رواية عشقت صقر الصعيد كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثاني عشر 12
ــــــــــــــــــــ الصبح
رحيل صحت وطلعت في البلكونه وبتبص من البلكونه وبصدمه
رحيل… صقر مين اللي قاعد معاها دي واي البس اللي لبسه ده ماشي ياصقر والله لربيك بس استنا ونزلت جري عندو
(صقر كان قاعد في الجنيه وبنت قاعدها معا ولابسه لبس ضيق ومحدد جسمها وقصير)
صقر… تمام يادعاء يبقا كدا الصفقه دي المفروض اني اسافر ليها
دعاء بسهوكه… اه ياصقر باشاا بس احجز ليك كام تذكره
صقر بتفكير… خليهم اتن….
رحيل بعصبيه وغيره… صقر صقر
صقر شاف منظرها وبصوت واطي… استرها يارب
صقر… اي ياروحيل مالك
رحيل بعصبيه… عايزاك دروري
دعاء بسهوكه… صقر باشااا مش فاضي دلوقتي ممكن تيجي شوي كدا يا اسمك اي
رحيل بتشرشحه… اسمي اي مين ياجربوعه انتي اسمي ستك رحيل
دعاء… اي ده ياصقر باشااا مين دي ورفعت صباعها وبتشاور علي رحيل بقرف رحت رحيل مسكت صباعها وعضته
دعاء…. اعععععععع احلقني ياصقر
صقر واقف هيموت من الضحك علي منظر رحيل واللي عمله
رحيل… والله لربيكي انتي تكلميني كدا ياجربوعه انتي
زين كان معدي شاف دعاء بتعيط ورحيل ماسكه ايدها بتعضها طلع يجري عليهم وبعد رحيل عن دعاء بالعافيه
زين بعصبيه… انت واقف بتضحك علي اي
صقر بطل ضحك… اي في اي
زين… في اي انت اهبل ياض البت اختي اتفجعت وبتاكل صباع البت وانت واقف ههههه
صقر… وانا مالي طي اجي جنبها تاكلني انا ولا اي
رحيل بعصبيه… بطلوا تتريقه انتو الاتنين وانتي يابت انتي غوري من هنا
زين… مينفعش عشان دي سكرتيره صقر
رحيل… عادي نجيب اي ز. فته غيرها بس دي لا
صقر بتفكير عشان يخلي رحيل تغير اكتر… بس انا عايزها هي عشان فاهمه الشغل
رحيل ببرود… لا والله طيب تمام خليها ياصقر بس اللي ميزعلش من اللي هيحصل
صقر بستغراب… اي اللي هيحصل
رحيل… وانت مالك بقا مش انت هتعمل اللي يعجبك وانا اعمل اللي يعجبني
صقر بعصبيه… رحيل ان حصل حاجه بتعصبني هتزعلي جامد عشان انا مش ببقا واعي لم اتعصب
رحيل بتحدي… مش بخاف علي فكره واللي تقدر تعملوا ابقا اعملوا وسابته ومشت
دعاء بسهوكه… صقر باشااا هنكمل
صقر وهو باصص علي رحيل… لا كفايه لحد دلوقتي وسابها ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــ بليل صقر قاعد وعمال يتلفت علي رحيل زين جه من ورها وقعد جنبه
زين… رحيل منزلتش من فوق من الصبح بس اعمل حسابك رحيل غضبها صعب وغيرتها اصعب وانت كنت كنت مبسوط انك بتخليها تغير بس جهز نفسك للي ممكن تعملوا
صقر… هتعمل اي يعني مش هتقدر تعمل حاجه
زين… انا حظرتك وبراحتك يلا هطلع انام انا عشان تعبان وعايز ارتاح
صقر… تمام تصبح على خير
زين… وانت من اهل الخير
صقر طلع اوضته وقعد يفكر رحيل ممكن تعمل اي لحد ما نام
ـــــــــــــــــــــ الصبح صقر صحي اخد دش ولبس ونزل عشان يفطر
صقر… صباح الخير
الكل… صباح النور اقعد يابني افطر
صقر وهو عمال يتلفت علي رحيل… امال فين رحيل ورشا صح
مكرم… رحيل حور صحبتها جت هي وسليم خدوها هي ورشا وطلعوا يتمشي في البلد ويروحه يشوفه الخيل
صقر بعصبيه ضرب الكرسي بايدو وعينه احمرت من الغضب وراح طالع علي بر زين طلع يجري ورها وبخوف… ربنا يسترها يارب
صقر طلع ركب العربيه وراح عندهم
رحيل واقفه عمال تهزر مع سليم
رحيل… ههههه والله انت ياسليم كوميدي اووي ويبخت اللي هتاخدك هتموت من الضحك ههههه
سليم بغمزه… ههههه طي اي رايك تكوني انتي اللي بختها
رحيل… ههههه لا والله
سليم… ههههه والله
حور… رحيل متيجي نركب خيل
رحيل بخوف… لا بخاف منهم من وقت مكنت صغيره ووقعت من علي الخيل
سليم… متخافيش يلا بس وانا معاكي
رحيل بخوف… لا برضوا بخاف
سليم مسك ايدها ومشي بيها عند الخيل
سليم… بصي الخيل ده حلو خالص اي رايك تجربيه ومسك ايدها وبيقربها منه
رحيل بخوف وهي بتحط ايدها علي وش الحصان ياماماااااا
رحيل… بخاف ياسليم صدقني
سليم… قولت متخافيش وراح سندها وركبها
رحيل وهي راكبه وخايفه…. سليم اوع تسيب الحصان
سليم بضحكه كلها… متخافيش ياقلبي مقدرش وراح ضرب الحصان والحصان جري وهو فلت الحبل من ايدو غصب عنه
رحيل بزعيق…. اعععععع سليم الحقني سليم الحقنييي اعممممم
صقر راكب العربيه وماشي وبيبص لاقي ناس عماله تجري
صقر بستغراب وقف وسال واحد… اي في اي
_اصيل مش عارف مين البنت اللي راكبه وعمال يجري ومحدش عارف يسيطر عليه
صقر بتفكير وعصبيه… رحيل وراح ساق العربيه بسرعه وراح عندها لاقها عماله تزعق وتعيط والحصان عمال يجري بيها في الارض
صقر بعصبيه… انت ياز. فت ياعبدو مين خلها تركب اصيل
عبدو بخوف… والله ياصقر باشااا انا…
سليم… هي حبت تركبه ياصقر الحقها
صقر بص ل سليم بعصبيه وغضب وركب حصان وطلع يجري ورها رحيل
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت صقر الصعيد) اسم الرواية