Ads by Google X

رواية سيليا الفهد الفصل الخامس 5 - بقلم شودي الصاوي

الصفحة الرئيسية

 رواية سيليا الفهد كاملة بقلم شودي الصاوي عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية سيليا الفهد الفصل الخامس 5

 

عند سيليا قررت تتكلم مع باباها

سيليا: بابي ممكن اعرف انت ليه مصمم علي اياد

السيوفي: عشان هو ابن عمك وهيقدر يحميكي ويحافظ عليكي

سيليا بصراخ: مين دا اللي هيحافظ عليا ابن اخوك اللي حاول يغتصبني اكتر من مره وكان بيهددني ان انا لو قولتلك هيقتلني

السيوفي بغضب و ضرب سيليا بالقلم: بقي علي اخر الزمن تقولي علي ابن عمك الكلام دا عشان متجوزيهوش انا واثق في اياد انو مستحيل يعمل كدا

سيليا بصدمه و دموع: يعن واثق في ابن اخوك ومش واثق في بنتك اللي من لحمك و دمك بنتك اللي انت مربيها انت مستحيل تكون اب مستحيل

ضربها السيوفي بالقلم تاني وقال: وكمان بتعلي صوتك عليا دا انتي ناقص تيجي وتضربيني و اه اخر كلام عندي خطوبتك وكتب كتابك بعد اسبوع وفي نفس اليوم انتي فاهمه(قال اخر كلمه بزعيق)


سيليا: لا مش فاهمه ولو علي جثتي مش هتجوزو ي بابا

ضربها السيوفي وخرج وقفل عليها الباب بالمفتاح وقال بسخريه: ابقي وريني هتخرجي ازاي

وفي مكان تاني(وقر الشياطين)

مجهول١:ها في جديد ولا لا

مجهول٢:اه فيه الفهد حب

مجهول١بصدمه: ازاي يعني بيحب ازاي وهو لحق ينساني(هنا نعرف ان مجهول ١لارا)

مجهول٢:احمدي ربنا ان احنا عرفنا نهرب منو لو كان مسكنا كان قتلنا وكنا بنتحاسب دلوقتي عند ربنا ياختي(مجهول ٢معتز)

لارا: لا هو بيحبني ومستحيل يقتلني

معتز بسخريه: بيحبك اه وهو اللي بيحب بينسي حبيبه بسرعه دي

لارا بجنون: لا لا اكيد دي إشاعات فهد م هيكون غير ليا انت فاهم

معتز: فهد ولا فلوسه

لارا بخبث: الاتنين

ضحكوا الاتنين بخبث نسيبهم ونروح مكان تاني

كانت ساره ماشيه سرحانه في صحبتها سيليا واللي بيحصلها و ان هي ممكن تساعدها ازاي فاقت من شرودها علي حد خابطها بالعربيه



الشاب نزل من العربيه وقال: انا اسف يا أنسه بجد مكانش قاصدي تحبي اوديكي المستشفي

ساره: لا ولا يهمك متعتزرش انا اللي غلطانه عشان مكنتش مركزه في الطريق وحاولت تقوم بس معرفتش حاول الشاب يساعدها لكنها اعترضت وقالت: انا هعرف اقوم لوحدي

الشاب(اسلام صاحب فهد): انا ممكن اساعدك انا اسمي اسلام

ساره: ممكن تسندني بس لغايط اي تاكسي وانا هروح

اسلام: طب م تيجي اوصلك المستشفى

ساره: لا ملهوش لزوم

بعد محيالات كتير من اسلام وافق انها تروح بالتاكسي و هو ادلها الكرت بتاعو وقالها لو احتاجت اي حاجه تكلمو

اخدت ساره الكرت وشكرتوا ومشت

اسلام في نفسه: شكلي وقعت ولا ايه بس تستاهل البت مزه يعني

بعد اسبوع من الاحداث دي انهارده كتب كتاب سيليا علي إياد

سيليا بعياط ل ساره: انا مش عايزه اتجوزو ي ساره انا خايفه اوي منو

ساره بتفكير: اهربي

سيليا بصدمه: اهرب اهرب ازاي

ساره: انتي اهربي من باب المطبخ وانا هخبط راسي بي اي حاجه وهقول انك خبطيني وهربتي

سيليا: بس….

ساره بمقاطعه: من غير بس يلا بسرعه قبل م حد يجي

سيليا: ماشي انا هخرج وابقي طمنيني عليكي

خرجت سيليا وهربت من باب المطبخ بعد م ساره ظبطت ليها الطريق


سيليا وهي بتجري ……

عند فهد كان بيكلم شخص علي الفون

فهد بصدمه ازاي يعني انت ازاي متبلغنيش باللي حصل

الشخص برعب: والله ي بيه لسه عارف انهارده ان خطوبتها وكتب كتابها علي ابن عمها انهارده

فهد بغضب: اقفل ي حيوان مشغل عندي شويه بهايم مبتفهمش

خرج فهد وركب العربيه وكان ماشي بسرعه كبيره رايح عند سيليا حبيبته هو مستحيل يخلي حد تاني يتجوزها وفجأه وهو ماشي بالعربيه بسرعه حصلل.

…….

 رواية سيليا الفهد الفصل الخامس 5 -  بقلم شودي الصاوي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent