رواية مرادي الفصل الخامس 5 - بقلم شهد

الصفحة الرئيسية

  رواية مرادي كاملة بقلم شهد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية مرادي الفصل الخامس 5

 

مراد: حووررر

حور: صحيت لقيت نفسي في اوضتي وكلهم قاعدين معايا ماما وطنط ومنه ومراد

حور: في اي يجماعهه اي اللي حصل

لقيتهم كلهم بيبصولي ومش بيردو عليا

حور ودماغي مصدعهه: مش بتردو عليا لي

ماما: مفيش يحور اغمي عليكي في الشارع فروحنا بس

حور بعد محاوله اللي حصل: مراد انت كويس ضربتو لي

مراد: انا كويس متقلقيش وبعدين هو اخد نصيبه ملكيش دعوه. انتي اللي طمنيني عامله اي والزفت دا عملك حاجه

حور: لا معملش وكمان انا كويسهه بس عاوزه ارتاح شويه

طنط ومنه : سلامتك يحور هنسيبك ترتاحي وهنطمن عليكي بكراا

مراد: ايواا يالاا نسيبها ترتاح

طلعو كلهم وانا من كتر التعب نمت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني يوم صحيت من النوم وكنت احسن بكتير وكان يوم جمعه

بقلب في الفون لقيت رساله من مراد

مراد: ازيك يحور بقيتي احسن

حور: تمم الحمد لله احسن بكتير وانت

مراد: تمم الحمد لله انتي كويسه بجد ولا بتقولي كدا وخلاص

انا: اه والله كويسهه انت كويس شوفتك متعور امبارح

مراد: اه كويس متقلقيش وبعدين ده جرح صغير

حور: مكنش له داعي تضربو

مراد: بجد مكنش له داعي طب اسكتي يحور خالص

انا: سكت😂

مراد: المهم دلوقت لو بقيتي كويسهه كدا تعالي انزلك انتي ومنه شويه بليل

انا: ادا اشمعناا

مراد: اعوضكو عن نزوله امبارح

انا: تمم اووي انا اصلاا بقيت كويسهه😂😂😂

مراد: بسرعهه كداا طب تمم😂😂😂

هكلمك بليل بقا باي

حور: تمم باي يمراد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عدي الوقت

وبعدها وانا قاعده بقرا روايه لقيت الفون بيرن

واكيد اللي في بالكو مراد يجماعهه😂😂

انا: ايوا يمراد

مراد: ــــــــــــــــــــ

انا: خلاص تمم هلبس دلوقت

مراد: ـــــــــــــــــــــــــــــــ

انا_حاضر هخلص بسرعهه

مراد: ــــــــــــــــــــــــ

انا: تمم بااي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خلصت لبس ولبست الحته اللي علي الحبل😂😉 وروحت قلت لماما اني نازله مع مراد ومنه

ام حور: تمم روحي وانا هروح اقعد شويه عند ام مراد

انا: تمم يماما يالاااا بااي علشان بيرنوعليا

ام حور: بااي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بفتح الباب لقيت؟!

لقيت مراد واقف وهو في قمهه الحلاوهه حرام كده كتير علي قلبي والله كان لابس بنطلون جينز اسود. وتشيرت ابيض كان قمر والله عاااااا

مراد: كل دا يا استاذه حور

انا: اهو خلصتت يا استاذ مرادد

مراد وهو بيبصلي كداا من فوق لتحت

احمم هو مش البنطلون ضيق شوبهه

انا بستغراب اول مره يسال كدا وانا اصلا بلبس ضيق في العموم

حور: مش اووي

مراد بنرفزه: كل دا ومش اووي يالاا يحور

مراد في سره: كويس اني نازل معاكم

يالااا يمنهه بدل ما والله ما هنزل

منه: لا يحبيي خلصتت

حور: خلي عندك صبر يااخ انت ولا انت بتلكك وخلاص

مراد: اسكتي يبت انتي

حور: رخممم

مراد: بتت

منه.: خلاص بقاا يالااا

حور: يالا ماكلو بسببك يخرا

منه: دلوقت بقيت خرا ماشي يحور الزفت

حور وهي بتحضنها انتي حببتي يبت😂♥

منه: 😂😂😂♥

مراد: يالاا ولا هتفضلو تحضنو بعض كتير

حور: وانت مالك متغاظ لي😒😂

مراد: واتغاظ منكم لي يالاا يست

حور ومنه وهما بيضكحو يالاا😂😂😂

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مراد بعد ما ودانا الملاهي بعد زن مني ومن منه روحناا واتبسطنا اوي ولعبنا كتير مع بعض وجبلنا ايس كريم وخلص اليوم وكان جامد بعيدا عن المعاكاسات الللي كانت بتخلي مراد بيبقي عاوز يروح يضربهم لولا انا ومنه بنحوشو بس كان يوم قمر اووي وكل واحد روح بيته

ومراد قال هيعمل جروب فيه انا وهو ومنه وادهم

علشان نتكلم فيهه وكدا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ملحوظه: صاحبه اسمه ادهم وهو مش مجرد صاحب دا اخ ليهم قبل ما يكون صاحبهه وبيعتبر حور ومنهه اختواتهه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ، ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــ

بليل بعد ما كل واحد روحح واستريح

لقيت مراد عمل الجروب وابتدو كلام انا كنت بشوف ومردش

لقيت مراد بعتلي بتشوفي الرسايل ومش بتردي لي

حور: عادي

مراد: لا مش عادي ادخلي واتكلمي معانا

حور: خلاص ماشي

✨علي الجروب✨

ادهم: متيجو نسافر يعيال

منه: الله عليك وعلي افكارك يعم ادهم انا عن نفسي موافقه يالا بينا

انا: اللهععع يالابينا

مراد: لا مش هينفع عندي شغل

ادهم: بطل رخامه ي مراد البنات عاوزين يطلعو

مراد: قولت لاا ودا اخر كلام

وكفايه كلام وروحو ناموو

منه: يووه منك يمراد

حور: اخوكي داا فظيع

ادهم بضحك: معلش يشباب انا هبقي اكلمو تاني روحو ناموو بدل ما يلغي الجروب كله

حور ومنه بضحك: عندك حق بالاا باي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني يوم

صحيت حور ولبست علشان تروح الجامعه ونزلت راحت مع ملك ودخلت المحاضره وكان الحمد لله واحد تاني مش مراد

خلصت حور وطلعت للكافيتريه بتاعت الجامعه علشان لسه عندها محاضرات تاني قاعده بتاكل هي وملك ولقت ماسج علي الفون من مراد

مراد: انتي روحتي لوحدك لي

حور: عادي يمراد ملك كانت عاوزاني اروح معاها

مراد: طب علي الاقل كنتي قوليلي

حور: نسيت خالص والله انا اسفه معلش

مراد: ماشي يحور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور قامت هي وملك ولسه طالعين السلم علشان المحاضره التانيه في واحد ناده علي حور

احمد: حوور ممكن ثانيه

حور في سرها وده عاوز اي دا كمان: اه اتفضل ي احمد

احمد: كنت عاوز اخد منك بس المحاضره اصورها

حور ببتسامه: اه طبعا قولي امتي وادهالك

احمد: تمم وكمان هنعمل رحله وكدا لو حابه تشتركي قوليلي تمم

حور: تمم هشوف

احمد ببتسامه وتسرعع: ياريت تيجي والله

حور ببتسامه مجامله وهي بتحاول تقفل كلام معاه: ان شاءلله هحاول عن اذنك

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وفي جهه تاني كان مراد شايف الابله وهيا واقفه معاه من اول مانادي عليها

وهو في حاجه بتاكله من جواا وهو شايف حور بتضحك مع احمد دا

ولسه كانت حور واقفه مع زفت دا عديت من جمبيها

وانا في سري: لو اخرت والله ما هدخلها

حور خلصت كلام بسرعهه ولما شافت مراد عدي من جمبيها جريت بسرعهه وكان لسه مراد مدخلش من الباب راحت جريت قبل ما يدخل وقعدت

مراد بصوت غير مسموع ماشي يحور شكلك فهمتي كنت ناوي علي اي 😂

ودخل وبدا يشرح وبيبصلي كل فين وفين بصات غير مبشره بالخير خالص ونا قاعده مرعوبه اصلا وعاوزه المحاضره تخلص بسرعه علشان اطير علي برااا

وخلصت المحاضره كدا الحمدلله ولسه هجري علي برا

لقيت؟!!!!!!!!!!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

google-playkhamsatmostaqltradent