Ads by Google X

رواية مرادي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم شهد

الصفحة الرئيسية

  رواية مرادي كاملة بقلم شهد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية مرادي الفصل الرابع عشر 14

✨مرادي البارت
✨شخصيات الجديده للبارتات الجايه✨
ليلي: ودي صاحبه مراد من الجامعه وكانو صحاب قريبين اوي وبعدو شويه والله واعلم اي اللي هيحصل بقا حالياا 
عفاف: ودي مامه ليلي ست طيبه ومتواضعه جدا
احمد الجراحي:ودا ابو ليلي راجل طيب وبيحب ليلي جدا
وعاوز مصلحتها دايما

ملحوظه بدل مامه حور ومامه مراد هنخليهم ليهم اسامي
ناهد: ودي مامه مراد وطيبه اووي وبتحب مراد ومنه بعد وفاه جوزها وهيا ملهاش غيرهم في الدنيا
إيمان: ودي مامه حور طيبه اووي وست زي العسل كدا ملاش غير حور واخوها معتز

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.                 
✨في بيت مراد✨                                       
صحيت من النوم ناهد كانت احسن بكتيرر من قبل كدا قامت تصحي مراد علشان شغله
ناهد: وهي تخبط علي باب اوضه مراد وتدخل يمراد يحبيبي اصحي يالاا علشان الشغل يالا يبني
مراد: بعد ان سمع والدته تصحيه 
مراد: حاضر ي ماما قايم اهو 
ناهد: ماشي يبني يالا قوم وانا هعملك فطار خفيف قبل متنزل 
مراد: ماشي ي ماما هلبس علطول
طلعت ناهد من اوضه مراد وطلعت تجهزله فطار خفيف ياكله قبل ماينزل
قام مراد دخل الحمام واتوضي وطلع يصلي ويدعي ربنا يقف معاه في محنته ولبس وطلع لوالدته
ناهد: تعالي يالا يمراد انا خلصت تعالي كل يبني
مراد وقعد ياكل وقلها يالا تعوزي حاجه هعدي علي حور وننزل
ناهد:لا يبني تسلم وابقا سلملي علي البت دي اصلها وحشاني
مراد ببتسامه:حاضر يماما يالاا باي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.          
✨في بيت حور✨
صحيت حور بدري لاول مره في حياتهاقامت دخلت الحمام واتوضت ولبست وراحت تصحي مامتها
حور وهيا تدخل اوضه مامتها:قربت من مامتها يماما اصحي يالاا وقومي صلي
إيمان:اه يحور ماشي يبنتي هقوم
حور:طب تمم يالا انا همشي عاوزه حاجه
إيمان:لا يحببتي خلي بالك من نفسك
حور:حاضر يماما باي           ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور طلعت ولقت باب بيخبط فتحت ولقت مراد
مراد ببتسامه حلوه: ازيك يحور
حور ببتسامه: الحمدلله
مراد: يارب دايما مش يالاا
حور: اه يالا انا خلصت اصلا
مراد: طب تمم يالاا
نزل كل من حور ومراد وركبو العربيه وراحو الجامعه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلي وهيا في الشركه وبتفكر ممكن مراد يساعدها ولا لا ولا هيسبها لوحدها في موقف زي داا
يارب ونبي يساعدني 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ناهد: دخلت تصحي منه اصحي يالاا يبتت كل دا نووم واخده منوم ولا اي
منه بنعس: سيبيني ي ماما شويه هموت من النعس
ناهد: لا يالاا قومي يلا وصلي كدا وفوقي ورحي قدمي في الشغل اللي قولتي عليه اديني مصحياكي بدري
منه بتذكر: اوووف يماما قكرتين هقوم البس انا بسرعهه
قامت منه وصلت فرضها ولبست ونزلت تقدم في شغل في شركه كبيرهه وقررت بعدها تكلم ادهم وتقابله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ملك وكانت في الجامعه مستنيه حور تيجي وقاعده تقرا في روايه
وفجاه لقت صوت ذكوري بيقولها بتقراي روايه اي يلوكهه
ملك بخضه: انت تاني ومين سمحلك تقعد هنا اصلا
سيف ببتسامه سمجه: انا سمحت لنفسي 
ملك بعصبيه: ابو برودك يشيخ اتفضل قوم من هنا
سيف وهو بيبصلها: مش هقوم
ملك بتسرع: خلاص انا قايمه وسابته ومشيت
ملك بعصبيه: اي الواد الرخم داا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في عربيه مراد✨
وكان يعم السكوت في العربيه
مراد: احمم يالا يحور انزلي وصلنا
حور: هااا طب تمم شكرا
مراد: العفو متمشيش هنمشي مع بعض
حور: وهيا مش بصاله ان شاءلله باي
حور في سرها: عااااا هتشللل صبرني يارب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ركن مراد العربيه ودخل الجامعه وكان عنده اول محاضره
دخل مراد قاعه المحاضره: وملقاش ولا حور ولا ملك 
مراد في سره بعصبيه: ادااا هما اتاخرو لي طب والله لهذئهم لما يجو واكسفهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور دخلت الجامعه وبدور علي ملك لحد لما لقيتها قاعده علي جنب وباين عليها انها مضايقه 
حور: اداا ملك مالك
ملك: وحكتلها كل حاجه حصلت امبارح وانهاردا
حور بضحك: مين بس العسل دا😉
ملك بعصبيه: بس يحور دا رخم وبارد مش عسلل خالص هو مال اهله بيا اصلا
حور: مش يمكن معجب او بيحب مثلا😉😂😂
ملكك بنظره شر لحور: اسكتي يحور خالص
ملك بخضه: احيهههه يحور احنا اتاخرنا علي محاضره دكتور مراد
حور ببرود: عارفه وانا مش عاوزه احضرها اصلاا
ملك: لي كدا يحور دا مش هيسكتلك علي اللي عمليته دا
حور ببرود: يعمل اللي يعمله مش فارقه يالا تعالي ناكل علشان همووت من الجوع
ملك: اما نشوف اخره اللي بتعمليه دا اي 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خلص مراد المحاضره وكان هيموت من العصبيه 
مراد: اقسم بالله ما هعديلك اللي عملتيه دا يحور
مراد: وافتكر حوار ليلي 
مراد وقرر خلاص
✨مراد يتصل ب ليلي✨
مراد: ازيك ي ليلي 
ليلي: ـــــــــــــ
مراد: انا موافق اساعدك ي ليلي
ليلي: ــــــــــــــــــــــ
مراد: شوفي هتعملي اي ورني عليا باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ


يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل " رواية مرادي دليل الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا

google-playkhamsatmostaqltradent