Ads by Google X

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل السادس 6 - بقلم ليليان محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عنيده احتلت قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ليليان محمد

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل السادس 6 


  
                                    اذكر الله ❤️

اسفه اوي اوي بجد ع التاخير بس كنت تعبانه اوي انا اسفه بجد حقكم عليا و عشان التاخير ده هنزل جزء تاني كمان شويه❤️❤️❤️✨
عند يوسف ف المكتب 
يوسف و هو شغال و مش عارف يركز و عمال ينفخ بضيق 😤
يوسف لنفسه: بس بقا يا عقلي انت و قلبي مينفعش الي انت بتعمل ده دي مهما كانت اخت صحبك تخون صحبك يعني تخون الي امنك ع بيته و عملك كانك واحد من العيله دي اختك مش اكتر ركز بقا يا يوسف😓🤕 
قطع تفكير يوسف اتصال ع الهاتف 
الخط فتح
يوسف: ايوه يا اكرم ف حاجه يا صحبي ولا ايه 😕
كارم: ايوه يا چو بقولك انا تحت المطعم بتاعك دلوقتي لو قربت تخلص اقعد اشرب حاجه او اكل حاجه كده لغايه ما تخلص ايه رايك لو انت فوق يعني 😊👍🏻
يوسف: اه اه خلاص انا خلصت و نزلك مش لازم تجيب حاجه 👍🏻
كارم: خلاص اشطا هستناك🤝
يوسف: اشطا 🤝
نزل يوسف لي كارم و ركب معه عربيته و راحو الشركه الي فيها ادهم 

