Ads by Google X

رواية عشقت براءتها الفصل التاسع عشر و الاخير 19 - بقلم زولة وحيد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت براءتها كاملة بقلم زولة وحيد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية عشقت براءتها الفصل التاسع عشر و الاخير 19

 
الدكتورة بحزن :للأسف مقدرناش ننقذ الطفل
اسر بدموع :طب وهي
الدكتورة :هي فاقت وكويسة
أسر دخل وهو بيمسح دموعه وراح قعد جنبها
اسر :انتي كويسة؟
كيان :آسر ابني
آسر بحزن :مقدروش ينقذو الطفل
كيان بدموع وقهر :لااااا انا عايزة ابني يا أسر عايزة ابنيييي
أسر وهو بيحاول يهديها :كيان اهدي دة قدر ربنا واكيد ربنا هيعوضنا بالاحسن
كيان كانت بتعيط ومش قادرة توقف عياط
أسر حضنها ووهو حزين ع حالتها
فجأة كلهم دخلو
جاسر :آسر كيان كويسة
زينب راحت قعدت جنبها
اسر قام من جنب كيان بحزن
أسر بحزن :ابننا ما.ت
زينب بدموع :ازاي دة حصل يا آسر
روح راحت حضنت كيان وهي بتعيط
أسر :جاسر تعالى معايا
جاسر طلع مع أسر
أسر :جويرية زودتها اوي انت متأكد انها هي اللي بعتت الشاب دة بص انت عايزك تجيبهالي فورا ع المخزن وتروح الشاب دة ع السجن
جاسر :اوكي انت روح لمراتك دلوقتي وطلع
بعد وقت كيان هديت واخدوها ع البيت
أسر :اسف لاني مقدرتش أنقذ ابننا
كيان بابتسامة باهتة :مش غلطك متعتذرش
اسر حضنها وهي حست براحة وبعد عنها بعد وقت
كيان :عايزة انام
أسر :طب كلي حاجة بالاول
كيان :معنديش نفس لحاجة يا اسر
اسر :بس…
كيان بمقاطعة :مش عايزة حاجة عايزة انام وبس
أسر :طيب نامي
كيان :متسيبنيش خليك جنبي
اسر :حاضر
كيان نامت وهي ماسكة ايدو اوي زي كأنها خايفة يسيبها
أسر :نام جنبها وحضنها
بعد وقت فونه رن وقام عشان يروح بس كيان وقفته
كيان :رايح فين
اسر :مش هروح بعيد هعمل حاجة وهاجي
كيان بدموع :متروحش
آسر :طب مش هروح نامي انتي
كيان نامت وأسر اتأكد انها نامت ف قام وراح ع المخزن
جويرية كانت مربطة في كرسي
جويرية بغضب :عايز ايه مني
أسر بهدوء :انتي اللي قتلتي ابني ولازم تتعاقبي
جويرية بسخرية :هتعمل ايه مثلا
اسر راح شال الكرباج ونزل فيها ضرب
جويرية بصراحة :اسررر انت هتندم ع كل دة
أسر وكانه مش سامع حاجة كان بيضربها جامد لدرجة انه جسمها كله اتحول لاحمر واغمي عليها
وطلع هو بعد ما برد د.مه
راح الاوضة وكيان كانت ماشية جاية قدام باب الاوضة وهي قلقانة
أسر دخل
:في ايه ياكيان انتي منمتيش؟
كيان :نمت بس فوقت ولقيتك مش جنبي و…
أسر بمقاطعة :طب انتي كويسة
كيان :اه
آسر :هجبلك كوباية لبن وهاجي
كيان مسكته من ايده :بتخبي عليا ايه يا اسر
آسر بتوتر :مش حاجة مهمة
كيان :آسر ارجوك متكدبش انا روحت جنب المخزن وسمعت صوت ضرب وصراخ
أسر :هو… هو
كيان :آسر في ايه
أسر أخدها ع المخزن
آسر :اتفضلي :القا.تلة اللي قت.لت ابننا
كيان بصدمة :جويرية
أسر :اه هي السبب في كل حاجة
كيان بدموع :بس انت ليه ضاربها كدا حرام عليك
اسر بصدمة :حرام عليا دي قتلت ابننا ياكيان
كيان :بس احنا مش لازم نردلها الإساءة بالإساءة هي ربنا هيعاقبها بعدين
أسر كان هيرد بس جويرية قاطعته وهي بتضحك
جويرية بضحك هستيري :هو انتو صدقتو… صدقتو أن ابنكو ما.ت
كيان :قصدك ايه
جويرية :ابنكو حي
كيان :آسر دي بتقول ايه
أسر بصدمة :بتقولي ايه يامجنونة انتي
جويرية :الممرضة كدبت عليكو ودة كلو انا مليش دخل فيه مازن ابن عمك هو السبب ياكيان هو اللي قال للممرضة تكدب عليكو
كيان بصدمة :م مازن
جويرية :اه انا مليش دخل طلعوني من هنا
أسر طلع بغضب واخد كيان ع الاوضة
أسر :كيان نامي
كيان :انام ازاي يا آسر انا لازم اعرف اذا ابني حي أو لا
أسر بضيق :مفيش دكاترة بيشتغلو في الوقت دة نامي والصبح ربنا كريم
كيان كانت بتحاول تنام وهي بتتقلب طول الليل وأسر كمان
اسر :اهدي عارف انك متوترة
كيان :هو ممكن ابني يكون عايش يا اسر
أسر :إذا ربنا كاتبله يعيش ف اكيد هيكون عايش
كيان حط ايد أسر ع بطنها
كيان :انا متأكدة انه عايش انا حاسة بكدا
اسر :وانا كمان
فجأة كيان بطنها وجعتها
كيان بوجع :اه هو اكيد عايش يا أسر حاسة بيه
أسر :وانا
فجأة آذان الصبح اذن
أسر :يلا نصلي
كيان قامت وراحو صلو وكيان بدأت تقرأ قرآن واسر بيبصلها وهو مبسوط صوتها كان جميل جدا كيان خلصت
آسر :صوتك جميل
كيان بصت ع الارض بخجل
زي الساعة 7 كدا الدكتورة بتاعت العيلة جت وكشفت ع كيان وطلع ابنهم عايش فعلا
أسر للدكتورة بهدوء :شكرا
وكلهم دخلو لكيان
بعد وقت آسر راح جاب مازن ودخلوا ع السجن وما.ت في السجن لأنه اصلا كان مريض وجويرية أسر اخد منها الأملاك بتاعته وعيلتها سافرت برا مصر وهي كمان وتابعت حياتها عادي بدون أسر واتغيرت فعلا وجميلة اختفت من حياة نغم وجاسر
بعد مرور عدة اشهر
في فرح نغم وجاسر
كيان كانت عمالة ترقص وهي مبسوطة
روح :يابت كفاية أسر هيمـ.ـوتني انتي حامل
كيان :آخر رقصة ياروح تعالي انتي كمان
روح :لا انا حامل يابت وكمان في الشهر الرابع
كيان :منا في التامن وبرقص اهو
روح :لا مش عايزة انت بسمع كلام جوزي
كيان راحت كملت رقص
بعد ما الفرح خلص
في الاوضة
كيان كانت نايمة وفاقت بوجع اوي في بطنها
كيان بوجع :ااااسر خدني ع المستشفى
أسر فاق بنوم
أسر :ايه في ايه ياكيان
كيان :بوووولد يا اااسر
آسر بنوم :كملي نومك ونشوف الدراما دي بكرة
كيان وهي بتضربه ع صدره بقوة :ااااسر دي مش دراما خدني ع المستشفى اناا بـمـو.ت
اسر قام بخوف واخدها بسرعة ع المستشفى
في المستشفى بعد وقت طلعت الدكتورة وهي شايلة توأم
الدكتورة :الف مبروك عندك توأم ولد وبنت
آسر شالهم بفرح واخدهم لكيان اللي كانت لسة نايمة
بعد وقت العيلة كلها وصلت
بس روح فضلت في البيت لأنها حامل ومحمد م سمحلها تطلع
اسر بفرح :بصي ياما أيهم وعشق
زينب بضحك :مفروض تنتظر مراتك تفوق وتختارو الاسماء
آسر :ماهي اختارت اسم أيهم ونا اسم عشق
كيان فاقت وكان باين عليها التعب
كيان بتعب :آسر فين ابني
أسر :خدي وعطاها أيهم
وهو شال عشق
كيان :هو انا كان جوايا اتنين
كلهم ضحكو
أسر بضحك :اه ياحبيبتي بنت وولد
كيان :أيهم وحياة
أسر :لا أيهم وعشق
كيان :قولتلك أيهم وحياة يا أسر بطل بقا
أسر :لا أيهم وعشق
كيان :انت روح احمل ب عشق
أسر :احم هو انتي ناسية اني انا السبب في وجودهم كنتي هتحملي بيهم كدا لوحدك
كيان بكسوف :آسر
أسر :لا والله طالما انتي اللي بديتيها انا هكملها ناسية لما كنا ب…..
كيان حطت ايدها ع بوقه بغيظ وخجل
أسر فتح بوقه عشان يعض ايدها بس هي بعدتها بخجل
آسر :ها عشق ولا حياة
كيان بكسوف :عشق
أسر :متزعليش انتي هتسمي اللي جايين
كيان بصدمة :ناااااعم هو انا كل مرة هتعب كدا
أسر :اه زي حوالي 5 مرات كمان
كيان :لا ياحبيبي في احلامك
آسر :معنديش احلام عندي كوكي وبس
كيان بصت عليه بخجل
زينب :هو انتو هتقضوها خجل ورومانسية ولا ايه ياولاد ادوني أحفادي وخلونا نروح
أسر عطاها عشق وايهم
أسر :اه طب انتي خليكي مع احفادك وخليني انا مع كياني
كيان :لا ياطنط متطلعيش
زينب :طبعا مش هطلع
كيان عملت لأسر كدا😜
أسر بغيظ :انا هوريكي
بعد مرور 7سنين
العيلة كلها كانت قاعدة في الصالة بعد الإفطار كان آخر يوم لرمضان
أسر كان قاعد وحاضن كيان وجاسر حاضن نغم وكمان محمد وروح
أسر وهو بيقرب من كيان :هاتي بوسة ياكياني
كيان :لا يا أسر بطل
آسر كان بيحاول يقرب منها وهي بتبعده بكسوف
محمد :روح ياحبيبتي شوفي قد ايه اخوكي قليل ادب
جاسر :لا والله انت اللي مؤدب
محمد :اه مؤدب ع الاقل معملتش حاجة مع مراتي برا الاوضة
أسر :قبل كدا شوفتك بتبوسها في المطبخ
جاسر :وانت كمان يا أسر عملتها قبل كدا
محمد :وانت يا جاسر كنت ناسي باب الاوضة فاتح وبتبوسها
البنات كانو متمنين الأرض تنشق وتبلعهم حرفيا
فجأة أيهم دخل بغضب
أيهم ل جاسر :عمو ممكن تقول لبنتك متطلعش ببجامة برا القصر
جاسر بضحك :حاضر ياحبيبي هي فينها
فجأة دخلت بنت زي القمر عمرها حوالي 5 سنين (كارمن بنت جاسر ونغم الوحيدة ) وهي ماسكة ايد ولد عمره زي7 سنين (تيم ابن محمد وروح)
أيهم بغضب :مش قولتلك ياتيم متلمسهاش
تيم وهو بيصلح نظارتو :دي اختي يا أيهم مالك بس
أيهم راح مسك تيم من ياقة قميصه :ابعد ايدك ياتيم
تيم :مش هبعد
كارمن :في ايه يا أسر تيم ساعدني لما وقعت وانا مكنتش قادرة امشي ف هو ساعدني
أيهم بعد عن تيم
أيهم :المرادي سماح المرة الجاية مش هسيبك
كيان لأسر :بيشبهك الواد دة
أسر بابتسامة :اه اوي
تيم وهو بيحط ايديه ع جيبه :هو فين البت عشق
ايهم :نايمة سيبها ف حالها
تيم :انت ملكش دخل
فجأة نزلت بنت نسخة من كيان
عشق وهي بتفرك عينها :ماماااا انا جعانة
أسر :تعالي ياحبيبتي
جريت ع أسر وحضنته
كيان :في ورق عنب في التلاجة قولي لسوزان تحطهولك ع المايكرويف
عشق :مش عايزة انا عايزة بيتزا
أسر :حاضر هطلبلك احلى بيتزا دلوقتي
كيان بضيق :بس يا اسر بيتزا كتير مش بتنفع
آسر :آخر مرة ياحبيبتي
عشق :اه ياحبيبتي عشان بكرة العيد
كيان باستسلام :طيب
أسر :حاضر في حد تاني عاوز حاجة
طبعا كلهم طلبو
بعد وقت وصلت البيتزا
كل واحد كان قاعد جنب مراته وهو بياكلها
أيهم ل كارمن :خدي من ايدي
كارمن أكلت من ايده
وتيم ل عشق :جربي بالخضار هتلاقيها لذيذة غير الفوائد بتاعتها و….
عشق بمقاطعة :هات ياتيم ماتعمليش محاضرة
كلهم كانو بيضحكو ع الاولاد
واسر باس كيان بسرعة بدون ماحد يحس
” وتمت الحمد الله”
 

    google-playkhamsatmostaqltradent