رواية احببني مجنون كاملة جميع الفصول بقلم الينور عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببني مجنون الفصل العاشر 10
ليقف بصدمه عندما وقعت عينه علي مالايتوقعه
فكانت تمسك حزام بإحكام.. وتج. لد في ذاتها بلا شفقه
براء وهو يهز في رأسه بجنون… ولم يتحمل ما تقوم به
وكأن دلو ماء بارد ثقب عليه فتجمد
بينما ندا تج. لد بضعف شديد وهي تبكي الي ان وقع
منها المفرش ووقعت هي بضعف شديد
وهي تبكي مكررا… انا حق، يره
رفعت عيونها بضعف شديد عليه صلبت ممارأته
هل الدنيا من الممكن اعطاء شخص واحد كل هذا البرود
كان يقف امامها يربع يده امام صدر، ه العاري…
ينظر عليها بعي، ن تشع جحيم وملامح هادئه
اوربما تتصنع الهدوء ليقول بنبره اجاد في كسوها لباس البرود
: ها خلصتي؟؟
نظرت عليه . بستحقار شديد، لتقول بخيبه امل وكسره قويه: اااطلع برا
للحظه تصرخ بفزع…. عاااااا نزلني يامجنون انت بتعمل ايه نزلني
براء لايسمع منها ولا حرف واتجه يضع عليها
المفرش ويحملها علي ساعديه:…. ويتجه بخطي ثابته
وهو يضمها لصدره اكثر……
وقبل ان يخطوا خارج الغرفه.. امسك هاتفه
ليتصل بغاده…. وماكادت تجيب
صرخ قائلا: مش عايز اشوف طيفك برا
واغلق الخط في وجهها…. ندا ببكاء: حرام عليك كفايا انت ايه سبني في حالي بقي مش اخذت الانت عايزه
براء وجه نظره عليها… ندا ابتلعت ريقها وظلت تضرب
في صدره ولكن ماذا تأتي عقله الاصبع امام ذلك الهضب
وفي لحظه تشهق بفزع عندما وجدت نفسها تحت
ماء بارد وبشده لتبحث عن انفاسها مثل الغريق
وقف امامها بعض ان القي بها اسفل 🚿مياه 🥶بارده
قال وهو مربع يده امام صدره: الميه السقعه بطهر الذنوب
ليقول بنبره حاده مليئه بالغضب: يلا طهري ذنبك اللي معملتيهوش
كانت تحاوط جسدها تشعر بالخجل الشديد فهي شبه عار، يه
لاحظها براء ليتنفس بقوه فدموعها لا تنقطع عن خدها
اقترب منها ومايشعر الا وهو يشدها فتستقر برأسها
علي كتفه.. ليحا. وط خصرها بإحكام
في حين هي القت نفسها بداخله وبكت بقوه شديده
ظل يمسد علي رأسها بحنيه تنهد طويلا …
ليهبط لمستواها ويحملها مره اخري بعد ان اغلق المياه
عائدا بها الي غرفتها… اجلسها علي الفراش
ليقول بهدوء وهو يحتضن كفا يديها: ما هو انت هتعترفي
انك بتحبيني وبتموتي فيا كمان
نظرت عليه برفع حاجب عيناها منتفختان
لتشهق لأعلي من اثر البكاء فتتنهد تنهيدات متتاليه
ايضا من اثر البكاء الشديد
احتضن وجهها بكفا يده: هاااا يلا قولي انك اتنيلتي وحبتيني
شعرت بالخجل الشديد لتهم واقفه سريعا وهي تسحب
المفرش خافيه جسدها مهروله للخارج…….
نظر عليها بعجب من حركاتها السريعه… ليصرخ عاليا
: ملكي علي فكره
كانت تقف خلف باب غرفه جدتها.. لتضع يديها علي فمها
تكتم ضحكتها التي تجاهد في عدم افلاتها
_______________♡________________♡______
في عرفه مظلمه بشده.. يجلس علي كرسي هزاز
يتحرك به لامام وللخلف ويمسك في يديه كاس
به ذلك المشروب اللعين: النب. يذ
لينظر علي شاشات كثيره من حوله… رجال كثيره يعملون في كل جنمب
هنا مخزن به س، لاح… وهناك مخزن لتعبئه المخد… رات
وهناك مخزن لوضع الاطفال……
وهو يشاهد ويضحك بشده……
ليتوقف فجأه مع صوت يأتي من الميكرفون الذي
امامه: ياضبع المخابا، رات مسكت شحنه امبا.. رح
هم واقفا القي بالكأس بغضب وهو يصرخ
: يعنييي اييييييه ياغبي مين استجرأ يدخل في حرب مع الضبع
ليبتلع ريقه: م م م مش قدرين نع ع ع عرفه
ولم يكمل حديثه حتي كانت هنا. ك رصاصه تخترق موضه
قلبه….. فيسقط ارضا
ليلقي بعدها ذلك المدعو بالضبع المسدس ليظهر من خلف حائط
وهو يىرتدي قناع واحد كفيه مبطو، ر.. يضع عليه قفاز اسود……. ويرتدي بدله باللون الاسود
ليلقي بالس. لاح ويصرخ عاليا وعلامات الغضب علي وجهه: اغبيييييه.
