رواية شقيه شقلبت حياتي الفصل ال عشر 14 - بقلم لودان عبده

الصفحة الرئيسية

 رواية شقيه شقلبت حياتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم لودان عبده 

رواية شقيه شقلبت حياتي الفصل الرابع عشر 14

رواية شقيه شقلبة حياتي 😹

الفصل الرابع عشر


اياد قطع تفكيره صوت وصول رساله ليه وانصدم لما شافها 

الصوره كانت للدم وهيا نايمه مع حد غريب وفي رساله جات بعدها(دي صور عشان تعرف حقيقة مراتك ولكن لو عاوز تتأكد تعالى على العنوان دا دلوقتي )

اياد طلع وركب عربيته وساق بسرعه خياليه 

كل دا تحت نظرات ميرنا الخبيثه وست نرجس 

😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈

اياد وصل على الشقه وكسر الباب وقعد يدور على لدن في كل البيت ووصل لآخر غرفه دخلها بتردد وياريته لو م دخل 

شاف الي صدمه لدن بجد في حضن حد ثاني اياد شدها بقوه بس هيا كانت نايمه من تأثير المخدر اياد قاعد يفوقها :قومي يا لدن قومي ازاي تعملي فيا ليه أنا حبيتك قومي يا لدن

لدن بتفوق شويه اياد بيبصلها بغضب ولدن كان راسها بيوجعها جدا 

لدن بتعب: اياد في ايه مالك متعصب كدا وبصت على نفسها وقالت بخوف وواانا ل ليه مش ل لابسه حاجه و و أانا ف فين وقعدت تبص حوليها شافت الراجل الغريب الي معاها ولدن خافت ومسكت اياد بقوه 

اياد مقدرش يستحمل كل دا وانفجر من الغضب ونزل في الراجل ضرب والراجل بقي عباره عن جسد بلا روح 

كل دا تحت خوف لدن من الي حصل يا ترى ايه دا الي حصل مين الراجل ولا انا اغتصبت ولا ايه وبقت بتبكي

اياد مسك ايدها وقال بهدوء عكس الي جواه : قومي يا خاينه البسي هدومك بدل م اخدك بالملايه بتاعتك 


لدن بصدمه من كلامه: اياد انت بتقول ايه أنا معملتش حاجه كل دا مش حقيقي والله أنا أنا كنت مع ميرنا اياد صدقني أنا معملتش حاجه

اياد بعصبيه: قومي يا لدن قبل م أعمل حاجه تندمي عليها

 

لدن لبست هدومها بخوف وتوتر وصدمه ومشاعر كثيره جواها واكثرها الحزن من حبيبها اياد الي طلعها خاينه ومش مصدقها معقوله يا اياد يحصل بينا كدا ية ترى دي نهايتنا يا اياد ولا ايه 

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

عند هبه وسليم 

بعد يوم طويل قضوا وقت كله فرح ومرح وهما بيجهزوا حاجات الفرح 

ورجعوا البيت ولقوا ميرنا وست نرجس في الصالون 

سليم: فين اياد ولدن وقمر 

ميرنا: قمر في غرفتها بس اياد ولدن مش موجودين 

سليم بقلق أنا هتصل عليهم 

وفي الوقت دا دخل اياد ومعاه لدن الي ساندها 

سليم بقلق وهبه خافت على لدن وجريت عليها: مالك يا حبيبتي في ايه 

لدن مش قادره تتكلم من الحزن ودموعها م وقفت أبدا زي الشلال 

اياد بغضب اسألي النت الخاينه دي هيا كانت فين 

سليم بعدم فهم: اياد انت بتقول ايه خاينه ايه الي بتتكلم عليها كنت فين يا لدن 

لدن متكلمتش وقاعده تعيط في صمت 

اياد بعصبيه: لدن الي بتتكلم معاها دلوقتي كانت في حضن راجل غريب وفاكرة اني نايم علي وداني ومقضياها متعه مع الشباب 

اياد وهبه انصدموا مم كلامه 

هبه: انت بتقول ايه لدن مش ممكن تعمل كده انت اتجننت 

اياد:أيوة اتجننت أنا بقيت مجنون بحبها بس في النهايه هيا خانتني وقدرت فيني وانا هوريها عقاب خيانة اياد 

سليم بغضب من كلام صديقة: انت واعي انت بتقول ايه بعدين هتندم يا اياد والندم مش هيصلح حاجه يا عم 

اياد: مش مهم كل دا انا هندمها على الي عملتها وراح على لدن الي مموته نفسها من العياط ومسكها من ايدها : قومي يلا عشان نتحاسب 

وبص على الكل بتحزير او لمحت ظل حد فيكم قرب الجناح بتاعي مش هيحصل خير 

سليم بص على صديقة الي هيضيع حياته وهبه الي خايفه على اختها 

كل دا تحت نظرات الحقد والخبث من نرجس وميرنا

😭😈😭😈😭😈😭😈😭😈😭😭😈😭😈😭😈😭😈

اياد راح على غرفته وهوا ماسك لدن بايده وقفل الباب بالمفتاح 

اياد قرب على لدن جامد وهيا رجعت لورا وبقت لازقه في الحيطه 

اياد قرب منها جامد وقال: .................

لدن بصدمه:ايه................

.

.

.

.

يتبع رايكم بقى 👈🤟👋🤟👋🤟👋🤟

.

.

.

.

.

.

مفاجأة بقى 

الفصل الخامس عشر 


اياد قرب من لدن جامد : أنا عارف انك مش خاينه 

لدن بصدمه: ايه انت بتتكلم بجد 

اياد بحزن عليها عشان عارف انه جرحها: ايوة يا حبيبتي أنا واثق فيكي ثقه عمياء بس عملت كده م ابوظ الخطة 

لدن باستغراب خطة ايه يا اياد 

اياد حاكلها كل حاجه 

فلاش باك 

اياد وسليم قاعدين مع بعض 

اياد: سليم أنا مش مطمن لست نرجس وميرنا انا حاسس انهم بيخططوا لحاجه 

سليم: طيب انت لازم تراقبهم عشان تعرف خطتهم ايه 

اياد: أنا هحط حراسه عليهم يراقبوهم وهحط اجهزت تنصت عشان في غرفة ميرنا ونرجس عشان اكشفهم 

سليم: ان شاء الله تظهر حقيقتهم 

باك 

لدن بصدمه من كل دا بس ازاي سبتني اتخطف و 

اياد حط صباعه على شفايفها :أنا مكنتش اعرف أنو دا هيحصل لاني م سمعت آخر محادثه بينهم ودا كان اكبر غلط مني انا اسف لاني عصبت عليكي واني مقدرتش احميكي سامحيني 

لدن حضنته جامد: أنا مقدرش ازعل منك بس انت عصبت عليا جامد وطلعت ممثل كويس بس انا مخاصماك خصام نص نص مش هتكلم معاك لبكرة الصبح 

اياد بضحك عليها من طفولتها: بس دا كثير جدا جدا أنا عاوز اتكلم معاكي للصبح 

لدن بزعل: أنا مش عاوز اتكلم معاك لأنك عصبي جدا تصدق لو كنا في برنامج كرتون كان هيطلع نار من ودانك وضحكت عليه 

اياد بغيظ: وبتحضكي ليه بقي ان شاء الله 


لدن بضحك: عشان اتخيلت شكلك ويضحك الصراحه 

اياد ضحك من كلامها وبعد خمس دقايق اتكلم بجديه: بصي يا حبيبتي انت هتنفذي الخطة معايا ولا اعملها لوحدي 


لدن بحماس: لا لا لا لا لا لا لا يمكن اسيبك لوحدك تقابل الزرقاء 


اياد بمكر: يشمعنا اتكلمتي عن ميرا ونسيتي نرجس 

لدن بوضوح ودا الي اياد حبه فيها: عشان أنا مش بحبها أبدا هيا بنت ملزقه وانا بغير من اي حاجه تخصني عشان كدا هكون معاك 


اياد بحب وخبث : وانا بقى اخصك 

لدن بثبات: مش انت جوزي يعني مش مفترض انك غرة عيني ولا ايه يا حج 

اياد قرب منها: أنا غرة عينك يا حبيبتي بس فصلت للحظة بسبب كلمة حج أنا مش عارفه انت عباره عن فسيخ وشوكولاته وعدس وكيك وحاجات كثيرة مع بعض والنتيجه لدن(🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣)


لدن بغيظ: وانت عاجبك الكوكتيل دا ولا لأ 


اياد قرب منها جامد ولزقها في الحيطه مرة ثانية: عاجبني ايه دا طلع احلى من اي كوكتيل في العالم 

لدن بتوتر من قربه: خلاص ابعد خليه يعجبك من بعيده انصرف

 اياد ضحك عليها وقرب منها قوي وقال: مش هنعرف منك حتى لو انا عاوز

لدن انبسطت من كلامه وبصت في عيونه وهوا بص في عيونها وقرب لها وباس شفايفها بقوه وعمق وشغف ولدن ولأول مرة تبادله وهوا انبسط منها وشدها جامد عليه وهيا حاوطت رقبته بايديها الاثنين وبعد وقت طويل لدن مسكت اياد من قميصه جامد وإياد بعد عنها وهيا حطت راسها على صدره وهوا حضنها جامد 


قالت بصوت منخفض: أنا بحبك يا اياد 

اياد سمعها وهوا مبسوط جدا: أنا بعشقك يا قلبي وشالها وحطها على السرير وحضنها بقوه ونام 

😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴

أما عصافير الحب 

هبه وسليم 

هبه كانت قلقانه على ولدن ويا ترى اياد عمل معاها ايه سليم مقدرش يروح ويسبها كدا سليم شافها حزينه راح قعد جنبها وحضنها وهيا مسكت فيه 

وبعد م اطمنت شويه جاتها رساله من رقم غريب مكتوب( ازيك يا هبه أنا براء أنا كويس أنتي عامله ايه )

سليم باستغراب : مين براء دا 

هبه بفرحه: دي لدن بس دا خط الطوارئ بتاعها لما يكون في حاجه حصلت ومش عاوزه حد يعرف بتبعتلي من الرقم دا 

سليم بتفكير: الظاهر أنو اياد ولدن بيعملوا خطه ونحنا لازم نجاريهم في الي بيعملوه ماشي يا حبيبتي 

هبه بحماس زي لدن: ماشي يا حبيبي 

سليم بفرحه: بمناسبة حبيبي اخد حاجه حلوه قبل م اروح 

هبه بابتسامه: من عيوني ثوانى بس وقامت عشان تروح الدولاب 

سليم: رايحه فين يا حبيبتي 

هبه : رايحه اجبلك حاجه حلوه من الدولاب 

سليم قرب منها وحاوط وسطها بايديه : بس أنا مش عاوز الحاجه الحلوه إلى في الدولاب 

هبه بتوتر: اومال عاوز ايه 

سليم قرب من شفايفها وهمس قدامها: عاوز الحاجه الحلوه دي ممكن اخد منها 

هبه بكسوف غمضت عنيها سليم ضغط على وسطها: ممكن اخد منها يا هبه ردي عليا 

هبه بتوتر وكسوف: اه ممكن تا

وقطع سليم كلامها لماذا باسها بتمعن وشوق وشغف وهيا بادلته بنفس الاحاسيس وسليم مقدرش يبعد عنها ولما بادلته جن جنونه اكثر وبعد وقت طويل هبه بتحاول تزقه بس هوا مش قادر ولكن فاق لنفسه وبعد عنها بالعافيه بس فضلت في حضنه وبعدها حس انها نامت نيمها على السرير وباس راسها وراح غرفته وهوا مبسوط عشان هبه بتحبه ومطمن عشان صديقه متهورش وبعدها نام بمزاج وعلى وشه ابتسامه 

😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴

أما عند حفرة العقارب اقصد ميرنا وست نرجس 

ميرنا: أيوة بقا كدا الخطة نجحت باقي تكه صغيرة وإياد والفلوس يكونوا تحت ايدنا


   •تابع الفصل التالي "رواية شقيه شقلبت حياتي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent