Ads by Google X

رواية القاسي العنيد الفصل التاسع و الثلاثون 39 - بقلم وحيدة كالقمر

الصفحة الرئيسية

 رواية القاسي العنيد كاملة بقلم وحيدة كالقمر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية القاسي العنيد الفصل التاسع و الثلاثون 39


الباارت الاخير ج 1
دخل آسر الغرفه وصدم مما وجده فقد وجد ساره تقف امام خزانه الملابس ولا ترتدي الا منشفه صغيره تلفها حول جسدها العاري وشعرها يتساقط منه الماء فكانت مثيره بحق ...ابتلع آسر ريقه بصعوبه وبدأ يتصبب عرقا وهو ينظر لها ثم اقترب منها ببطئ ووقف ورائها ..اما ساره فلم تنتبه وظلت تتحدث علي ان مرفت من دلفت الغرفه
ساره : تعالي يا ماما ...ثواني وهكون جاهـ ...ثم قطعت حديثها عندما التفت ووجدت آسر ينظر لها بشوق ولهفه ....خجلت ساره كثيرا من مظهرها وحمرت وجنتاها بشده وكانها علي وشك الانفجار ..ثم ركضت بسرعه باتجاه الحمام لكي تهرب من نظراته المصوبه عليها ولكن آسر منعها قبل ان تدخل وثبتها علي الحائط ووضع يديه حولها ثم اقترب منها ببطئ حتي شعرت بانفاسه الحاره تلفح وجنتها وهمس في اذنها بحب و........
آسر : مش كفايه بقي هروب
ساره بخجل شديد وتوتر : انا مبهربش ولو سمحت ابعد عني
آسر ببرود واستفزاز : ولو مبعدتش ...هتعملي ايه
ساره بغضب : لو سمحت ميصحش كده
آسر باستنكار : ايه اللي ميصحش انتي مراتي
ساره ببرود : مش لوقت طويل
آسر : يعني ايه
ساره : يعني طلقني
غضب آسر بشده وامسك ساعديها وجذبها نحوه بقوه حتي التصقت به ونظر في عينيها بحده
آسر بحده : ده علي جثتي ثم لانت نبرته قليلا وتحدث بهدوء
آسر برجاء : كفايه بقي يا ساره ...سامحيني انا عارف اني غلط في حقك كتيير وندمت ومستعد اعمل ايه حاجه علشان تسامحيني بس انتي مش مدياني فرصه حتي اعتذرلك ...خلينا ننسي كل حاجه ونبدأ صفحه جديده
ساره بغضب وعصبيه هادره كأنها قنبله مؤقوته كانت تنتظر ساعه الصفر للانفجار : انسي ....انسي ايه بالظبط ..انسي انك شكيت فيا وفي اخلاقي وتربيتي ولا انسي انك مديت ايدك عليا ولا انسي انك طلقتني ولا انسي انك كنت متجوزه من ورايا ...وبصراخ ..قولي يا محترم عاوزني انسي ايه بالظبط

آسر بصدمه : متجوز            
ساره بسخريه : ايه يا بشمهندس اتصدمت ليه كده فكرني هفضل طول العمر معرفش ....ومش معني انا مقولتش للعيله اني نسيت بس مكنتش عاوزاك تسقط من نظرهم زي ما سقط من نظري ....انا عمري ما اتخيلت انك ممكن تعمل كده
آسر بخجل وندم : سااره انا .......
ساره : انت ايه يا بشمهندس
آسر : انا كنت هقولك علي كل حاجه ...بس خوفي اني اخسرك منعني...سامحيني يا ساره واديني فرصه واوعدك اني عمري ما هزعلك تاني       
ساره بحزم : للأسف يا بشمهندس ساره اللي بتسامح ماتت ومعدش في فرص تانيه ....ولو سمحت طلقني بهدوء                                                 
آسر : لا يا ساره ...لا ...مستحيل اطلقك انا مقدرش اعيش من غيرك
ساره : وانا مقدرش اعيش معاك
شعر آسر باليأس والحزن الشديد ولكن خطرت في باله فكره ما وقرر تنفيذها فورا لذلك نظر لساره بخبث و..........
آسر بخبث : متأكده                       
ساره بتردد : اا اه                    
آسر ببرود : اوك براحتك بس افتكري اني اعتذرتلك وطلبت تسامحيني وانتي رفضتي
نظرت له ساره بستغراب ولم ترد لذلك بدأ في الاقتراب منها ببطئ وهي تبعد حتي اصدمت بالحائط ونظرت له بخوف وترقب ....اما هو فقترب منها وامسك وجهها بين كفيه ونظر في عينه بحب و.......
آسر : اسف ..
ساره : اسف علي ايه              
آسر : علي ده ....ثم اقترب منها وخبط رأسها برأسه (روسيه ) حتي فقدت الوعي بين يديه فحملها بهدوء ووضعها علي السرير وبدل لها ملابسها ثم حملها مره اخري وخرج بها من الفيلا بدون انا يرأه احد
»»»»»»»»»»»»»»»
بعد عده ساعات استيقظت ساره ووجدت نفسها تنام علي سرير واسع في غرفه غريبه ...نظرت حولها بفزع ثم تذكرت ما حدث وانها كانت مع آسر لذلك حاولت النهوض ولكنها كانت تشعر بصداع رهيب ولكنه قاومت ذالك ونهضت بهدوء وخرجت من الغرفه وجدت آسر يشاهد مباره كره قدم علي التلفاز وعلي وجهه علامات الحماس والاستمتاع ....نظرت له بغيظ ثم ذهبت ووقفت امامه
آسر : اوعي ...... ابعدي كده خلينا اشوف
ساره بغيظ : مش هبعد غير لما اعرف انا فين ومين غيرلي هدومي
آسر : انا اللي غيرتلك ....وانتي هنا في شقتنا  ...اوعي بقي خلينا اشوف الماتش
ساره بخجل وعصبيه : انت ازاي تعمل كده ...انت قليل الادب                                   
آسر ببرود : تؤ تؤ عيب تقولي كده علي جوزك حبيبك

ساره بغيظ : حبك برص
آسر وهو يحاول كتم ضحكته وباستفزاز : لا يا حببيتي انتي مش برص انتي صرصور
ساره بغضب : انت انسان بارد ومستفز
آسر ببرود : عارف ...شوفي حاجه جديد
ساره : انت عاوز تشلني ...وجيبني شقتك ليه
آسر : بعد الشر عليكي يا حبيبتي ...واولا اسمها شقتنا مش شقتك ...ثانيا احنا هنعيش هنا
ساره : انا مستحيل اقعد معاك في مكان واحد
آسر بابتسامه مستفزه : لا يا حببيتي هتقعدي غصب عنك
ساره : يعني ايه هتحبسني هنا
آسر : براحتك سميها زي ما تسميها المهم انك مش هتخرجي من هنا ....ولو سمحتي ابعدي بقي خليني اسمع الماتش
ساره : مش هتنيل ابعد غير لما تخرجني من هنا
آسر : اوك براحتك .....وفي ثواني كان قد سحبها واجلسها في احضانه و........
آسر : هااا كنتي بتقولي ايه
ساره بخجل : ابعد عني .....وحاولت النهوض ولكنه امسكها بقوه
ساره : انت عاوز ايه مني يا آسر
آسر بجديه : عاوزك تسمحيني وتديني فرصه تانيه انا مستعد استحمل اي عقاب منك ....عاقبيني زي ما انتي عاوزه عمري ما هعترض الا انك تسبيني
حاولت ساره النهوض مره اخري وهذه المره افلتها آسر ولم يرد ان يضغط عليها
آسر : هااا قولتي ايه                     
ساره : سيبني افكر
آسر بأمل : فكري زي ما انتي عاوزه
دخلت ساره غرفتها ورأسها مليئه بالافكار ولا تعرف ماذا تفعل فعقلها يخبرها ان تصر علي الطلاق ..اما قلبها فيريد ان تعطيه فرصه ....وبعد تفكير طويل انتصر قلبها فهو في النهايه حبيبها الاول والاخير ولكن لن تسامحه بهذه السهوله سوف تعاقبه اولا
»»»»»»»»»»»»»»
في المساء خرجت ساره من الغرفه وجدت آسر ينام كالطفال علي الاريكه ...اقتربت منه بهدوء وجلست امامه وظلت تنظر له بحب واشتياق وسرحت في ملامحه ولم وتدري كم من الوقت بقيت هكذا ......افاقت علي صوت آسر و............
آسر : هتفضلي بصالي كده كتير
ساره بخجل وارتباك : اسفه
آسر بحب : بتعتذري ليه .....المهم قررتي ايه
ساره بتوتر : انا ........                      
آسر بترقب : انتي ايه
ساره : انا موافقه اديك فرصه تانيه ..بس عندي شروط
آسر بلهفه : كل اللي انتي عاوزاه هنفذه المهم تسامحيني ......ايه هي شروطك
ساره : ..............................           
آسر بصدمه : نعم يا اختي
آسر بلهفه : كل اللي انتي عاوزاه هنفذه المهم تسامحيني ......ايه هي شروطك
ساره : اولا مش هتقرب مني ابدا لحد ما اسامحك وكل واحد هينام في اوضه
آسر بصدمه : نعم يا اختي ....انا جوزك علي فكره
ساره ببرود : هو ده اللي عندي
آسر علي مضض : موافق
ساره : ثانيا هرجع الشغل
آسر : موافق                               
ساره : ثالثا توعدني انك عمرك ما هتشك فيا ابدا وقبل ما تتهور تسألنـ
آسر بلهفه : قبل ما تكملي انا مستحيل اعمل كده تاني ..وبمرح ..حرمت والله                         
ساره بأبتسامه : كده اتفقنا ...يالا بقي جعانه
آسر : حاضر ....طلبت اكل وزمانه علي وصول
ساره : اوك ...طيب انا عاوزه اخد شور
آسر بخبث : يعني ايه ...عاوزاني اساعدك
ساره بخجل : اتلم ....انا اقصد اني عاوزه لبس ..لاني حضرتك خطفتني من غير لبس
آسر : ودي حاجه تفوتني برضو ...لبسك في الدلوب يا حببيتي                                             
ساره : اوك ...ثم دخلت غرفتها وفتحت الخزانه لتصدم مما رأت ..فكل ما يوجد بالخزانه ملابس قصيره جدا ولانجيري ...خجلت كثيرا ولكن ما لبست ان تذكرت وعدها ان تربي آسر فبتسمت بخبث واخرجت هوت شورت ابيض وتي شيرت كب احمر وفردت شعرها الحريري علي ظهرها ووضعت القليل من مساحيق التجميل ثم خرجت له وجدته يضع الطعام علي السفره فتنحنحت بهدوء يلتفت ورائه ويصدم من مظهرها
آسر بانبهار : صلاه النبي احسن
ساره بخجل : احم عليه افضل الصلاه والسلام ..يالا بقي انا جعانه ....ثم جلست علي السفره وبدأت في تناول الطعام                                       
آسر : ساره 
ساره بهدوء : نعم
آسر : احم ..هو انتي هتفضلي قاعده معايا كده ...ثم اشار الي ملابسها .....نظرت ساره لملابسها ثم نظرت له بعدم فهم و.......
ساره : اه ...ليه
آسر : احم لا ابدا يا حببيتي ...بس خافي علي نفسك ومتلبسيش قدامي كده تاني لحد ما تسامحيني
ساره بأبتسامه خبيثه ورفعه حاجب ماكره : ليه ...انا البس اللي انا عاوزاه
آسر : انا حذرتك وانتي حره ....انا مش مسئول عن تصرفاتي ...ثم جلسوا يتناولون الطعام بهدوء وبعد الانتهاء
ساره : كفايه كده انا هدخل انام بقي تصبح علي خير
آسر بأبتسامه : تصبحي وانتي في حضني ....ثم غمز لها بحب ...ابتسمت ساره بخجل ثم دخلت غرفتها لتنام ....اما آسر فدخل ايضا غرفته وبدل ملابسه واستلقي علي السرير يفكر فيما يفعله حتي تسامحه ساره حتي نام ولم يشعر بنفسه
»»»»»»»»»»»»»»»»»
في صباح اليوم التالي استيقظت ساره علي لمسات هادئه علي شعرها وصوت يهمس بجانب اذنها بحب و.........
آسر بهمس : حببيتي الكسوله يالا قومي بقي ...كل ده نوم
فتحت ساره عينيها لتجد آسر يجلس بجانبها وقريب منها للغايه وعلي وجهه ابتسامه رائعه ...ردت لها ساره الابتسامه واعتدلت في جلستها
آسر : اخييرا ايه الكسل ده
ساره : ليه هي الساعه كام
آسر : الساعه 11
ساره : يااه انا نمت كل ده
آسر : اه شوفتي الكسل ....يالا بقي علشان تفطري ...ثم احضر من جانبه طاوله صغير موجود عليها فطار وورده حمراء جميله وبجانبها كارت صغير ...امسكت ساره بالكارت وفتحته لتجد به ( بحبك يا اغلي حاجه في حياتي ....سامحيني ❤❤ ) .....نظرت له ثم ابتسمت بحب
آسر : يالا بقي افطري
ساره : حاضر ....بس اغسل وجهي الاول
آسر : اكيد مولاتي ثم نهض من مكانه وحملها بين يديه بخفه
ساره : انت هتعمل ايه .....نزلني        
آسر : النهارده انتي ملكه مش هتعملي اي حاجه ...مفهوم .....ثم سار بها باتجاه الحمام
ساره : بس بقي كفايه ...نزلني
آسر بخبث : ليه ما انا هدخل اساعدك
ساره بخجل : بس بقي ...ويالا نزلني
انزلها اسر ثم امسك وجنتيها بطفوله و............
آسر بمرح : يا خلاثي علي العسل اللي بيتكسف مني ......يالا بقي ومتتاخريش والا ......
ساره برفعه حاجب : والا ايه
آسر : ولا اي حاجه يا برنسيسه ...اتفضلي
»»»»»»»»»»»»»»
مر شهر كامل علي آسر وساره قضوه في سعاده بالغه وآسر يفعل كل ما بوسعه ليسعد ساره ودائما يفاجئها بالهدايا والفسح ....اما ساره فقد سامحت آسر منذ زمن وقررت ان تحضر له مفاجاه هي الاخري
«««««««««»»»»»»»»»»
اما عن عزالدين ومرفت فقد سافروا لمكه المكرمه لاداء فريضه الحج ....اما ياسين وندي فقد تقربا لبعضهم جدا وقد اصبح كل منهم لا يطيق فراق الاخر وفي انتظار موعد زفافهم الذي تبقي له ثلاثه اشهر .....اما عن تالا وحاتم فكل منهم يشعر بمشاعر مختلفه اتجاه الاخر وحاتم يشعر بانجذاب شديد نحوها وقد قرر خطبتها وبالفعل تقدم لها وتم الموافقه عليه وقد تحددت خطبتهم مع زفاف ياسين وندي ....اما سليم فقد حكم عليه بالمؤبد لتجارته في الممنوعات وخطف ساره واعمال اخري مشبوهه ....
»»»»»»»»»»»»»»»»
وفي يوم قد قررت ساره تحضير مفأجاه لآسر وبالفعل قد زينت الشقه وجهزت كل شئ ..... دخل آسر الشقه وجدها مزينه بالورود والشموع وتفوح منها رائحه زكيه ...ابتسم بحب وبدأ يبحث بعينيه عن ساره حتي وجد سهم من الشموع يشير لغرفه النوم ...فتجه نحوه وعندما فتح الغرفه تفاجئ بمظهرها وزينتها الرائعه .....ثم وجد من يحتضنه من الخلف فلتفت ليجد حوريه في غايه الجمال ابدع الله في خلقها ترتدي فستان احمر لامع طويل ومجسم وترفع شعرها للاعلي علي شكل زهره وتضع القليل من مسحيق التجميل
ساره وهي تنظر في عينيه بحب : بحبك
آسر : وانا بموت فيكي ....ثم احتضانها بقوه ...وبعد قليل ابتعد عنها قليلا لكي ينظر في عينيها و.........
آسر : سامحتيني صح ومش هتبعدي عني ساره : انا عمري ما زعلت منك ....ومفيش حد بيبعد عن روحه ......انا مقدرش اعيش من غيرك
آسر : وانا ممكن اموت لو بعدتي عني
ساره بلهفه : بعد الشر عليك            
آسر بحب : خايفه عليا
ساره : لو مخوفتش عليك ...اخاف علي مين
آسر : سامحيني لو في يوم زعلتك او جرحتك صدقيني كان غصب عني .....انا عمري ما حبيت حد قدك ....انتي اللي قدرتي تحولي آسر القاسي العنيد ..لآسر اللي قدامك اللي عمره ما حب ولا هيحب غيرك ....بحبك يا اغلي من حياتي ..ثم اقترب منهم وقبلها بحب وشغف
                                               
تمت بحمدلله ❤                          


google-playkhamsatmostaqltradent