: اللي فكر يقف قدام الضبع امه صلت ودعتله
ليصرخ بغضب علي رجاله.: خلال خمس دقائق اللي عمل كده يبقي قصادي فاهمييييييييين
ليومؤ سريعا وهم يروا ذلك الملقي ارضا
____________♡____________♡____________
: من ساعت ماجيتي وانت مش علي بعضك
قالتها بسخريه شديده وهي تسكب
مشروب في الكأس…….
نظرت عليها وهي تفرك يديها بتوتر: ب ب براء لو حس في اي وقت هيق، تلني
ضحكت عاليا وهي تمد يديها: بطلي خوف بقي واشربي
براء ايه اللي هيعرفه بس ياروان
نظرت عليها وهي تحاول ابعاد الخوف عن عقلها
: طيب اخلصي فين الطرابيزه ياكاري
كاري وهي تقول بجد: طيب مش نستني الشله الاول
زفرت وهي تقول بغضب: كام مره اقلك ان مابشربش
كاري وهي تشوح بيديها: هاتي انت اللي خسرانه
روان ظلت تحرك في قدمها بقوه دلاله علي شده توترها
ليأتي من خلفها فجأه صوت: هاي بالصغيره
نظرت روان خلفها. بفزع….. بينما همت كاري مهروله
اتجاهه تلقي بنفسها بين يديه وتضع ق، بله سريعه علي شفتيه: نورت يابيبي
قالتها كاري وهي تتمايل بين يديه ليضحك عاليا
ويشدها بيد واحده اتجاه كرسي علي طاوله
والايد الاخري يضعها في جبيره
بينما روان قد اغمضت عيونها بخجل من ماقامت به
تلك المدعيه كاري
لتقول بنفاذ صبر: انت فين ياكاندي
ليأتي صوت اخر من خلفها: بدأتوا لعب من غيري
قالتها وهي تدلف علي عجله وتلقي بشنطتها علي الكنمبه
لتهمس لها روان برعب بعد ان شدتها: ال م م مستر مش ممكن يقول لبراء ان مارحتش
كاندي بجد: تؤ ما تخافيش مش هيفتح بقه لانه كتمته بالفلوس….
لتهز روان رأسها بإرتياح… بينما هناك نظرات تخترقها
من اعلي الي اسفل ببرود قاتل وعين كالصقر……
لتأتي كاري وهي تجر طرابيز عليها كوتشينه كثيره
لتقول بصوت عالي: هيا لنبدأ
دلف بعض الشباب وهم يصرخون: استنوناااااا
فقط دقائق يلتمون جميعا حول الكرابيز ويخرجون
مايقارب ال١٠٠الف علي الطرابيز
كانت روان تلعب بإنسجام شديد………..
ليمر فقط دقائق: وتصرخ روان بفرحه: كسبببببببببببت
الكل القوا مابيديهم بغضب… عادا هو الذي اخرج دخان السجاره وهو يشاهدها ببسمه
بينما كاري نظرت عليه بفم مفتوح وعجب… هناك اسئله
كثيره علي تعابير وجهاها
همت روان واقفه مع رن هاتفها لتقول بفزع والدم، اء فاره من وجهها وتجلدت اظافرها من شده الرعب
: د د د ده براء
سحبتها صديقتها من يديها سريعا ليدلفوا داخل غرفه
وسرعان ما وفتح تليفونها علي تسجيل للحصه
فيظهر وكأنها في حصه
لتقول بهمس: ردي بسرعه
روان ابتلعت ريقها واجابت مثل الذي انقطعت انفاسه
فقالت بصعوبه: ا ا الو
اجابها بهدوء: ايه الاخبار حببتي… ليلحق بمسمعه صوت طلاب وشرح المعلم بصوت مرتفع
اجابته ببعض الارتباك: برا ء انا في درس خمس دقايق وهكلمك….
لتغلق معه الخط وتبحث عن انفاسها المسلوبه……..
……. في الخارج……..
اقتربت منه لتقول بصدمه: لييه سبتها تكسبك
نظر عليها نظره جانبيه… واردف ببرود: ابسطي الذبون يقرب
قال جملته بغمزه ليقف ويلقي السيجا. ر يدعسها تحت قدمه
وهو يسحبها من يديها خلفه لاحدي الغرف في حين
عينه علي الغرفه التي دلفتها روان……….
