رواية ذكريات الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم سلمي ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية ذكريات كاملة بقلم سلمي ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية ذكريات الفصل الثالث و العشرون 23

رواية ذكريات الحلقه 23
سليم..اي رايك في الكلام دا......
حط ايده كريم علي وشه بعصبيه..والله العظيم معملتش حاجه...هق.تل اخويا لي....
سليم..طب اتفضلي انتي يا ام حسين...ومشيت
كريم..والله يباشا معملتش كدا...
سليم..حاسس اني مصدقك...بس مفيش دليل علي براءتك وبردو مفيش دليل علي ادانتك...انت هتشرفنا هنا لحد ما اما اخوك عمر يفوق او حد تاني يكون عنده المعلومه ويجي يقولها....
سكت كريم دقيقه..باشا طب هو انا ممكن اطلب منك طلب......
سليم..هاااااا........
كريم..ممكن بدل ما تحطني في الح.بس ...اروح مصحه
سليم..لي...انت مجنون ولا اي...
كريم..لا يباشا مجنون اي...بص انا....كنت بشم وكدا...فكنت اصلا هروح عشان اتعالج..فممكن تكون هي هي نفس الفتره...
سليم..انت بتهزر يبني....
كريم..حط عليا حرا.سه زي ما انت عاوز يباشا..انا فعلا عاوز اتعالج يباشا....عشان خاطري
بصلو سليم بطرف عينه..هو انا خطيبتك يبني..متظلط كدا..اي اللي عشان خاطري...
كريم..اسف يباشا...
سليم..خلاص ...انا هقدم طلب ....وهقولك...بس انت دلوقتي هتنزل الحب.س........
في المستشفى. 
كانت ياسمين قاعده في حضن امها متجمده مش مصدقه اللي حصل وعيونها دبلت من كتر العياط 
ياسمين..عاوزه ادخلو يماما 
الام..مش هينفع يحبيبتي 
ياسمين بزعيق وانهيار..بقولك عاوزه ادخلو.....افهمي عاوزه ادخلو بقا....وقامت وقفت
جريت عليها مريم صاحبتها..ياسمين..اهدي يحبيبتي
ياسمين بضعف وعياط..انا عاوزه اشوفه يمريم ...ونبي عاوزه اتكلم معاه
حسام..طب خلاص ...هقول للدكتور...هديها يمريم.......وبعد محاولات كتير مع الدكتور وافق......
دخلت ياسمين الاوضه بحذر وقفلت وراها الباب وجابت كرسي حطتو حنبو ......
ياسمين بضعف شديد وعياط..كدا يعنى...تسيبني ضعيفه منغيرك....كنت ديما بتقولي عمري ما هسيبك....اهو عاوز تسيبني لي...فتح عينيك يعمر.......انا حاسه اني السبب للي حصلك...انت وحشتني يعمر اوي...فوق بسرعه عشان خاطري ...ومسكت ايدو..انا بحبك اوي يحبيبي..
خليك جنبي عشان خاطري وعشان ابننا ..مش انت ديما بتقول كدا...هسيبك تفصل عن الدنيا وتريح دماغك عني شويه ..بس متطولش يعمر..انا منغيرك ...ضعيفه اوي...هسيبك بقا ترتاح شويه.....وقربت منو با.ستو من راسه..وسابته وخرجت........
عند ليلي..........
ليلي بقلق..كريم اتأخر اوي......
شهد بقلق..طب ما ترني عليه.....
ليلي..رنيت عليه هو وعمر فونهم مقفول....
شهد..طب رني علي ياسمين.....
ليلي..معييش رقمها
شهد..خديه من معايا بس رني انتي.......
ليلي..هاتي طيب.... ورنت عليها وردت مريم لان ياسمين مش قادره......
ليلي..لو سمحتي دا رقم مدام ياسمين مرات عمر بيه
مريم..ايوه..خير
ليلي..انا زميله لكريم وهو مجاش من امبارح هو والأستاذ عمر ..وفي موضوع مهم كانو مكلفيني بيه و كدا
مريم..اي دا ..هو عمر وكريم اصحاب أصلا.....
ليلي حضرتك ممكن بس تطمنيني عشان انا قلقانه جدا...
مريم..احم..عمر اتض.رب بالنا.ر  وكريم شايل القضية لحد دلوقتي 
ليلي بصدمه...اييي بتقولي ايه انتي ..انتو فين.........
عند رزان.......
رزان..هو كان لازم يعني يعمل فيها البطل الشجاع ويقف ادامها...
كنزي..ماما...انا خايفه الواد عادل يف.تن علينا...
رزان..ويف.تن لي يعني
كنزي..انتي مش فاكره لما احنا قولنا يعمل كدا ورفض ...ااكيد عارف انو احنا ..مش بعيد يبلغ عننا
رزان..انا اللي ضر.بت عنر بايدي دي...عشان معليش حد يمسكهالي ذ.له.....بس للاسف كان نفسي ياسمين جات في عمر
كنزي..وهو ابوهم فين من كل دا...
رزان..ايمن...ايمن دا راجل دماغه متكلفه....وبعدين دا مسافر ديما..
كنزي..طب احنا مش هنروح نطمن علي عمر......
.فكرت رزان شويه............
وصلت ليلي عند كريم وطلبت من سليم يوافق انها تقابلو وبعد وقت وافق وجه كريم وخرج سليم من المكتب
اول ما شافته ليلي جريت في حضنه بسرعه وفضلت تعيط وبادلها كريم الحضن.....
كريم..متعيطش يليلي لو بتحبيني 
ليلي بعياط..مش قادره يكريم..بعد ما رجعتلي...تقوم تسيبني تاني 
بعدو عن بعض وقعدو عالكنبه 
كريم..طب ممكن نتكلم منغير دموعك...انتي بكيتي عشاني كتير..كفايه بقا يليلي عشان خاطري 
ومسحلها دموعها بحنيه ......
ليلي..اي اللي حصل لاخوك 
كريم..دخل غيبوبه..بصي انا قولت لسليم بيه اني هدخل مصحه في الفتره دي..اي رايك 
ليلي..خبر حلو جدا...ياريت يوافق فعلا..وهيظهر براءتك انشاءالله 
كريم..وانتي اي اللي مخليكي متأكده كدا اني مش انا اللي عملت كدا.....
ليلي..انا واثقه فيك اكتر من نفسي يكريم....شوف انت تعمل اي حاجه الا دي انا عارفاك 
كريم..طب وشهد...اوعي تهرب منك....
ليلي..شهد بقت حاجه تانيه يكريم ...انشاءالله لما تخرج هتشوفها بنفسك..عالفكره هي ومازن متجوزين رسمي
كريم..نعم.....
ليلي..والله العظيم..وانا شوفت الورق بنفسي وكمان كانو هيتكلمو معاك انت وعمر.. بس اللي حصل بقا.....
كريم.. نبقا نشوف الحوار دا بعدين..المهم عاوزك تتكلمي مع حسام اخو مريم وتدورو علي عادل..هو اللي عارف كل حاجه 
ليلي..مع اني مش عارفه مين عادل بس حاضر...
مسك ايديها كريم..انا بحبك اوي بجد....ومتشكر علي واقفتك جنبي انتي فعلا بميت راجل ..وهفهمك كل حاجه وتقوليها لحسام
ليلي..انا اهم حاجه عندي انك تكون كويس يكريم عشان لو انت كويس ..انا كويسه..............
عدي الوقت وراحت ليلي لحسام وفهمته علي كل حاجه بالتفصيل بإستثناء موضوع شهد طبعا واتفقوا انهم هيروحو لعادل وبالفعل راحو يسالو عليه 
وراحو فعلا لكنو سافر يقضي شهر العسل و....وافق سليم انو كريم يدخل المصحه وفعلا دخل كريم وبدأ رحلتو في العلاج وطبعا زي ما احنا عارفين الموضوع صعب لكنو بيقدر علي نفسه عشان يرجع لحياتو الطبيعيه تاني...عدي تقريبا 6 شهور وكلو علي حالو ومش لاقيين عادل..شهد قربت من ربنا جدا واتحجبت كمان ومازن قال لرزان وكنزي انو خلاص مبقاش معاهم..وهما مرعوبين ان عمر يفوق لان عمر بص لرزان في عينيها وهي بت.ضربه وعارف انها اللي عملت كدا... وعمر لسه في الغيبوبة والكل بدا يتعايش علي انو هيفضل كدا الا ياسمين ديما عندها امل انو هيفوق وكل يوم بتتكلم معاه وتحكيلو عن الللي بيحصل كانو صاحي 
وكمان بطنها كبرت وبقت في الشهد السابع...وقاعده معاه عالطول في المستشفى...
فيوم كانت داخله ليه الاوضه لقت الدكاتره بيشيلو الاجهزه من علي عمر 
وقفت اتجمدت مكانها واتصدمت من اللي بيعملوه...وجريت عليهم بصراخ
ياسمين..انتو  بتعملو اييي...هاااااا
الدكتور..كفايه عليه كدا...هو بيتع.ذب...ومش هيقوم
ياسمين بانهيار..لاااا...عمر هيقوم ...ازاي تعملو كدا منغير موافقتنا 
دخل حسام بحزن..خلاص يياسمين...انا اتكلمت مع الدكتور وقالي انو ...مفيش امل......
ياسمين بانهيار وعياط شديد..لا....لا يحسام..متقولش كدا ونبي...وجريت علي عمر مسكت ايده وبتعيط اوي
ياسمين..اصحي يعمر...عشان خاطري اصحا.....متسيبنيش يعمر ..اصحااا...عمر مما.تش..انا حاسه..نبضي هو نبضه ...عمرررررر اصحاات
فجأه حست ان ايدو مسكت ايديها فرفعت وشها بلهفه وخضه وفتح عينيه عمر و............
يتبع.........

..

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ذكريات ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent