رواية زواج بهدف الانتقام الجزء (2) الفصل الرابع و الثلاثون 34 - بقلم يارا محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية زواج بهدف الانتقام كاملة بقلم يارا محمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية زواج بهدف الانتقام الجزء (2) الفصل الرابع و الثلاثون 34

  
كنز: بصدمه ه هو ايه اللي بيحصل هنا فهموني.
سلمي: بدلع زي ما حضرتك شايفه بنفطر أنا وعمران بيه.
كنز: بتفطروا وانت مش ليك زوجه تفطرك أنا جايبه الاكل وجيت علشان ناكل مع بعض.
عمران: لا مش ليا وبعدين انتي جايه ليه علشان الاكل وبس مش محتاج منك حاجه اطلعي برة.
كنز : لا مش طالعه لما اشوف آخرة اللي بتعمله ده بتعاقبني علي غلطه عملتها طيب عاقبني براحتك بس انت عقابك قاسي اوي يا عمران ليه كنت فاكرة هعيش مبسوطه معاك بعد مطلعتها من حياتك بس قساوتك ذادت شوف أنا اسفه سامحني بس مش تعاملني كده.
عمران بيسمعها وهو مش متأثر بكلامها ومش هامه هي بتقول ايه مسكها من أيدها وطبعها برة المكتب وف نص الشركه وعلي صوته عليها لدرجه ان عشق وغارب خرجوا من مكاتبهم ع الصوت.
غارب: ف ايه هنا بيحصل ايه بالظبط
بص لقي عمران واقف ف نص الشركه وقدامه كنز وهي بتبكي وبص لصاحبه اللي ملامحه بتدل أنه حصل حاجه بينهم
غارب: عمران ف ايه ومال مراتك شكلها كده ليه.
عمران: مفيش يا غارب هي كانت جايه تطلب حاجه بس أنا مش موافق عليها وحسابك معايا ف البيت روحي من هنا يالا.
كنز: لا مش خارجه وراحت لغارب قول لصاحبك كفايه مذله واهانه لكده انت لو كنت مكانه وفي واحده بتحبك هتعمل اي حاجه علشان مش تروح منها صح جاوبني يا سيد غارب لو انت حبيت واحدة وقريبتك بتحبك ومنعت البنت دي أنها تقرب منك هتسامحها ولا لا.
غارب: بتردد أنا معرفش يا مدام كنز أنا آسف مش هعرف ارد عليكي أنا.
عمران: متردش يا غارب ومفيش داعي اخرجي من هنا يا كنز اطلعي برة
مسكها من دراعها وطلعها برة وكنز بصتله بدموع وروحت البيت واتصلت بجبل خلته يجيلها.

غارب: الكل ع مكتبه ومحدش يتكلم ف اللي حصل النهاردة سامعين
عشق كانت واقفه مش فاهمه حاجه بس اللي فهمته حب قديم ف حياه عمران وبس ومش اهتمت تعرف الباقي علشان مش مهم بالنسبالها راحت مكتبها وكمان شغل وغارب بص لعمران واللي هو ردله النظرة وفهم أنه مش عايز يقول حاجه دلوقتي
عمران: أنا ماشي يا غارب مخنوق مش قادر اقعد هنا كتير
غارب: تمام براحتك خد إجازة النهاردة روح.
عمران خرج من الشركه مخنوق ومش طايق حد اخد عربيته واتمشي بيها بلا هدف ساق بسرعه بس مش شاف البنت بتاعت العجله وللاسف اصطدم فيها.
عمران: أنا آسف انتي كويسه حصلك حاجه.
هي: انت اعمي صح لو مش عارف تسوق بتركيب عربيه ليه ها.
عمران: حقيقي أنا آسف أنا اللي كنت مخنوق ومش شايف قدامي فيكي اي حاجه بتوجعك.
ايل: لا أنا تمام وبصراحه العجله بتاعتي هي اللي فقدت توازنها أنا اللي اسفه.
عمران: الواضح انك مش هنديه اي حد مكانك كان بهدل الدنيا مش اخد رد الفعل العادي ده.
ايل: لا مش هعند أنا غلطانه فعلا وبعترف ع العموم حصل خير عن اذنك.
عمران: استني مش اتعرفت بيكي.
ايل: بابتسامه ساحرة أنا آيل شاكر المحمدي.
عمران: وانا عمران جبل اتشرفت بيكي.

ايل ابتسمتله ومسكت عجلتها ومشيت وعمران فضل متابعها بابتسامه لغايه ما اختفت تماما وهو مبتسم فاق لنفسه وكمل مشي بالعربيه دخل البيت ولقي أبوة قاعد مع كنز.
جبل: ممكن اعرف اخر اللي انت فيه ده ايه ها عمران سواء كنز كانت السبب في اللي حصل لداليا أو هي مشيت من البلد وحدها مكنتش هتتجوزها برده.
عمران: عندك حق وانا جاي علشان اخلص من ده كله.
كنز انتي طال*ق بالتل”اته سواء باللي عملتيه أو لا أنا كنت هطلق*ك لاني مش مرتاح ومش بحبك وانتي كنتي متعلقه بحب*ال داي*به انتي تستحقي حد احسن مني بكتير بتمنالك التوفيق مع غيري.
كنز سمعت الكلمه دي ودموعها خانت*ها واترمت ع الكرسي اللي وراها ومش مصدقه اللي سمعته معقول قدر ينطقها وأبوه اللي اتصدم منه عمران سابهم ونزل راح لغارب علشان يسيب مساحه لكنز تلم هدومها براحتها أو تنهار عمران راح لغارب وفتحتله حوريه
حوريه: عمران انت كويس تعالي اتفضل غارب لسه مش جه تعالي استناه.
رحيم: اهلا يا عمران ف ايه انت كويس
عمران: اه أنا كويس يا اونكل غارب فين
رحيم: زمانه جاي تعالي نشرب حاجه لغايه ما يجي
عمران كان بيشرب معاهم الشاي وهو ساكت وسرحان ورحيم حس إن فيه حاجه بس مش سأله بعد ساعتين غارب وعشق وصلوا وشافوا عمران.
غارب: عمران انت هنا امتي حصل حاجه ولا ايه انت كويس.
عشق: عن اذنكم طالعه فوق.
غارب: عمران مش تسكت قول حصل ايه
عمران: أنا طلقت كنز ممكن اقعد عندك النهاردة .

غارب و الكل: ايه ليه لسه موضوع داليا مآثر عليك البنت غلطت وغلكها كبير بس مش لدرجه الطلاق.
عمران: مش علشان داليا يا غارب داليا خلاص ماتت واولادها واهلها امنتلهم حياتهم خلاص انا اللي مش مرتاح ولا بحبها وحقيقي كده افضل لينا هي بتحبني ومتعلقه ف حبال دايبه وبتعافر ف ده وانا مغصوب علي ده كله.
غارب: ومرتاح دلوقتي يا صاحبي ولا لا.
عمران: مرتاح يا غارب وقوي علشان لو قعدنا مع بعض اكتر من كده كنز كانت هتكره نفسها وهي بتعافر ف علاقه خسرانه فاهمني ممكن ايات معاكم هنا النهاردة لو مش فيها احراج.
حوريه: احراج ايه بس يا حبيبي انت زي ابني وهنا بيتك كمان اهلا بيك غارب خد صاحبك واطلعوا وانا هبعت العشاء مع الدادة.
غارب: حاضر تعالي معايا يالا.
غارب اخد عمران ف أوضته وحوريه بعتتلهم العشا ودخلت لعشق.
عشق: خير يا طنط.
حوريه: اسمعي أنا متعاطفه معاكي بس علشان ظروفك وابني حكالي حكايتك وممكن تعاملك زي بنتي بس اللي عملتيه ف الصبح ده وانك تهاجميه بالطريقه دي ده اللي مش هسمح بيه فهماني
عشق: من غير ما تقولي حاجه حضرتك أنا اعتذرتله ومش هكررها تاني انا اسفه.
حوريه مش اتكلمت وطلعت من اوضتها وعشق دموعها خانت*ها بس مسحتهم ونامت.
عند غارب كانوا قاعدين ساكتين وكل واحد فيهم بيفكر غارب بص لعمران واتكلم.
غارب: متاكد انك كويس صح .
عمران: عمري ما كنت كويس غير دلوقتي صحيح احنا قاعدين ف اوضتك مراتك فين
غارب: ف اوضه الضيوف اشترطت أنها مش هتقعد غير فيها.
عمران: تعرف حصلي حاجه حلوة النهاردة شفت ملاك بعيون فيروزي.

غارب: بضحك ملاك بعيوني فيروزي انت كنت بتحلم ولا ايه.
عمران: يا ريته كان حلم بس لا ده حقيقه وحقيقه حلوة كمان.
غارب: لا مش فاهم احكيلي حكايه الملاك دي.
عمران: هحكيلك ……… وبس ده اللي حصل.
غارب: صدفه تخليك عامل كده ف نفسك والملاك دي مش ليها اسم ولا مش عارف.
عمران: بتوهان وهيام آيل.
غارب: آيل بقولك اسم البنت ايه مش تقولي عايز تشوف الآيل.
عمران: يا بني البنت اسمها آيل اسمها كده.
غارب قعد ثواني يستوعب اللي قاله وانفجر بالضحك
غارب: بضحك مكتوب عليك تعرف ناس أسمائهم غريبه
عمران: اسمها غريب بس فريد وعجبني كمان.
غارب: يا سبحان الله دلوقتي اسمها عجبك اشمعنا أنا كنت مستغرب اسمي.
عمران: ها بتقول حاجه يا غارب.
غارب: بابتسامه لا يالا ننام تصبح ع خير.
عمران: وانت من أهله.
عند كنز كانت بتبكي ومش مصدقه اللي حصل ابدا وجبل لاول مرة ياخد صف ابنه
جبل: عمران عمل الصح يا كنز أنا غلطت لاني حوزته من غير إرادته من الاول ودمرتك انتي.
كنز: ايه دلوقتي انت غلطان يا عمي بس أنا كنت مستعدة اقعد معاه حتي لو مش بيحبني.
جبل: يا بنتي افهمي انتو مش لبعض عمران مش بيحبك لو كان بيحبك مكانش قابل داليا ولا حبها فهماني لمي هدومك علشان نرجع قنا الصبح يالا.

كنز: حاضر يا عمي.
كنز قامت لمت هدومها واستسلمت لامرها واتاكدت أن عمران عمره ما هيكون ليها ومش نصيبها من الاول بس كانت بتكابر كنز لمت هدومها ونامت تاني يوم رجعت هي وجبل قنا وراحت بيتها ومش اتكلمت مع حد وقررت انها تعيش لنفسها وبس ومش هتفكر ف عمران تاني وبما أنها خريجه زراعه ف اشتغلت مع ابوها وعمها
عند عمران وغارب صحيوا وفطروا وكانوا هيتحركوا ع الشركه بس عشق نادمت ع غارب.
غارب: خير عايزة حاجه.
عشق: تسمحلي بإجازة النهاردة.
غارب: ممكن اعرف السبب.
عشق: عايزة اخد ريست ممكن.
غارب: تمام خديها.
غارب مشي هو وعمران ووصلوا الشركه ودخلوا المكتب والسكرتيره دخلت ليهم.
رانيا: غارب بيه المسؤوله عن شركه المحمدي وصلت ادخلها
غارب: اه دخليها
عمران: المحمدي هي دي الشركه اللي قلت انك هتتعامل معاها.
غارب: اه بصراحه شركتهم كويسه وواحده وضعها في السوق ولو تعاملنا معاهم هنكسب

صباح الخير ممكن ادخل
غارب: اهلا اتفضلي شرفتينا
عمران حس إن الصوت مش غريب بصلها و اتكلم باستغراب.
عمران: مش معقول آيل انتي المسؤوله
آيل: بابتسامه استاذ عمران ازيك
غارب…..
    google-playkhamsatmostaqltradent