(لنذكركم بقول الله تعالي….. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْـمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ)
من سورة المائدة- آية (90)
_________♡______________♡_______________
هبط من سيارته ليبعد عنه نظارته بهدوء……
وهو يرفع هاتفه ويعطي نظره تجوليه من حوله
ليقول: انتم فين؟
اجابه الاخر: ابو الخلود اطلع احنا عند كاري
خالد بضحك: انتوا مازهقتوش من كاري
ضحكوا عاليا: تعالي دي هتظبطنا النهارده وهتجبلنا صنف جديد
ضحك خالد قائلا: لو كان كده ماشي
ليغلق باب سيارته ويتجه مهرولا اتجاه تلك العما، ره
قاصدا شقه كاري…. وهو يصفر بملل منتظر قدوم المصعد
مر ثواني خرجت فيهم روان وكاندي من الغرفه
لتقول كاندي: تعالي ننزل من السلم اللي ورا لحسن
دلوقت هتلاقي الشباب كلها اتلمت
روان هزت رأسها بنعم عده مرات ليذهبوا معا……
لتنطق كاندي بلهفه وهي تنظر علي شنطه روان
: فييين نصيبي
روان بسعاده شديده: هنقصمهم بالنص
لتقول كاندي برفع حاجب: انت فرحانه اوي كده ليه
انت معاك اضعاف اضعافهم
لتنطق روان مثل الطفل الالبله الذي لايفهم شئ سوي
انه فاز في مسابقه السيارات
: اييووووه بس انا فرحانه علشان كسبت كل اللي فوق ده
كاندي ببسمه: ها هتيجي تاني
لتجاوب روان بدون ادني تردد: طبعا
في الاعلي دلف وقد رفع حاجبه بإستنكار وهو يلحق بأنفه
رائحه تلك العطر… الذي قد جذب عقله من قبل
ليحرك رأسه بسخريه: مستحيل روان وايه اللي هيجبها هنا
ليشده احد اصدقائه: انت واقف عندك بتعمل ايه ادخل
دووول ايييه شويه بنات وانما ايه عنننب
ضحك خالد وغمز لصديقه: دق، ت ولا لسه
ليضحك الاخر: مش قبل ماأظبط الجمجمه ياكبييير
دلف خالد وقد وقع عينه علي الطرابيز ليقول
بإستنكار: انتوا كنتوا بتلعبوا
لينطق احدهم بغيظ: بنت ال كشت كله
ضحك بيجاد عاليا: شكلكوا اتعلم عليكوا جامد اوي
نطق احدهم يدعي زياد . متسائلا بلهفه: تلعب
القي بجسده علي كنمبه ليقول بهدوء: طبعا بس لعبي انا غير
وغمز له…….. ضحك صديقه: بودي بويييييييي
ليضحوا جميعا وهم يسكبوا الكاسات ويتناولونها
فحين تخرج كادي…. وهي تنفخ السي، جار
: كل واحد يسيب الفلوس ويدخل يشوف نصيبه
بيجاد وهو يقترب منها: انت عارفه نوعي المميز ياكوكي
لتحرك اصبعها علي ش، فتيه مجيبه بترنح
دليل علي غياب عقلها: طبعا ياروح كوكي
ليخرج من جيبه مالا كثيرا ويضعه علي الطرابيز
ويدلف الي احدي الغرف… بقوه………..
كانت تجلس علي الفراش تضم جسدها وتبكي بقوه
لترتعش بقوه مع فتح الباب……
ليقف بصدمه عندما وقعت عينه عليها: اييييييوه بقيييييي
(والله هر، جع 😡)
(لقد اخبرنا رسول الله صـ͓̽ـلَيـ͓̽ـ آلَلَهّ عـ͓̽ـلَيـ͓̽ـهّ وٌسـ͓̽ـلَمـ͓̽ـ
ان المرء علي دين خليله فلينظر احدكم من يخالل)
_________________♡_____________♡________
كانت تقف امام المرأه وهي تلف حول نفسها بسعاده
دلفت غاده وهي تقول بغضب: ياست صغيره علي الحب يلا ورانا شغل
غاده استندت بكوعها علي التسريح وتستند بفكها
علي كفاها وهي تقول وتحرك عيونها بهستنه
: وايه كمان اشجيني
ندا رفعت حاجبها: اشجيكي بأيه؟
غاده وقفت ورفعت اصبع السبابه بغضب: اوعي تقوليلي انك حبتيه
ندا برفع حاجب كانت علي وشك مسك فستان لترتديه
اعادت النظر عليها: وفيها ايه مش جوزي
غاده ببعض الارتباك: ااااايوه اقصد يعني انك ا اكيد مالحقتيش تحبيه
ندا مبتسمه اجابت بشرود: ازاي ماحبهوش وهو اكتر حضن حسيت فيه بالدفي والامان
غاده بصراخ: نعمممم ياختييييي حضن
فزعت ندا لتنظر عليها وابتلعت ريقها….. غاده اقتربت منها تمسكها من كلتا كتفيها وهي تقول بصدمه
: ندا انت اكيد ماضعفتيش للمريب ده
ندا بغضب وارتباك: مالك ياغاده وايه ضعفت دي هو جوزي
غاده بصدمه: يعني ايه
طأطأت ندا رأسها بحرج شديد وقد اصتبغت وجنتيها باللون الاحمر
لتلقي غاده بجسدها علي الفراش وهي تقول بصدمه
: مستحيييييييل 😳
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببني مجنون ) اسم الرواية