رواية قلب من حجر (عشق الالفي) الجزء (2) الفصل الثاني عشر 12 - بقلم سارة بكر

الصفحة الرئيسية

  رواية قلب من حجر كاملة بقلم سارة بكر عبر مدونة دليل الروايات 


رواية قلب من حجر (عشق الالفي) الجزء (2) الفصل الثاني عشر 12

 
 
صرخت حلم و جريت لكن هو ك ت م صوتها و قال: اي يا مزه راحه فين تعالي هنا
حولت تتكلم و قالت: انت عاوز اي خد اي حاجه و سبني
الشاب: لا منا ملقتش حاجه غيرك هنا، كمل كلامه وهو يمرر يديه علي درعها فااا هخدك انتي و فجاه ق.. ط.. ع الشاب حماله من حملات البيجامه ب.. ال. م. ط. وه وهي صرخت
سمع مراد صوت صرخها نزل من العربيه و دخل بسرعه الشقه
كان الشاب واقف و ضهره للباب و لما سمع صوت الباب بيتفتح لف وشه
اتصدم مراد فا حلم واقفه و حملاته البيجامه مقطوعه و الحرامي حاطط ال. م. طوه علي رقبتها: سبها سبها و خد الانت عوزه
الشاب: مفيش حاجه اخدها هنا غيرها ف لو خايف عليها يا عسول سبني اخرج بيها بدل ما ادب.. حهال. ك دلوقتي
قرب مراد منه و قال بتهديد: في بره ظابط صحبي مش هيسيبك سبها عشان متروحش في داهيه.. وفي لحظه وهو يتكلم معاه ض. ربه بالفازه في دماغه و انهال عليه مراد با. لك. مات و تركه ج. ث. ه هامده تحت يديه
حضنته حلم: كويس انك جيت يا مراد انا كنت خايفه اووي حرام عليك لي تسبني لوحدي كل دا لي حرام عليك
حضنها مراد: خلاص متخافيش حصل خير متخافيش
خرجت حلم من حضنه و قالت بطفوله: متسبنيش تاني
ابتسم مراد علي شكلها: حاضر اطلعي غيري و انا هخرج الزباله دا
______________________________________
عند ندي
دخل ابوها عندها الاوضه: هتفضلي زعلانه كده
ندي: انا مش هتجوز طارق يا بابا
ابوها حضنها: وانا مش هجوزك حد انتي مش عوزاه بس مكنش ينفع الانتي عملتي دا
ندي: انا عارفه اني غلطانه عشان قولت ل ريان اني بحبه بس مكنتش اعرف اني طارق ورايه والله
_ ندي الغلط من الاول انك نزلتي قابلتي انا بحمد ربنا انه ريان مش حد تاني
* هو حضرتك تعرفه يا بابا
_ دا تلميذي يا ندي وانا مبسوط انه دا الشخص الهتكملي معاه حياتك
* و طارق
_ انا فسخت خطوبتك معاه يوم ما كان ريان هنا و علي فكره اخو ريان الكبير طلب انه يجي يقابلني وانا موافق
حضنته ندي و قالت بفرح: ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا يا بابا يا احلي بابا
______________________________________
وصلت مليكه امريكا
بعدتي عن اختك و جوزك و الدنيا كلها يا مليكه و جيتي مكان محدش يعرفك في ولا انتي تعرفي حد يارب نار قلبك تنطفي بقي __كان دا كلام مليكه لنفسها
الشخص البيساعد مليكه جبلها شقه و طلب منها انها متشتغلش و حطلها رصيد في البنك بس مليكه رفضت تاخد اي حاجه غير الشقه بس و نزلت تدور علي شغل
وصلت مليكه مطعم و دخلت: لو سمحتي كنت جايه اعمل انترفيو
البنت بأدب: اتفضلي ادخلي ل مدير الفرع
دخلت مليكه بخوف: السلام عليكم
لف لها كان شاب وسيم اوي عيونه لبني و شعره اصفر و بشرته بيضاء: و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مليكه: حضرتك مصري
ضحك الشاب: اه مصري هو شكلي امريكي لان مامتي امريكيه
ابتسمت مليكه: اهلا بحضرتك انا كنت جايه عشان الشغل
سرح الشاب في ابتسامتها و قال: وانا موافق قولي للبنت البره وهي هتعينك علطول
عقدت مليكه حاجبيها: بس كده
ضحك الشاب: اي ارجع في كلامي ولا اي
قامت مليكه بمرح و قالت وهي تخرج: لا لا خلااص شكراً
______________________________________
في مصر
في قصر غيث
لبس غيث و قبل ان يخرج مر علي غرفتها اتردد كتير لكن في الاخر دق الباب
فتحت ميسون وكانت ترتدي بيجامه قطنيه خفيفه، نظر لها غيث ب اعجاب و قال: انا رايح مشوار و كنت عوزك تيجي معايا
عقدة ميسون يديها امام صدرها و رفع حاجبيها و قالت: دا من امتي دا يعني
زفر غيث و قال بغضب: تصدقي انا غلطان و كان هيمشي لكن هي مسكت يديه بسرعه: لا لا خلاص متبقاش قفوش كده هلبس بسرعه و اجي معاك انا نفسي اخرج
ابتسم غيث علي تغير رايها السريع و خرج
______________________________________
نزلت حلم و وقفت قدام مراد و نظرة في عيونه و بدون اي مقدمات رفعت يديها و نزلت علي وجه مراد ___ نظر لها مراد بغضب و هي مسكته من امام قميصه و قالت بصريخ: لي لي يا مراد عملتلك اي عشان تعمل فيا كده اهئ انت عارف لو مكنتش جيت انا كان هيحصل فيا اي انت عارفه انا كنت عايشه ازاي وانا لوحدي، اتجوزتني لي يا مراد عشان تنت..قم مني علي حبي ليك الحب مش بايد حد يا مراد، انت اخترت حنه وهي اختارت وليد
عقد مراد حاجبيه و قال: انتي كنتي عارفه اني انا و حنه بنحب بعض
صرخت حلم و قالت: عاااااارفه كنت عااارفه يا مراد بس جبانه مقدرتش اعمل زيها كنت اتمني اني اضحي بيك عشانها بس مقدرتش حبي ليك كان بيكبر يوم عن يوم، انا بحبك بجد و كان نفسي انك تحبني انت لو لفيت العالم كله مش هتلقي حد يحبك زي انا سحبه مني تلات اكياس د. م عشان انقذك اغمي عليا و كنت هموت لاني ضعيفه بس مسمحتش لحد يتبرعلك بد. م غيري اتفقت مع الدكتور انه ميعرفش حد انك كنت محتاج نقل د. م عشان محدش يتبرع غيري، انا حبيتك اوي و
معرفش امتي او ازاي بس حبيتك، فكرت انك ممكن تحبني مع الوقت بس انت قررت تبعد يا مراد بعت اوي لدرجه اني كان ممكن يحصل فيا انهارده…. مسحت حلم دموعها و قالت بجمود: يلا نرجع مصر و شهرين كده و طلقني خلاص يا مراد انا مش بحب اشوفك زعلان و بتكسر لاني انا السبب في زعلك دا
مراد استغرب منها اوي ازاي حد يحب حد بالدرجه دي، سبها مراد و خرج فضل يمشي بالعربيه و وقف قدام جامع
______________________________________
في كليه فارس
كان فارس واقف مستني يعرف النتيجه و عرف انه أخيراً نجح، ركب العربيه و وصل عند معهد حور، كان مبسوط و عاوز يقولها هي اول واحده علي الخبر دا
كانت حور واقفه و بتضحك مع زمايلاها و كان من ضمنهم شاب بضحك لها اوي
دبت الغيره في قلب فارس و نزل من العربيه وصل عندها
اتفاجات حور منه و ابتسامتها اختفت: اي يا فارس اي الجابك
مسكها فارس من يديها بغ. ضب و سحبها للعربيه وهي مكنتش فاهمه حاجه، ركبت العربيه و هو مشي بسرعه
حور: فارس مالك في اي
رد فارس بغضب: اسكتي يا حور
حور: اسكت لي اي الحصل الله في اي يا فارس بتجري بغض. ب كده لي اي الحصل
وقف فارس فجاه و قال بغ. ضب: مين الكان واقف معاكي دا وانتي عماله تضحكي اووي هااا مين
عقدة حور حاجبيها: اي يا فارس دا زميلي فيها اي
رد فارس بزعيق: لا حتي لو متضحكيش كده انتي فاهمه عوزه تضحكي اضحكي معايا مش مع حد
ابتسمت حور بداخلها و قال ببرود: لا لا دا تملك اوي مينفعش كده انا مش بحب التملك كدا مش احنا صحاب
مسك فارس يديها: لا انا جوزك انتي فاهمه و تسمعي كلامي
اتبردت حور اكتر و قالت: انت متملك
فارس رد بسرعه: لا انا بحبك
وسعت عين حور و قالت: قولت اي
سبها فارس و مشي و هي قعدت تضحك: فارس قول بقي قولت اي فروسي قول قول قول قول قول قوووووووووووول
وقف فارس و قال بزعيق: بحبك قولت اني بحبك وانا فعلاً بحبك يا حور بس ورحمة امي لو شوفتك بتكلمي مع حد تاني هعل. قك
حور حضنته: يااااااا اخيراً يا فارس نطقت اخيراً و بعدين لو عوزني اقعد من المعهد هقعد الست ملهاش غير بيت جوزها
نظر لها فارس و قال: لا هتكملي عادي بس متضحكيش مع حد
حور: اواامر بس انت كنت جاي لي
فارس: انا نجحت اخيراً
حور: لا دا احنا نروح نحتفل بقي
غمز لها فارس: منا بقول كده برضو
حور: لا لا انت فهمت غلط والله انا اقصد اعمل فشار و نسهر و كده
فارس: هنشوف الموضوع دا لما نروح
______________________________________
عند وليد
دخل الاوضه لقي حنه قاعده و بتعيط، قرب منها و جلس بجانبها: مالك يا حنه بتعيطي لي
مسحت حنه دموعها بضهر يديها زي الاطفال و قالت بشحتفه: ممموفااسه موفاسه م. ات يا وليد ما. ت اهئ اهئ اهئ سيمبا عيط كتير و قعد ينادي عليه و هو مي. ت اهئ اخوه اسكار ازاي يق. تل اخوه كده ازاي
وليد اخد نفس عميق و قال: حنه انتي بتعيطي و بتتشحتفي اوي كده عشان موفاسه انتي عبيطه يا بنتي
زادت دموع حنه اكتر: الخيانه وحشه اوي يا وليد و خصوصاً لما تيجي من اقرب الناس ليك اسكار خان اخوه يا وليد و قت.له و سيمبا سيمبا عايش بذنب انه هو السبب في ق. تل ابوه لازم سكار يتمسك و يتحاكم لازم
حضنها وليد و هو بيكتم ضحكته: طيب طيب بصي بطلي عياط و انا همسك اسكار و هخلي يتحاكم يا حبيب.. يا حنه
خرجت حنه من حضنه و قالت: انت مجنون يا ابني تمسك مين دا كرتون
قام وليد و مسكها من قفاها: انا المجنون برضو لي هو انا القاعد و بعيط علي موفاسه و سيمبا يا هبله قومي قومي يلا اعملي الغداء يلا
وقفت حنه قدامه و قالت: انا هبله طيب ادخل انت بقي يا شاطر و اعمل الغداء لنفسك يلا
قام وليد و وقف قدمها و بان فرق الطول و قال بتحذير: هتدخلي تعملي الغداء بالذوق ولا اتعامل انا
عدلت حنه شعرها و قالت: لا انا هدخل اعمل الغداء هعمل مكرونه و بانيه يلا باي
ابتسم وليد: طفله اوي انتي يا حنه
______________________________________
دخل مراد الجامع و قعد مع الشيخ
الشيخ: اي يبني في حاجه
مراد دمع: انا حاسس اني ربنا مش بيحبني خالص
الشيخ: لي يبني بتقول كده
بدأ مراد يحكي و يقول للشيخ كل حاجه
الشيخ: عشان كده انت مفكر اني ربنا مش بيحبك لا يا حبيبي انت ربنا بيحبك و اخترلك الصح و الاحسن ليك ممكن يكون في الاول انت مستخرتش ربنا و انت الاخترت من نفسك و ربنا عارف اني اختيارك دا مش صالح ليك و اخترلك هو تعرف اني ربنا بيحبك اوي لان حصل كده قبل ما تتجوزها، ااه كان ممكن تتجوزه و تتفرقوا في الاخر بعد العشره و تكون انت اتعودت عليها لكن دلوقتي انت معاك واحده تانيه تقدر انك تدي لنفسك فرصه انك تحب تاني و صدقني سعادتك الحقيقيه مع البنت دي
خرج مراد من الجامع وهو حاسس ب راحه تغمر قلبه
وصل البيت و دخل لقي حلم قاعده و محضره شنطتها
مراد: انتي راحه فين
حلم: انا هرجع مصر و يا ريت نطلق بسرعه خلاص حتي مش هقدر استحمل معاك شهرين انت واحد مريض و انا كنت غلطانه اني اني اني حبيتك
مراد باسف: انا اسف يا حلم اسف اني كنت غبي انا مش عارف اقولك اي انا اسف
نزلت دمعت حلم: طلقني يا مراد
نزلت دموع مراد: حقك انك تسبيني انا عارف بس حطي نفسك مكاني انا بحب حنه اوي صعب عليا اني اشوفها بتضحك و مبسوطه مع وليد انا كنت المفروض اكون مكانه سامحيني يا حلم اني وجعتك بس حنه وجعتني انا كمان
حلم حضنت مراد: لا لا يا مراد لا حنه كانت عوزه تسعدني انا انا الانانيه انا المكنتش قادره ابعد عنك انا اسفه
مسح مراد دموعه و مسح لها دموعها: خلاص يا حلم خلاص ربنا عاوز كده و انا راضي و راضي اني اكمل حياتي معاكي مش معترض و هدي لنفسي و لقلبي فرصه يحبوكي
ضحكت حلم: بجد يا مراد فعلا
ابتسم مراد علي شكلها البريئ: اه يا حلم بجد
حضنته حلم بسعاده
______________________________________
نزل غيث و معاه ميسون و ركبوا العربيه و في طريقهم ل بيت ندي
وصل غيث كان يوسف وصل هو كمان و معاه ريان
ريان: انا عاوز اعرف في اي وانت جايبني هنا لي يا يوسف
رد غيث من وراه: عشان نتقدم ل ندي يا ذكي
لف ريان و حضن غيث: بجد بتتكلم جد يا غيث طب ازاي
غيث بص في الساعه: لا مش هنتكلم كتير هنا في معاد و الراجل مستنينا يلا
فعلا دخلوا و اتقدم ريان ل خطوبه ندي و ابوها وافق
في العربيه
ميسون: غريب انت يا غيث
غيث: غريب في اي بقي ان شاء الله
_ يعني بتفكر في سعاده صحابك و عملت كده عشان صديقك بتدور مع يوسف علي مليكه عشان هو كمان يكون مبسوط اليشوف كده يقول انك طيب
=انتي الوحيده الشيفاني شرير يا ميسون انتي الوحيده الشايفه اني شخص وحش و اني وحش بشع
_ لان دي الحقيقه يا غيث عارف لو مكنتش عملت معايا كده كان زماني لسه بح
= كان زمانك لسه بتحبيني مش كده اعترفي يا ميسون انك بتحبيني و بطلي تكابري بقي
_ مبقاش ينفع احبك يا غيث انت دمرت حياتي
وقف غيث العربيه و صرخ و طلع كل الفي قلبه: اعمل معاكي اي تاني يا ميسون اعمل اي عشان تعرفي اني استاهل حبك اعمل اي انا اخدتك معايا عشان تعرفي و تشوفي اني شخص مش وحش زي ما انتي مفكره يا ميسون انتي لي مش مصدقه اني كان غصب عني لوسفير كان هو هيعمل كده في اختك و انا حميت اختك بيكي طيب انتي انا قررت اني اتجوزك لكن لو كان عمل كده في مليكه كانت زمانها انتح. رت او كان هو ق. تله. ا، انا زنبي اي افضل اشوف في عيونك الكره دا انتي مش متخيله انا كنت عايش ازاي لما عرفت اني لوسفير عاوز يحرق قلب يوسف علي مراته كنت هموت، كان هيغ.. تصب مليكه و بعدها يق. تل. ها و كان يوسف هيم. وت وراها لان كان هيبقي هو السبب لان هو الدخلها في اللعبه من الاول كان لازم حد يضحي و انا اخترت انك انتي ضحكي عشان اختك و انا اضحي و اكون شخص وحش قدامي و اخسر حبك عوزه اي يا ميسون عوزه تطلقي تعالي دلوقتي وانا اطلقك انا خلاص مش حمل اي كلام تاني
فعلا مشي غيث و مسمعش رد ميسون و نزل قدام مكتب مأذون شرعي و فتح لها العربيه و نزلها: يلا يا ميسون هريحك من كل دا و قدام اي حد انتي هتكوني مطلقه
حضنته ميسون: اهئ اهئ اهئ انا فعلا بحبك يا غيث و زي ما كنت زعلانه علي الانت عملته بس كنت مبسوطه اني معاك لاني فعلا حبيتك من اول مره شوفتك فيها بس سامحني انا مكنتش اعرف اي حاجه معرفش انت استحملت قد اي انا اسفه و مش عوزه اطلق سامحني
ابتسم غيث و بادلها الحضن: انا بحبك اوي يا ميسون
خرجت ميسون من حضنه بكسوف و قالت: طيب يلا نروح احنا في الشارع
ميسون: كلم انجي تيجي و طلقها الاول
ضحك غيث: اركبي يا ميسون انجي اختي في الرضاعه اركبي دي انا المربيها
ركبت ميسون: نعم نعم اختك ازاي و انت المربيها
غيث قال وهو بيسوق: انجي بنت خالتي و في نفس الوقت رضعه علي اختي لين
______________________________________
لحد هنا الدنيا اتظبطت معاهم و طلب منهم يوسف يجوا يعيشوا معاه في القصر و فعلا وليد و مراد و سراج و فارس عاشوا مع يوسف في القصر، و كل واحد كان عايش مبسوط
حلم خلفت زين و حنه خلفت يزن و قمر خلفت نغم
اما فارس اجل الخلفه لحد ما حور تخلص المعهد بتعها
ميسون حولت انها تحمل اكتر من مره لكن الحمل كان بيسقط و طلبوا منها الدكاتره انها متحولش تحمل تاني عشان كده في خطر علي صحتها بس هي حملت تاني
ريان و ندي اتجوزه و سافره
وفي يوم نزل يوسف بسرعه وهو معاه س. لاحه: وليد يا وليد مراد سراج يا فااارس
نزلوا كلهم بسرعه: في اي يا يوسف مالك
اجهزه بسرعه عرفت مكان نجمه و ياسر يلا بسرعه

google-playkhamsatmostaqltradent