Ads by Google X

رواية مرادي الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم شهد

الصفحة الرئيسية

  رواية مرادي كاملة بقلم شهد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية مرادي الفصل الثامن و العشرون 28

 
 
✨عند حور ومراد✨
مراد بضحك: مش هتصدعيني ولا اي
حور بزعل: لاا مش بكلمك اصلاا
مراد: اهون عليكي يحوري
حور بعصبيه وبعدها نوبه عياط: اه هتون عادي زي ماانا هونت ولحد الان انا مش فاهمه اي اللي بيحصل
مش متخيلهه ومش فاهمهه في اي
مراد يوقف العربيه ويبص لحور ويمسك ايديها: ممكن تهدي علشان خاطري انا مستهلش والله اللي بتعمليه في نفسك علشاني عارف اني غلطت وغلطه مش صغيره وان علي الاقل كنت المفروض اوضح اي حاجه بس انا بغبائي معملتش كدا انا اسف والله سامحيني انا والله كنت ناوي احكيلك كل حاجه
حورولسا بتعيط وضحكت ضحكه سخريه: اسامحك علي اي يمراد انت شايف انت عملت اي اسامحك علي اي اساس بالظبط انت ساعات تخليني طالعه سابع سما وساعات تنزلني سابع ارض
مراد بزعل ويسمك ايدها يبوسها: انا اسف والله وانا مستعد اعمل اي حاجه علشان تسامحيني وانا عارف انك هتقدري وهتسامحيني لما احكيلك كل حاجه
حور وتبعد ايديها وتقول بسخريه: لما تحكيلي اه حتي لو حكيت ولا اي سبب يخليني اسامحك يمراد اتفضل يالا علشان هنتاخر ومش هتكلم تاني
مراد منغير اي رياكشن ويتحرك بالعربيه للكليه
مراد في سره: وانا هخليكي تسامحني لو كان فيها عمري حتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند معتز✨
وصل معتز الشركه وطلع ل انس
معتز: هاا يعم اعمل اي
انس: بص انت هتروح تسال عن البشمهندسه****
وادخل وهيا هتقولك تعمل اي
معتز: ماشي ربناا يستر
معتز راح وسال عليها
معتز: مكتب البشمهندسه****
السكرتيره: المكتب اللي هناك علي ايديك اليمين
معتز: تمم
وصل معتز للمكتب وخبط
البشمهندسه: ادخلل
دخل معتز
معتز: السلام عليكم انا معتز اللي قدمت امبارح
البشمهندسه بنظره متفحصه لمعتز كان معتز لابس بدله كحلي وكان اخر وسامه: اهلاا هلاا داانا مستنياك بفارغ الصبر
اعرفك بيا انا البشمهندسه ليلي احمد المنشاوي
معتز بتفاجي انها بنت صاحب الشركه: اهلا بحضرتك اتشرفت بيكي
ليلي ببتسامه: اتفضل اقعد بص بقا يسيدي انت هتبقا هنا شبه الكل في الكل
معتز بعدم فهم: ازي يعني
ليلي: يعني انا لماشوفت السي ڤي بتاعك وانك كنت شغال برا في اكبر شركات في الشرق الاوسط وانك شخص شاطر وناجح في مجالك وواخد شهادات كتير فا مش هلاقي احسن منك يكون هنا الكل في الكل
معتز ببتسامه: شكرا لحضرتك بس برضو الكل في الكل ازاي
ليلي: يعني هتبقا زييا كدا مدير عام اي حاجه تحصل مش هتحصل غير لما انت الي توافق عليها بسكدا
معتز بتوتر: ايوا بس دا حاجه كبيره مش هقدر اقبلها
ليلي ببتسامه تطمنه: متتوترش كدا واهدي وبعدين انت تستاهلها ومش هلاقي احسن منك يمسك المنصب دا يمكن لسا اه معرفكش علشان اثق فيك كدا بس انس مشكرلي فيك اوي وكمان اول ماشوفتك استريحتلك
معتز ببتسامه تظهر غمزاته: دا من زوقك حضرتك شكراا
ليلي وسرحان في ضحكته العثللل: متشكرنيش انا بقولك اللي انا شايفها مش اكتر
______________________________________
✨عند ملك✨
وصلت ملك الكليه
ملك قبل ماتنزل من العربيه
سيف: هعدي عليكي بعد ماتخلصي
ملك: تمم هستناك باي
سيف: بااي يلوكه
ويمشي سيف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند منه وادهم✨
ادهم: تعرفي يمنه احلي حاجه حصلت في حياتي
منه: اي هياا
ادهم: انتي ولحد اخر عمري هفضل هقولها انتي حد حلو اووي يمنه ويتحب وانا لحقتكك الحمدلله قبل ماحد ياخدك مني
منه بصوت داخل علي عياط: عمرك ماهتزهق مني وتتغير معايا ي ادهم زي ماكلو بعد الخطوبه والجواز بيتغيرو
ادهم بصدق في كلامه وحنيه: عمره ما هيحصل ومش كلام وخلاص بس انتي ازاي حد يزهق منك اصلا واحنا اكيد مش هنخلي حياتنا روتينيه ولو كانت كدا هنعمل حاجه تخليها احلي يوم انا بحبك يمنه واي حد بيحب حد بجد مستحيل يتغير عليه او يزعله في حاجه وانتي غاليه اوووي عليا وانا مش بحب اضيع الحجات الغاليه مني ربنا يديمك ليا يمنون
منه بدموع من كلامه الحلوو: انا بحبك اووي ي ادهم بجد ربنا يديمك ليا
ادهم بهزار: اخيرااا الحجر اتكلم كل دا علشان تقوليها
منه بضحك وسط دموعها: عشان انت تستاهل اني اقولهالك وانا حبيت اقولها فقولتها
ادهم بهزار: يارب تحسي علطوول
منه بضحك وكسوف: طب خلاص بقاا
ادهم: هو صح مراد خطوبته امتا
منه: الخميس للاسف
ادهم: للاسف فعلااا بس المهم انتي هتكوني علي ذمتي قبل خطوبته مليش دعوه
منه بتفاجي: اي يعمم ماتهدي شويه
ادهم بحب: لا عاوز لما نروح الخطوبه تكوني مراتي ونكون داخلين عليهم وانتي ايدك في ايدي ودبلتك في ايدك الشمال
منه بكسوف: خلاص شوف مراد
ادهم: ايوا وانتي اي رايك
منه: معنديش مشكله
ادهم: منه كلمه واحده موافقه ولا لا
منه بتسرعهه: موااافقه
ادهم ببتسامه: ايوا كدا شطورهه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور وملك✨
حور بغمزه: اوعااا دا احنا رضينا علي الواد الحليوه وبنركب معاه العربيات ونبقا مبسوطين
ملك بسخريه: اصلا مرضتش عنه اصلاا وبعدين دا حليوه وكمان مين قال اني مبسوطه
حور بغمزه وخبث: مممممم ماهو باين علي وشك
ملك وتسمح علي وشها: اي اللي باين علي وشي ان شاءلله
حور: ممم انك كدابه مثلاا
ملك بتوتر: بس يبت انتي هتخديني في دوامه وتعاليلي هنا وصلتي اي انتي مع سي مراد
حور وتشد ملك: تعالي احكيلك
بعد ما حكت حور لملك كل حاجه من اول لما زارتها لحد لما وصلها للكليه
ملك بتفكير: الواد دا غريب يعني يبان من برا حاجه ومن جوا حاجه تانيه خالص بس برضو الواد جامد اووي وعسللل ايححح
حور بغيره وتضربها علي ضهرها: ماتتلمي يزفته الطين مين دا اللي جامد وعسلل
ملك بوجع وتكمل كلام: مراد الواد كدا كاريزما وجنتيل اووي بصراحهه حاجه كدا موووووز
حور بعصبيه وتجري وراها: طب اتلمي وعدي ليلتك يملك الكلب
ملك وتجري منها: منك لله يحور لميتي الكليه علينا علشان سي مراد بتاعك دا انا غلطانه اني بقول الصراحه يعني
حور بعصبيه: خلاص بقا يملك قفلي علي الموضوع خالص
ملك وعارفه غيره حور الصعبه: خلاص انا اسفه والله يالا بقا ندخل المحاضره
حور تمشي منغير متتكلم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ليلي✨
ليلي في سرها: يسلااام هو معتز دا انسان زينا عادي بجدد كان فين من زمان دا يربي عاااااا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك وحور ✨
خلصو المحاضره وطلعو
ملك: خلاص بقا يحور والله كنت بهزر علشان عارفه ان غيرتك صعبه وبالذات علي اللي بتحبيهم والله كنت بهزر وغير كدا مراد مش نوعي المفضل اصلا
حور: داعلي اساس انه ممكن يبصلك اصلاا ضحكتيني. اتلمي بقا علشان كدا هنقل ادبنا اوي علي بعض وهنسا انك صحبتي
ملك: مش عارفه هطلع اشوفه
حور: تمم باي
ملك: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
مراد ويتصل ب ادهم
مراد: بقولك ي ادهم
ادهم: اي يعم
مراد بتسرعهه: اناا قررتتتتتتتتتتتتتتتت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

google-playkhamsatmostaqltradent