم: مش بسهوله دي انا حاسس اني غبي ازاي صدقتها انا مبقاش عندي ثقه في نفسي اصلا

نور :حاول تاني وتالت لحد ما تثبت لي نفسك انك مش كده وكمان ليهم مجهودك دا اللي المفروض ترجعوا

سليم ضحك بستهزء:والله ازاي

نور مسكت ايدو : سليم طز في اي حاجه اللي فات مات تبدا من جديد

سليم :صعب

نور:اتوكل علي ربنا مافيش صعب معا هو اكيد هيوافقك ربنا استحاله يخلي الظلم ينتصر صدقني

سليم شد ايدو:برا

نور: برا دا اللي قدرت عليه تصدق وتؤمن بالله انت راجل هزق

سليم جز علي اسنانه:برا يانور

نور قامت: براحتك ان شالله ما اتقدمت خطوه وعلي فكره بقا انا اقوه منك عشان انا مريت بنفس تجربه دي وقومت

سليم بانتباه.:ازاي

نور غمزة: خز*وق الكليه كان موز كده اهااا يلا اللهي يقحموا مطرح ما هو قاعد

سليم تنح:انتي بتحبي ولا بتكرهي

نور بحماس:احكيلك الباب خبط

عز:احم ينفع ادخل

سليم: متدخل من امتا الادب دا

نور ضحكت:متكسفهوش علي اقل هو بيحاول يبين احسن ما عندو قصادي مش انت

سليم.: صدقيني هغلط فيكي

نور: هو بعد كل دا مغلطش

عز بضحك: بس بس

نور : ما هو بيعصبني المهم تعال احكيلك انت كمان

عز قاعد جنب سليم: سامعك يا قلبي

نور رفعت شفتها:نعم ياخويا

نور :علي نفسه لسانك عشان مزعلكش انا مش قلبك اشطا

عز ضحك:من عونيه حاضر

نور:فعلا مافيش فايده المهم

سليم :ياريت

نور:طب مش حاكيه

سليم:تنام برا

نور: طب هقول بقا

عز:سيبك منه انا سامعك

نور ابتسمت:انت فعلا عسل شكلي هحبك بصو بقا بدايت الخزوق كانت

قطع كلامهم دخول

نور بغضب:

google-playkhamsatmostaqltradent