رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الخامس 5 - بقلم صباح عبد الله

الصفحة الرئيسية

  رواية تزوجني متملك قاسي كاملة بقلم صباح عبد الله عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الخامس 5

 

في صباح اليوم الثاني…

خارج غرفة أسر

نور. يابوي كنت عاوزه أقولك علي حاچه

يرد ياسر َولد نور قائلًا: حاچة اي دي يانور

تنظر نور بتجاه حنان ولدتها التي تعد مائدة الطعام هي وفاء زوجة حمزه بينما تقول. كانت حابها أروح راحله تبع الكلية مع رفقتي يابوي وعوزة اخد لاذن منك انت وجدي وعمي حمزه وعمي اسر

يرد عمر بغضب قبل ولدها: نعم ياختي رحلة اي دي اللي تعوزي تروحيه يانور

يرد الحاج عطيه قائلاً بضيق: وانت اللي حتقول حتروح ومش حتروح ياعمر ليه موت إني وأبوك عشان تمشي كلمتك علي أخواتك

عمر. بتوتر: ماعاش ولا كان ياجدي مش قصدش والله العظيم بسي الرحلة اللي نور تعوز تروحه بيحصول فيها بلوي سوده.

ترد نور قائله: وانا مالي ومال اللي بيحصول بسي ياعمر بالله عليك ياجدي توفق انت وبوي والله نفسي نروح من السنه اللي فاتت

يرد ياسر قائلا.: هي رحلت اي اللي تعوزي ترحيه يانور

نور بتوتر: دي رحلة في متحف اثار في مصر يابوي.

ياسر: حتقعدي فيها كام يوم يانور

نور: هو يومين يابوي وممكن تالته بالكتير بالله توفق يابوي نفسي أروح مع رفقتي والله

يانظر ياسر الي نور بيأس وهو يقول : اي رايك يابوي

يرد الحاج عطيه قائلاً : لو نور تعوز تروح معرفقتها إني مش مش معترض بسي حيروح معها واحد من الشاب ياعمر ياحاتم اي رايك ياعمر

ينظر عمر الي نور بضيق وهو يقول: والله أني مش موفق علي الروح على بعضها بسي حقول اي لو انت وابوي موفقين خالص بسي إني والله مش فاضي أروح مع حد عندي شغل علي رأسي ولو حاتم فاضي يروح معها

يرد حاتم وهو ينظر الي نور: إني والله مش عندي مشكله أروح مع نور يا جدي.

تاتي فتاة أخري قائله بهدوء: السلام عليكم ياجامعة

الكل وعليكم السلام

عمر بضيق: ده كله بتعملي اي ياست ملكه

ملكه بخجل: آسفة ياولد عمي كنت بجهز

عمر بغضب: وجهزت الهانم

حمزه: واه بتكلم ملكه بنتي ليه اكده ياباشا مهندس عمر

ينظر عمر الي ملكه وهو يقول: لا مافيش حاجه ياعمي يلا يابت عمي علشان اتأخرت

حنان: واه ياولدي مش لم تفطرو الاول

ينظر عمر الي ملكه وهو يقول: تعوزي تاكلي

ملكه بصوت مخنوق وعلى وشك البكاء. لا مش عوزة

وفاء: كيف حتنزلي علي لحم بطنك يابنتي بسي

ملكه: ماليش نفسي ياما لو جاني نفسي حشتري حاجه من علي الطريق يلا ياولد عمي

عمر: يلا يابت عمي

وبالفعل ذهب كلا من عمر وملكه الي الكلية الخاص بهم فاعمر في كلية هندسه وملكه طب بس الطريق واحد علشان كدا عمر بياخد ملكه ويوصلها كل يوم

❈-❈-❈

في غرفة مرفت

تجلس مرفت علي الفراش وهي تتحديث مع أحد عبر الهاتف تردف قائلة: أعمل اي بس ياعماد بقولك البنت مش قبلني خالص دي بتعملني زاي ماكون واحده من الشارع مش أمها.

يرد الشخص الذي يداع عماد قائلاً: بقولك اي يامرفت اعملي اي حاجه واطلعي بالفلوس انتي عارفة لو الفلوس مش وصلت لجماعة اي اللي هايحصل

مرفت بخوف: عارفه والله عارفة بس دول ناس صعيده وصعب الواحد يضحك عليهم بكلمتين

عماد: بس سهل تضحكي علي بنتك وتخليها تتنزلك عن كل حاجه وانتي محاميه وعارفة

مرفت: المشكلة مش في بنتي المشكلة في الزفت اللي اسمه أسر وابوا ده مش بيخلني أقعد مع تنسيم خمس دقايق علي بعض

عماد بزهق: اوف بقولك اي أهم حاجه تخدي الفلوس وتجي على هنا قبل ما الجماعة يعرفوا اي حاجه عن اللي حصل واقته بقا نقول على نفسنا يارحمن يارحيم

مرفت بتوتر : لا إن شاءلله مش هايحصل حاجه وانا هاعمل كل اللي انا هقدر علي واخلي تنسيم تتنزلي وبسرع وقت هاكون عندك بس انت خد بالك وماتخليش حد يعرف اي حاجه عن اللي حصل تمام.

عماد: تمام لم أشوف اخرتها اي معاكي انتي وبنتك ده حتي ماعرفتيش تخدي جنيه من المرحوم وطلع مطلقك قبل مايموت

مرفت بغضب وكره: انا عمري ماحبتوا ولا هاحبوا انا أتجوزت أحمد بس علشان أهلي غصبوني علي مش علشان اي حاجه كنت بقول لم يموت هاطلع منوا بكرشين واطلع نفسي من المصيبة اللي انا واقعها فيها بس لا الزفت طلقني وزاد كرهي لي اكتر كان عايش يلا الله يحر*قوا مطرح ما هو

عماد: ماشي سلام دلوقتي ولم تعرفي انتي هاتعملي اي اتصلي علي

مرفت: طيب سلام

تغلق مرفت الهاتف وهي تقول: يارب استرها واقدر أخد اي كرشين قبل ما ناس دي تعرف حاجه

❈-❈-❈

في غرفة أسر

تقف تنسيم أمام المرأه تمشط شعرها وترتدي ملابس منزليه ومزال أسر وحازم يغط كلا منهم في نوم عميق وبينما ينقلب أسر أثناء نومه يفتح عيناه بصدفة ليجد تنسيم تقف بجسدها الرقيق أمام المرأه لينظر إليها لمدد دقيقة، ولاول مره ينظر إليها ويتأمل جمالها الذي ليسه له حدود يجلس أسر نصف جلسه على الفراش وهو يحاول أن لا ينظر الي تنسيم بهذا الشكل، يردف قائلاً بصوت رقيق مكان النوم: صباح الخير.ياتنسيم

تنفزع تنسيم من سماع صوت ولا تستطيع قول شيء بينما أردف أسر قائلا بضيق من خوف تنسيم منه: اي ياتنسيم ليه خافتي اكده هو إني عفريت بيخوف لدرجة دي

تفوهت تنسيم بخجل وهي تنظر الي الأسفل: لاء ياعمو مش خايفة ولا حاجه بس

ثم تصمت وهي تنظر الي لاسفل بينما تعض علي شفتيها وزاد خجلها جمالها لتجعل أسر يفقد السيطرة على عقله المجنون ليقف ويذهب بتجاه تنسيم ليقف أمام بجسدها الضخم الي يعتبر عملاق بنسبه الي تنسيم وهو يقول بضعف؛ بس اي ياتنسيم

تنسيم وهي تحاول أن تبقي هادئة وتسيطر علي قلبها الذي يقرع مثل الطبول وهي تقول بصوت رقيق ليجعل أسر يقفد عقله اكثر وهي تحاول الهروب من أمام أسر: لا مافيش ياعمو هروح البس الاسدال بتاعي وجي.

لكن قبل أن تتحرك كانت أوقفتها يد أسر التي التف*ت علي خص*ره وهو يقول: حتلبسي الاسدال ليه هو إني غريب ياتنسيم.

ترد تنسيم بتوتر شديد وتعرق جسدها بالكمل وتشعر أن وجها يحترق من شدة الخجل من تقرب أسر منها بهذا الطريق: لو سمحت ياعمو سبني انا مش بحب كدا.

لكن كان أسر في عالم أخر لا يسمع ولا يري ليرفع جسد تنسيم ليجعله تصبح اطول منه تساقط شعرها على وجه هذه المجنون الذي نسي أن هذه مزالت فتاة صغيرة لا يسمح اليها عقلها أن تستوعب ما يريد منها زوجها تفوهت تنسيم بخوف: نزلني ياعمو لو سمحت

أسر وهو ينظر الي عين تنسيم: مش تقولي عمي دي تاني ياتنسيم إني مش بقيت عمك وما حكون عمك من بعد النهاردة أنتي بقتي مراتي ملكي انا وبسي انتي ملكي ياتنسيم؟؟

تحاول تنسيم أن تبعد أسر عنها وعقلها الصغير لا يستوعب تصرفات زوجها معها وهي لم تفهم بعد أن هذا الشخص أصبح زوجها أردفت قافله بدموع: لو سمحت ياعمو سبني عيب كدا انا بكون بنت أبن عمك يعني في مقام بنتك عيب التصرفات دي سبني رجاء.

ينزل أسر تنسيم لكن لا يتركها بل أوقفها على جدرا وهو يقف أمامها أردف قائلاً بضيق: كام مره حقولَك انتي مراتي وإني خلاص مابقيت نقدر نشوفك بنت إبني عمي انتي مراتي وانا زاي اي راچل حيعوز حاچات كتير من مراته وانتي لازم تفهمي أكده ياتنسيم.

ويق*ترب من تنسيم يريد أن يت*ذوق طعم هذا الش*فاه الكرزتين لكن يحدث ولم يتوقع أسر حدوثه تصرخ تنسيم بصوت عالي وهي تقول ببكاء وصراخ: جدو عطية جدو عطية الحقني.

❈-❈-❈

ينظر أسر بغضب إلى هذة الصغيرة ودون واعي منه يصفع تنسيم على وجها بقوة ليسقط جسدها الرقيق فوق لارض أصدر صوت تكسير عظام هذه الصغيرة وبعد وقت كان كل أفراض العائلة أتيت على صوت صراخ تنسيم لينظر الجميع الي أسر الذي يلهث من شدة الغضب من هذة الطفلة ثم ينظرون إلى تنسيم التي مزالت تستلقي على لارض وترتجف بشدة وهي تبكي تركض كلا من حنان ووفاء زوجات أخوات أسر إلى تنيسم ويحاولون أن يجعلوا هذه الطفلة تاهدء بينما أردف الحاج عطية قائلًا بشك بينما كان ينظر إلى أسر بغضب: في اي يا أسر واي اللي حصل يوصل تنسيم للحاله دي

أسر بتوتر: لا مافيشي حاچه يابوي بسي كان في فأر في لاوضة خلي تنسيم تصرخ

حمزة بذهول: فأر فين الفار ده وكيف دخل اهناي

أسر بتوتر أكثر: ها ما هو هرب ياخوي لم صحيت على صوت تنسيم مش أكده بردك ياتنسيم.

يقول كذلك وهو ينظر الي تنسيم بتحذير تخاف تنسيم من نظرات أسر تنظر إلى لاسفل بخجل مما فعلت وهي تهز رأسها قائلة بصوت مرتجف : ايوا ايوا كان في فأر وانا خوفت منه وعموا أسر كان لسه نايم علشآن كدا ناديت على جدو عطية.

ينظر أسر إلى تنسيم بتوعد بينما قال: ماتخافوش يا جماعة مافيشي حاچه بسي تنسيم اللي جلبها ضعيف شوي خافت من حتة فأر حروح أغسل عشان أنزل الشغل عن أذنكم وانتي كمان أچهزي يا تنسيم عشان ما تتأخريش على المدرسة بتاعتك

تنسيم بخوف: حاضر

❈-❈-❈

تربت حنان على شعر تنسيم بلطف وهي تقول

ماتخفيش يابنتي مافيشي حاچه تخوف وان شاء الله حنشوف چه الفار ده منين ونقتلوا

أردف الحاج عطية قائلاً وهو لم يقتنع بما قال أسر وشكل تنسيم يثبت شيء أخر: غسل يا أسر وتعالى على غرفتي عوزك في چاجه اكده

أسر وهو يعلم مالذي يريد منه ولدها: حاضر يابوي حخلص وحاحصلك

تفوه ياسر قائلا: يلا يام عمر عشان نفطر عشآن أنزل الشغل إني كمان.

تنظر وفاء الي تنسيم وهي تقول بحنان: حاتعوزي حاچه يابنتي مني قبل ماطلع

تبتسم تنسيم وهي تقول بتوتر وهي تعلم مالذي سوف يحدث بعد مغادرت الجميع وان أسر لن يمر ما حدث دون عقاب: لا شكرآ لكي ياعمتوا

بعد أن غادر الجميع أردف أسر بصوت عال من دورةالماء قائلاً: تنسيم

شعرت تنسيم بالخوف من سماع هذه الصوت الذي أرعب كيانها ترد قائلة بصوت متقاطع: ن ع م نعم ياعمو

أسر بنفس الصوت: هاتي فوطة وتعالي

تنسيم بخوف: أجي فين ياعمو حضرتك في الحمام

أسر بغضب: حتچي انتي ولا اچي إني

تنسيم بخوف: لا لا انا هاجي حاضر

وبالفعل تاخذ تنسيم المنشفة من الخذانة وتذهب بخطوات ثقيلة إتجاه دورة المياء وهي تقول بخوف: الفوطة ياعمو أسر

يفتح أسر باب دورة المياء من أجل أن يأخذ المنشفة من تنسيم وهو يقول: هاتي

تمد تنسيم يديها من أجل أن تعطي أسر المنشفة لكن عندما يشعر أسر بيد تنسيم يسحبها بعنف داخل دورة المياء وهو يقول بغضب: بقي حتية عيالها زايك تحطني في موقف زاي ده

ترد تنسيم والرعب سيطر على قلبها: انا اسفة والله ياعمو ماكنش اصدي اللي حصل والله أخر مره.

يرد أسر والغضب اعمي قلبه ولا يقدر أن يشعر بخوف وضعف هذه الصغيرة أردف قائلا بصوت خشين: هو إني حاسيبك لم تعملي اكده تانى


ودون أن يشعر على شيء يهجم على ش*فاه هذه الطفلة واقسم أن لا يتركهم غير أن يتزوق مذاق دما*ئهم ثم يحمل تنسيم من فوق لارض ليجعلها تصبح طول جسدها الضخم أم تنسيم فاهي كانت تكبي ولا تعلم كيف تتعامل مع هذا الوحش فاليسة باليد حيله تهادئه وتتركه يفعل ما يرد وبعد ساعه ونص تقف تنسيم أمام المرأه تنظر الي شف*اه المتورمة والي القدمات التي ظهرت علي عنقها وهي تبكي بصمت خوفاً من ذلك المتوحش يخرج أسر من دورة المياء ليجد تنسيم على هذا الحال أردف قائلاً بصوت خشين كما لو لم يفعل شيء منذ قليل: حضفلي تبصي اكده كتير

تنظر أليه تنسيم وأصبحت ترتجف من شدة الخوف: ها لا لا ياعمو عاوز حاجه

أسر بصيق: تنسيم قلتلك ميت مره إني مش عمك ومابقتش عمك قولي أسر أسر وبس

تنسيم بتوتر: بس

أسر بصوت ارعب هذه الصغيره: ولا بس ولا مابسش قولي أسر

تنسيم بخوف وهي تحاول أن تنطق اسم أسر دون لقب: اااسر أسر

أسر: ايوه اكده ام تعوزي حاچه تقولي يا اي

تنسيم واصبحت تبكي: أسر

ينظر إليها أسر بحزن وهو يقول: بتعيطي لي دلوقت ..

❈-❈-❈

تنسيم بخوف: لا مش بعيط

أسر بابتسامة وهو يضع أطراف أصابع يدي على وجه تنسيم.. أمال الدموع دي چيت منين

تنزع تنسيم أثار بكائها وهي تقول.. اهو مش بعيط

يضع اسر قبله رقيقه على جبين تنسيم وهو يقول بلطف.. خلاص أهدي ياتنسيم ماحصلش حاچه لكل ده انتي مراتي يا تنسيم وإني ماغلطش في حاچه ده حچي منك ربنا حلال اكده وحلالك لي فاهمني يا تنسيم

تنهز تنسيم رأسها بخوف وهي تقول.. بس انا لسة صغيرة علي الكلام ده ياعمو

يقبض أسر حجبي وهو يقول.. عمي تاني

تنسيم بخوف.. لا اقصد يا أسر

يرد أسر بحنان وهو يحمل تنسيم ويجلس علي الفراش ليجعلها تجلس علي قدميه وهو يقول.. ياچلب أسر وروح أسر انتي ولا صغيرة ولا حاچه بسي الله يرحمه أبوكي كان مدلعك شويه عشان اكده بتشوفي نفسك صغيرة بسي في بنات أصغر منك وأتچوزه عادي وچابوا عيال كمان

تنظر تنسيم الي أسر بخجل وهو تقول .. ماشي

يريد أسر أن يجعل تنسيم تقترب منها أردف قائلاً.. انتي اكده اتأخرتي علي المدرسة مش اكده

تنسيم.. ايوا

أسر.. في عندك دروس ولا حاچه

تهز تنسيم رأسها بمعنى لاء أردف أسر قائلاً..

تحبي تروحي فين يا تنسيم وإني اودكي اليوم إني مش رايح الشغل اي رايك نطلع إني وانتي نغير چوا ونقدي اليوم بره البيت

تبتسم تنسيم وهي تقول.. بجد ياعمو أقصد يا أسر هاتخرجني

يبتسم أسر علي فرحة هذه الصغيره وهو يقول.. بجد ياچلب أسر هنخرچ بسي قولي تعوزي تروحي فين

تنسيم بحزن.. عاوزه أروح ازور بابا الله يرحمه

أسر.. بس النهارده مش الخميس

تنسيم بستفهام.. وفيها اي النهارده مش الخميس

أسر.. لا مش فيها حاچه بسي يوم الخميس لزيارة الميت أحسن بسي أختري حاچه تاني وان شاءلله يوم الخميس حودكي تزوري أبوكي ماشى

أسر بلطف.. ها قمري يعوز يروح فين

تنسيم بتفكير. ممكن نروح حديقه الحيوان او الملاهي

أسر بذهول. ما أني متجوز عيالها ماشي ياستي حنروح اللي تعوزي بسي جهزي حازم وأجهزي على مانزل أشوف جدك عطيه يعوز اي مني واچي ونروح في اي حتة تعوزي تروحي عليها ماشي.

❈-❈-❈

تنسيم بخجل.. ماشي

ينظر أسر الي تنسيم وهو يبتسم بينما وضع قب*له رقيقه على كتف تنسيم وهو يقول.. يلا روحي غسلي وأني حبعت لك حازم وخدي بالك العلامات اللي علي رقبتك دي مافيش حد يشوفها أتفقنا

تنسيم بخجل وهي تحاول أن لا تنظر الي أسر .. اتفقنا ممكن أقوم بقا

اسر. قومي

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

google-playkhamsatmostaqltradent