رواية المشاكسة و النقيب الفصل العاشر 10 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية المشاكسة و النقيب كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية المشاكسة و النقيب الفصل العاشر 10

 

وفاجاه بتلاقي مرام الي بيشدها علي السلم

(مراد بخبث لمرام) بقااا انا تحطلي ملح في القهوه امبارح يا شبر ونص انتي

(مرام) انا ابداا اووبس يمكن اتلغبط اصل برطمان سكر زي برطمان الملح سوري

(مراد) لاياشيخه وهتبقا كوبيتي بس الي تلغبطي فيها

(مرام ببراه) قرب هقولك حاجه نزل تحت

(مراد بستغراب) اي

(مرام) عاااا الحقووني متحمررررش الحقوووني يابوليييس يا شوووووورطه تعاااالو

(مراد بيكتم بؤهااا) يخربيت جنان اهلك في اي يخربيتك متحرر**ش اي دا انتي شبه هاني صحبي

(مرام بغضب) مين دي الي شبه هااني يخويا بقااا

(مراد بخبث وستفزاز) انتي

(مرام) هي مين دي الي شبه هاني ياخدام الاونييي

(مراد) هتشرشحي تاتي هسجنك (وبفحيح كا الافاعي جنب ودنها) بس مرادي انا الي هعقبك ويسبها مذهوله يمشي

(مرام بغضب ) هو مين ده وازاي يكلمني كده حيوواااان وفاجاه تخبط في حد

(مرام) يوووه كل يوم هخبط حد بتبص بتلقي عمها عبدو البواب

(عبدو) اي ياست مرام بتكلمي نفسك لي في اي

(مرااام بفرحه) عاااا عمي عبدووو اي يراجل يا طيب عامل محدش بيشوفك ليييي وبعدين كل ده في بلد

(عبدو) هههههه معلش يا قمرنا تعالي اعملك شاي

(مرام) تعالا وتحكيلي اي وداك ع ملا وشك كده

(عبدو) تعالي يابنتي قعدي اهنا علي مجيب الشاي واجي

(مرام) تمام ياعمي عبدو

(كان في حد بيرقبها لكن متعرفش مين!)

(عبدو) مظبوط صح

(مرام) ايووه يعم الحج نسيت ولا اي

(عبدو) انا قدر يست هانم

(مرام بضحك) ست هانم اي اسمي مرام بس مهم قولي في اي عندك مخليك زعلان كده

(عبدو) بنتي محتاجه عمليه ضروري والا هتخسر حياتها وانا مش عارف ادبر حقها بقول لدكتور مفيش حل قالي لا قلتلو مينفعش تعملها وقسط حق العمليه قالي لا

(مرام ببكاء) ياحول الله عمليه دي مكلفه كام

(عبدو) ١١الف جنيه

(مرام) تمام هيكونو عندك ان شاءلله بكره

(عبدو) بجد ياست هاننم

(مرام) طبعا ياعمي عبدو بس انت اضحك متزعلش

(عبدو ببكاء) هاتي يدك ابوسها انتي رجعتلي روحي وانا هسدك فيهم

(مرام) بتعمل اي يعمي عبدو وبعدين انت زي ابويا ولا مش عوزهم ادعيلي انت بس

(عبدو بفرحه) ربنا يجبرك ميحرمك من حاجه واصل ويعوضك خير ويفرحك زي مفرحتني وجبرتني يا مرام يا بنت سيف

(مرام) ايوه كده يحج

(بيدا عبدو يعمل مكالمه لمراتو ويبشرها ويدعولها الاتنين)

ولكن العيون دي لسه مرقباها

(مرام) يالهووووي امي والحاجه سلااام ياعمي عبدو

بتروح مرام سوق بتجيب الحاجات الازمه للبيت وبترجع بتلاقي امها مستنيها بشبشب

(خديجه) قولي يا ادم لما تبعت بنتك تجبلك حاجه وترجعلك بعد ساعتين هتعمل اي

(ادم بخبث لمرام) هقطع شعرها

(خديجه) انا بقول كده برضو اصلي معرفتش اربي

(ادم) بصراحه اه

(خديجه بتبصله) بتقولو ماانا معرفتش اربي عشان جبت لطخ زيك وانهالت عليه بضرب هو ومرام

(مرام) خلااااااص واالله خلاص عاااا

(بيطلع سيف علي صوتهم ويضحك عليهم ويحوشهم منها)

(سيف الدين) خلاص ياديجاا حقك عليا روحي يلا وخديها جهزو الغدا وسبوني مع ادم عشان عوز ادم في حاجه

(خديجه) تمام ياحج

(مرام بشغل صعبنيات) كده ياسيفو هتقول الادم كلمه سر وانا لا اخ قلبي ياخساره عمرك الي راح ف حب مزيف يا مرام

(خديجه) يلا يا ست شكيره صعبنيات انتي علي مطبخ وتشدها من البلوزه

(مرام ببواخه ) هاها لا حلوه

وبيدا يحضرو الطبخ نسبهم يطبخو ونروح لسيف وادم

(سيف الدين) امانه اي بقا الي كلمت فيها عمك ومستنيك

(ادم) بصراحه يابابا انا عوز اطلب ايد اسينات

(سيف الدين بفرحه) بجد يا زين ما اخترت يابني كنت عوز ارشحهالك بس قلت اسيبك براحتك مهم امتي هتعرف امك وهنروحلهم امتي

(ادم) ان شاءلله بكره

(سيف الدين)اااه يبكاش يوم عيد ميلادها مهم تحافظ عليها يا بني متزعلهاش لان انا هزعلك

(سيف الدين) عيب عليك يا حج

فاجاه باب يخبط

(سيف الدين) شوفي مين يامرااام

(مرام) اووف حاااااضر ميييييين

ترررررن ترررررن تك تك

(مرام) متصبر يلي بره اي عليك عفريت وبتفتح الباب وبتندهش من الفرحهه

google-playkhamsatmostaqltradent