_________________بعد نص ساعه ف مكتب ادهم 
            سبحان الله وبحمده 🤍🌼
             سبحان الله العظيم 🤍🌼

ادهم بصوت عالى: تسنيم 
تسنيم: نعم يا فندم 😕
ادهم: هي ليلي لسه مجتش 🤔
تسنيم: لا يا فندم هي معدها الساعه 3 و دلوقتي الساعه 2 و نص يعني لسه شويه😊
ادهم: طيب اول ما توصل قوليلي تمام😤
تسنيم: تمام يا فندم 😊
ثم خرجت
 بعد تلت ساعه خبطت تسنيم ع الباب فا اذن لها ادهم بي الدخول 
تسنيم: يا فندم فيه اتنين بره واحد اسمه يوسف و التاني اسمه
قطع كلمها ادهم
ادهم: دخليهم دخليهم😁
تسنيم بابتسامه: تمام يا فندم 😊
ادهم: تمام🤝
تسنيم خرجت و دخل يوسف و كارم 
كارم بسخريه و ضحك: عامل فيها الواد مشغول و السكرتيره تقولي لا اقف اسال البيه.. بقا ادهم ده يتقالو بيه.. و كمان وقفتنا ساعه بره فيه ايه مكنش يوم شغل ده يا سي ادهم.. ثم اكمل و هو يقعد ع الكرسي بس فكك انت من كل ده ايه السكرتيره القمر الي مشغلها عندك دي وانا بقول من امتي وانت بتروح الشغل و ايه النشاط ده دلوقتي فهمتك يا خبيث وقال الكلمه الاخيره وهو بيغمز 😉
يوسف بمزاح و هو بيقعد: وانا الي فكرتك اتغيرت 😉😏
ادهم: ايه خلاص ألفتوا فيلم عربي قديم دي سكرتيره عادي فيها ايه🙄🙄
كارم: فكك انت من الكلام ده هو احنا ف رمضان ولا ايه مفيش حاجه نكولها حاجه نشربها 😌🙄
يوسف: اه والله يا كرومي بتفهم 😘
كارم بقرف: اسكت خالص يلا... اي كرومي دي متكرهنيش ف اسمي الله يرضي عنك 😒
ادهم بسخريه: هو فعلا كارم بيفهم😁 ثم نادي ع تسنيم لتجيب ليهم حاجه يشربوها ثم جاءت 
تسنيم بابتسامه: نعم يا فندم😊
ادهم و هو بيبص ليوسف: تشرب ايه 🙂
يوسف و هو بيبص لتسنيم: قهوه مظبوطه لو سمحتي 😊
ثم قال ادهم لي كارم الي مشلش عينه من ع تسنيم من ساعه ما دخلت ثم قال ادهم: تشرب ايه يا كارم 😉
كارم بابتسامه لتسنيم: كابتشينو 😁
تسنيم بداخلها: ايه قلت الادب دي الحمد لله اني مشيه بس الولا مز اوي يخربيت امه 😉🤭😂 ثم قالت لي ادهم
تسنيم: تمام يا فندم بس ليلي جت و انا مشيه دلوقتي و هي الي ها تجيب الحاجه 😊
كارم بتسرع: ليه بس ما تخليكي شويه 🥺
تسنيم باستغراب و برفعه حاجب: افندم 🤨
ادهم: خلاص روحي انتي يا تسنيم و خلي ليلي تجيب الحاجه😊
تسنيم: تمام يا فندم😊 ثم خرجت 
ادهم بسخريه لكارم: لا و بيقوله عليا الي بتاع بنات و خليك زي كارم يجه يشوفه دلوقتي😂😉
كارم بتبرير و توتر: لا ع فكره انا مش قصدي كده🙄🙄
يوسف بضحك: سيبه يا ادهم هو لازم يعمل ايه حاجه عشان يبرر لي نفسه خلاص يا كارم انت ابننا المؤدب 😅
كارم بقرف: مش قولت اسكت خالص 😒
يوسف بتمثيل الحزن: هو محدش طيقني ليه كده😖
كارم بتصديق تمثيل يوسف: معلش يا چو مكنش قصدي 💔
يوسف بصوت أنوثي و هو يضع ايده ع كتفه: كنت عرفه انك انت الي فيهم يا كرومتي وانك احن واحد عليا مش زي الواطي التاني ده 🥺😘
كارم و هو بيشيل ايد يوسف بعنف رد ادهم: تعرف يلا انت لو مسكتش هتردك بره الشركه😒
يوسف: ايوه ايوه شوف نفسك عشان بقا معاك شركه و عاوز تدردني منها 😒
ادهم: ايوه يا عم انا مفتري 😏
يوسف: و ظالم 😖
كان ادهم ها يرد لكن قطعه خبط ع الباب 
ادهم: ادخل
دخلت ليلي و كانت مسكه صينيه عليها القهوه و الكابتشينو و كانت ها توقعها عندما شافت ادهم، وضعتها ع المكتب 
ليلي بصدمه: استاذ ادهم هو انت مش قولت انك مش ها تيجي غير يوم واحد الي هو امبارح بس، جيت ليه النهارده😳🤨
ادهم بابتسامه: ايه مالك مصدومه كده ليه عادي يعني اجي براحتي ولا عندك مانع ع اني اجي شركتي 😁
ليلي وهي لسه ع صدمتها: لا طبعا براحتك .. اه ف واحد بره اسمه سامر عاوز يقابل حضرتك ادخلوا ولا اقوله مشغول 🙂
ادهم: لا دخلي حالا 😊
ليلي: تمام ثم خرجت و قالت لسامر يدخل 
سامر بابتسامه: اهلا اهلا بي الشباب اتاخرت عليكم ولا ايه 😁❤️
ادهم: يعني الصراحه 😁
سامر و هو بيقعد: معلش والله انا بس كنت بوصل نور 😌
يوسف بفضول: كنت بتوصلها فين 😊
سامر: كنت بوصلها المول عشان عوزا تجيب فستان عشان عيد ميلادها خلاص عيد ميلادها كمان ايام ثم اكمل سامر بجديه اه صح عشان منساش يا يوسف نور كانت عوزا تعمل العيد ميلاد بتعها ف المطعم الجديد بتاعك  لو معندكش مانع 😁👍🏻
يوسف: براحتك يا صحبي احنا اخوات 🤝
يوسف ف نفسه: بحاول ابعد و القدر بيجمعنا يبقا ده مش ذنبي بقااا🙄🙄
ادهم: انا لسه معرفش ها جيب ليها ايه 🤔
سامر: والله ولا انا و كل ما اقولها بتقولي مش عوزا حاجه كفايه انت و بابا موجدين ف حياتي 🙁❤️
كارم بابتسامه: ربنا يخليكم لبعض 😊
يوسف وهو سرحان: نور جميله اصلا🥰 
سامر برفعه حاجب: نعمم🤨
يوسف بصدمه ع ما قال و حاول يبرار لنفسه: قصدي طبعها جميل يعني طيبه و بتحبكم جدا😁
سامر: اه فعلا نور طيبه جدا ❤️
ادهم: تمام مش ها نخرج بقا ولا ايه 🤔
كارم و يوسف و سامر: اكيد يلا

'""""""""""""""""""""""""ف قصر الشرقاوي عند فاطمه 
بقلم ليليان محمد ✍️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️✨

فاطمه و هي تتحدث ف التليفون 
فاطمه: عمله ايه يا حبيبتي وحشاني اوي والله 🥺
الطرف التاني: مرسي انا بخير😌
فاطمه: ديما يا عيوني مش نويه ترجعي بقا 🥰
الطرف التاني: اه انا اصلا كنت بكلمك عشان كده كمان 5 ايام  هاجي مصر 😌
فاطمه بفرحه: بجد والله فرحتيني اوي انك جايه هتيجي تقعدي معانه بقا😘
الطرف التاني: اكيد انا اصلا معنديش بيت ف مصر 🙄
فاطمه بحب: يا بنتي بتنا بيتك احنا عيله وحده 🥰
الطرف التاني: sure ... سلام دلوقتي عشان ورايه كام حاجه اعملها 😌
فاطمه: تمام يا عمري سلام 😊
ثم قفلت وكانت فاطمه ف عز فرحها و دخلت تقول لخالد ثم تنتظر ادهم لكي تخبره بهذا الخبر الجميل في نظرها 
ف الليل جاء ادهم البيت
ادهم بابتسامه: السلام عليكم 😊
فاطمه: و عليكم السلام 😊
خالد: وعليكم السلام يا ابني عامل ايه 😊
ادهم: بخير الحمد لله 😊
فاطمه بفرحه: فاكر يا ابني جومانه الي مسفره امريكيه بقلها 15 سنه و بتيجي ايام كده قليلة جيه كمان 5 ايام تقعد معانه😁
ادهم بعدم اهتمام: طيب وانا مالي 🙂
فاطمه بعتاب: عيب عليك يا ادهم دي بنت خالتك ولازم تفرح انك ها تشفها بعد كل ده ☹️
ادهم و هو يقبل يد امه: بصي يا ست الكل انا طول اليوم بره و ها موت من الصداع خلي هدي تجبلي فنجان قهوه و عشي وانا هطلع اغير هدومي واكل و انام تمام كده😊 
فاطمه: خلاص يا ابني اطلع انت وانا ها قولها تجبلك الاكل و القوه 😊
ادهم: تمام يا حبيبتي ثم طلع الاوضه بتعته
( طبعا كلكم مستغربين ازاي خالد ميتعصبش ع ادهم فا هو مصدوم من الصبح من تصرف ادهم فلا يستطيع نقده )
فاطمه بعد ما قالت لهدي انها تعمل العشي و القهوه لي ادهم قعدت تكلم خالد 
فاطمه بسعادة: تعرف لو جومانه جت ممكن نجوزها لي ادهم هو دلوقتي مسؤول و يقدر يفتح بيت... وجومانه بنت جميله و رقيقه و مش هلاقي احسن منها عشان تكون مرات ابني 🥰
خالد بلامبالاة و هو بيقراء ف كتاب: اممممم طول ما انتي شيفها مثاليه كده مقولتيش لي ادهم ليه ع الاقل كنا نضحك اقصد نعرف رد فعله 😁
فاطمه بسعاده: اكيد اكيد ها يوافق انا عرفه ابني كويس هو هيلاقي زيها فين في حلوتها و جملها انا هبقا اقوله لما يصحي انا بس مش عوزا اتقل عليه عشان يعني طول اليوم ف الكليه بعدها الشغل حرام يعني 😌
خالد بسخرية: فعلا كويس انك متقلتيش عليه 🙂😂

_________________________
يتبع .............
بقلم ليليان محمد ✍️

جومانه بنت جميله عينيها بني شعرها بني غامق و بشرتها بيضه رفيعه ولكنها ذات خلق سئ فهي تسهر و تشرب محرمات و مغروره جدا ، تعيش في امريكا و تدرس فيها ايضا فهي تعيش لوحدها فا ولدتها و ولدها ماتو من فتره ولم ياثر بها كثيراً لانهم لم يكونو معها يوما وهي تكون بنت خالت ادهم وهي تتمني ان تتزوج ادهم بسبب ثرواته فقط و تستغل حب خالتها لها لكي توصل لادهم 

____________________
يا تري ليلي ها تتقبل ادهم ف الشركه ولا هتسيب الشغل ولا هتحاول تخلي يمشي؟؟

يا تري يوسف بيحب نور فعلا ؟؟

ويا تري نور بتحب يوسف ولا بتحب حد تاني ؟

ويا تري فاطمه ها تخلي جومانه تتجوز ادهم ولا ها تعرفها ع حقيقتها ؟؟

وياتري رد فعل ادهم ايه لما يعرف ان امه عوزا يتجوز جومانه ؟؟

وغيره....
كل ده ها نعرفه الاجزاء الجايه........

   •تابع الفصل التالي "رواية عنيده احتلت قلبي" اضغط على اسم الرواية 

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل السادس 6 - بقلم ليليان محمد
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent