Ads by Google X

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الثالث 3 - بقلم ليليان محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عنيده احتلت قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ليليان محمد

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الثالث 3 


                                   الله اكبر💕
ادهم بصدمه: نعمم😳
فاطمه وهي كمان اتفجأة: ايه الي انت بتقوله ده يا خالد ده لسه جي من الكليه ها يصحي يروح شغل كده ع طول من غير ما يستريح حرام عليك ده ابنك برضو😢💔
خالد بغضب ممزوج بسخرية: وانتي بقا ها تبطلي تدلعي لغايه امتي هاا... ليه مش قدره تستوعبي انك مخالفه راجل ده لو بنت مش ها تعملي كده 😡
فاطمه لما حست من اليأس من جوزها قالت لي ادهم: ما تقلكش يا حبيبي اكيد الشغل خفيف ده اول يوم ليك يعني 😊
خالد بسخرية: خفيف اوي 😏😁
ادهم وهو يشعر بان القادم لا يبشر بالخير ثم اخد نفس عميق وقال: الي انت عوزه يا بابا براحتك🙂
خالد بصدمه مكنش يتوقع ان ده رد فعله ولاكن اخفي صدمته و قال: طب جهز نفسك الساعه 8 معاد الشغل😒
ادهم وهو يخرج: طيب 🙂
فاطمه بحب لي ابنها: شفت الواد محترم ازاي ربنا يوفقه 😊
خالد بسخرية و هو يقوم: بكره نشوف 😒
ادهم ذهب الي مكان الذي أعطاه سامر و هو كان كافيه من الكافيهات الي بيمسكها يوسف 
سامر وهو ينظر الي الساعه: هو الواد ادهم اتاخر ولا ايه🤨
كارم بسخريه: تلاقي يوم الكليه هد حيله و مش قدر يقوم من ع السرير 😅
ادهم بتأفف من وره: ولسه يا اخويه يوم الشغل 😏🙄
سامر بصدمه: شغل ...شغل ايه ده 🤔
ادهم بتأفف: بابا قبل ما انزل قالي لازم تروح الشغل بكره 😢
يوسف بضحك: كبرت ياض يا ادهم و ها تروح الشغل 😂
ادهم بقرف: بس يلا😒
كارم: وها تمسك انو شركه من شركات ابوك 🤔
ادهم: والله معرف .. انا مستفسرتش كتير عشان هي حاجه من الاتنين 
واحد اني امثل اني تعبان و مش قادر اتحرك 
و اتنين اني اخلي الشغل كله ع معاذ و اطنش و هو كده كده مش ها يقدر يقولي حاجه 😁
سامر: و ايه المشكله يعني لو اشتغلت يا ادهوم و تفرح ابوك بيك 🙄
ادهم: هو ده ها يفرح غير لما يموتني من التعب...انا بس ماشي معه زي ما هو عاوز الكام يوم دول لغايه ما اسافر لي فرنسا كمان شهر كده 😌
يوسف بضحك: اه يا خبيث انت مش سهل والله  ياض يا ادهم😂
ادهم بتكبر: عيب عليك دي اقل حاجه عندي 😌
كارم بسخريه: لا ما احنا عرفين و عرفين دماغك كويس ... المهم يلا بقا نخرج ولا احنا ها نفضل نتكلم كتير 🙂
ادهم: اه عندك حق يلا بقا 
يوسف: تمام يلا نطلع ع ...........
ادهم و سامر و كارم: اشطا يلا بينااا👍

""""""""""""""""""""""""""""""تاني يوم الصبح عند ليلي
بقلم ليليان محمد ✍️
            سبحان الله وبحمده 🤍🌼
             سبحان الله العظيم 🤍🌼

ليلي قامت بنشاط اخدت هدوم و دخلت الحمام اخدت شور و خرجت و كانت جميله جدا و كانت لبسه طقم اسود ب نص كم و بنطلون جلد ضيق اسود و جزمه كعب حمره و شنطه حمره و قليل من مساحيق التجميل و اطلقت لشعرها العنان و كانت ف قمت الجمال ثم نزلت عند والدتها 
ليلي بحب: ايه الجمال ده يا ست الكل 😊
مني بفرحه: بجد شكلي حلو انهارده😁
ليلي بتوهان: انا كان قصدي ع الاكل🙂
مني بقرف: كلي يا مفجوعه جتك قرف 😒
ليلي بضحك: بهزر يا رمضان ف ايه😁 
مني: طب كولي عشان تعرفي تركزي ف الكليه🙄
ليلي وهي بتاكل وكانها لم تري اكل قبل كده: بس كده انتي تامري 😌👍
مني بقرف: تامري اي يا مفجوعه انتي اطفحي بلا قرف😒
ليلي: مالك يا ماما قفشه كده بقالك كام يوم 🤔
مني: من تصرفاتك يختي قعده كده مش ناويه تتجوزي و اشوف عيالك و تستريحي من الشغل و الهم ده😔
( هي دي الام المصريه تلف تلف و ف الاخر تجي ع الموضوع الي هي عوزه😂)
ليلي بهدوء مصطنع: ف ايه يا ماما هو كل يوم تقولي عوزاكي تتجوزي عوزاكي تتجوزي هو انا قعده ع قلبك يا ستي لو ع الشغل انا مرتاحه و مبسوطه كده سبيني ع رحتي بالله عليكي 😢💔
مني باستسلام: الي انتي عوزا يا ليلي و الي ها يريحك 😔
ليلي: تمام يا حبيبتي انا مشيه عشان متاخرش سلام ❤️
مني بابتسامه: سلام يا قلبي و ربنا ينور طريقك و يرزقك ❤️
ليلي وهي ع الباب: اه بالله عليكي ادعيلي كده عشان ف مدير جي جديد انهارده و انا مش مرتاحه ☹️
مني بابتسامه: ان شاء الله خير يا بنتي سلام 😘
ليلي ركبت عربيه و ذهبت للكليه  

""""""""""""""""""""""""""" ف قصر الشرقاوي عند ادهم
بقلم ليليان محمد ✍️
                            اذكر الله 🤍🌼
سعاد: قولتله ان حضرتك عوزه و هو قالي ها يلبس و ينزل😊
خالد بغضب ممزوج بسخرية: يا رب الباشا يقوم بقا 😏
فاطمه بحب لي ابنها: زمانه تعبان يا عيني من الجامعه الي رحاها امبارح الله يكون ف عونه 🥺
خالد بغضب و مش عرف يقول اي لي زوجته الي مش بتشوف ابنها غلطان لو ع موتها قرار ان يتركها و يدخل المكتب 
بعد ربع ساعة تقريبا 
خالد بصوت عالى: سععععاااااادد 😡
سعاد بخوف: امرك يا بيه 😔
خالد: صحي الاستاذ و قوليله ان لو مصحاش دلوقتي ها صحي بي طريقتي 😡
سعاد بطاعه: حاضر يا بيه😊
سعاد عند ادهم: استاذ ادهم استاذ ادهم🙂
ادهم بتأفف: اييييهه😴
سعاد: البيه بيقولك لو مصحتش ها يجي يصحيك بي طرقتوا 🙂
ادهم بتأفف: قوليله تعبان اوي و مش قادر يقوم 😴
سعاد: امرك يا بيه 😊
سعاد لي خالد: هو بيقول انو تعبان و مش قادر يقوم😔
خالد بغضب و سخرية: هو الي عاوز كده 😏💔
خالد بغضب لي ادهم: ادهم قوم يلا الشغل مستنيك 😡
ادهم بنوم: معلش بقا يابابا تعبان و مش قادر اقوم 😴
خالد بغضب: ها تقوم غصبن عنك يلا يا ادهم 😡
ادهم باستسلام: هو نهار بان من اوله يلا قايم و قام لبس بدله رصاصي مثل لون عينه و قميص اسود و رتب شعره بعنايه و وضع من برفان مميز وكان ف قمة الشياكه ثم نزل 
فاطمه بحب: اي الجمال ده مشاء الله عليك🥺
ادهم بابتسامه: طول عمري قمر والله😅❤️
خالد بقرف: بستر ... قمر بستر😏 ثم اكمل بغضب يلا بقا عشان انت اخارتني😤
ادهم بعد فهم: ليه هو انت ها تيجي معايه الشركه ولا اي 🤔
خالد: لا بس كنت لازم اتاكد انك نازل😒 
ادهم: انت اصلا مقولتليش انا همسك شركة ايه🤔
خالد: شركه الشرقاوي للاستيراد والتصدير😏
ادهم هز راسه و نزل ركب عربيته و خالد ركبه عربيته 
خالد ف التليفون: ادهم جي دلوقتي ذي ما اتفقنا تمام يا معاذ 🤝
معاذ: حرام عليك والله يا خالد 😢
خالد بسخرية: دي اقل حاجه ادهم يستحقها ... المهم نفذ الي قولتلك عليه 😉
معاذ: تمام يا خالد اي حاجه تانيه 🙂
خالد: لا كده كفايه عليه اوي 😌
(يا عيني عليك يا ادهم😢💔)

//////////////////////عند ادهم ف الشركه 
بقلم ليليان محمد ✍️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️✨

ادهم و هو نازل من العربيه لغايت ما وصل الي المكتب و هو يسمع همسات البنات و الاعجاب به
ادهم ف نفسه: شكلها ها تولع ياض يا ادهم 😂
معاذ بابتسامه: اهلا اهلا بابن الغالي عامل ايه يا ادهم 😊
ادهم بابتسامه: الحمد لله بخير 😊
معاذ بعمليه و هو يدي ليه اكتر من 500 ملف: بص يا ادهم بيه دول ورق الشركه المفروض يطبع ع الكمبيوتر و احنا فعلا طبعناهم بس للاسف حصل فيرس ف الكمبيوتر و كل حاجه اتمسحت و ياريت تكتبهم بي الحروف الابجديه و المفروض يخلصه انهارده 🙂
ادهم بصدمه و هو مزال ينظر ع الملفات: ايه ايه كل دول يا معاذ لا و كمان عوزني اخلصهم انهارده ده انا مقدرش اخلصهم ف سنه لا بص انا مش هقدر ع كل دول اكتبهم انت عشان خطري 😢☹️ 
معاذ بأسف و ابتسامه: معلش يا ادهم خالد ابوك هو الي امر مني كده و لازم تنفذ الي قاله😊
ادهم ف سره: اه انت ناوي تطلع عيني يعني ماشي يا خالد بيه ثم قال لي معاذ: بص يا معاذ اكتبهم انت و متقولش ان انت الي عملتهم و انا ها قول ان انا الي عملتهم مش انا زي ابنك حبيبك خلاص اعفو عني انا مش هقدر ع كل ده 😢😢😢
معاذ بأسف: معلش يا ادهم بس هو رفض و انا مش هقدر اكدب ع صحبي 😔ثم قال و هو يذهب انا رايح المكتب الي جنبك دلوقتي لو عاوز ورق معين لي الشركه ف حاليا السكرتيره اسمها تسنيم و علي الساعه 3 ها تمشي و تيجي سكرتيره تانيه اسمها ليلي و هي الي ها تمسك الشغل بدلها 😊
ادهم بتأفف: ماشي شكرا😤
خرج معاذ من المكتب واجري مكلمه مع خالد 
خالد: ايوه يا معاذ اي الي حصل 😁
معاذ: عملت زي ما طلبت و قالي اعمل انا الورق و ما اقولش ليك بس ما رضيتش ثم اكمل بسخريه و حزن حرام والله الي بتعمله الولد كان ها يموت اول ما شاف الملفات 😂
خالد: يلا يستاهل عشان يتعلم يبقا راجل و قد المسؤولية.... طب سلام بقا دلوقتي عشان عندي ميتنج 🤝
معاذ: سلام 🤝

////////////////////////////////////عند ليلي و ميرا ف الكليه
بقلم ليليان محمد ✍️
                                   الله اكبر💕
ميرا بحزن: يعني ها تمشي دلوقتي من غير ما نقعد نشرب حاجه كده ولا نتكلم 😢
ليلي: معلش يا قلبي ف مدير جي جديد انهارده و لازم التزام بذات اول كام يوم فا سلام بقاا😢
ميرا بحزن: سلام 😓
ثم ذهبت ليلي إلي الشركه الساعه 3 بظبط و سلمت ع تسنيم
ليلي بفضول: شفتي المدير ولا لاء🤔🧐
تسنيم: لا والله... ده حتي جه متأخر 🙄
ليلي باستغراب: جه متاخر ... جه الساعه كام يعني 🤨
تسنيم بسخريه: جه بقاله ساعه يختي ده شكله فافي خالص و مش هايكمل كتير😅
ليلي باستغراب: جه بقاله ساعه بجد ثم اكملت بفرحه طب الحمد لله عشان يغور بسرعه 😂
تسنيم بضحك: مالك يا بت كرها من قبل ما تشفيه كده ليه 😂😂
ليلي: مش عرفه بس مش مرتاحالو 😂
 و بعد دقائق اخدت ليلي الشغل مكان تسنيم و بعد نص ساعه تقريبا جلها اتصال من مكتب المدير ان المدير عاوز قهوه و بعد دقائق جهزت القهوه و طلعة 
ف نفس الوقت عند ادهم كان قاعد و رجليه ع المكتب ماسك الايباد بتاعه و بيلعب و المكتب كان طالع لي ادام بسبب رجله الي ذقته و الكراسي كانت وقعه و كان الاوضه شكلها خرابه ، ليلي بتخبط ع الباب 
ادهم بتركيز ع اللعبه: ادخل 
ليلي وهي مصدومه من شكل المكتب: اتفضل يا فندم القهوه 😳😒
ادهم و هو ما بصش ع مين الي دخلت:حتيها و اطلعي (الواد ادهم ده غبي اوي 😂💔)
 بعد ما خرجت ليلي من المكتب 
ليلي لي نفسها: لا لا الولد ده شفته ف حتي قبل كده🤔...... يا ربي مش فكره فين امممممم اه صح افتكرت ده الي معانه ف الكليه🤨 لا بس معقول ان الصايع بتاع البنات ده يبقا مديري لا اكيد لا اكيد مش هو .. لا بس للاسف هو بس شكله لعبي و مش بتاع شغل و اكيد ابوه مش ها يوافق سهومه ف الشركه تقع بسببه و اكيد ها يمشي ف اسرع وقت 😁
عند ادهم و هو مزال مركز ف اللعبه 
ادهم باندماج ف اللعبه: لا لا 😫
و بحركه لا اراديه كسر فنجان القهوه برجله 
ادهم بحزن: يعني خسرت ف اللعبه و خسرت فنجان القهوه... يلا ها بعت للسكرتيره تجيب واحد تاني 
ادهم وهو بيقول لي ليلي من التليفون: عاوز فنجان تاني قهوه و تيجي تمسحي الفنجان الاولاني لانه اتكسر🙄
ليلي: حاضر ثم قفلت 
و قامت تعمل فنجان تاني قهوه و طلعت وهي بتخبط ع الباب ثم دخلت
ادهم بصدمه: انتي 😳

_________________________
اهو اخيرا اتقبله يا رب بس ميكنش بيكلم اللعبه 🙂😂
يا تري هو ها يحبها ولا لاء؟؟

ويا تري هي ها تحبه و هي اصلا بتكره الرجاله كلها ؟

ويا تري اهله ها يرضو ان ابنهم يحب وحده شغاله عندهم ؟

كل ده ها نعرفه الاجزاء الجايه....ب
قلم ليليان محمد ✍️

   •تابع الفصل التالي "رواية عنيده احتلت قلبي" اضغط على اسم الرواية 

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الثالث 3 - بقلم ليليان محمد
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent