Ads by Google X

رواية من عالم اخر الفصل الثالث عشر 13 - بقلم زهرة اللوتس

الصفحة الرئيسية

  رواية من عالم اخر كاملة بقلم زهرة اللوتس عبر مدونة دليل الروايات


 رواية من عالم اخر الفصل الثالث عشر 13

 
جهاد ومكه في نفس الوقت =اييييييييييييه؟!
جهاد صرخت في وش الحارس بعد ماحست ان قلبها وجعها اوي
=ابعد عن وشيييييييي
لوجين بصت برفع حاجب واشارت عليها بكبر =مين دي؟
وبحركه سريعه من جهاد…. كانت ماسكه مسد. س الحارس وحطاه علي دماغها وهي بتصرخ فيه والدموع ماليه خدها =ابعد بقلك
فعلا بعد عنها…….. جهاد ماصدقت ورمت المسدس وطلعت تجري اما مكه بصت علي لوجين بكبر
=بقي يسيب الغزال ويبص للسلعو. ه انا قلت عايز نظاره
وهزت كتفها وهي بتشيل الشنطه ومشيت………..
فضلت تجري ورا جهاد….. لغايه محصلتها…..
_________♡___________♡_________
كان يقبض علي يده ويتحدث ببرود خافي غضبه
=باي حق تقولي كده لوجين
لوجين بصت عليه بذهول =مازن مستحيل يكون مستواك نزل كده
مازن قعد علي كرسي مكتبه وبص عليها من فوق لتحت
وماقلش غير كلمه واحده =برا
لوجين بصت بعين مفتوحه وبعدين قالت بغضب
=بس انا من حقي اتكلم معاك
مازن بص في ورق قصاده =اللي بنا انتهي من سنين لوجين ومش هكررها تاني علشان بعد كده هتزعلي
كان بيتكلم بهدوء وتهديد في نفس الوقت
سحبت نفسها وخرجت بإنفعال….. بعد دقايق… الباب خبط
وزين دخل وهو بيبص وراه علي لوجين اللي وشها جايب اللوان
زين شاور عليها =ايه اللي جابها دي؟
مازن وهو يزفر بغضب كان ماسك الم رماه بإنفعال
وهو بيقول =عملت ايه؟
زين بغمزه =عنوانها ياكبير…… ولو تحب في لحظه تكون عندك
مازن بتحذير =مالكش دعوه بيها
زين ضحك اوي =لا ده انا أكلم صباح بقي يحضر الفرح
مازن سحب الورقه اللي فيها عنونها وطلع جري لبرا
زين وهو. بيصرخ =استني يامازن في حاجه لازم تعرفها
مازن وهو بيجري =بعدددين…….
زين دخل بإنفعال احد الزنزنات وهو متحول تماما تاركا شخصيته المرحه
ليقول ببسمه وهو يبدأ في ابعاد قميصه عنه
كان في ولد قاعد مجرد مادخل زين اتنفض وفضل يصرخ =انا ماليش دعووووه ماليش دعوه
زين بضحك وهو بيرمي قميصه =قلتلي بقي رأيس المافيا يبقي مين
ورغم انه تلقي كل اللون العذاب ولكنه مصمم علي كلمه واحده =ما أعرفهوش
زين بجنون =موتو نص شباب البلد ياولد ال*********
طلع من القسم وهو بيلبس قميصه وعلي اخره من شده الغضب
رن تليفونه…. اتنفس وبدأ يسترجع شخصيه زين المرحه
=هلاااااا ياصبحتي ياعسل
صباح بغضب =انا لو شفت مازن هنف. خه
ضحك زين اوي =شايفك اسد
صباح بغضب =ده انا ه……………….
زين ضحك اوي وبعدين قله تمام =هسمعله التسجبل لما يجي
فجأه صباح =في ايه يازين ياقمر انا كنت متعصب بس ياأخي الواحد لسه جي من عند دكتور وقله دماغه فوتت
هتأخذ علي كلام مجنون بردك
زين فضل يضحك وهو بيتكلم بجد =مازن الله يرحمه بقي اثير العشق
صباح وهو لايصدق =مستحيل مازن يحب
زين بضحك =ده واقع اوي وعايزين حد يسنده
صباح =لا ده انا سيب الشغل وانزله…………..
وضحكوا هما الاتنين
___________________♡_________♡______
نروح لجهاد………
كنت قاعده قدام التلفيزون وانا بمنع دموعي بالعافيه
وانا عماله افكر نفسي =اهدي ياجهاد انت اصلا ماحبتيهوش طلع مخادع كلهم واحد برافو عليا ان ماردتش اسلمله نفسي وبعدين اتنهدت اوي مكه نزلت الشفت
وانا زهقت بس لازم انزل ادور علي شغل
المره دي انا قاعده في بيت مكه بجد في حاره ضيقه
بس شكل ناسها طيبين وكمان البيت مافيهوش حد
غير مكه بس بردك انا لازم انزل بقي ادور علي شغل علشان اساعدها في اجار البيت وكمان اصرف علي نفسي انا دكتوره ومش اي دكتوره انا دكتوره جراحه اللي زي عيشين في قصر استغفرالله العظيم يارب
قمت وصليت العصر ولبست ادناء كشميري وخمار اسود
ولسه هلبس الكوتشي وانزل….. ضربت علي راسي
=انا مش معايا اي اوراق ولاحتي بطاقه يااااااارب
انا هتصرف ازاي دلوقت وكمان حاجتي كلها عند المخلوق اللي اسمه زياد يوووووووه
بس ميأستش خلاص انا مش جهاد بتاعت زمان انا معايا ربنا ودي حاجه بتخليني اتحرك بثقه ان ربنا معايا
نزلت ادور علي شغل في اي محل………………
كان واقف في اول الشارع بيشر. ب سيجار ومتعصب اوي وخايف عليها جدا انها قاعده في مكان زي ده
فضل يلعن لوجين وغبائها…… وفجأه وقف متنح وهو شايفها كالملائكه تتحرك علي الارض…… كانت بتتحرك بثقه اوي ومبتسمه…… قبض علي ايده بغضب……..
=ايه الانكشاح اللي انت فيه ده
وبعدين القي بالسي. جار وهو متنرفز جدا….. ولسه هيروح لها حاول يهدأ نفسه…. ويشفها هي رايحه تعمل ايه
شويه ولقاها دخلت محل بس ثانيه وخرجت مكشره
والارهاق واضح اوي علي وشها….. ماكنش الموضوع محتاج مجهود بالنسبه له وقدر يقرأ افكرها وعرف انها بدور علي شغل….. اتنهد اوي
وشافها دخلت محل تاني…………. اتحرك هو في ثانيه
عند محل لبيع الحلويات….. ودخل بسرعه
……..
ده تالت محل ادخله ويقلي مافيش شغل اتنهدت بتعب اوي
وخلاص بدأت ايأس واحسها هضلم في وشي
بس فجاه وقعت عيني علي يفطه كبيره مكتوبه عليها مطلوب انسه للعمل اي نعم انا مش هستحمل اقعد في مكان فيه جاتو بس خلاص امري لله
بسرعه دخلت
=السلام عليكم……….
رجل كبير اوي في السن كان ماسك كوبايه الشاي وايده بتترعش
=وووعليكم السلام يابنتي
انا بصتله بسمه وشاورت بإيدي علي ال يافطه اللي برا
=حضرتك كنت كاتب ان عايز انسه للعمل
فضل يهز راسه بأيوا….. ضهره كان منحني وقف وقلي
=جتيلي في معادك انا خلاص كبرت ومابقتش قد الشغل
الحمدلله علي نعمه الحمدلله
انا ابتسمت وقلت وراه =الحمدلله
بس فجاه لقيته بيقلي =اعتبري المحل بتاعك واللي تطلبيه
انا قلت بهدوء =اللي حضرتك تجيبه كويس وان شاء الله هخلي بالي من المحل
ابتسم وبعدين ربط علي كتفي………..
وفعلا استلمت الشغل……. انا مش معايا تليفون علشان
اكلم مكه وافهمها اللي حصل وخيفاها تقلق عليا
ففضلت واقفه قدام المحل مستنياها تيجي علشان انادي عليها
كان واقف بعيد شويه وهيموت من الغيظ لانها وقفه في الشارع والكل بيبص عليها
بس اقتربت منها بنوته صغيره وفضلت تلعب معاها
فجأه تحولت ملامحه من غضب لبسمه
ليصرخ بداخله =طلقه طلقه
كنت قاعده وبقطع في صنيه بسبوسه وبحطها في اطباق بشكل حلو اهو بتسلي…….
واخيرا دخلت زبونه منتقبه عجبني شكلها كنت هموت من الفرحه واختارت تشكيله جاتو……… انا دخلت بسرعه اجيب علبه شكلها حلو من مخزن صغير جوه المحل
وفعلا عملتلها لفه حلوه ولما مشيت اتنهدت بفرحه
ورجعت علشان اقطع البسبوسه مالقتش السكينه
ضربت ايدي براسي انا خلاص دماغي فوتت
________________________
مر اليوم واخيرا شفت مكه…….. بس مافيش مخلوق تاني دخل اشتري من المحل والمفروض دلوقت هسلم المحل لصاحبه
علشان استلم اليوميه
كانت مكه قاعده جنمبي مستنين عم دياب صاحب المحل
وفعلا جه وهو متكا علي عصاته
وقلي ببسمه =تعبتك معايا يابنتي…. وخرج من جيبه
٤٠٠٠جنيه انا فضلت ابص للفلوس وابصله
وبعدين قلتله بصدمه =ده مش كتير انا مابعتش حاجه لكل ده ده مرتب شهر مش يوم
مكه ضربتني في كتفي وهي بتبتسم للراجل بغباء
=هي كده مش وشه نعمه امشي امشي
كانت مكه بتزق في جهاد وفجأه اتصدمت لما شافته قاعد علي القهوه ببرود وحاطط رجل علي رجل وفي تابلت علي رجله دليل انه بيشتغل
مكه فضلت تضحك اوي اوي =انا كده فهمت
جهاد بغضب =فهمتي ايه وبعدين ده كتير
مكه بغباء وهي بتشوح بأديها =وهو دافع حاجه من جيبه امشي امشي
جهاد رفعت حاجبها بإستغراب………….
انا قررت اعزم مكه في مطعم وكمان نخرج مع بعض الصراحه كنت فرحانه اوي بالمبلغ رغم ان مستغرباه
وفعلا دخلنا مطعم كان في نادي بيبص علي النيل وشكله راقي اوي بس اكيد انا كده هصرف الفلوس كلها علي المطعم وانا كنت عايزه اعطي ايجار لمكه
بس نسيت ان ده مرتب يوم واحد فضلت اضحك وشدت ايدها وهي بتصرخ =يامجنونه اكيد مش هناكل هنا
قلت بسعاده =وليه لأ
وبعدين دخلنا وكان المنظر تحفه……. قعدت عشر دقايق
ومافيش جرسون ولاحد جه…
مكه =شكلهم مستنين يجبولنا البواقي اللي في المطبخ
انا بصتلها بغضب =مكه
شوحت بأديها =اتنيلي انت مش واخده بالك من الناس اللي حوالينا وازاي بيبصوا علينا…… خلينا نطلع من غير اهانه الله يبارك
ولسه هتكمل كلامها قرب مننا جرسون لابس تيشرت احمر وكاب اسود مغطي وشه وحط قدامنا المنيو من غير ولاكلمه……. بس ريحه البرفن خلتني اغمض عيوني بألم اوي وحسيت فجأه الدموع هتتجمع في عيني
بصيت لمكه وفتحنا المنيو وبدأت تقرأ اااسعار فتحت بقي بصدمه اسعار خياليه يعني مثلا واجبه كامله وب٥٠جنيه
مكه رمت المنيو وصرخت =قومي انا مش هاكل هنا
بصتلها بإحراج خاصه من الشب اللي واقف
كان واقف ومش عارف هتبهدله اكتر من كده ايه…..
بالعافيه قدر مايق. تلش مكه
مكه سندت علي الطرابيزه وقربت بوشها من جهاد وشوشت ليها =دول شكلهم هيكألونا لحم بلدي وانا لو ماكنش بلويسي ماحبهوش (مين فهم قصد مكه😂)
انا غصبه عني ضحكت اوي بصوت عالي فلتت الضحكه مني……. الناس كلها بصتلي وفجأه لقيته يوطي وبيهمس جنمب وداني =حلو لما اولع. لك في المطعم علشان الهانم تضحك………
انا فتحت عيني بصدمه هو هو هو وفضلت اشاور عليه
مكه برفع حاجب=مالك يابنتي علقتي
انا فضلت اهز راسي بلا بجنون انا متأكده ان هو…………
علي طرابيزه بجوارها كان قاعد زين اللي لما شاف مازن كان هيموت من الضحك عليه وهو شايفه متبهدل كده
وفجأه مازن قرب منه =قوم ياحلتها
زين اتخض وبعدين بص عليه وفضل يضحك اوي
مازن وهو بيجز علي سنانه =انت لو ماقمتش دلوقت
ولسه هيكمل تهديد زين قام نط وهو بيأدي التحيه
=تحت امرك يافندم
مازن اتنفس وقال ببرود =تعالي ورايا
ومجرد ماتحرك مازن برا المطعم زين رجع وفضل يضحك اوي تاني……وفي لحظه تنظر عليه مكه في نفس اللحظه اللي وقعت عينه عليها لتلتقي خضره عيونها بسواد عيونه مايقارب ثانيه اواثنيتين
مكه رفعت حاجبها وهي بتبص وراها عليه =مين شاروخان ده…
وبعدين بصت علي جهاد اللي متنحه =انا قلتلك من الاول مش مرتاحه للمطعم ده نضفته ماريحتنيش
جهاد بتوتر =خلينا نمشي
مكه فرحت ونطت من علي الكرسي نظرا ان رجليها ماكنتش محصله الارض……….ومسكت حملات السلبته
كانت منزله شعرها ورفعه كحكه صغيره في اعلي راسها
مكه وهي بتشد جهاد من فستانها =تعالي ياجوجو هوديكي حته مطعم هتاكلي صوابعك وراه
انا هزيت راسي وانا في عالم تاني……………..
ولسه هنخرج…… فجأه السماء فضلت تنور وصواريخ كتير بطلع اللوان………. مكه فضلت تنط بسعاده اوي
وانا فضلت متنحه وانا شيفاه جي علينا وماسك بوكيه ورد وعلبه في ايده……. ضربات قلبي فضلت تدق جامد اوي وانا مش مستوعبه اللي بيحصل….. وفي ثانيه لقيت
زي البوكس كده وفي حد ماسك يفطه مكتوب فيها
(بحبك) وكان بيطير في الهواء بفعل بلون هيليوم
مكه فضلت تشاور عليه وتضحك اوي…….. وتسقف بإنبهار
ولقيت الناس كلها واقفه بتتفرج…….
زين وهو متشعلق فوق كان متعصب اوي =والله لردهالك يامازن ال 🐕
وفجأه حس البوكس اللي قاعد فيه بيختل توازنه
زين بصراخ =هو في ايييييييه
بيبص تحت لقي مكه مسكه الجهاز اللي بينفخ البلونه وعماله تلعب فيه وهي بتنط بسعاده اوي وبتنفخ في البلونه القلب اللي تحت……. زين بصراخ من فوق
=انت يابنت انت يابنت انت بس ياماما يجماعه حد يشوف بنت مين دي انت يابببببببببت

تلك كانت اخر صرخه لزين وهو يسقط من اعلي…
مكه كانت عماله تنفخ في البلونه ومضايقه انها مش بتتنفخ ومش اخذه بالها انها بتلعب في جهاز تاني………..
وفجأه =عااااااااااااااااااااااااا
ذلك كان صوت زين ومكه معا…………….
زين كان مغمض عينه وفجأه فتحها وهو شايف نفسه
فوق يعلو تلك التي اسفله وتضع يديها علي عينيها
قام سريعا مثل الذي الدغه عقرب وهو بينفض هدومه
وبحرج شديد =اسف يابنتي اسف قومي والله ماخذت بالي بس انا عايش الحمدلله الحمدلله
مكه قامت بغضب وانفعال وهي بتضرب الارض برجليها
وبتشاور عليه بغضب =تصدق انك حقي. ر وسافل
زين فضل يفتح عينه بصدمه الصوت ده جي منين
عند جهاد………..
كان شكله جميل اوي انا بجد كنت هموت من الفرحه
وهو بيقرب عليا قلبي بيرقص……..
وقف قصادي وغمزلي انا حمحمت وطيت راسي
= هافكرتي
بصيت في عيونه وبعدين قلتله بسرعه لما افتكرت كلام البنت المسلو. عه دي
=انت طلعت زيهم انت كمان من البشر انت مش من عالم آخر ولا حاجه انا بكرهك ابعد عني
وطلعت اجري………………
مازن وقف مكانه متنح……….
مكه لسه هتدخل في شباك مع ذلك اللي واقف مش مصدق شافت جهاد اللي بتجري….. وفضلت تجري وراها وتنادي عليها………..
(ربما نعود كما كنا ولكن كيف نرجع قلوبنا كما كانت)
_______________♡________♡______♡_____
تاني يوم صحيت بنشاط وببص علي الفلوس اللي جنمبي وانا مستغربه اوي
وبعدين صليت ولقيت مكه محضره ليا الفطار كالعاده سيبالي جواب بس المره دي لقتها كاتبه(خلي بالك من نفسك يانونو ماتضعفيش لابو عيون زرقه المز ده)
انا فضلت اضكك عليها بجد دماغها طقه
بس فطرت بسرعه وغيرت هدومي ولبست بسرعه ومابصتش علي نفسي ونزلت الشغل………….
(من المؤكد اننا نحتاج الي قسط من الراحه نثبت فيها اننا نستطيع ان نعيد بناء ماهدم من جديد)
وكنت بمشي بسرعه… نحيه المحل………
كان واقف عمال يتنفس واحد اتنين علشان مايروحش يكسر دماغها وهو واقف من امبارح تحت بتها
وفجأه اتحولت عيونه من اللون الازرق الي الاسود من شده الغضب…….
انا كنت قاعده في المحل ومستغربه اوي ازاي مافيش مخلوق بيدخل المحل حتي بالكدب
بس اتنفست بتعب وبعد ما قرأت الورد بتاعي خرجت اشم هوا برا المحل
بس كان في شباب معديه ولقيت واحد بيبصلي
وهو بيغمزلي= يابن المحظوظه ياديااااااب ده انت مشغل عنب،
الولد ماكملش جملته وانا لسه هجري بخوف علي جوا
لقيت الولد بيطييييير في الجو و……
 

google-playkhamsatmostaqltradent