رواية احببتها وسط انتقامي الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم فريده محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببتها وسط انتقامي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فريده محمد

رواية احببتها وسط انتقامي الفصل الخامس و العشرون 25 

 
 
عند فريدة فريدة قاعده هي ومامتها فجأة فريدة قامت تجري على الحمام وفضلت ترجع عايدة قامت وراها بخضة. فريدة كانت ماسكه بطنها وعمالة ترجع عايدة بقلق .. مالك ياحبيبتي اكلم الدكتور. فريده بعد ما غسلت وشها .. ملوش لزوم ياماما عايدة ..يعني ايه ملوش لزوم انتي شكلك تعبانة فيها ايه لما نطمن عليكي فريدة بدموع.. انا حامل ياماما عايدة بصدمة.. ايه… حامل.. عرفتي ازاي فريده.. من يومين كنت مع ريهام وفجاه تعبت ورحت للدكتوره وعرفت فريده بدات تحكي. فلاش باك. ريهام وفريده كانوا قاعدين في مطعم بياكلوا بعد ما ريهام صممت واصرت ان فريده تخرج معاها. ريهام كانت بتحاول تخرجها من اللي هي فيه. في المطعم. ريهام.. يلا يا فريده كلي فريده بتعب ما ليش نفس والله يا ريهام كلي انتي. ريهام.. نعمم هو انا بقى عازماكي وصارفه ومكلفه عشان تيجي في الاخر تقولي ما ليش نفس ..هتاكلي يعني هتاكلي وبعدين دا السوشي ال بتحبيه . ومسكت الشوكه يلا افتحي بقك. فريده بتعب وضيق .. يا ريهام مش قادره ما ليش نفس ريهام .. طيب كلي دي بس مني واول ما قربت الاكل من بقها فريدة مقدرتش وقامت تجري علي الحمام وفضلت ترجع. ريهام راحت وراها ريهام ..
مالك يافريدة فيه ايه. فريدة بتوهان.. مش عارفه ريهام .. حاسه بإيه طيب. فريدة.. بطني بتوجعني ريهام بشك.. فريده انتي شكلك متغير ما تيجي تكشفي فريده ..اكشف على ايه بس.. عادي يا ستي انا بس عشان ما مش باكل كويس ريهام ..لا يا فريده انتي لازم تكشفي فريده ..ما تكبريش الموضوع انا كويسه وبعدين فريده سرحت شويه. ريهام.. بتفكري في ايه يا فريده فريده ..في حاجه في دماغي وخايفه تطلع صح ريهام ..قصدك حامل مش كده فريده هزت دماغها ..خايفه اووي. ريهام.. متخافيش ان شاء الله خير.. طيب تعالي نروح للدكتوره و نشوف. فعلا ريهام وفريده راحوا عند الدكتوره. الدكتوره.. اتفضلي يا مدام فريده. فريده قعدت.. شكرا الدكتوره ..حضرتك حاسه بإيه فريده ..حاسه اني دايخه وبطني بتوجعني كتير .ف كنت شاكه يعني اني حامل. الدكتوره ..طيب اتفضلي عشان اكشف عليكي. الدكتوره بعد ما كشفت عليها الدكتوره ببتسامة .. فعلا كلامك صح يا مدام فريدة انتي فعلا حامل . الف مبروك فريده بصدمه مع انها كانت شاكه بس كانت بتدعي ان شكها ده يطلع غلط فريده بصت لريهام وريهام بصتلها بقلق فريدة للدكتوره.. انا عايزة انزل الحمل ده .. ممكن تعمليلي العملية. الدكتوره.. انا اسفه انا مش بشتغل في العمليات دي فريده برجاء.. انا ممكن اديلك اللي انت عايزاه بس ساعديني الدكتوره ..انا اسفه يا
مدام فريده مش هينفع ..ونصيحه مني ما تعمليش كده. اولا عشان خطر عليكي ثانيا بلاش تتسببي في موت طفل .غيرك مش لاقي. فريده ما اهتمتش بكلامها. بس فريده هزت دماغها ..عن اذنك. وخرجت هي وريهام. في العربيه ريهام ..انتي اتجننتي يا فريده. انتي ازاي تفكري كده عايزه تموتي ابنك فريده بجمود .. ده ابن ياسين.. وانا مش عايزه اي حاجه تربطني بيه ريهام ..غلط يا فريده اللي هتعمليه ده غلط. انتي كده بتخاطري بحياتك فريده ..مش مهم عندي مابقتش فارقة. المهم اللي ما خلفش منه ريهام .. للدرجادي. فريدة بكره .. واكتر .. دا حرمني من ابويا ريهام ..خلاص يا فريده اللي حصل حصل.. عشان خاطري اوعديني انك مش هتفكري في الموضوع ده. ريهام.. اوعديني يا فريده فريده .. انا ما ينفعش اخلف من ياسين افهمي بقى ريهام ..انا خايفه عليكي. فريده.. ما تخافيش وتاني يوم بعد محاولات كتير من ريهام انها تقنع فريده ما تنزلش اللي في بطنها بس فريده برده مصممه. فريده وريهام راحوا عند دكتوره تانيه واتفقوا معاها انها تنزل البيبي بعد ما فريدة
عرضت عليها مبلغ كبير. الدكتورة وافقت . فريده وريهام واقفين قدام الاوضه اللي فريده هتدخل تعمل فيها العمليه فريده كانت ماسكه إيد ريهام وخايفه اوي ومتوتره. ريهام .. عشان خاطري يا فريده فكري تاني. في الوقت ده الممرضه خرجت ..اتفضلي يا مدام. فريده بصت لريهام بخوف. الممرضه يا مدام الدكتوره مستنياكي جوه. فريده دخلت مع الممرضه. واول ما دخلت كانت مرعوبة الدكتورة.. اتفضلي يا مدام بعد دقايق فريده كانت نايمه على السرير والممرضه ماسكه حقنه البنج وقربت من فريده عشان تديهالها فريده راحت زقت ايدها وقامت تجري على بره وهي بتستغفر ربنا فريدة وهي في حضن ريهام بعياط.. ما قدرتش ماقدرتش يا ريهام ريهام بفرحة .. الحمد لله ..مش هاتندمي والله .انتي كده عملتي الصح وخرجوا. بااك

    •تابع الفصل التالي "رواية احببتها وسط انتقامي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent