رواية شقيه شقلبت حياتي الفصل التاسع عشر والاخير 19 - بقلم لودان عبده

الصفحة الرئيسية

 رواية شقيه شقلبت حياتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم لودان عبده 

رواية شقيه شقلبت حياتي الفصل التاسع عشر 19

رواية شقيه شقلبه حياتي 😹

الفصل التاسع عشر 
والاخير 

اياد بغضب: طييييب أناااااااا مفكرتيييييش فينيييييي ليييييه هاااااااا قولييييييي
نرجس بصراخ: عشان انت مش إبني أصلا 
اياد بصدمه منها: ازاي بس مش ابنك ازاي 
نرجس بحقد: ابوك قبل م يتجوزني كان متجوز اختي لؤلؤة وجاب منها عيل وماتت وبعدها جدك جاء عندنا 
فلاش باك
جدو خالد: نرجس بنتي أنا عايزك في كلمتين 
نرجس بتمثيل: نعم يا عمو في حاجه 
جدو خالد بطيبه: أنا أول حاجه حزين عشان لؤلؤ الي راحت ربنا يرحمها وثاني حاجه أنا كنت عاوز واحده تربي حفيدي اياد وطبعا أنا جيت أسألك إذا أنت موافقه تتجوزي جاسر ويمكن بعدها يكون في نصيب بينكم وتجيبوا اخوات لجاسر 
نرجس بخبث: أيوة يا جدى أنا موافقه دا  اياد ابن اختي الوحيدة واكيد هكون مبسوطه مع جاسر 
الجد خالد بفرحه: ربنا يحفظك ويبارك فيكي يا بنتي 
باك 
نرجس بحقد: كنت عايشه اجمل ايام حياتي فلوس بصرفها ومش بتنتهي أبدا لحد م جاء جلال بطيبته الغبيه خلتني اعمل الشيء الي كنت مجبره اعمله
أياد بغضب : انت مش بني ادمه لأ انت انتي مستحيل تكوني بني ادمه انتي من دلوقتي هتعيشي اسود ايام حياتك يا نرجس هانم 
نرجس بخوف: هتعمل ايه يا اياد 
ايام بعصبية ، عاوزة تعرفي يا***** خلاص كل حاجه ظهرت وبقينا على المكشوف 
لدن بغضب ، اياد هوا ممكن أنا اعلمها الادب بما أنو هيا مش متربيه 
ست نرجس ، لا أنا ست كبيره متعملش فيا حاجه ارجوك اياد يا حبيبي أنا ماما متعملش حاجه ارجوك 
سليم بغضب: خلاص بقي يا ست انتي اسكتي ووجه كلامه لأياد،  تحب اروقها 
اياد بابتسامه،  لأ يا سليم متوسخش ايدك بالز،باله دي الشرطه هتهم بكل حاجه 
ست نرجس بخوف،  انت بتقول ايه يا اياد لأ لا أنا أنا مش مش هروح السجن لااااااااااااااا لااااااااااا مش هرووووووووووح
اياد بسخريه: لا يا حبيبتي انتي مش هتروحي السجن انت هتروحي حته احلى بكثييير 
هبه ولدن مع بعض، نيهاهاهاهاهاهاهاهاهااااااااااا 
(🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣الرواية دي مسخره )
😹🤣😹😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹
وبعد وقت قصير تم تنفيذ جميع أوامر اياد الي هيا( ذاهب نرجس الى المصحه والعلاج الكهربي،  البحث عن ميرنا والقاءها في السجن طبعا عشان هيا مطلوبه في أمريكا بتهمة الاحتيال)
جلال بحزن وفرحه: أنا خلاص هروح بقى 
اياد بسرعه:  تروح فين يا عمي انت هتفضل هنا 
جلال: لا يابني أنا رايح لمراتي وأولادي لازم امشي 
اياد بحدة: أنا قولت لا كفايه اني خسرت بابا وماما وجدي ولكن مش هسمح اني اخسر عمي انت هتعيش هنا معانا في نفس القصر وتجيب عيلتك هنا ودا آخر قرار عندي 
جلال: بس أنا مش هقدر اقعد في بيت مش بيتي
اياد: أها فهمتك أنا هبيع ليك نص البيت عشان متقوليش دا بيتك انت وبس وبكرة هبعت عشان طنط سلوي تيجي ومعاها ولاد عمي 
جلال حضنه بحب وإياد مصدق يحضنه مسك فيه وحس بحنان الأب 
لدن بفرحه: يعني خلاااااااص كل حاجه بقت سكر يلا بقي يا اياد عشان نروح 
اياد باستغراب: نروح فين 
لدن بحزن : بس انت امبارح قولت انك عملي مفاجأة بعد م نخلص من كل مشاكلنا 
اياد بابتسامه: صح أنا قولت بعد م نخلص من كل مشاكلنا بس لسه في مشكله 
لدن وسليم وهبه بصدمه: ايييييييه 
جلال وإياد ضحكوا عليهم 
اياد: ههه اقفلوا بقوكم الأول المشكله دول 👈
سليم وهبه مستغربين عشان بيشاور عليهم 
اياد: أيوة انتوا المشكله أنو المفاجأة مش هتخلص دلوقتي عشان كدا لازم نحضره فرحهم وبعدها نروح نتفاجئ أنا وانتي وبس 
لدن وهبه بضحك: أنا وأنت ولا حد ثلاثنا انت وانت اتا وانت بس 
ونزلت قمر جري على السلم 
قمر انتوا خلتوني في غرفتي ومرضيتوش اني انزل واحضر الاكشن لكن تقعدوا وتغنوا وترقصوا وأنا لوحدي ميته من الملل كده كثير أنا زعلانه منكم
لدن : كله إلا زعلك يا حبيبتي وعشان نرضيكي اياد عزمنا على اجمل مطعم فيكي يا مصر 
اياد بصدمه منها: ايييييييه 
لدن بضحك: مش انت قولت كدا قبا م قمر تنزل 
اياد   بضحك: خلاص يلا بينا 
وراحوا كلهم قضوا اجمل وقت ورجعوا اخر الليل 
💓💕💓💕💓💓💞💗💞💖💓💝💗💘💗💘💗💓💗
عند استريد وحازوقه 
اياد ولدن دخلوا غرفتهم واول م دخلوا لدن حضنت اياد جامد 
اياد: مالك يا حبيبتي كل حاجه بقت كويسه 
لدن بحب: أنا مبسوطه جدا عشان هنعيش في ثبات ونبات زي القصص 
اياد بضحك: دا كل همك يا طفله القصص 
لدن بغيظ: أنا مش طفله بليون مرة قوات أني مش طفله أعمل إيه عشان اثبتلك
أياد بمكر: أنا عارف تعملي ايه 
لدن بغيظ  : ايه 
اياد قرب منها: تبو،سيني 
لدن بصدمه: انت قليل الادب مش هعمل كده أبدا 
اياد قرب منها جامد وهيا رجعت لورا ووقعت على السرير وإياد فوقها 
اياد: بس دا مش طلب دا أمر يا حبيبتي 
لدن بخجل وعصبيه: أنا مش هنفذه
اياد  ضحك على شكلها وهيا مكسوفه  وقال بثقه: لأ هتنفذي 
لدن بخجل: لا مش هنفذه 
اياد قرب منها وهمس في ودنها بعشق : دا طلبي الثاني كل يوم هتيجي تبو،سيني والا مش هيحصل خير 
لدن بخجل: انت انسان مستغل وقليل الادب 
اياد بص في عنيها بعشق ولدن بصت ليه واتقابلت عينهم ولدن نسيت نفسها 
اياد وهوا قريب منها جدا: هتنفذي ولا قاطعته لدن وهيا بتب،وسه وكانت هتبعد اياد قرب منها وكمل مت بداته تلك المجنونه وباسها بتمعن وشوق وشغف عشق و
وهيا متجاوب معاه وفصل قبلته عنها وهيا بيلهث 
اياد: أنا بعشقك يا روحي 
لدن خبت راسها في حضنه من الكسوف وإياد حضنها عليه جامد 
ونام الثنائي براحه كبيييره 
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
أما عصافير الحب 
كانوا قاعدين مع بعض في الجنينه بيتكلموا عن حياتهم الجديده الي هتكون كلها سعاده 
سليم: أنا عاوز اعمل عيله كبيره جدا جدا جدا 
هبه بكسوف: سليم بطل قلت الادب 
سليم بهزار: هبه انتي لو فضلتي تتكسفي مني كدا هسيبك 
هبه بصدمه: ايييييييه طيب فكر تعملها وأنا اخن،قك 
سليم بخوف مصطنع: لا وعلى ايه خليكي كده الكسوف جميل جدا 
هبه بابتسامه  : كان من الاول 
سليم : كلها يومين وتبقي في بيتي وهتعرفي سليم على اصله 
هبه: ضحكت لا مسيطر هههه
سليم ضحك : أنا قدمت معاد الفرح لبعد بكره 
هبه : بس يا سليم كدا بدري 
سليم: بدري من عمرك يا حبيبتي أنا خلاص مش قادر ابعد عنك أكثر من كدا 
هبه بكسوف: خلاص الي عاوزه هيتنفذ 
سليم ضحك عليها 
وقعدوا يتكلموا ساعه وكل واحد راح ينام 
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
جلال قاعد يكلم مراته في التليفون 
جلال: ياه يا سلوى أنا حاسس بكمية راحه كبيره 
سلوي بحب: الحمد لله يا حبيبي كله عدى على خير 
جلال : خلي كل الاولاد يجهزوا عشان هيجوا يعيشوا في القصر 
سلوي بحب: حاضر يا حبيبي 
جلال: طمنيني عنك كويسه من غيري 
سلوي بكسوف: بس يا جلال حتى وانت بعيد بتكسفني 
جلال بضحك : بس بحبك 
سلوي: وأنا كمان يا روحي 
وقعدوا يتكلموا لوقت طويل وبعدها كل واحد نام
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
ثاني يوم 
كان الكل بيجهز لفرح سليم وهبه ومستنين طنط سلوي واولادها 
وفي تمام الساعة الواحدة ظهرا وصلت طنط سلوي (وابنها الكبير فارس 30 سنه متجوز  من بنت اسمها نسمه وعنده ولدين وبنت يارا 5 سنين واحمد 7 ويوسف3، وبنتها جوري 26 سنه متجوزه من سيف وعندها بنت وولد البنت شمس 4 سنين والولد ليل 8 ، واخر العنقود الابن جاد 16 سنه )
اياد بفرح : ازيك يا طنط سلوي وازيك يا فارس وست نسمه وازيك يا ست جوري وسيق وازيك يا شاب 🧑 قصده جاد 
جاد بضحك : أنا كنت فاكر انك انسان بارد  بس طلعت فرفوش هنتسلى اكيد 
اياد حضنه بحب اخوي: اكيد يا خويا 
لدن وهبه راحوا سلموا على البنات وراحوا قعدوا في الصالون وقعدوا يتكلموا ويهزروا 
وبعد ساعه كدا جاء عليهم حد وقاطعهم 
-.خياااااااااانه 
لدن بضحك: تعالي يا هبلة 
قمر بضحك: يعنى تهزروا وتضحكوا من غيري مرة ثانية 
اياد بضحك: م قولنا تعالي خلاص وسلمي على طنط سلوي واولادها 
قمر : سلام عليكم أنا أسمي قمر 
الجميع وعليكم السلام ورحمة الله 
سلوي: تعالي يا حبيبتي اقعدي جنبي 
قمر راحت ليها 
وقعدوا لوقت الغداء وبعدها راحوا عند السفرة وكل دا حصل وجاد عينيه علة قمر من ساعت م دخلت قمر شافته واتكسفت وبصت في طبقها وهيا بتاكل 
وبعدها كل واحد راح غرفته عشان يرتاحوا ويستعدوا للغد 
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند استريد وحازوقه 
اياد دخل وهوا ماسك ايد لدن 
لدن : يا اياد بقى أنا عاوزة اعرف المفاجأة بتاعتي 
اياد بضحك على عدم صبرها : أنا قولت ليكي بعد الفرح هتكون المفاجأة 
لدن : بس أنا مش قادره استني اعمل ايه 
أياد بخبث: انتي هتعملي الي مفترض تعمليه كل يوم 
لدن فهمت هوا بيلمح لي ايه : انت لسه فاكر يا قليل الادب 
اياد بضحك: وسا،فل كمان المهم نفذي يلا 
لدن : طيب غمض عيونك 
اياد غمض: اهو 
قربت منه وهوا اول م حس بشفايفها على شفايفه ابتسم ومسكها من ورا راسها وقربه منه أكثر وحاوط وسطها بايده الثانيه ولدن متجاوبه معاه بكل الحواس وبعد عنها بهدوء وهيا وشها طماطم 🍅 وشفايفها منفوخة وجريت على الحمام 
اياد ضحك عليها وراح واخد شاور في الحام الثاني ورجع وهيا في الوقت دا خرجت من الحمام وراحت على السرير تنام
 اياد لقاها في السرير مغمضه عيونها قرب منها باس خدها وراسها ونام وحضنها وهيا مسكت فيه ويادوب تكون نامت بجد 
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
اما عصافير الحب 
كانوا بيتكلموا بالتلفون زي اي مخطوبين وفرحهم بكر 😹
🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣
عند جلال وسلوي 
سلوي: أنا حبيت الولاد دول اوي اوي يا جلال 
جلال: هم فعلا يخشوا القلب 
سلوي: بس شوفت الواد جاد 
جلال بضحك: شكله الصناره غمزت 
سلوي بضحك: ايوة الولد وقع من اول نظره ربنا يستر ويكبر ويشتغل 
جلال: مظنش انه يقدر يستنى بكرة هينط لينا استعدي 
سلوي: أنا جاهزه من دلوقتي حبيب امه يجي في اي وقت 
جاد بمرح نط ليهم من البلكونه: بما أنو انتي جاهزه يا ست الكل أنا عاوز البنت قمر 
جلال بضحك: انت متأكدة أنو ابنك دا كويس ولا ماخد جرعة تحول لقرد 
جاد بضحك: الله يسامحك يا بابا دا أنا عسل 
سلوي: عسل وسكر وكل حاجه ماشي يا حبيبي أنا هظبط موضوعك 
جاد : احلى سوسو ولا ايه 
جلال بغيره : ياض انت محدش يقولها سوسو غيري فاهم 
جاد: غيران يا جوجو سلام بقى اروح اسرح في حبيبتي 
وراح 
سلوي بضحك: في يوم بقت حبيبته 
جلال: متسيبك منه وخليك فيا يا جميل 
سلوي بطل قلت الادب ية جلال انت كبرت 
جلال: كبرت ايه أنا كلي شباب 
وقرب منها و ووووووووووووووووووعيب 🤭
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
اما قمر كانت في غرفتها بتفكر في جاد ونظراتك ليها وشكله ومرحه وسرحت فيه لحد م غرقت في النوم 
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
ثاني يوم 
اياد: يا لدن أنا عاوز اشوفك انتي طلعتي من الصبح 
لدن في التلفون: يا اياد كان لازم اخرج هبه مستنيه كلها كم ساعه ونشوف بعض اهدي بس 
اياد: مش قادر استني يا حبيبتي 
لدن بدلع: معلش يا حبيبي هعوضك ان شاء الله سلام بقى عشان هبه بتناديني
أياد  : مع السلامة يا مراتي 
لدن بضحك: مع السلامة يا جوزي 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
في الفرح 
كان في البيت في الحديقه وكانت كبيره جدا وجميلة بشكل خُرافي 
سليم كان مستني هبه 
وهبه كانت متوتره جامد وجاء جلال عشان يسلمها لي سليم زي م اياد طلب منه 
سليم مستني هبه واتفاجئ لما شافها لابسه الفستان الي مصمم خصيصا عشانها انه طالعه اجمل من القمر وحس بالغيرة عشان الناس شافتها 
وصلت هبه لسليم واول م وصلت حضنها وباس راسها وقال:  مبروك يا حبيبتي 
هبه بكسوف: الله يبارك فيك يا حبيبي 
ورقصوا slow 
اياد كان مستني لدن واتفاجئ برضو بفستانها البنفسجي الجميل البسيط الي مخليها ملكه 
راح عندها وهوا متغاظ من نظرات الناس ليها وباس راسها وحضنها عشان يثبت انها بتاعته 
اياد: ايه رأيك نروح نرقص 
لدن بحماس: يلا طيب مستني ايه
اياد: يلآ 
راحوا يرقصوا 
جاد كان مستني قمر وقلقان عشان اتاخرت وراح القلق لما شافها داخله بفستانها الأزرق الي كانت فيه زي الملاك راح عندها ووقف قدامها وهيا بصت لتحت بكسوف 
جاد : انتي ايه الي لابساه دا 
قمر: مالوا وحش يعني وبصت عليه بحزن 
جاد: لأ هوا مخليك زي القمر ودا شيء وحش الناس كلها بتبص عليكي 
قمر اكتفت بالسكوت ووشها احمر 
جاد: تحبي ترقصي معايا 
قمر بخجل ؛ ماشي يلا 
وراحوا
وعدى الفرح على خير والكل مبسوط 
سليم لهبه في ودنها: مش يلا يا مراتي 
هبه بتوتر: هااا اه يلا 
وودعوا الكل وراحوا على الفندق 
👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
في البيت 
في غرفة اياد ولدن 
لدن بقى امتى المفاجأة 
اياد: يا حبيبتي أنا دلوقتي هاخدك على مكان المفاجأة 
لدن: بجد 
اياد: أيوة يا روحي غيري هدومك عشان نروح 
لدن : فوريرة 
🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️
عند عصافير الحب 
سليم وصل الفندق وشال هبه ووصل الجناح ونزلها وفتح الباب وشالها مرة ثانية 
سليم: أنا أكثر واحد مبسوط في الدنيا 
هبه: ربنا يديم فرحتك يا حبيبي 
سليم: طول منتي موجوده هتكون الفرحه موجوده 
وباس شفايفها بقوه وعمق وشغف وهبه بتبادل فيه وطالت لوقت طويل وبعد عنها  بصعوبة عشان تاخذ نفسها وقال بعد ما اتمالك نفسه: روحي غيري هدومك عشان نصلي 
هبه بكسوف: حاضر 
وراحت غيرت واضوت ولبست قميص للركبة مرسوم عليه كرتون وفوقه الاسدال طلعت لقت سليم غير هدومه 
هبه بكسوف: يلا نصلي 
سليم بمكر: مستعجله أنتي 
هبه هتموت من الكسوف: ل لا ا ا ا نا م م مقصدش كده 
سليم بضحك: خلاص خلاص بهزر 
وصلوا وسليم اتلفت عليها وحط ايده علي راسها وقرأ الدعاء وبعدها قام ورفعها وبص في عينيها وهيا بصت في عينيه وتاهت فيهم قرب منها قلع لها الاسدال قرب منها جامد وهمس في شفايفها وقالها: أنا بعشقك يا روحي 
هبه بكسوف: أنا بحبك اوي اوي 
سليم مقدرش يتمالك نفسه وباسها بكل هدوء و رقه وهيا مستسلمه ليه وبعد عنها وهيا بتاخذ نفسها باسها مرة ثانية واخدها على السرير و صارت زوجته قولا وفعلا(لولولولولولولولولولولويييييي)
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
عند استريد وحازوقه 
اياد اخد لدن وطلعوا على المطار وركبوا الطياره الخاصة وطول الوقت اياد مسبش ايد لدن ووصلوا وقبل م ينزلوا 
اياد: جاهزه للمفاجاة 
لدن بحماس: ايوة أيوة جاهزه يلا بقي 
أياد بضحك : حاضر انزلي 
ونزلوا واول م نزلوا لدن صرخت وقالت: روووووسيا أنا في روسيا وجريت على اياد وحضنته : أنا بحبك اوي اوي اوي لا أنا بعشقك يا اياد 
اياد قلبه بدا يدق بسرعه: أنا الي بموت فيكي يا قلبي نحنا دلوقتي نروح الاوتيل ونرتاح وبعدين نتفسح ماشي 
لدن بابتسامه: ماشي 
وراحوا الاوتيل ووصلوا الجناح بتاعهم 
لدن أنا هاخد شاور بس فين هدومي 
اياد: في هدوم في الدولاب 
لدن راحت وفكرت واخدت هدومها ودخلت الحمام اخدت شاور وغيرت وطلعت 
اياد راح اخد شاور وغير هدومه ووقف لما شاف لدن لابسه قميص نوم قصير وحاطه ميك اب على عيونها وشفايفها 
اياد بدون وعي قرب منها جامد وهمس في شفايفها وقالها أنتي أجمل شيء حصل في حياتي لدن عضت شفايفها بكسوف اياد مقدرش يستحمل وقرب منها وباسها بتمعن وهيا بتبادله وأيده بتلف على جسدها بكل حريه وبعد عنها وقال: أنا بعشقك 
لدن : أنا الي بعشقك يا روحي 
اياد شالها وحطها في السرير وقرب منها وصارت لدن السيده لدن اياد جاسر الجارحي 
وقضوا الزوجين اسعد وقت في حياتهم 
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
وبعدها سليم وهبه مبسوطين مع بعض 
اياد ولدن حياتهم عسسسسسسل
جاد وقمر هنعرف حكايتها بس مش دلوقتي 
انتهت 



يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية شقيه شقلبت حياتي دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

   •تابع الفصل التالي "رواية شقيه شقلبت حياتي" اضغط على اسم الرواية 

رواية شقيه شقلبت حياتي الفصل التاسع عشر والاخير 19 -  بقلم لودان عبده
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent