رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الخامس 5 - بقلم ليليان محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عنيده احتلت قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ليليان محمد

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الخامس 5 


                                   الله اكبر💕
جاء خالد يتكلم ولكن قطع كلامه احد يقول: السلام عليكم
خالد بصدمه: ادهم ... انت لابس ليه 😳🤨
ادهم بابتسامه: رايح الكليه😌
خالد بصدمه اكبر: نعم كليه ايه يا ادهم 😳
ادهم بابتسامه: انت نسيت ان ابنك مهندس ولا ايه .. فاكيد هروح كليه هندسه 😌
خالد بصدمه: يعني انت قايم لوحدك عشان تروح الكليه 😳🤔
ادهم: اه و اعمل حسابك ان بعد الكليه رايح الشغل 😊
خالد بصدمه حط ايده ع قلبه و بص لمراته الي بتبتسم ابتسامه نصر 
خالد: حسس ان قلبي ها يقف من الصدمات حد يقرصني هو انا بحلم .. ادهم انت كويس يا ابني😳🤨
ادهم بابتسامه: انا فكرت ف كلامك وانت كان عندك حق ولازم اكون قد المسؤولية
(فكرت ف كلامه برضو يا ادهم ولا ف كلام ليلي 🙄😉)
 ثم نظر للساعه وقال سلام بقا عشان متاخرش😊
فاطمه بحنان: ربنا معاك يا حبيبي🥺
ثم نظرت لزوجها بابتسامه نصر ثم رأت الصدمه ع وجه خالد فا ضحكت بسخريه وقالت: شكلك بيموت من الضحك وانت مصدوم كده 😂😂
خالد وحس انو مش قادر ينطق بحرف: ده ده ادهم ده ادهم ابني لا لا ف في حاجه غلط 😳😳
فاطمه بضحك: قولتلك انو ها يجي اليوم الي ها يبقا ف قد المسؤولية لوحده انت الي مسمعتش كلامي يلا انا بقا اسيبك ف صدمتك دي سلام يا حبيبي😂 وقالت الجمله الاخيره و هي بتضحك جامد و تركته ف صدمته 

*****************في نفس الوقت الي ادهم صحي فيه ، عند ليلي 
بقلم ليليان محمد ✍️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️✨

مني: اصحي يا بنتي ها تتأخري ع الكليه 😤
ليلي بتعب: مش قدره عوزا انام 😴
مني: يا بنتي كل شويه اصحيكي تقولي نفس الكلمه يلا يا ماما بقا ها تتاخري☹️ 
ليلي بتأفف: حاضر يا ماما بقا قومت اهو 🥱
مني: طيب وانا ها جهز الاكل عقبال ما تلبسي😊
ذهبت مني و تركت ليلي تختار هدوم و دخلت الحمام اخدت شور و غيرت هدومها و كانت لبسه سويت شيرت واسع ابيض و لبسه بنطلون اسود ويت لج و كوتشي اسود و نزلت لي مامتها 
مني: ايه الجمال ده مفيش عريس بقا كده ولا كده 😉
ليلي بنفاز الصبر فا هي ديما تسمع الكلام ده من امها حتي لو لبسه عبايه: يووه بقا يا ماما هي السيره دي مش ها اخلص منها ابدا 🙄🙄😤
مني: بهزر معاكي و كمان ايه يعني لما اعوز افرح بيكي يعني و اشوف عيال بنتي الوحيده😒 
ليلي: ونبي يا ماما انا تعبانه فكك بقا من السيره دي🙄
مني باستسلام: طيب يا ليلي الي انتي عوزا 😒

_________________ ف كليه هندسه
بقلم ليليان محمد ✍️
                            اذكر الله 🤍🌼
يوسف بصدمه: ايه ده يا ادهم انت هنا 😳
ادهم : اه😁
يوسف بصدمه: انت كنت هنا من يومين جيت تاني لا غريبه ثم اكمل بضحك ولا خالد بيه غضبان عليك😂 
ادهم بابتسامه: لا انا جي بمزاجي 😁
يوسف بصدمه: جي بمزاجك ... ادهم انت مستوعب الي انت بتقوله 😳🤨
ادهم: اه جي بمزاجي هو حرام اني اجي الكليه ولا ايه 😏
يوسف بصدمه: لا بس مش ادهم الي يجي الكليه لوحده ادهم صحبي ده واحد بتاع بنات عديم المسؤوليه لاكن الي بتقوله كده مش ادهم الي اعرفه 🙁
ادهم و هو بيبص ف الساعه: طب بلاش كلام كتير ويلا عشان المحاضره🙂
يوسف و هو لسه مصدوم: يلا بينا🙁

ف نفس الوقت الي اتقبلو فيه ادهم و يوسف عند ليلي و ميرا بعد تحيات 
ميرا بقلق: مالك يا ليلي وشك تعبان كده ليه🥺
ليلي بارهاق: اه ما انا اشتغلت كتير اوي امبارح و كان يوم متعب شويه 😓😭
ميرا: شكل المدير صعب اوي😔 
ليلي باستهزاء: لا يختي المدير كان ادهم الي كنتي بتقولي عليه حلو الي مجاش غير مره وحده 😏
ميرا: اه يا بت الايه قولته ايه هاا هاا 😁
ليلي باستهزاء: يا شيخه اسكتي ده واحد ميعرفش حاجه خالص ف الشغل و خلاني اشتغله بس يلا كل حاجه ف سبيل انو يغور من الشركه😏 
ميرا بعدم فهم: يغور ازاي مش فهما ايه علاقة انو يغور بانك تعملي الشغل بداله 🤔🤨
ليلي بعد ما قصت عليها ما حدث ثم اضافت و الحمد لله مش ها يجي تاني بقا بلا قرف😏
ميرا بضحك: يا لهوي يا بنتي الله يكون ف عونك ده انتي وقعتي ف نصيبه ثم اضافت بجديه يلا بقا عشان نلحق المحاضره🙂
ليلي: يلا 🙂
بعد المحاضره عند ادهم و يوسف
ادهم بتعب: ايه ايه كل ده هو الدكتور ده فاهم الي بيقوله اصلا 😵🤕
يوسف بتعب وضحك: لا هو تقريبا بيشرح لنفسه بس 😂
ادهم: الحمد لله ان المحاضره الي جيه كمان 3ساعات نروح نشرب حاجه بقا و ناكل عشان انا اصلا مفطارتش 🤤
يوسف: ولا انا .. تعلا نطلع بره الكليه نجيب اكل 🤤
ادهم: اشطاا 🤝
عند ليلي و ميرا
ميرا: شفتي ادهم كان بيبصلك كتير اوي ... بس ايه امور اوي ع فكره... بس هو كان مركز مع الدكتور برضو.... ازاي مش شاطر ف الشغل و كم
قطع كلمها ليلي بصوت عالى: بسسس بسسس فيه ايه طلعنا من المحاضره وانتي مش بتفصلي ده انا دماغي وجعتني و كمان يا شيخه انتي فيكي دماغ تبصي مين بيبص ع مين ده انتي فظيعه 😤😡
ميرا بتأفف: اوووف بقا خلاص يا ستي سكت اهو 🤐 
ليلي: تعالي نشرب قهوه بقا دماغي وجعتني اوي 🤕
ميرا: اه وانا كمان يلا  🤕

________________بعد اربع ساعات تقريبا ع باب الكليه عند ادهم و يوسف
بقلم ليليان محمد ✍️
            سبحان الله وبحمده 🤍🌼
             سبحان الله العظيم 🤍🌼

ادهم بارهاق: سلام بقا يا چو عشان ورايه شغل 🤕🙍🏻‍♂️
يوسف باستغراب: شغل ..شغل ايه ده انت متاكد يا ادهم انك رايح الشغل لا و كمان بي مزاجك 🤨
ادهم: الزمن بقا يا واد يا يوسف 🤕😁
يوسف: خلاص يا عم المهم عشان منساش انا و سامر و كارم جين ليك انهارده الشغل بقا مع اننا كنا جين ليك البيت بس مش مهم المهم خلص شغلك بدري عشان ناوين نخرج بعد الشغل اشطا ولا ايه 🙄
ادهم: خلاص اشطا انا اصلا كنت عاوز اخرج اغير جو معاكم🤕👍🏻
يوسف: اشطااا🤝
ثم كل واحد ركب عربيته و راح شغله 

~~~~~~~~~~~~عند سامر ف المكتب 
بقلم ليليان محمد ✍️
                                   الله اكبر💕
سامر قاعد و مشغول عشان عاوز يخلص شغل بسرعه عشان يخرجوا
قطع تفكيره ف الشغل دخول شقيقته الصغيره بي بهجه كا عدتها تقول: حبيب قلبي يا ناس قعد مشغول كده ليه 😁❤️
سامر بارهاق: عاوز الخلص الورق بسرعه عشان خرجين ثم اكمل بابتسامه: هو القمر فرحان كده ليه ولا كل ده عشان ها تكبرى سنه كمان 10 ايام و ها تمي ال20 سنه... و يا تري فكرتي عوزا هدية ايه ولا لسه 🤔
نور(هي اخت سامر): يكفي وجودك جنبي يا حبيبي انت و بابا مش عوزا هدايا 🥺❤️
( قد ايه انتي اخت عظيمه 🥺😂)
سامر باستغراب: اممم طب طول ما انتي مش عوزا حاجه جيه ليه الشركه 🤔
نور بتلقائية: انا قولت مش عوزا هديه بس مقولتش اني مش عوزا حاجه المهم كنت عوزا حاجتين 😁
(بتفهمي يا بت يا نور 😁)
سامر و هو مركز ف الورق: خير 🙄
نور: اول حاجه كنت عوزا فلوس عشان عوزا اشتري فستان حلو عشان عيد ميلادي ثانياً و ده الأهم كنت عوزا اعمل عيد ميلادي ف مطعم يوسف الجديد انا حضرت الافتتاح و كان جميل جدا جدا و كنت حبه اعمل فيه عيد ميلادي كا تغير ايه رايك 😊
سامر: ايوه فعلا فكره حلو خلاص ها قوله انا... كده كده ها قبله كمان اقل من نص ساعه 🤝
نور بقلق: يعني اعمل حسابي ع كده ولا ممكن يرفض ☹️
سامر بثقة: لا متقلقيش يوسف اخويه و مش ها يرفض ليا طلب زي ده بسيط يعني😊
نور: خلاص كده طمنتني هات فلوس بقا عشان اروح المول اشتري فستان للعيد ميلاد 😌
سامر: طب استني انا اصلا قربت اخلص اقل من خمس دقائق و ماشي ها وصلك ف طريقي تمام🤝
نور: تمام🤝

_________________________كده يبقا خلصنا الجزء الخامس نكمل الجزء الجي 
 بقلم ليليان محمد ✍️

اسفه اوي ع التاخير بس كنت تعبانه ادعولي 🙏❤️

نور بنت جميله جدا و رقيقه و تبقا شقيقة سامر ولدتها متوفيا من وهي صغيره تمتلك من العمر 20 عام ذو بشره بيضاء صافيه فهي لا تحط الميك اب غير ف المناسبات الهمه .. عينيها بني مثل اخيها .. شعرها اسود غجري جميل جدا رفيعه و قصيره 

يا تري يوسف هيوافق ولا ها يكسف سامر 😂؟؟

ويا تري ليلي رد فعلها ايه لما تعرف ان ادهم ها يفضل مدير الشركه الي بتشتغل فيها ؟؟
و غيرو....... 
اتمني انكم تجوبه ع الاسئله ❤️✨

كل ده ها نعرفه الاجزاء الجايه سلام👋

   •تابع الفصل التالي "رواية عنيده احتلت قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent