رواية عنيده احتلت قلبي الفصل السابع 7 - بقلم ليليان محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عنيده احتلت قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ليليان محمد

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل السابع 7 


                                   الله اكبر💕
تاني يوم ف بيت ليلي 
ليلي صحت من النوم بكل نشاط كا عادتها اخدت هدوم من الدولاب وبعدها دخلت تاخد دش دافئ و خرجت و لبست فستان ازرق فاتح قصير قليلا و كوتشي ابيض رياضي عشان الشغل ولكنه ليق ع الفستان و عملت شعرها الاصفر الناعم كحكه عشوائيه و كان فيه بعض الخصل المتمرده فا كنت جميله و رقيقه ونزلت لكي تفطر مع امها 
ليلي وهي تقبل يد امها: صباح الخير يا ست الناس🥰
مني بابتسامه: صباح النور يا ليلي بس ايه الحلا
قطعتها ليلي بصوت عالى: بببببسسس ونبي انا زهقت من السيره دي يلا نفطر من غير كلام كتير عن الموضوع ده بالله عليكي😤🙄🙄🙄
مني: فيه ايه يا بنت كنت هقول ايه الحلاوه دي و بس 😏🙄
ليلي بضحكه بسيطه: بريئه انتي اوي يا ماما 😂
مني بغضب: غصبن عنك يا بت ال🐕 ... يلا كلي عشان الكليه 😒
ليلي بابتسامه: حاضر يا ماما اله 🙄😂

_______________________ ف قصر الشرقاوي عند ادهم
بقلم ليليان محمد ✍️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️✨

ادهم صحي ع صوت المنبه كان لسه ها يوقفه بس افتكر ليلي فا هو بيتعب نفسي لكي يرها فقط و يشعر براحه حين ان يره عينيها زرقاء مثل البحر العميق فصحي و وقف قدام الدولاب ياخد هدمه بعد دقائق اخد قميص كحلي و بنطلون كحلي فاتح شويه و كوتشي ابيض و دخل اخد شور سريع و نزل فا لم يتفاجأ خالد فا كان يظن انه لم يعمل غير يوم او اتنين لكنه تجاوز جميع ظنونه فهو ينزل بنفسه لكي يذهب للكليه و بعدها الشغل فا شعر خالد بشئ غريب ف ادهم هذه الفتره
خالد بابتسامه فا هو بقا يشعر بالفخر بابنه: هتروح الكليه ولا الشغل يا ادهم 😊
ادهم بابتسامه: الاتنين ان شاء الله😌
فاطمه: لا يا ابني اختار حاجه وحده بس عشان انت كده بتتعب نفسك اوي لازم تخد راحه 😢
ادهم بابتسامه: خلاص ها حاول اجي بدري شويه انهارده تمام 😊
فاطمه بحب: تعالي ع الساعه 3 كده ايه رايك 😊
فا ادهم افتكر ان ده المعاد الي بتيجي فيه ليلي فا رفض
ادهم: معلش يا ماما الساعه 3 دي ابقا لسه واصل الشركه انا هاجي ع الساعه 5 كده 😌
(برئ اوي الواد ادهم ده 🙂😂)
فاطمه: ربنا معاك يا حبيبي😘
ادهم بابتسامه: تمام انا رايح بقا 🥰
فاطمه: طب استنا تفطر معانه🙁
ادهم: مش مهم يا ماما انا هفطر هناك 😊
فاطمه بزعل: لا انت بقالك كام يوم مش بتاكل معانه خالص ... لو مش بتحب اكل هدي خلاص نجيب وحده تانيه تعمل الاكل بدلها مع اني بحب اكلها جدا لاكن لازم تاكل معانه يا حبيبي مينفعش كده🥺💔
(يا بختك يا ادهم دي لو ماما فطرتني تبقا عملت معايه جميله😢)
ادهم و هو يقبل راس امه: والله يا حبيبتي انا بس مش عاوز اتاخر ع الكليه مش اكتر خلاص هاكل معاكم و كمان اكل هدي يجنن اصلا هو ده فيه كلام🤤❤️
فاطمه بحنان: يبقا خلاص اقعد كل معانه بقااا 😊
ادهم بابتسامه: تمام حاضر 😊
فاطمه قالت لهدي تعمل الفطار و قعده يكلو 
خالد بسخرية: متعرفش الاخبار الجديد يا ادهم 😅
ادهم باستغراب: اخبار ايه دي 🤔🤨
خالد بسخرية: لا مفيش بس امك ناويه تجوزك جومانه لما تيجي مصر 😂🙄
ادهم ساب الاكل و تحول وشه من ابتسامه لصدمه: نعمم 😳
خالد بسخرية: ايوه حتي قعده جنبك أهي اسألها😂
فاطمه: ايوه و مالها جومانه هو هيلاقي زيها فين دي 🙄😏
ادهم بابتسامه مصطنعه: طب شكرا انا شبعت .... انا رايح عشان متاخرش ع الكليه😢
فاطمه بحب: تمام يا حبيبي ربنا معاك😘
ادهم بابتسامه مصطنعه: يا رب 😢😖
ثم مشي و ركب عربيته بتأفف و ذهب
خالد بسخريه: لسه ناويه تجوزيه جومانه😏😂
فاطمه بثقه: ايوه هو اصلا هلاقي زيها 🙄
خالد بسخرية و بصوت واطي و هو يقوم: لا و بيقوله الام بتحس بعيلها اوي 🙄😏

٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪ ف كليه هندسه  
            سبحان الله وبحمده 🤍🌼
             سبحان الله العظيم 🤍🌼

راح ادهم الكليه و هو مقرر انه ها يحاول يكلم ليلي و يجذب انتباها قبله يوسف 
يوسف بسخرية: خلاص بقاا مش ها اتصدم انا اتعودت ع وجودك هنا يا صحبي 😂
ادهم و هو بي دور عليها بعنيه: مشفتش ليلي 🧐
يوسف باستغراب: ليلي ... ليلي مين يا ابني لا ده انت حالف تصدمني بقا🤔🤨
ادهم و هو لسه بيحاول يشفها و مش مركز مع يوسف: ليلي الي معانه ف الدفعه... ليلي محمد شفتها 🧐
يوسف باستغراب: عاوزها فيه ايه يا ادهم فهمني 🤨🤔
ادهم حس براحه اول ما شفها دخله الكليه
ادهم بابتسامه: شكلي بقيت نشيط اكتر منك ولا ايه 😁😅
يوسف باستغراب بص وره لقها دخله لسه من باب الكليه ثم بص لي ادهم الي بيبص ليها بهيام و أردف بسخريه: مالك يا ادهم هي جت الي تلم ادهم الشرقاوي ولا ايه 😅😂
ادهم بص لي يوسف بسرعه و تركيز: انا ... لا لا يا ابني انا مش بقع ابدا انا بس كنت عاوز ورق معين منها 🙄
يوسف بخبث: امممم قولت ورق معين ... وايه بقا الورق المعين ده و مقولتليش ليه مش ممكن يبقا معايه😏🙄 
ادهم بتأفف: خلصنا بقا يا يوسف انا غلطان اني بكلمك اصلا😒
يوسف: خلاص خلاص يا عم سكت .. اه صح كل ماجي اسالك الفرصه ما تسمحليش او انسي اقولك هي ليلي بتشتغل معاك ف الشركه مش صح ولا انا كان بيتهيقلي 🤔
ادهم: اه شغاله معايه من قبل ما اجي الشركه اصلا 😌
يوسف: اه اصل انا استغربت لما شفتها عندك ... المهم يلا عشان ها نتأخر ع المحاضره 🙂
ادهم بابتسامه و هو بيبص ليها و بيكلم يوسف: يلا 😊
خلص ادهم الحاضرات الي ف الكليه ثم ركب و راح الشغل 

_____________ف شركه الشرقاوي للاستيراد والتصدير
بقلم ليليان محمد ✍️
                  أستغفر الله العظيم 🤍🌼 
ادهم اول ما دخل طلب السكرتيره فا دخلت ليلي بعد ما استأذنت للدخول: حضرتك طلبتني فيه حاجه يا فندم😊
ادهم بكدب: كنت عاوز ورق شركه الطوخي 😁🤥
ليلي باستغراب: بس حضرتك احنا مش عملين معهم اي صفقه 🤨🤔
ادهم اتوتر من الغباء الي قاله: اقصد ورق شركه ال.. ورق شركه الصياد معلش 😁🤥
ليلي باستغراب: حاضر يا فندم .. اي حاجه تانيه 🤨🤔
ادهم بابتسامه بلهاء: لا شكرا 😁😅
ليلي مشت باستغراب ثم دخلت بعدها بدقائق قليلة وهي تحمل ملف شركه الصياد 
ليلي بابتسامه مصطنعه: اتفضل يا فندم🙂
ادهم بابتسامه اخد منها الملف 
ليلي بابتسامه مصطنعه: طب حضرتك انا همشي 🙂
ادهم بابتسامه مصطنعه: تمام اتفضلي 🙂😢
ادهم فضل يقراء ف الملف اكتر من عشر مرات و هو سرحان 
ادهم بضيق و هو بيكلم نفسه: كان لازم اطلب الملف يعني امممم خلاص ها كلم ليلي تجبلي فنجان قهوه و تاخد الملف معهااا.... لا خليها تجيب القوه و بعدها بشويه اقولها تيجي تاخد الملف... اممم لا لا برضو هتقول عليا واقع اوي خليني تقيل زيها 😌
(ايوه محدش يستغرب هو لما يديها الملف هيبقا تقيل زيها 🙂😂)
ادهم كلمها و قلها انه عاوز قهوه و بعدها بدقائق قليله دخلت بعد ما اذن لها بدخول و حطت القهوه قدامه 
ليلي بابتسامه مصطنعه: حاجه تانيه يا فندم 🙂
ادهم بحزن: لا اتفضلي 🙂😢
ليلي مشت باستغراب من طريقته و ادهم قعد يكلم نفسه
ادهم لنفسه: هو انا ليه مقولتلهاش تاخد الملف اممممم لا لا انا معملتش كده عشان اشفها تاني لا انا نسيت🙂😌
ثم ناده عليها تاني تاخد الملف و بعدها بشويه ندها  تاخد كوبايه القهوه و فضل كده تقريبا طول اليوم 
بعدها ادهم مشي و ليلي كمان

___________________ ف بيت ليلي
بقلم ليليان محمد ✍️
لا اله لا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🥰

ليلي بضحك: انا جيت يا بيت مفيهوش راجل 😂😂
مني بضحك: مالك يا بنت جيه فيقه كده ليه 😂🤔
ليلي بمزح: يعني وانا بضحك مش عاجب و وانا مضيقه مش عاجب اعمل ايه انا بس يا رب 🙄😂
مني بابتسامه: متعمليش يختي يلا عشان تكلي 😏😂
ليلي بضحك: ايوه هو ده الكلام ولا بلاش🤤😂😂
مني بضحك: مخلفا مفجوعه انا والله 🙄😂
ليلي بضحكه بسيطه: ها نفضل نتكلم احنا بقا لغايت ما اموت من الجوع ☹️😂
مني بضحك: خلاص يختي ها حط الاكل اهو 🙄😂
مني حطت الاكل و اكله هما الاتنين بعد كده ليلي دخلت الاوضه 
ليلي وهي بتحدف نفسها ع السرير ضحكت و هي بتفتكر ادهم و طريقته الغريبه طول اليوم 
ليلي لنفسها: فيه ايه يا ليلي ها تقعي للمره التالته يعني مش ها تحرمي ابدا ☹️.... بس شكله عسول 😂🥰.... بس بقا يا دماغي.. انا هطلع اشم شويه هوا ف البلكونه بلا وجع قلب و تفكير ف الحب و القرف ده 😒
ليلي دخلت البلكونه و بتبص تحت وقفت مصدومه من الي شفته 😳😳

___________________كده يبقا البرت السابع خلص نكمل البرت الجاي 
بقلم ليليان محمد✍️

يا تري ليلي ها تحب ادهم ولا لاء؟؟

ويا تري ليلي شافت ايه تحت صدمها اوي كده؟؟

ويا تري الحال ها يفضل ع حاله لما جومانه تيجي ؟؟

كل ده ها نعرف الاجزاء الجايه يتابع.......

   •تابع الفصل التالي "رواية عنيده احتلت قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent